Проблем Голф 3 моно абу
- Ico_kj
- Мнения: 167
- Регистриран на: Вто 25 окт 2011 13:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Проблем Голф 3 моно абу
Здравеите колеги проблема ми е следния,преди два дни като тръгвах за работа паля голфа 1.6 75 коня моно на газ и колата пали и след като потеглям газта свърши и сменям аз на бензин и опитвам да запаля, колата ми запали и изгасна после пак пали и пак гасне, на другия ден ме друпнаха до колонката за газ и колата си е центрована идеално на газ и запали и я закарах на маистор за да види защо не работи на бензин, ка4и я на компа 4овека занимава се там и ми каза 4е според него моно главата е запушена и не се подава команда за поддържане на горенето и ми каза отиваи и взимаи друга глава, така и стана на другия ден след като обиколих вси4ки морги намериг една която тои я монтира и признацците бяха същите колата пали и гасне пали и гасне и така доста пъти, каза ми 4е неможе да разбере от какво е то4но защото бензиновата помпа качвала гориво, имало налягане и там с един спреи пръскаше директно и колата работеше, и ми каза да се насоча към други сервизи понеже тои неможе да напражи нищо, аз се питам каде е проблема? Колата просто изведнуж спря да работи на бензин, и сега ме е стрх да я карам за да не спре и на газ някаде, кажете от какво може да е проблема даваите съвети и ако някои познава някои добър маистор от кърджали нека ми пише, благодаря предварително.
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Проблем Голф 3 моно абу
Какво е "моно глава" колега? Имал съм ABU, и за такова животно не знам Щом като при директно подаване на гориво колата работи, значи проблема е в горивната с-ма. Аз залагам на затлачена дюза.
- push
- Мнения: 780
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
- Автомобил: mk2
- Двигател: 1.9 TD
- Местоположение: София
Re: Проблем Голф 3 моно абу
snupeca написа:Какво е "моно глава" колега? Имал съм ABU, и за такова животно не знам Щом като при директно подаване на гориво колата работи, значи проблема е в горивната с-ма. Аз залагам на затлачена дюза.
що на всички дюзи им викат Глави
И да не съм офф.. провери всичко по системата помпа>филтър>ГЛАВата накрая почни от по простите решения и ако не се оправи .. търси сложни
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Проблем Голф 3 моно абу
push написа:...
Пак не съм в крак с модата.. Щом си сигурен че "Главата" е в час помпи, регулатори итн, пробвай с един Ваг Ком, поне да си наясно дали не ти е заминал компа.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем Голф 3 моно абу
Колега,когато махнеш капака на моното и накараш няко да ти даде контакт,трява да видиш принципно как дюзата пръска мъгла.Ако допуснем,че проблема е в нея ти трябва обаче и някой да замери/или ти/ отива ли сигнал до нея.В тази връзка огледай добре кабелчетата в куплунга към плочката с дюзата.Средните 2 са за нея,да не би да има скъсано,също и можеш да замериш съпротивлението,трябва да е 1,2-1,6-да не и да има прекъсване пък след куплунга.Провери задължително и реле 109 или го смени за проа.
Най-доброто наистина е някаква диагностика и съвет с електричар,понеже е възможно проблема със сигнала да тръгва от другаде/командата за горене не се подава от главата а от компа/както е отбелязъл твоя човек.
Инъче ако не е запушена дюза пътя е дълъг-минава през проба с читава дюза,читав комп-да не би да е той проблема,проверка на релета- мисля 109.,замерване на пиновете на ЕКУ,на кабелите към дюзата.На този етап което можеш сам е дюза и ЕКУ за проба
Най-доброто наистина е някаква диагностика и съвет с електричар,понеже е възможно проблема със сигнала да тръгва от другаде/командата за горене не се подава от главата а от компа/както е отбелязъл твоя човек.
Инъче ако не е запушена дюза пътя е дълъг-минава през проба с читава дюза,читав комп-да не би да е той проблема,проверка на релета- мисля 109.,замерване на пиновете на ЕКУ,на кабелите към дюзата.На този етап което можеш сам е дюза и ЕКУ за проба
- Ico_kj
- Мнения: 167
- Регистриран на: Вто 25 окт 2011 13:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Re: Проблем Голф 3 моно абу
Колеги казаха ми че на самата моно глава има един потенциометър които определя също като компа гориво подаването, до колкото разбирам е възможно при скъсан кабел да спре командата за подаване на гориво и да се получи проблема ми, и друго което искам да попитам е дали е е възможно да се сменя по принцип този потенциометър за6тото до колкото знам не се препоръчва да се пипа там, и другото което е за дюзата на впръскване там има 2 букси едната е с 6 кра4ета а другата е с 4 кра4ета, доколкото разбирам тази за дюзата е с 4 кра4ета по малката и от нея средните две крачета се отнасят за дюзата ?
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем Голф 3 моно абу
Май говориш за ТПС-а.Понже аз лично не използвам термина "глава" и не разбрах какво си сменил помислих,че си сменил цялото моно.
Колкото до ТПС-а и той се замерва,а ако говориш за скъсан кабел....просто ги провери.Това е датчика за положението на дроселовата клапа.Принципно ако имапроблем с него то би го усетил и на газ.Просто нещата за мен се въртят около дюзата.Може би си купил отново запекла...
Най-хубаво е да се иде на диагностика,понеже проблема може да е сложен.Ако допуснем,че можеш да смниш цялото моно за проба и пак не запали-какво правим?Трябва да се проверява сигнала до всеки един компонент,трябва да се пробва и с друг комп...абе въобще сложна и трудоемка задача,а ти май нямаш нужнит познания...
Онова с шесте крачета е стъпковия мотор.Ако на газ си държиш обороти е наред.
Колкото до ТПС-а и той се замерва,а ако говориш за скъсан кабел....просто ги провери.Това е датчика за положението на дроселовата клапа.Принципно ако имапроблем с него то би го усетил и на газ.Просто нещата за мен се въртят около дюзата.Може би си купил отново запекла...
Най-хубаво е да се иде на диагностика,понеже проблема може да е сложен.Ако допуснем,че можеш да смниш цялото моно за проба и пак не запали-какво правим?Трябва да се проверява сигнала до всеки един компонент,трябва да се пробва и с друг комп...абе въобще сложна и трудоемка задача,а ти май нямаш нужнит познания...
Онова с шесте крачета е стъпковия мотор.Ако на газ си държиш обороти е наред.
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Проблем Голф 3 моно абу
Щом си с газ,провери си първо релето с което ти е прекъснат бензина,не знам при теб кое са прекъснали,дали помпата или дюзата.Но е възможно да са хлабави обувките на релето и да не идва ток до едно от двете.
Най-често прекъсват дюзата,а ти с пробна лампа можеш да замериш дали идват импулси до нея докато някой върти да пали.
Най-често прекъсват дюзата,а ти с пробна лампа можеш да замериш дали идват импулси до нея докато някой върти да пали.
- deadshark
- Мнения: 289
- Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем Голф 3 моно абу
Имам абсолютно същия проблем колата е голф 3 1.6 75коня, моно инжекция, правеши ми проблеми на бензин от време на време (понякога се оправяше). Имаше моменти, в който пали и като натисна педала на газта двигателя глъхне, в движение като натисна педала до долу не върви, трябва да го припомвам... След смяна на горивен филтър, източване на резервоар + почистване, изваждане и почистване на бензиновата помпа, продухване с компресор на магистралите от моното към филтъра и от филтъра към помпата (и в двете посоки) всичко се оправи колата си работеше перфектно, палеше от ряз!! И така 2 седмици като периодично си я карах малко на бензин, но проблема пак се появи преди няколко дена почна пак да глъхне двигателя и за да върви трябва да припомпвам педала....
Няколко дена колата не съм я карал и сега като я запалих като натисна педала рабоди добре, но отпусна ли го, падне ли под 1000 оборота колата гасне. И това всичко го прави на бензин (на газ работи без проблем). Купих си и някакъв спрей за 11 лева, бил за отпушване на дюзи, обесниха ми че се маха капака и се пръска около маркучите за бензина, около дроселовата клапа, пръсках но отново без промяна..
пс. Един колега ми каза, че имал същия проблем с пасат 2 и било от някакво стъпково моторче, което било капсоловано и неможело да се ремонтира (ново струвало около 120-130 лева.)
Няколко дена колата не съм я карал и сега като я запалих като натисна педала рабоди добре, но отпусна ли го, падне ли под 1000 оборота колата гасне. И това всичко го прави на бензин (на газ работи без проблем). Купих си и някакъв спрей за 11 лева, бил за отпушване на дюзи, обесниха ми че се маха капака и се пръска около маркучите за бензина, около дроселовата клапа, пръсках но отново без промяна..
пс. Един колега ми каза, че имал същия проблем с пасат 2 и било от някакво стъпково моторче, което било капсоловано и неможело да се ремонтира (ново струвало около 120-130 лева.)
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем Голф 3 моно абу
Различни неща-газ,бензин,степ мотор,байпас.Никва връзка с темата.
- Ico_kj
- Мнения: 167
- Регистриран на: Вто 25 окт 2011 13:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Re: Проблем Голф 3 моно абу
Понеже колата си работи идеално на газ зна4и тпс-а отпада и стъпковия мотор също, поне доколкото разбирам от мненията ви колеги, зна4и остава или компа на колата или релета или скъсани кабели, или повероятно да се окаже дюзата, аз утре ще я продухам, направо ще махна маркуча за вход на горивото и от там ще опитам да продухам с компресор или с помпа пак трябва да стане. Ако няма резултат зна4и трябва да проверя пак за кабелите да не са скусани или нещо по буксите, и ако и там нямам успех тогава вече трябва да я закарам при някои дето разбира ама не само да я качи на компа и да ми каже от моното е както ми каза "моя маистор" надявам се че виждате кавичките, и след тва само дето ми взе парите а искам при някои дето като я замери и разбере от каде е проблема да я оправи, направо ми писна всеки уж майстор само да казва от какво е и да взима парите без краен резултат. Значи колеги казвате при някои дето да има чат от електрониката за да замери, ако утре нямам успех ще потърся кадърен 4е няма много. Хаиде поздрави за сега утре ще гледам да пиша какво е станало :)
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем Голф 3 моно абу
Дюзата е електрическа,ще продухаш само бензиновия регулатор...То ако ставаше така нямаше да те карам да мериш или да пробваш с друго моно....
Re: Проблем Голф 3 моно абу
Здравей, колега, аз карам 1.8моно с газ със същия проблем ,и досега разбрах че проблема не е в бензиновата инсталация. Проблема е че трупа грешки в компютъра и затова прави тези номера.
Даваш на контакт и откачаш (+) клема на акумулатора,след 10мин. я закачащ като при закачането ключа е в позиция на контакт така нещата се оправят временно.
Трябва да се сложи второ реле на постоянния (+) на компютъра на колата за да го рестартира при всяко палене.
Ще го пробвам и ще пиша.Майстор ми каза че за това сваля бавно оборотите.
оля ако някои знае по добро решение да пише.
Даваш на контакт и откачаш (+) клема на акумулатора,след 10мин. я закачащ като при закачането ключа е в позиция на контакт така нещата се оправят временно.
Трябва да се сложи второ реле на постоянния (+) на компютъра на колата за да го рестартира при всяко палене.
Ще го пробвам и ще пиша.Майстор ми каза че за това сваля бавно оборотите.
оля ако някои знае по добро решение да пише.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем Голф 3 моно абу
Рестарт на компа се прави просто с откачане на клемата,няма нужда да е на контакт колата,даже не е препоръчително.
Основно наистина компа трупа грешки от газта.Обаче когато прочета такава тема като тая,последно се сещам за това,защото се предполага,че уредбата е направена с някакво решение на въпроса или пък,че автора дълго време си е карал колицата бз проблем и изведнъж се случва всичко.Може да се окаже,че колата е купена скоро или пък,че уредбата е слагана скоро но ние няма ка да знаем това.Още повече,че първото нещо при подобен проблем което пробваме ние и майсторите,е рестарт на компа и тогава вече пишем за съдействие,когато проблема няма връзка с грешки и съответно с газовата уредба.Както бях написал,когато се очакват адекватни отговори е хубаво да си помагате сами за да има достатъчно инфо.
Най елементарно за стесняване кръга от заподозрени при едно палене примерно е елементарна проверка кое го няма.Почваме с бензина-откачаме маркуча и гледаме подкача ли,после проверка за искра,после сваляме капака на моното и гледаме дюзата пръска ли.
На по-следващ етап вече работим с уреди-примерно дюзата не пръска.Замерваме отива ли напрежение до нея.Ако не-идеята на колегата за релето изключващо я на газ е добра.Ако не можем да мерим-майстор или подмяна пробно на елемента с друг,доказано работещ.Това е най-доброто,защото дюзата може да не работи поради запушване на регулатора или не достатъчно налягане на бензина.Казал има налягане-ама мерено ли е?Майстора я гледал-добре,ама за да каже,че не работи дюзата мерил ли е всичко до нея по токовете наред ли е?Какво значи"не се подава команда за поддържане на горенето"??За мен значи,че компа не работи,но защо тогава дюзата??Или според него тя командва компа?
За това се ходи на електричар или автомеханик но с познания по токове,за да мери.Или пък на подходяща компютърна диагностика.Или пък разравяте форума,купувате си мулти цет и почвате.
В случая колата не пали на бензин.Грешките от газ не би трябвало да се отразяват на паленето.
По въпроса с трупането на грешки-да,за моно е най удачно ресет реле,или прехвърляне на постоянния плюс на ЕКУ при плаващия.
Основно наистина компа трупа грешки от газта.Обаче когато прочета такава тема като тая,последно се сещам за това,защото се предполага,че уредбата е направена с някакво решение на въпроса или пък,че автора дълго време си е карал колицата бз проблем и изведнъж се случва всичко.Може да се окаже,че колата е купена скоро или пък,че уредбата е слагана скоро но ние няма ка да знаем това.Още повече,че първото нещо при подобен проблем което пробваме ние и майсторите,е рестарт на компа и тогава вече пишем за съдействие,когато проблема няма връзка с грешки и съответно с газовата уредба.Както бях написал,когато се очакват адекватни отговори е хубаво да си помагате сами за да има достатъчно инфо.
Най елементарно за стесняване кръга от заподозрени при едно палене примерно е елементарна проверка кое го няма.Почваме с бензина-откачаме маркуча и гледаме подкача ли,после проверка за искра,после сваляме капака на моното и гледаме дюзата пръска ли.
На по-следващ етап вече работим с уреди-примерно дюзата не пръска.Замерваме отива ли напрежение до нея.Ако не-идеята на колегата за релето изключващо я на газ е добра.Ако не можем да мерим-майстор или подмяна пробно на елемента с друг,доказано работещ.Това е най-доброто,защото дюзата може да не работи поради запушване на регулатора или не достатъчно налягане на бензина.Казал има налягане-ама мерено ли е?Майстора я гледал-добре,ама за да каже,че не работи дюзата мерил ли е всичко до нея по токовете наред ли е?Какво значи"не се подава команда за поддържане на горенето"??За мен значи,че компа не работи,но защо тогава дюзата??Или според него тя командва компа?
За това се ходи на електричар или автомеханик но с познания по токове,за да мери.Или пък на подходяща компютърна диагностика.Или пък разравяте форума,купувате си мулти цет и почвате.
В случая колата не пали на бензин.Грешките от газ не би трябвало да се отразяват на паленето.
По въпроса с трупането на грешки-да,за моно е най удачно ресет реле,или прехвърляне на постоянния плюс на ЕКУ при плаващия.
- Ico_kj
- Мнения: 167
- Регистриран на: Вто 25 окт 2011 13:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Re: Проблем Голф 3 моно абу
Колеги проблема е решен :) и съм много благодарен на вси4ки за адекватните отговори, оказа се проблем с грешки на компа, направих както ме посаветваха някои колеги процедурата с махането и слагането на клемата и преди запалване с една молитва и като завъртях ключа колата си запали и работи идеално дори сега се форсира по добре от преди, наистина много благодаря колеги днес ми е щастливия ден явно, три дни си гледах колата от терасата и не знаех какво и става, сега се радвам че проблема е решен :) и да спомена само 4е някои маистори изобшто незнаят какво правят, ако маистора които пипаше колата разбираше какво прави вместо да ме пита мен "абе тая кола ко и става, що не работи" след смяната на моното, ако беше махнал тои клемата и да я оправи щят да му платя ама тои явно толкова си разбира 4овека а уж има претенциите че разбира. Форума колеги е много полезен надявам се да продължаваме да споделяме мнения за проблемите с колите. Благодаря отново, поздрави.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: paci3 и 88 госта