Голф / Джета 2 RV смяна на ангренажен ремък?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Голф / Джета 2 RV смяна на ангренажен ремък?

Мнениеот x15 » Пон 23 сеп 2013 5:35


Здравейте колеги, наканил съм се да си сменям ангренажният ремък.
Двигателят е RV доста подобен на PF, PB, 2Е и някой други двигатели монтирани на автомобили Голф 2, Джета 2 и др.
От това което прочетох двигателят трябва да е в ГМТ и долните 3 белега да са си по местата:

Изображение

Изображение

Изображение






Има ли някакви тънкости на които трябва да се обърне внимание?
Горните видеота са доста подробни но са за по нов модел,
ако целта е само да се сменят ремъкът и оптегача, само оптегача ли трябва да се отвие или има и други неща които трябва да се свалят?

Последна промяна от x15 на Пон 23 сеп 2013 13:00, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Смяна на Ангренажен Ремък VW MK2

Мнениеот moimoimoi » Пон 23 сеп 2013 6:57


махаш капака на ангренажа
разхлабваш алтернатора и му сваляш ремъка
трябва да се свали шайбата на коляновия вал която движи ремъка за алтернатора,с 4 шестограмни болта е хваната,излиза трудно с леко почукване ,централния болт не го развиваш-той държи ангренажното колело
дърпаш ръчната
освобождаваш от скорост
и с гаечен ключ въртиш от болта на разпределителния вал за да докараш на белези,проверяваш дали всички белези съвпадат и чак тогава пристъпваш към сваляне на ремъка
разхлабваш ролката и ремъка се освобождава и вади
монтажа е по обратния ред
след като сложиш новия ремък проверяваш белезите,аз те съветвам да ги нагласиш както са били,все пак колата е работила така,понеже са възможни разминавания
ролката се стяга с един спец.инструмент,аз нямам такъв и ползвам шестограм който влиза в един от отворите на ролката а за опорна точка ползвам оста на ролката,не трябва да е натегнат много,трябва да може да го завъртиш наръка най много на 90 градуса-както е описано на картинката


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна на Ангренажен Ремък VW MK2

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 23 сеп 2013 7:45


Аз белези не пипам като сменявам ангренажа, просто вадя стария ремък, слагам новия и стягам.
Ако случайно при слагането се размърда нещо вече нагласявам белезите като се почва от маховика


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Смяна на Ангренажен Ремък VW MK2

Мнениеот parno » Пон 23 сеп 2013 7:53


К.Одаджийски написа:Аз белези не пипам като сменявам ангренажа, просто вадя стария ремък, слагам новия и стягам.
Ако случайно при слагането се размърда нещо вече нагласявам белезите като се почва от маховика

което е грешка :arrow
на предната смяна има вариант да не са напаснати белезите правилно - пак ли така ще ги зацепиш?


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на Ангренажен Ремък VW MK2

Мнениеот x15 » Вто 24 сеп 2013 2:55


moimoimoi написа:след като сложиш новия ремък проверяваш белезите,аз те съветвам да ги нагласиш както са били,все пак колата е работила така,понеже са възможни разминавания...


Ако има разминавания и в последствие се нагласи по белези, само ъгълът на изпреварването ли трябва да се регулира или има и още нещо?

moimoimoi написа:ролката се стяга с един спец.инструмент...


... ако случайно знаеш как се казва или имаш снимка, че има от къде да си взимам на заем специализирани инструменти.... :drunk


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф / Джета 2 RV смяна на ангренажен ремък?

Мнениеот x15 » Сря 25 сеп 2013 2:52


Като ще го разхвърлям пак двигателя май няма да е лошо да му замеря и компресията?
Как точно се прави?
Трябва ли да работи двигателя или му се откача буксата на горивната рейка и се врътка само на стартер?
Като се слага уреда на мястото на свеща, останалите свещи трябва ли да са си по местата или трябва да са свалени?
И не на последно място колко трябва да е компресията :redface


coreckt
Мнения: 48
Регистриран на: Вто 12 май 2009 12:29
Автомобил: vag
Двигател:
Местоположение: SOFIA
Контакти:

Re: Голф / Джета 2 RV смяна на ангренажен ремък?

Мнениеот coreckt » Сря 25 сеп 2013 18:23


що не доидеш да ти го сменя


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф / Джета 2 RV смяна на ангренажен ремък?

Мнениеот x15 » Чет 26 сеп 2013 2:38


coreckt написа:що не доидеш да ти го сменя


:-) Защото си ми малко далечееее....

Кажи сега компресията как се мери?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Голф / Джета 2 RV смяна на ангренажен ремък?

Мнениеот radotom » Чет 26 сеп 2013 7:27


x15 написа:
:-) Защото си ми малко далечееее....

Прати му едно билетче, уе, скръндзоооо... :mhihi :mhihi :mhihi

А иначе смъкваш всички свещи, за да не тормозиш излишно стартера, откачаш рейката и бобината (може само хол-датчика - тогава няма ни гориво, ни искра да пусне), натискаш педала на газта до долу да отвори дросела и въртиш на стартер.
Предполагам, че 3-4 сек завъртане на мотора ще са достатъчни.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф / Джета 2 RV смяна на ангренажен ремък?

Мнениеот x15 » Чет 26 сеп 2013 14:13


radotom написа:Прати му едно билетче, уе, скръндзоооо... :mhihi :mhihi :mhihi

А иначе смъкваш всички свещи, за да не тормозиш излишно стартера, откачаш рейката и бобината (може само хол-датчика - тогава няма ни гориво, ни искра да пусне), натискаш педала на газта до долу да отвори дросела и въртиш на стартер.
Предполагам, че 3-4 сек завъртане на мотора ще са достатъчни.


Хахаха... ако пратя билет на някого то ще е на теб, ама трябва да дойдеш подготвен :mhihi че тази моя джета.... :scare3 :biggrin

Иначе каква компресия трябва да има?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф / Джета 2 RV смяна на ангренажен ремък?

Мнениеот stefan4o » Чет 26 сеп 2013 14:17


Като докарваш белезите можеш да махнеш и свещите, ще ти е по-лесно да въртиш колелото на разпр.вал.
Компресията - колкото повече, толкоз по-добре :Mr Green Fun

Последна промяна от stefan4o на Чет 26 сеп 2013 15:32, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Голф / Джета 2 RV смяна на ангренажен ремък?

Мнениеот radotom » Чет 26 сеп 2013 15:25


А бе повече, повече... колко да е повече?! :rolleyes
Важното е да е еднаква на четерите цилиндъра.
Иначе ако се мери на загрял до работна температура мотор ще е една, на студен ще е друга...
Нормалното при повечето ВАГини е около 12 (не знам точна цифра при теб)

А на мен недей ми праща билет - аз съм само любител и за сега си чупя само моята кола! :mhihi


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф / Джета 2 RV смяна на ангренажен ремък?

Мнениеот x15 » Пет 27 сеп 2013 14:35


radotom написа: аз съм само любител и за сега си чупя само моята кола! :mhihi


:beer Ако ти си "любител" какво да кажа аз ... :aaa040


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф / Джета 2 RV смяна на ангренажен ремък?

Мнениеот x15 » Съб 20 апр 2019 4:39


Познат има подобна джета на моята и ще я хвърля за скраб, та ще мина да я по-прегледам...

Какви части си заслужава да се вземат от нея?


Потребителски аватар
Алекси Георгиев
Мнения: 350
Регистриран на: Пет 18 ное 2016 13:42
Автомобил: Skoda Octavia 1
Двигател: AGN 1998
Местоположение: под масата

Re: Голф / Джета 2 RV смяна на ангренажен ремък?

Мнениеот Алекси Георгиев » Съб 20 апр 2019 6:54


Ако правиш сметка да караш твоята още и ще сваляш части от джетата на твоя приятел - вземи я цялата!
Не знаеш какво ще ти потрябва, а ако купуваш частите отделно, ще ти излезе колкото 3 такива за скраб.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: milenski_77 и 188 госта