Golf MK4 1.6 AKL - Показания на дебитомер
- the_red_camel
- Мнения: 697
- Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
- Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
- Двигател: BTS
- Местоположение: Plovdiv
Re: Показания на дебитомер Голф 4 1,6 АКЛ
За свещи мога да ти препоръчам иридиеви на NGK, аз такива си взех от колегата kristof_bg, които си бяха и по-каталог, май и бяха по добри за газ(защото издържали на по висока температура) или пък масовите Denso IK20 цените са въртят около 20-25лева за бройка..
- rufkata
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 778
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
- Двигател: 1.9 TDI ASV
Re: Показания на дебитомер Голф 4 1,6 АКЛ
plamski3 написа:п.п.: Не знам дали е добре, но мога да потегля на всяка една предавка. Имаше едни тестове за съединител и би трябвало на по-високите колата за загасне. Така че и заради това си мисля, че е за смяна.
Колега включваш трета или четвърта настъпваш спирачката, даваш газ и пускаш педала на съединителя, ако загасне карай спокойно. Това, че отделя високо не е добре, почти сигурно е за смяна, относно въпроса за вървенето не мога да кажа нищо, не съм имал допир до такъв мотор
20-25лева за бройка..
Какви са тия цени бе, сигурен съм, че ще се намерят на половин цена (БАХТИ И СВЕЩИТЕ)
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Показания на дебитомер Голф 4 1,6 АКЛ
То добре, ама имам само два крака. Третия не е дорасъл до там. Това в кръга на шегата, разбира се. Предполагам, че имаш предвид да дръпна ръчната? А съединителя рязко или плавно да го пусна?
- rufkata
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 778
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
- Двигател: 1.9 TDI ASV
Re: Показания на дебитомер Голф 4 1,6 АКЛ
Не ръчна, ляв крак - съединител, десен разположен под 60 градуса , държи спирачката и подава газ едновременно, и като стиковаш газ и спирачка пускаш съединителя
Ако угасне добре, ако ли не съединител, но той твоя не е скъп
Ако угасне добре, ако ли не съединител, но той твоя не е скъп
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Показания на дебитомер Голф 4 1,6 АКЛ
Малко ще ми е трудно така и не знам дали ще го направя правилно, но ще опитам. А защо не на ръчна? Каква е разликата?
- petiaivanova12
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пет 21 авг 2009 12:17
- Автомобил: SEAT ALTEA XL 2.0TDI
- Двигател: BKD 2008
- Местоположение: sofia
Re: Показания на дебитомер Голф 4 1,6 АКЛ
Проверете филтъра на газта.
Re: Показания на дебитомер Голф 4 1,6 АКЛ
Тест за съединител ми казаха да напрявя срещу бордюр на 2-ра - и колата си загасна(както трябва да е).При голф4/а3 съединителя отделя по-нагоре(карал съм и други бройки,затова го казвам).За свещите нз,аз съм с NGK по каталог BKUR6Et 10,но не вярвам да има голяма разлика с еднополюсни.Прегледах си логовете от преди година насам и на всичките MAF е 1,42g/s.По-скоро съм склонен да вярвам,че е наред,защото за повече от година не е изменил показанието дори със стотна(незнам защо го дават 1,8....3,2g/s).Направих почистване на дросела(с обучение) и MAF - без промяна във вървенето.Преди два дена минах газ-анализатор и човека ми показа показанията на ламбдата - 1,47V.След това я гледах през VCDS-a - 0,68 до 0,87 V и се зачудих какво става и защо има такива отклонения.
Съгурен съм,че този мотор 1,6 може да върви,но нещо го спъва от време на време.Някой ще каже- ами върви защото изпада в сервизен/критичен режим - да но защо тогава не записва никакви грешки?Единственно записва 00537,която може да се дължи освен на "MAF sensor filament burn-off wiring"(прегоряла жичка) и на други компоненти които съм проверил.Колата е със супер стабилни обороти,не пуши и се изфорсира без проблем.Просто през повечето време е като "бабичка" в града.
Съгурен съм,че този мотор 1,6 може да върви,но нещо го спъва от време на време.Някой ще каже- ами върви защото изпада в сервизен/критичен режим - да но защо тогава не записва никакви грешки?Единственно записва 00537,която може да се дължи освен на "MAF sensor filament burn-off wiring"(прегоряла жичка) и на други компоненти които съм проверил.Колата е със супер стабилни обороти,не пуши и се изфорсира без проблем.Просто през повечето време е като "бабичка" в града.
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Показания на дебитомер Голф 4 1,6 АКЛ
Колеги, имайте предвид, че газовите рейки не са вечни, след 15 000км проблемите идват от тях. Гумичките на буталцата стават на мармалад. Първата рейка - Рейл, я хвърлих на 15 000, втората Валтек на 7000 започна да не достига достатъчно гориво, получи се нещо като предърпване. Увеличих диаметъра на дюзичките с 0,1мм и всичко заспа. Върви много добре въпреки слабия АКЛ. Не искайте от този двг чудеса. Когато съм сам и на равно на 3-та може да върви от 20км/ч до 100, но при пълна кола с хора и багаж трябват обороти, ако не се лъжа 140Nm при 3400об.
Re: Показания на дебитомер Голф 4 1,6 АКЛ
И все пак колко требва да показва дебитомера на ПХ на 1.6 8 клапана ДВГ ? Моя на ПХ показва 2.27г/с , въздуха 336.06мБар и дюзите 3.06мс ! Това добре ли е ?
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Показания на дебитомер Голф 4 1,6 АКЛ
Бях позабравил тази тема, но днес бях при газаджията и гледахме колата. Настройките на газ са перфектни спрямо бензина, но колата пак е мудна. След малко разсъждения стигнахме до извода, че проблема е в дебитомера. Според майстора стойностите трябва да са около 2,8 - 3,2 (или подобни) на празен ход. А при мен учудващо все още са като от снимката
Остава варианта са смяна на дебитомера и тестване какво ще излезе на ваг кома.
Като имам резултат ще пиша отново.
Остава варианта са смяна на дебитомера и тестване какво ще излезе на ваг кома.
Като имам резултат ще пиша отново.
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: Нед 05 дек 2010 10:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Показания на дебитомер Голф 4 1,6 АКЛ
Ще използвам темата на колегата , за да не пускам друга.Някой може ли да погледне лог файл-а на моя дебитомер.Само , че при мен е vw bora 2.0 APK .
http://dox.bg/files/dw?a=298577791b
Ето го файла.
http://dox.bg/files/dw?a=298577791b
Ето го файла.
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Показания на дебитомер Голф 4 1,6 АКЛ
Днес направих няколко теста. Заедно с колега от форума проверихме какви са стойностите на дебитомерите на моята и неговата кола (1.6 АКЛ). След това разменихме дебитомерите и пак проверихме. Забелязва се изключително малка разлика в показанията за Intake Air Mass. При мен през повечето време стои на 1,42г/с. При колегата показанията се сменяха между 1,42 и 2,84.
Изводи:
1.Показанията в тази клетка се изменят на стъпки. 1,42, 2,84 ..., което може да е проблем?! (твърдение)
2.При обороти до 830 показанията и на двете коли стоят на 1,42г/с. При 830 оборота и малко над тях показанията се стабилизират на 2,84г/с. Възможно е да има някаква зависимост между оборотите и тази стойност.
3.Наблюдавах стойностите на 1.8Т с електронна газ и дебитомер на БОШ. Там липсваше твърдението от извод 1, стойностите постоянно се движеха в границите на допустимите.
Следователно дебитомерите на двете коли са наред или и двата не са наред. Не беше трудно да стигна до това заключение Скоро ще направя още една проверка с друг дебитомер на моята кола. Предполагам, че дебитомерите да достигнали до някакво заспало състояние, при което са загубили чувствителността си и показват на стъпки. Което да води до неправилно изчислени смеси и от там висок разход. Те първа ще се проверява дали има нещо вярно в тези думи.
Колега, колата коя година е произведена? Дебитомера на Хитачи ли е ? оригинален ли е ? При какви обороти се забелязват 2,27г/с ? Тази стойност константна ли е или се изменя постоянно? Имаш ли път към София? Ако имаш, може ли да се видими да погледна показанията на дебитомера?
Изводи:
1.Показанията в тази клетка се изменят на стъпки. 1,42, 2,84 ..., което може да е проблем?! (твърдение)
2.При обороти до 830 показанията и на двете коли стоят на 1,42г/с. При 830 оборота и малко над тях показанията се стабилизират на 2,84г/с. Възможно е да има някаква зависимост между оборотите и тази стойност.
3.Наблюдавах стойностите на 1.8Т с електронна газ и дебитомер на БОШ. Там липсваше твърдението от извод 1, стойностите постоянно се движеха в границите на допустимите.
Следователно дебитомерите на двете коли са наред или и двата не са наред. Не беше трудно да стигна до това заключение Скоро ще направя още една проверка с друг дебитомер на моята кола. Предполагам, че дебитомерите да достигнали до някакво заспало състояние, при което са загубили чувствителността си и показват на стъпки. Което да води до неправилно изчислени смеси и от там висок разход. Те първа ще се проверява дали има нещо вярно в тези думи.
bmwww написа:И все пак колко требва да показва дебитомера на ПХ на 1.6 8 клапана ДВГ ? Моя на ПХ показва 2.27г/с , въздуха 336.06мБар и дюзите 3.06мс ! Това добре ли е ?
Колега, колата коя година е произведена? Дебитомера на Хитачи ли е ? оригинален ли е ? При какви обороти се забелязват 2,27г/с ? Тази стойност константна ли е или се изменя постоянно? Имаш ли път към София? Ако имаш, може ли да се видими да погледна показанията на дебитомера?
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Показания на дебитомер Голф 4 1,6 АКЛ
Днес направихме още един опит с колегата javor_bg.
Благодарности за отделеното време!
Най-общо казано, колегата е със Сеат Ибиза 1.6 СР (не знам кода на двигателя) от 2002 година. Двигателя е същия, с разликата, че има "прахосмукачка", каквито имат и по-новите АКЛ-и. Направихме въпросната размяна на дебитомерите. На моята кола (голф-а) стойностите с моя и неговия дебитомер са идентични. След това сложихме моя дебитомер на Сеата. Стойностите там бяха около 2.8г/с, като баха доста динамични и се сменяха през 0.1г/с.
Извод: Дебитомера ми е ок. Скоковете от 1.42г/с на 2,84г/с и т.н. са абсолютно нормални за Голф 4 АКЛ с жило на газта. Не знам по-новите двигатели на голф 4 1.6 СР, дали са все още с жило (Сеата беше с електронна газ), но според мен тези стъпки на стойностите се определят от компютъра (ЕКУ-то) на колата и това дали сме с електронна газ или с жило. При голф 4 ЕКУ-то е Симос 2, а при Сеата е Симос 3. (Има и други разлики, като две ламбдасонти и т.н.)
Сега проблема се насочва към това, защо тази стойност се променя толкова често и не стои стабилна, когато колата е в покой.
П.п.: Температурата на входящия въздух беше 34,5*. При нормално загряла кола след каране в градски условия.
П.п.2: Започвам да обмислям скъсяване на пътя на въздуха от предната решетка до дросела, за сметка на малко по-висока температура на входящия въздух.
Благодарности за отделеното време!
Най-общо казано, колегата е със Сеат Ибиза 1.6 СР (не знам кода на двигателя) от 2002 година. Двигателя е същия, с разликата, че има "прахосмукачка", каквито имат и по-новите АКЛ-и. Направихме въпросната размяна на дебитомерите. На моята кола (голф-а) стойностите с моя и неговия дебитомер са идентични. След това сложихме моя дебитомер на Сеата. Стойностите там бяха около 2.8г/с, като баха доста динамични и се сменяха през 0.1г/с.
Извод: Дебитомера ми е ок. Скоковете от 1.42г/с на 2,84г/с и т.н. са абсолютно нормални за Голф 4 АКЛ с жило на газта. Не знам по-новите двигатели на голф 4 1.6 СР, дали са все още с жило (Сеата беше с електронна газ), но според мен тези стъпки на стойностите се определят от компютъра (ЕКУ-то) на колата и това дали сме с електронна газ или с жило. При голф 4 ЕКУ-то е Симос 2, а при Сеата е Симос 3. (Има и други разлики, като две ламбдасонти и т.н.)
Сега проблема се насочва към това, защо тази стойност се променя толкова често и не стои стабилна, когато колата е в покой.
П.п.: Температурата на входящия въздух беше 34,5*. При нормално загряла кола след каране в градски условия.
П.п.2: Започвам да обмислям скъсяване на пътя на въздуха от предната решетка до дросела, за сметка на малко по-висока температура на входящия въздух.
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK4 1.6 AKL - Показания на дебитомер
В интерес на истината Сеата е 2002 г и мотора е AUR. Мисля, че в края на 1999 г. има промяна на първата сонда от такава с 4 кабела към такава с 5 кабела. Освен това доколкото разбрах при него разликата е че с изключен дебитомер колата не може да върви добре, а при мене няма абсолютно никаква разлика без или с включен дебитомер. Освен това при мене с изключен дебитомер ЕКУ-то си смята по някакъв начин дебита на въздуха и може би и заради това с откачен дебитомер в авариен режим не се забелязва проблем. Аз досега съм карал само и единствено с три електродни свещи моята кола и то главно с NGK. Говорил съм с моя газаджия и той категорично каза , че свещите трябва да са ми такива каквито са ми и за бензин. Бих пробвал с моето ЕКУ на колата на колегата, но инсталациите са други за съжаление :( И мене ми беше интересно да обмениме малко опит с колегата, който доста надълбоко е навлязъл в материята
Пламене , при обороти по-високи от тези на празен ход не проверихме дали показанието играе. Дали във ВАГ кома нямаше някакъв начин принудително колата да се постави на 2000 оборота да речеме и да се види дали показанието не играе на дебитомера.
Пламене , при обороти по-високи от тези на празен ход не проверихме дали показанието играе. Дали във ВАГ кома нямаше някакъв начин принудително колата да се постави на 2000 оборота да речеме и да се види дали показанието не играе на дебитомера.
-
- Мнения: 210
- Регистриран на: Съб 24 дек 2011 22:00
- Автомобил: Golf 4 1.6 SR
- Двигател: 1998
- Местоположение: Варна
Re: Golf MK4 1.6 AKL - Показания на дебитомер
Това ли е дебитомер който ми трябва за 1,6 SR AKL ? Симптомите са, че на място на загряла на 90 гр кола, са на 800 когато тръгна и мина 1-2 км двигателя се охлажда, температурата показва 70 градуса и оборотите се вдигат на 1200-1300 на свободна.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта