Здравейте колеги, наканил съм се да си сменям ангренажният ремък.
Двигателят е RV доста подобен на PF, PB, 2Е и някой други двигатели монтирани на автомобили Голф 2, Джета 2 и др.
От това което прочетох двигателят трябва да е в ГМТ и долните 3 белега да са си по местата:
Има ли някакви тънкости на които трябва да се обърне внимание?
Горните видеота са доста подробни но са за по нов модел,
ако целта е само да се сменят ремъкът и оптегача, само оптегача ли трябва да се отвие или има и други неща които трябва да се свалят?
Голф / Джета 2 RV смяна на ангренажен ремък?
Голф / Джета 2 RV смяна на ангренажен ремък?
Последна промяна от x15 на Пон 23 сеп 2013 13:00, променено общо 1 път.
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Смяна на Ангренажен Ремък VW MK2
махаш капака на ангренажа
разхлабваш алтернатора и му сваляш ремъка
трябва да се свали шайбата на коляновия вал която движи ремъка за алтернатора,с 4 шестограмни болта е хваната,излиза трудно с леко почукване ,централния болт не го развиваш-той държи ангренажното колело
дърпаш ръчната
освобождаваш от скорост
и с гаечен ключ въртиш от болта на разпределителния вал за да докараш на белези,проверяваш дали всички белези съвпадат и чак тогава пристъпваш към сваляне на ремъка
разхлабваш ролката и ремъка се освобождава и вади
монтажа е по обратния ред
след като сложиш новия ремък проверяваш белезите,аз те съветвам да ги нагласиш както са били,все пак колата е работила така,понеже са възможни разминавания
ролката се стяга с един спец.инструмент,аз нямам такъв и ползвам шестограм който влиза в един от отворите на ролката а за опорна точка ползвам оста на ролката,не трябва да е натегнат много,трябва да може да го завъртиш наръка най много на 90 градуса-както е описано на картинката
разхлабваш алтернатора и му сваляш ремъка
трябва да се свали шайбата на коляновия вал която движи ремъка за алтернатора,с 4 шестограмни болта е хваната,излиза трудно с леко почукване ,централния болт не го развиваш-той държи ангренажното колело
дърпаш ръчната
освобождаваш от скорост
и с гаечен ключ въртиш от болта на разпределителния вал за да докараш на белези,проверяваш дали всички белези съвпадат и чак тогава пристъпваш към сваляне на ремъка
разхлабваш ролката и ремъка се освобождава и вади
монтажа е по обратния ред
след като сложиш новия ремък проверяваш белезите,аз те съветвам да ги нагласиш както са били,все пак колата е работила така,понеже са възможни разминавания
ролката се стяга с един спец.инструмент,аз нямам такъв и ползвам шестограм който влиза в един от отворите на ролката а за опорна точка ползвам оста на ролката,не трябва да е натегнат много,трябва да може да го завъртиш наръка най много на 90 градуса-както е описано на картинката
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Смяна на Ангренажен Ремък VW MK2
Аз белези не пипам като сменявам ангренажа, просто вадя стария ремък, слагам новия и стягам.
Ако случайно при слагането се размърда нещо вече нагласявам белезите като се почва от маховика
Ако случайно при слагането се размърда нещо вече нагласявам белезите като се почва от маховика
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Смяна на Ангренажен Ремък VW MK2
К.Одаджийски написа:Аз белези не пипам като сменявам ангренажа, просто вадя стария ремък, слагам новия и стягам.
Ако случайно при слагането се размърда нещо вече нагласявам белезите като се почва от маховика
което е грешка
на предната смяна има вариант да не са напаснати белезите правилно - пак ли така ще ги зацепиш?
Re: Смяна на Ангренажен Ремък VW MK2
moimoimoi написа:след като сложиш новия ремък проверяваш белезите,аз те съветвам да ги нагласиш както са били,все пак колата е работила така,понеже са възможни разминавания...
Ако има разминавания и в последствие се нагласи по белези, само ъгълът на изпреварването ли трябва да се регулира или има и още нещо?
moimoimoi написа:ролката се стяга с един спец.инструмент...
... ако случайно знаеш как се казва или имаш снимка, че има от къде да си взимам на заем специализирани инструменти....
Re: Голф / Джета 2 RV смяна на ангренажен ремък?
Като ще го разхвърлям пак двигателя май няма да е лошо да му замеря и компресията?
Как точно се прави?
Трябва ли да работи двигателя или му се откача буксата на горивната рейка и се врътка само на стартер?
Като се слага уреда на мястото на свеща, останалите свещи трябва ли да са си по местата или трябва да са свалени?
И не на последно място колко трябва да е компресията
Как точно се прави?
Трябва ли да работи двигателя или му се откача буксата на горивната рейка и се врътка само на стартер?
Като се слага уреда на мястото на свеща, останалите свещи трябва ли да са си по местата или трябва да са свалени?
И не на последно място колко трябва да е компресията
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 12:29
- Автомобил: vag
- Двигател:
- Местоположение: SOFIA
- Контакти:
Re: Голф / Джета 2 RV смяна на ангренажен ремък?
що не доидеш да ти го сменя
Re: Голф / Джета 2 RV смяна на ангренажен ремък?
coreckt написа:що не доидеш да ти го сменя
:-) Защото си ми малко далечееее....
Кажи сега компресията как се мери?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф / Джета 2 RV смяна на ангренажен ремък?
x15 написа:
:-) Защото си ми малко далечееее....
Прати му едно билетче, уе, скръндзоооо...
А иначе смъкваш всички свещи, за да не тормозиш излишно стартера, откачаш рейката и бобината (може само хол-датчика - тогава няма ни гориво, ни искра да пусне), натискаш педала на газта до долу да отвори дросела и въртиш на стартер.
Предполагам, че 3-4 сек завъртане на мотора ще са достатъчни.
Re: Голф / Джета 2 RV смяна на ангренажен ремък?
radotom написа:Прати му едно билетче, уе, скръндзоооо...
А иначе смъкваш всички свещи, за да не тормозиш излишно стартера, откачаш рейката и бобината (може само хол-датчика - тогава няма ни гориво, ни искра да пусне), натискаш педала на газта до долу да отвори дросела и въртиш на стартер.
Предполагам, че 3-4 сек завъртане на мотора ще са достатъчни.
Хахаха... ако пратя билет на някого то ще е на теб, ама трябва да дойдеш подготвен че тази моя джета....
Иначе каква компресия трябва да има?
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф / Джета 2 RV смяна на ангренажен ремък?
Като докарваш белезите можеш да махнеш и свещите, ще ти е по-лесно да въртиш колелото на разпр.вал.
Компресията - колкото повече, толкоз по-добре
Компресията - колкото повече, толкоз по-добре
Последна промяна от stefan4o на Чет 26 сеп 2013 15:32, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф / Джета 2 RV смяна на ангренажен ремък?
А бе повече, повече... колко да е повече?!
Важното е да е еднаква на четерите цилиндъра.
Иначе ако се мери на загрял до работна температура мотор ще е една, на студен ще е друга...
Нормалното при повечето ВАГини е около 12 (не знам точна цифра при теб)
А на мен недей ми праща билет - аз съм само любител и за сега си чупя само моята кола!
Важното е да е еднаква на четерите цилиндъра.
Иначе ако се мери на загрял до работна температура мотор ще е една, на студен ще е друга...
Нормалното при повечето ВАГини е около 12 (не знам точна цифра при теб)
А на мен недей ми праща билет - аз съм само любител и за сега си чупя само моята кола!
Re: Голф / Джета 2 RV смяна на ангренажен ремък?
radotom написа: аз съм само любител и за сега си чупя само моята кола!
Ако ти си "любител" какво да кажа аз ...
Re: Голф / Джета 2 RV смяна на ангренажен ремък?
Познат има подобна джета на моята и ще я хвърля за скраб, та ще мина да я по-прегледам...
Какви части си заслужава да се вземат от нея?
Какви части си заслужава да се вземат от нея?
- Алекси Георгиев
- Мнения: 350
- Регистриран на: Пет 18 ное 2016 13:42
- Автомобил: Skoda Octavia 1
- Двигател: AGN 1998
- Местоположение: под масата
Re: Голф / Джета 2 RV смяна на ангренажен ремък?
Ако правиш сметка да караш твоята още и ще сваляш части от джетата на твоя приятел - вземи я цялата!
Не знаеш какво ще ти потрябва, а ако купуваш частите отделно, ще ти излезе колкото 3 такива за скраб.
Не знаеш какво ще ти потрябва, а ако купуваш частите отделно, ще ти излезе колкото 3 такива за скраб.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: milenski_77 и 188 госта