Golf 2 1.8 GTI 8v - Бензинова помпа за PB

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Div Selqnin
Мнения: 346
Регистриран на: Пет 04 ное 2011 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй/София

Golf 2 1.8 GTI 8v - Бензинова помпа за PB

Мнениеот Div Selqnin » Пет 21 сеп 2012 10:31


Интересува ме тъй като съм с малката гърловина на резервоара и немога да сложа каквато помпа ми трябва дали PB двигател може да бъде хранен от бензиновата помпа на вектра А 2,0 115коня тя е външна проблема е че немога да намеря какво налягане прави а за ПБ-то по спомен ми трябваха около 3 бара на горивото :beer :beer




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Бензинова помпа за PB

Мнениеот radotom » Пет 21 сеп 2012 14:21


Да, 3 бара ти трябват, ама не след помпата, а след регулатора.
Помпата трябва да ти прави 6 бара.
Ама тя и на вектрата помпата прави 6 бара, така, че няма проблем.
Само, че :!:
Ти си имаш вече една външна.
А говориш, че ти трябва вътрешната, в резервоара... :roll:
Я уточни, моля.
И за да не се окаже трудно да се разбираме - Г2 с РВ мотор има 2 помпи - вътрешна (подкачваща) и външна (нагнетателна)


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Бензинова помпа за PB

Мнениеот pe6kata » Пет 21 сеп 2012 15:12


Горивния регулатор е 3баров
Той поддържа налягането в горивната рейка. След него налягане няма (!), просто корегира дебита на бензина през себе си, така че независимо от натоварването на мотора да се поддържа постоянно налягане в рейката(ако трябва да съм точен, налягането се мени в зависимост от вакуума във всмукателния колектор, на празен ход ще е 2.5 бара, на пълна газ 3 бара)

Налягане се мери в частта м/у помпата (ако са две- нагентателната) и горивния вегулатор(рейката). След регулатора няма какво да мериш, там е излишното гориво :wink:

На пб не е нормално където и да е, да отмериш 6 бара.


Помпа от такава вектра, и от каквото и да е, външна ще свърши работа. Може да минеш и без подкачваща по принцип, слага се само една тръба с филтър на нея(сонда) в резервоара и пак ще засмуква


Потребителски аватар
Div Selqnin
Мнения: 346
Регистриран на: Пет 04 ное 2011 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй/София

Re: Бензинова помпа за PB

Мнениеот Div Selqnin » Пет 21 сеп 2012 15:21


pe6kata написа:Горивния регулатор е 3баров
Той поддържа налягането в горивната рейка. След него налягане няма (!), просто корегира дебита на бензина през себе си, така че независимо от натоварването на мотора да се поддържа постоянно налягане в рейката(ако трябва да съм точен, налягането се мени в зависимост от вакуума във всмукателния колектор, на празен ход ще е 2.5 бара, на пълна газ 3 бара)

Налягане се мери в частта м/у помпата (ако са две- нагентателната) и горивния вегулатор(рейката). След регулатора няма какво да мериш, там е излишното гориво :wink:

На пб не е нормално където и да е, да отмериш 6 бара.


Помпа от такава вектра, и от каквото и да е, външна ще свърши работа. Може да минеш и без подкачваща по принцип, слага се само една тръба с филтър на нея(сонда) в резервоара и пак ще засмуква


Ето това изречение ми върши работа
А този бензинов регулатор къде се намира точно смисъл какво представлява че да погледна дали го имам ?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Бензинова помпа за PB

Мнениеот pe6kata » Пет 21 сеп 2012 16:51


няма как да го нямаш. на самата рейка е. обратното гориво(маркуча) излиза от регулатора


Потребителски аватар
Div Selqnin
Мнения: 346
Регистриран на: Пет 04 ное 2011 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй/София

Re: Бензинова помпа за PB

Мнениеот Div Selqnin » Пет 21 сеп 2012 17:12


ем значи да купувам помпа и да монтираме

Генератора стартера комутатора бобината са същите като на 1,6 нали ?
Намислил съм да го подкарвам със кутията на 1,6 тя беше 4s или 4т не съм сигурен ще издържи на напреженеито нали ?
Иначе имам всичко друго компютър кабели комутатор дебитомер маркучи тръби двигател :beer :beer :beer


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Бензинова помпа за PB

Мнениеот pe6kata » Пет 21 сеп 2012 17:27


не е толкова силен мотора, все пак не качваш някое г60 че да е с много въртящ момент... кутията не я мисли :wink:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Бензинова помпа за PB

Мнениеот radotom » Пет 21 сеп 2012 20:07


pe6kata написа:Горивния регулатор е 3баров
Той поддържа налягането в горивната рейка. След него налягане няма (!), просто корегира дебита на бензина през себе си, така че независимо от натоварването на мотора да се поддържа постоянно налягане в рейката(ако трябва да съм точен, налягането се мени в зависимост от вакуума във всмукателния колектор, на празен ход ще е 2.5 бара, на пълна газ 3 бара)

Ако погледнеш горивния регулатор от обратната страна - кое ще е преди и кое след? mhihi
Майтапя, се, разбира се! 'Преди' е страната към помпата.
Но 'след' е горивната рейка - именно мястото, където са ти 3-те бара (или 2.5 на празен ход, да)
Излишното гориво може да е 'от страни', но в никакъв случай не е след.
pe6kata написа:На пб не е нормално където и да е, да отмериш 6 бара.

Я премери пак колко е налягането на изхода на нагнетателната помпа ;)

Така или иначе помпа от такава Вектра ще стане, де! Това е важното в случая.

Относно кутията - зависи какво е 1.6-то :?
Не е ясно дали присъединителните размери са същите.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Бензинова помпа за PB

Мнениеот pe6kata » Пет 21 сеп 2012 20:25


За регулатора се бъркаш.

Ако в рейката имаш 3 бара, а на изхода на помпата 6, значи нещо не е по реда си. Бих тръгнал от филтър


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Бензинова помпа за PB

Мнениеот radotom » Пет 21 сеп 2012 20:49


Ще ме караш да снимам, да му се невиди! mhihi
Ама няма да е утре, защото ще сменям скорости :cry:

Във всеки случай - вече съм мерил.
На новата ми помпа (зверско китайче от Евро07 за 65лв барабар с кошницата mhihi ) има 5.7 бара, а в рейката - 2.9 бара без вакуум (на контакт, без да паля)
Като запаля - пада на 2.4
(от което си вадя извода, че може конкретния ми манометър да мери с 0.1 бара по-малко)
В обратното гориво си прав, че няма налягане Там си е 'атмосфера' (добре, де! 'резервоар' :lol: )
Но помисли и сам ще се убедиш, че ти си в грешка: в рейката имаш 3 бара. Имаш и излишно гориво, с налягане по-голямо от атмосферното (иначе нямаше да тече, щеше да си стои). Значи като ги сумираш нормално е да получиш налягане, по-високо от това в рейката на входа на регулатора.
Именно там са ти тия 6 или малко по-малко бара. Това е за да ти се гарантират 3-те бара независимо от консумацията от рейката.


Потребителски аватар
Div Selqnin
Мнения: 346
Регистриран на: Пет 04 ное 2011 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй/София

Re: Бензинова помпа за PB

Мнениеот Div Selqnin » Съб 22 сеп 2012 6:29


radom май е прав помпата прави на горивопровода 6 бара стигаме до регулатора той го понижава на 3бара рейката си я знаем и вече излишно гориво
поне както и двамата пишете аз така ви разбирам :beer


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Бензинова помпа за PB

Мнениеот pe6kata » Съб 22 сеп 2012 9:33


абе радо, това какво си измерил няма никакво значение, щото прибора може да показва така, но да тълкуваш данните погрешно.

от обясненията ти за регулатора нищо не разбрах, ама не е така и бъркаш и колегата :lol:

Нещата стоят по следния начин- обяснявам ги като на блок схема за да е по-разбираемо.

помпа-> филтър-> дюзи разположени в рейката-> регулатор на изхода на рейката.

за още по-просто сипраме да говорим за рейки... имаме един тръбопровод в единия край е помпата, в другия край има клапан, да речем като този дето спира бензина при газовите уредби на колите с карбуратор, а по средата са дюзите

Какво ще стане в този случай?

- Помпата ще нагнетява докато може. Да речем че максимума, който може да нагнети е 10 бара, това налягане ще прави и това ще има и в система и това ще се подава и на дюзите. Клапанът е затворен, няма излишно гориво.

- Ако няма клапан който да затвори системата, няма да има и налягане, бензина свободно ще циркулира. Помпата ще само ще подкачва, без да нагнетява, налягането ще е пренебрежимо малко, колкото да движи тоя бензин по системата.

2.Махаме спирателния кран/клапан и слагаме такъв клапан, регулиращ по налягане, както е предпазния клапан на един бойлер например.

Клапана отваря, може и повече, може и по-малко, но така, че да поддържа еднакво налягане в системата. В зависимост от това колко газ сме дали, мотора харчи различно количество гориво. По тази причина казваме, че клапана/регулатора поддържа постоянно налягане в системата, променяйки дебита на протичащото през него гориво.

Радо твърди, че все едно имаш една тръба с помпа, като в единия си край има 6 бара, а в другия си край е 3 бара.
Откъде да дойде тази загуба на налягане :?:

1- запушен горивен филтър- филтъра е разположен м/у помпата и дюзите
2- пречупен маркуч/тръба някъде по системата
3- някаква снадка, редуциране на диаметъра на тръбопровода. И трите варианта са с уговорката че мотора има много голяма консумация и там , стеснението почва да дроселира, щото ако няма консумация, налягането пак ще е равно :!: Каквото и да е пречупване или запушен филтър, една миниатюрна дупчица да има само, въпрос на време е в цялата система налягането да се изравни. Пак казвам ако мотора няма консумация

На една от колите ми, карам с два горивни регулатора. Понеже дюзите са ми малки и ми трява повече дебит, имам втори регулатор (на който може да се променя работното налягане), разположен на маркуча за обратнто гориво, който работи на по-високо налягане. По този начин първия все едно го няма, просто запълва дупката на рейката щото втория съм го насторил да работи на 4 бара празеен ход, докато първия работи едва на 2.5 бара.

Приказките, че обратното гориво му трябвало налягане, което идвало за сметка на помпата... голяма глупост е. За да затормози помпата, означава че трябва да имаш втори регулатор...

Един съвет- оправи си системата. Налягане от 6 бара е крайно вредно за помпа за ниско налягане, камо ли китайче. Отделно ако видиш диаграмата дебит/ налягане ще ти стане лошо щото на 6 бара такава помпа сигурно и пада дебита поне 3-4 пъти спрямо 3 бара

п.п. съжалявам че стана толкова дълго, дано поне този път е разбрано


Потребителски аватар
ivkata
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Бензинова помпа за PB

Мнениеот ivkata » Съб 22 сеп 2012 18:35


Помпата от PB-то влиза в резервоара на 1,6 ,намираш си комплект инсталация,горивопроводи ,сменяваш си съединителя с този от GTI и караш, правено е много пъти! :wink:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Бензинова помпа за PB

Мнениеот radotom » Съб 22 сеп 2012 20:40


Ахаааааа... ето къде ти е грешката

pe6kata написа:
помпа-> филтър-> дюзи разположени в рейката-> регулатор на изхода на рейката.


А в деиствителност е помпа -> филтър -> регулатор ->рейка с дюзи
FuelRail.JPG

Това е рейката на РВ мотора.

Всъщност - докато се рових в ЕТКА-та да намеря картинката видях, че и ти си прав, но не на този тип мотори ;)
Подредбата, която си дал, изглежда, е за ААА моторетка


Потребителски аватар
ivkata
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Бензинова помпа за PB

Мнениеот ivkata » Съб 22 сеп 2012 21:01


Помпата на PB-то дава 3,5 до 4 бара налягане мерил съм я,6 бара налягане дава помпа на KR,PL,EV,GX и другите механични инжекций на VW! :wink:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: КОРАТА и 216 госта