Колеги реших и аз да съм полезен на VW обществото и да направя тема за ремонт на скоростен лост с жила . Колата е голф 3 1.9 тди 1z и моите скорости са с жила. С жила съм забелязал, че са дизеловите 3ки както и ABF. На 4ка отпред при двигателя може да е различно, но вътре самия механизъм като отворих изглежда почти на 100% същия, така, че би трябвало темата да е полезна за всички които имат проблеми със скоростния лост с жила. Видях, че има много теми за ремонт на другия модел с щангите и износената ябълка, но за жила не намерих тема.
Понеже не обичам нещо по колата ми да не работи и аз да я карам така, когато се появи луфт в скоростния ми лост започнах да се нервя и исках да го оправя. Като я купих преди 2години и половина скоростите влизаха много добре, като изключим, че леко хъркаха първа и задна, но им хванах чалъма да не хъркат. От миналата зима започнаха по- трудно да влизат, но си мислех че е от студа. Да ама като се затопли пак така и нещо лоста взе да се клати наляво надясно много свободно като на москвич . Махнах пластмасата която е с маншона около лоста и видях следната картинка Отворих на един пасат b4 да видя как е при него и установих, че пружината която връща и държи лоста на свободна при мен е счупена. Та така се реших да започна едно хубаво разглaбяне заради нея. Стига празни приказки започвам със снимковия материал той говори достатъчно. Ако някой не е махал никога средната конзола ето как става това махате задния пепелник и виждате 2 винтчета които на снимката са развити Добре е да извадите седалките, защото без тях е по- лесно. След като махнете задната част следват тези пластмасови гайки с камък 10 на повечето снимки гайките и винтовете са развити, защото един път разглобих всичко, за да знам какво точно да поръчам понеже не се вижда всичко особено, когато не знаеш механизма. Топката на 3ката е на винт и след като се развие се маха заедно с пластмасата и маншона. След това има 2 винтчета отляво и отдясно на тунела Понеже не ми дава да качвам повече снимки ще продължа на ново мнение
Golf MK3 1.9TDI Ремонт(профилактика)на скоростен лост с жилa
- MrJackson
- Мнения: 34
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Golf MK3 1.9TDI Ремонт(профилактика)на скоростен лост с жилa
Последна промяна от MrJackson на Сря 14 май 2014 20:56, променено общо 7 пъти.
- MrJackson
- Мнения: 34
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Ремонт (профилактика) на скоростен лост
1 и после номер 2. След това болта от следващата снимка може да го развиете изцяло. Тук е момента да отбележа, че е добре да имате канал и помощник, защото в противен случай би ви било много по- трудно и бавно. Сега вече се местите отдолу и продължавате с една гадна работа, а именно сваляне на генерацията и предпазните ламарини над нея. Махат се тези гредички под генерацията за по лесно сваляне, защото тръбите трудно се делят една от друга. Болтовете на скобите на генерацията при мен бяха с камък 17 а тези на гредичките с камък 13
След като махнете и тази част от конзолата вече имате достъп до всички болтове и доста повече място за работа. За по- лесно може да охлабите болтовете с номер
Последна промяна от MrJackson на Нед 28 окт 2012 0:50, променено общо 1 път.
- MrJackson
- Мнения: 34
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Ремонт (профилактика) на скоростен лост
След меката връзка има 3 болта които стягат продължението на тръбите с тези номера 13 обаче се развиват като смъкнете кутията. Сега горе в колата може да развиете болта 2
Моя катализатор съм го махнал, затова ми е така свободно след меката връзка. Внимавайте, като махате последния болт, защото има един пръстен за уплътняване да не ви падне на главата Мисля, че излишно да казвам, че трябва да правите това на изстинала кола, защото иначе ще се изгорите. Следват гадните винтове, които държат ламарините. Тук е малко зор, но не е толкова гадно в сравнение със следващите неща След като ламарините са долу вече виждате кутията в която е механизма с жилата. Те са стегнати с 2 болта пак камък - MrJackson
- Мнения: 34
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Ремонт (профилактика) на скоростен лост
Сега пак слизате долу и развивате другите 2 болта които държат кутията
Може да сте забелязали разликата в снимките, но това е пак заради 2те отделни разглабяния. Като видях, че няма никакво предпазно покритие над ламарините реших да намажа с грунд и body 930. Като ги развиете може да свалите вече кутията и сега да развиете онези болтове на жилата Едно от местата на които може да ви е нужен помощник е именно тук. Аз се гърчих сам затова го казвам . След това трябва да отворите ламарината която е на дъното на кутията. Тя е стегната по ръбовете и трябва да я изправите и отлепите което е гадно за сам човек Тук ще си изберете как ви е по- лесно, защото едното жило може да се разкачи преди да се отвори кутията (то се вижда от дупката като я поогледате отвътре. Аз не знаех първия път като я отварях как става и го отщипах преди да я отворя. Ако направите и вие така щипката пада в кутията и трябва да внимавате като я отваряте да не я загубите. Намерих също и счупеното парче от пружината ми
Последна промяна от MrJackson на Сря 14 май 2014 21:31, променено общо 2 пъти.
- MrJackson
- Мнения: 34
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Ремонт (профилактика) на скоростен лост
Като отворите кутията виждате и втората щипка която държи другото жило
Ето как изглеждаше лоста отвътре с оригиналната смазка Оставяте жилата да висят вземате останалото и се качвате на работната площадка за основната част от заниманието Ето го моето място само бирата липсва ама трябваше постоянно да снимам и нямаше време Тези гайки имат гумички под тях и ги завих където бяха за да не загубя нещо - MrJackson
- Мнения: 34
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Ремонт (профилактика) на скоростен лост
Едно от бавните неща е да се махне стария дунапрен който уплътнява или по скоро е уплътнявал. Това с дунапрена някой може и да го прескочи, защото си е скъп а не е кой знае колко важен, но всеки си преценява, така и така всичко е долу е по- добре да се смени. Ако изберете този вариант следва яко търкане с коресилина
- MrJackson
- Мнения: 34
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Ремонт (профилактика) на скоростен лост
След това си поиграх малко докато разуча начина на действие кое какво мести, защото ми беше интересно как е помислено за всичко, особено задната как влиза Така е първа Като се натисне лоста надолу и се включи задна отива тук Това е много важна гумичка която уплътнява при местене наляво и надясно, а ето на какво приличаше
Последна промяна от MrJackson на Сря 14 май 2014 21:32, променено общо 1 път.
- MrJackson
- Мнения: 34
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Ремонт (профилактика) на скоростен лост
Започнах с пластмасата която уплътнява самия лост който движи едното жило. Има една пластинка която го държи и се маха изключително лесно- леко се надига с отвертката и се издърпва
Самата пластмаса също се маха лесно отдолу има 2 чопчета стискат се и излиза Ето новата Има чоп и няма как да се сложи на обратно Много се чудих с какво да смажа след смяната на всичко и заложих на обикновена грес, защото старата смазка ми приличаше на някаква грес. Мислех за WD-40 ама си се струва, че бързо ще му мине ефекта и ще се изпари от жегата. Ето новата пластмаса сложена и смазана
Последна промяна от MrJackson на Нед 28 окт 2012 0:55, променено общо 1 път.
- MrJackson
- Мнения: 34
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Ремонт (профилактика) на скоростен лост
След това преминаваме към една от гадните операции (а изглеждаше толкова лесна) Онази кръглата гумичка
Разликата е повече от видима : Да обаче точно това прави задачата трудна, защото е нова и стегната и не влиза на ябълката, а се сгъва и така стои. Още повече, че като се смаже за да влезе почва да се хлъзга става тест за нерви Но все пак не е невъзможно трябва малко да се помисли и става. Аз успях така Разполагах с такива криви тънки клещи и ми свършиха идеална работа. Разтворих гумичката и леко леко я нанизах и от няколко опита си влезе на мястото. Тази и другата снимка са по-размазани, защото от много напъване започнаха да ми треперят ръцете. Тук вече е на място, но понеже е прозрачна и не се вижда много Следва самия лост, тук пак има от онази лесната пластинка Като се извади се сменят 2те пластмаси, които уплътняват пак за наляво- надясно. Това е едната Нищо особено отново гледате как е била старата и така слагате новата после ще се смазва.
Последна промяна от MrJackson на Сря 14 май 2014 21:35, променено общо 3 пъти.
- MrJackson
- Мнения: 34
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Ремонт (профилактика) на скоростен лост
Стигнах най- накрая до моята проблемна пружина. Вижда се къде се натиска на това гуменото и се разглабя.
Това е един от елементите който може би е ненужен за купуване (при мен е износен, но това е защото пружината беше счупена и го е търкала там) Това е важно, защото се търка при движение наляво- надясно Ето я и самата пружина Ето ги сглобени
Последна промяна от MrJackson на Сря 14 май 2014 21:50, променено общо 1 път.
- MrJackson
- Мнения: 34
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Ремонт (профилактика) на скоростен лост
Сега към самия лост. Това размазаното е гумичката която обира удара след като лоста се върне като се изключи задната
Тук е може би най- гадната част от всичко да се разглоби самия лост за да се смени тази гумичка и пластмасата на лоста Докато стигна до тук останах без нокти и нерви наредих цялата рода на инженерите които са го измислили така (без да са виновни естествено ) Виждате как има жлеб в който стои пластината която държи пружината свита. Естествено като има пружина трябва да се очакват трудности и те не са малко. Много е пипкаво това нещо, трябва да се свие пружината заедно с пластмасата над нея и тогава пластината леко слиза и може да се издърпа. Естествено се сещате как става това, малко да не е свита и не ще и не ще шибаната пластинка да слезе малко надолу за да се извади : Ето така трябва да стане, но като е отгоре пластината има едно ръбче което пречи да се хване само пластмасата с пружината и да се смъкне надолу Обикновено така става леко накриво и не ще и не ще
Последна промяна от MrJackson на Сря 14 май 2014 21:53, променено общо 1 път.
- MrJackson
- Мнения: 34
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Ремонт (профилактика) на скоростен лост
Това е старата и новата гумичка буфер VAG 357 711 055 C, а този който аз бях поръчал е с номер VAG 357 711 055 D Естествено не забелязах това, защото колата беше сглобена докато чаках 1 седмица частите от Германия и като дойде пластмасата нямаше как да я сравня с моята. Но моята грешка ще послужи за урок на някого и няма да се обърка ако реши да я смени.
Ето оригиналната
Ето новата
Тя просто се нанизва под всичко. След това се сменя пластмасата която се търка като се включва на 5та Тук останах малко изненадан, разочарован и ядосан. Това толкова лесно нещо след онази пружинка ми загуби няколко часа търкане и напасване, защото пластмасата беше различна. За да избегнете това гледайте добре номера с който поръчвате- ето за какво иде реч Виждате ли горе разликата Номера на оригиналната пластмаса е Ето оригиналната
Ето новата
- MrJackson
- Мнения: 34
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Ремонт (профилактика) на скоростен лост
Това ми изглеждаше излишно като го поръчвах, но добре, че го поръчах с него успях да си преработя пластмасата за да стане като оригиналната
Важно е да се сложат двете пластмаси на равна повърхност и това залепеното да стане високо колкото съседното от другата пластмаса, защото те играят роля при включване на задна. Ако е по високо лоста не може да слезе достатъчно надолу и да се качи върху ръба където влиза, защото опира прекалено рано. Не знам дали добре го обясних, но трябва да видите точно как се движи и веднага ще ви стане ясно- като се свие пружинката пластмасата която е над нея опира с тази пластмаса. Ако са по- малки лоста ще потъва много надолу като натискате за задна, а ако е много нагоре както щеше да стане ако не го бях забелязъл няма да може да потъне достатъчно и да влезе задна. Както и да е ако поръчате с верния номер няма да имате тези проблеми eusa Ето как трябва да се сглобят И вече сме към края на основната част остава да се залепят новите дунапрени и да се гресират всички контактни повърхности От бързане не се мина без да осера новия дунапрен. Много лесно залепва и няма отлепяне, защото се къса, така че внимавайте ако го сменяте
Последна промяна от MrJackson на Сря 14 май 2014 21:56, променено общо 1 път.
- MrJackson
- Мнения: 34
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Ремонт (профилактика) на скоростен лост
Да има 1(тук имам предвид да се сложи самия прът по който се движи лоста, не болта който го стяга) и тогава да се сложат другите с номер 2 защото иначе опират и не влиза След това слизате пак долу и всичко на обратно Сега вече е много по- лесно като сте го махнали веднъж. Доста по ясно е кое след кое следва. Жилата се пъхат по места и се закачат със скобите
За по- лесно може да сглобите докато е на земята. Важно е да се сложи първо болта с номер
- MrJackson
- Мнения: 34
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Ремонт (профилактика) на скоростен лост
Гресирате за последно където сте изтрили без да искате, слагате ламарината отдолу и я стискате по краищата както е била. Много е важно да стегнете болтовете които държат жилата сега, защото после не се стигат като се вдигне кутията Прихващате долните болтове и се качвате да завиете първо горния, защото той прибира повече. Равномерно горния и долните докато не се стегне достатъчно След това вече може да пробвате скоростите, защото те са готови. Моите не се бяха разбутали и нямаше нужда от реглаж, но иначе се прави отпред при скоростната кутия. Развива се металната противотежест, защото пречи и се развиват другите гайки и се пробва докато не стане. При мен бяха на средно положение и двете. То се усеща ама пак си е пипкаво защото ако се мръдне малко повече влиза 1ва вместо задна и не се усеща докато не е запалена колата и не се пробва Ама все пак е по лесно отколкото при лостовата система, защото гледах там как се прави и е още по изнервящо. Като се уверите, че скоростите ви са добре остава да върнете другите неща
Последна промяна от MrJackson на Нед 28 окт 2012 1:02, променено общо 1 път.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: victory1983 и 34 госта