Здравейте, Колеги!
Проблемът е следният:
Колата стои непалена минимум 24 часа (т.е. добре си е изстинала, може и цяла седмица да не съм я карал) и щом навън вали или е валяло скоро, т.е. е влажно, имам проблем с паленето (т.е. само времето е мокро, колата не е пръскана по локви). Започва да върти стартера, сякаш е задавена и не може да запали. Така върти над 10-тина опита, като на някои започвам, докато върти, да припомпвам газта. И така се мъчим известно време и запалва. Като запали и е още студена оборотите не мърдат, но като подам газ малко се чуди(глъхне за секунда). Днес като тръгвах даже я изпуснах и пак започна едно въртене - чак на петия път запали отново, като пак на третия път припомпих малко газта. След това като вдигне малко температура няма грешка - оборотите не мърдат, работи нормално. След това гася и след 2 часа пали от раз, независимо, че през цялото това време е валяло.
Според мен има нещо, което при влага се навлажнява и пречи на паленето. Щом е работила и всичко е сухо, независимо, че всичко навън си е още мокро, пали от раз. Мотора е AFT.
Г3 проблем палене при влажно (мокро) време - РЕШЕНО
- StanTheMan
- Мнения: 211
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:09
- Автомобил:
- Двигател: AFT
- Местоположение: Смолян; София
- Контакти:
Г3 проблем палене при влажно (мокро) време - РЕШЕНО
Последна промяна от StanTheMan на Сря 09 яну 2013 20:59, променено общо 1 път.
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10401
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Г3 проблем палене при влажно (мокро) време
Смени си бобината.
- StanTheMan
- Мнения: 211
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:09
- Автомобил:
- Двигател: AFT
- Местоположение: Смолян; София
- Контакти:
Re: Г3 проблем палене при влажно (мокро) време
IvanMan написа:Смени си бобината.
Защо да е бобината, при условие, че:
- проблемът е само при влажно време с дъжд или след дъжд, иначе пали от раз без значение студено ли е или топло време навън, дори миналата седмица беше заскрежена от студа в Смолян и пак си пали без проблем
- проблемът не се появява, като съм я карал през локви, а само когато е стояла дълго време и стоейки става влажно, т.е. не съм я пръскал
- оборотите са бетон по принцип, дори експериментирах - дадох газ на празен ход до 3000 об/мин и ги поддържа точно без никакво колебание, мърдане или минимално разместване
Как се проверява дали е бобината? На комп дали ще покаже, ако примерно има наченки да си заминава?
- dushanov
- Мнения: 855
- Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
- Автомобил: Seat Toledo 2
- Двигател: AGN
- Местоположение: Стара Загора
Re: Г3 проблем палене при влажно (мокро) време
StanTheMan, вземаш един полувелизатор, пълниш го с вода и започваш да пръскаш по запалителната с-ма на колата, когато е загряла и на свободен ход. Започваш от дистр. капачка, кабелите после ако трябва кабел по кабел и накрая бобината. Повтаряш същото при средни обороти. Накрая драскаш тук Успех!
- StanTheMan
- Мнения: 211
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:09
- Автомобил:
- Двигател: AFT
- Местоположение: Смолян; София
- Контакти:
Re: Г3 проблем палене при влажно (мокро) време
dushanov написа:StanTheMan, вземаш един полувелизатор, пълниш го с вода и започваш да пръскаш по запалителната с-ма на колата, когато е загряла и на свободен ход. Започваш от дистр. капачка, кабелите после ако трябва кабел по кабел и накрая бобината. Повтаряш същото при средни обороти. Накрая драскаш тук Успех!
Дайте друг вариант за установяване на причината дали е бобината, че с този пулвелизатор сега на минусовите температури не си се представям...
Смятате ли, че ако на тъмно я поизфорсирам да видя дали прехвърля ток някъде по запалителаната система (бобина, кабели, дистр.капачка и т.н.) ще постигна ефекта с пулвелизатора или говорим за различни неща?
Други идеи?
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Г3 проблем палене при влажно (мокро) време
От 2 декември до сега можеше да видиш/ако е валяло при теб/,когато това се случва как е искрата на свеща,след делкото,след бобината.Самото въртене как ти се струва-по-лесно или нормално?Колата докато въртиш припушва ли?За какъв мотор става дума,с дебитомер ли?Отвори капака след дъжд и виж дали не ти се събира вода при компа.А що се отнася до вариантите с проба,най-лесен е с друга бобина от авер.
Re: Г3 проблем палене при влажно (мокро) време
бобина спукана е някаде пластмасовия корпус и пропуска влага и при мен беше така в топло пали и стане ли леко влага край
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Нед 10 май 2009 10:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: търговиште
Re: Г3 проблем палене при влажно (мокро) време
и при мене във мокро врем както карам и и всичко е ок и по някое време почва да клати оборотите и изгасва и въртя и въртя но не запаля кат изчакам 10 и запалва за проба запалих двигателя сух и с едно шише започнах да мокря и докато намокря бобината започна да тресе двигателя и изгасна оказа се бобината 58 лв нова и кат торпедо минавам през локвите
- StanTheMan
- Мнения: 211
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:09
- Автомобил:
- Двигател: AFT
- Местоположение: Смолян; София
- Контакти:
Re: Г3 проблем палене при влажно (мокро) време
Здравейте, Колеги и за много години
След като изпълних теста с пулвелизатора се оказа, че колата гасне при намокряне на бобината отстрани.
Смених си сам бобината с нова BERU (126 лв.) и за сега всичко е наред (чаках да завали за да пиша )
Благодаря на всички отзовали се - благодарение на Вас се оправих без да ходя по майстори и да слушам (и давам пари за) глупости
След като изпълних теста с пулвелизатора се оказа, че колата гасне при намокряне на бобината отстрани.
Смених си сам бобината с нова BERU (126 лв.) и за сега всичко е наред (чаках да завали за да пиша )
Благодаря на всички отзовали се - благодарение на Вас се оправих без да ходя по майстори и да слушам (и давам пари за) глупости
- dushanov
- Мнения: 855
- Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
- Автомобил: Seat Toledo 2
- Двигател: AGN
- Местоположение: Стара Загора
Re: Г3 проблем палене при влажно (мокро) време
Честито! И си промени заглавието +1 "РЕШЕНО".
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: Чет 09 юли 2009 8:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Г3 проблем палене при влажно (мокро) време
Аз имам Г3,вариант 1997г, със същият мотор AFT и при мен съществува абсолютно същият проблем!Сухо ли е или много студено,пали като кибрит,но валяло ли я е Голфетката-няма палене!Да не говорим,че заобикалям локвите на 3 метра,щото при най-малкото плисване от локва и изгасва и много трудно пали,след продължително въртене на стартера!Колеги казват,че бобината била с поразрушена изолация или пукната,чудя се дали да не я потопя цялата в епоксидна смола или лак,предпазвайки само контактните места и по този начин да избегна купуването на нова,щото сега всичко е Китай!Още повече,че 130лв. са си 130лв.!!!
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: Чет 09 юли 2009 8:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Г3 проблем палене при влажно (мокро) време
А и още нещо колеги,няма ли друг вариант на бобина по-стабилна,която би могла да се пригоди за този модел на Голф 3,1997г.,AFT 1.6 I мотор(Вариант-комби)
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Г3 проблем палене при влажно (мокро) време
Колега, пототи я в епоксидна смола, но преди това я изчисти със спирт или някакъв обезмаслител и няма да имаш проблем. Успех!
Re: Г3 проблем палене при влажно (мокро) време
batmit написа:Колега, пототи я в епоксидна смола, но преди това я изчисти със спирт или някакъв обезмаслител и няма да имаш проблем. Успех!
Колега няма гаранция дали ще държи тая епоксидна смола и ако тръгнеш на дълъг път с мисълта че всичко е наред с бобинката точно тогава може и да и е последното каране
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: Пет 27 мар 2009 13:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
- Контакти:
Re: Г3 проблем палене при влажно (мокро) време - РЕШЕНО
Здравейте и от мен.
Подобен случай с Гоуфо на мой близък.
Само след дъжд/мъгла палеше на пето/и по-нататъчно въртене, а при сухо от първия път.
След като прочетох статията тук скокнахме до близката морга.
Там пича ни каза, че можело да е и от комутатора, та освен бобина купихме и комутатор.
При първия проблем при дъждовете наскоро сменихме комутатора, че е по-лесно.
Резултат нямаше.
След смяна на бобината обаче започна да пали без проблем(пу-пу-пу, да не е и на уроки :) )!
Благодаря на всички форумци, лека и безаварийна!
Подобен случай с Гоуфо на мой близък.
Само след дъжд/мъгла палеше на пето/и по-нататъчно въртене, а при сухо от първия път.
След като прочетох статията тук скокнахме до близката морга.
Там пича ни каза, че можело да е и от комутатора, та освен бобина купихме и комутатор.
При първия проблем при дъждовете наскоро сменихме комутатора, че е по-лесно.
Резултат нямаше.
След смяна на бобината обаче започна да пали без проблем(пу-пу-пу, да не е и на уроки :) )!
Благодаря на всички форумци, лека и безаварийна!