Разлика между AAM и АBS двигателя и промяна на ААМ в ABS

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
daka-93
Мнения: 79
Регистриран на: Нед 13 ное 2011 0:06
Автомобил: Татко Мобил
Двигател: AWT
Местоположение: В движение

Разлика между AAM и АBS двигателя и промяна на ААМ в ABS

Мнениеот daka-93 » Пет 23 май 2014 21:49


Колеги някой ще ми обесни ли къде са разликите и къде се губят тези 15 кс и какво ще трябва да сменя на моя двигател който е 1,8 75 за да стане 1,8 90 к.с Визуално двигателите са абсолютно еднакви но ... като динамика не




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19150
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Разлика между AAM и АBS двигателя и промяна на ААМ в ABS

Мнениеот stefan4o » Пет 23 май 2014 21:51


И моят PN е абсолютно еднакъв визуално със ABS, а е само 69к.с. Даже и не искам да знам къде се губят, защо ти е на теб? Какво смяташ да причиняваш на колата си?


Потребителски аватар
daka-93
Мнения: 79
Регистриран на: Нед 13 ное 2011 0:06
Автомобил: Татко Мобил
Двигател: AWT
Местоположение: В движение

Re: Разлика между AAM и АBS двигателя и промяна на ААМ в ABS

Мнениеот daka-93 » Пет 23 май 2014 21:55


Да повиша мощността до 90 к,с след което шлайф на главата и цилиндрите


Потребителски аватар
vovo6808
Мнения: 344
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
Автомобил: VW GOLF MK3
Двигател: ABS 1992
Местоположение: РУСЕ

Re: Разлика между AAM и АBS двигателя и промяна на ААМ в ABS

Мнениеот vovo6808 » Пет 23 май 2014 21:56


Разликата е във степента на сгъстяване.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19150
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Разлика между AAM и АBS двигателя и промяна на ААМ в ABS

Мнениеот stefan4o » Пет 23 май 2014 21:57


И какво ще направиш като шлайфаш цилиндрите? Ще сложиш ремонтен комплект бутала за 500 лева ли? :bowdown
Разликата е във степента на сгъстяване.

Колега, това е само една от разликите, която е следствие от други разлики.

Последна промяна от stefan4o на Пет 23 май 2014 21:59, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
daka-93
Мнения: 79
Регистриран на: Нед 13 ное 2011 0:06
Автомобил: Татко Мобил
Двигател: AWT
Местоположение: В движение

Re: Разлика между AAM и АBS двигателя и промяна на ААМ в ABS

Мнениеот daka-93 » Пет 23 май 2014 21:59


това за шлайфа е в последствие може и да не се направи
Колега как да направя степента на сгъстяване като на АБС


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19150
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Разлика между AAM и АBS двигателя и промяна на ААМ в ABS

Мнениеот stefan4o » Пет 23 май 2014 22:03


Ще цитирам колегата Крис, надявам се не се сърди:
Ето какво снех от 1 руска книга
AAM ABS
Мощност 55kW/5000 min -1 88kW/5500 min-1
Въртящ момент 140Nm/2500 min-1 145Nm/2500 min-1
Ст. на сгъстяване 9 :1 10:1
Газоразпределение
Отваряне смук. клапан 4° след ГМТ 5° след ГМТ
Затваряне смук. клапан 26° след ДМТ 41° след ДМТ
Отваряне изпуск. клапан 24° преди ДМТ 37° преди ДМТ
Затваряне изпуск. клапан 2° преди ГМТ 1° преди ГМТ
Габаритни размери бутало
Размер „а” 22,2 mm 22,2 mm
Размер „b” 8,1 mm 4,4 mm
Диаметър бутало “c” 56,8 mm 56,0 mm
Диаметър “d” 20,0 mm 20,0 mm
Според книга “PASSAT 88-96”Руководство по експлуатации,техобслуживанию и ремонту” изд.Петрозаводск „Машстрой’ 1999г /извинявам се нямам руски символи/
„а” растояние м/у чело на бутало и долна част под канала на маслоубиращсегмент
„б”растояние м/у чело на бутало и горна част на канала на 1 ви сегмент
„с”диаметър’външен’ на буталото в участъка на буталният болт
· сложен за обясняване – разстояние м/у долната страна на отвора за бутален болт и реброто на буталото под треитя сегмент
Комресия 9-12 bar 10-13 bar
До 1994 г 9-12 bar 9-12 bar
Min компресия 7,0 bar 7,5 bar
До 1994 г 7-7,5 bar
Диаметър изпускателни и смукателни клапани – еднакъв
Дължина на изп.клапани до 1994г -91,85 mm 91,90 – 0,90 mm
Дължина на см.клапани до 1994г .-91,15 mm 91,20 – 0,40 mm
Moмент на запалване 4 -8 ° преди ГМТ/825-1025 min-1 4 -8 ° преди ГМТ/700-900 min-1
Всички данни са от : “PASSAT 88-96”Руководство по експлуатации,техобслуживанию и ремонту” изд.Петрозаводск „Машстрой’ 1999г
AAM ABS
Мощност 55kW/5000 min -1 88kW/5500 min-1
Въртящ момент 140Nm/2500 min-1 145Nm/2500 min-1
Ст. на сгъстяване 9 :1 10:1
Газоразпределение
Отваряне смук. клапан 4° след ГМТ 5° след ГМТ
Затваряне смук. клапан 26° след ДМТ 41° след ДМТ
Отваряне изпуск. клапан 24° преди ДМТ 37° преди ДМТ
Затваряне изпуск. клапан 2° преди ГМТ 1° преди ГМТ
Габаритни размери бутало
Размер „а” 22,2 mm 22,2 mm
Размер „b” 8,1 mm 4,4 mm
Диаметър бутало “c” 56,8 mm 56,0 mm
Диаметър “d” 20,0 mm 20,0 mm
Според книга “PASSAT 88-96”Руководство по експлуатации,техобслуживанию и ремонту” изд.Петрозаводск „Машстрой’ 1999г /извинявам се нямам руски символи/
„а” растояние м/у чело на бутало и долна част под канала на маслоубиращсегмент
„б”растояние м/у чело на бутало и горна част на канала на 1 ви сегмент
„с”диаметър’външен’ на буталото в участъка на буталният болт
· сложен за обясняване – разстояние м/у долната страна на отвора за бутален болт и реброто на буталото под треитя сегмент
Комресия 9-12 bar 10-13 bar
До 1994 г 9-12 bar 9-12 bar
Min компресия 7,0 bar 7,5 bar
До 1994 г 7-7,5 bar
Диаметър изпускателни и смукателни клапани – еднакъв
Дължина на изп.клапани до 1994г -91,85 mm 91,90 – 0,90 mm
Дължина на см.клапани до 1994г .-91,15 mm 91,20 – 0,40 mm
Moмент на запалване 4 -8 ° преди ГМТ/825-1025 min-1 4 -8 ° преди ГМТ/700-900 min-1
Всички данни са от : “PASSAT 88-96”Руководство по експлуатации,техобслуживанию и ремонту” изд.Петрозаводск „Машстрой’ 1999г


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Разлика между AAM и АBS двигателя и промяна на ААМ в ABS

Мнениеот agumba » Пет 23 май 2014 22:06


Най-много, да си прецакаш двигателя, и да си седнеш на задните части! Вервай ми, ABS 90 коня, съвсем не е кой-знае колко по-пъргав, или по-мощен от твоя, почти няма да усетиш разликата. Е да, една разлика със сигурност ще има - ще харчи повече от твоя, особено на градско! :mhihi


А в цитата на колегата по-горе, виждам лека грешка - мощността на АВС е 66 киловата, а не 88!


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Разлика между AAM и АBS двигателя и промяна на ААМ в ABS

Мнениеот Bai Sando » Пет 23 май 2014 22:15


Направо си намери 90 коньов и го смени :c020
Аз лично никога не бих инвестирал за ремонт или пък било то за покачване на мощността на такъв мотор.
Неоправдано е финансово просто.Но ти си знаеш най-добре де :wink


Потребителски аватар
pesho_sl
Мнения: 693
Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:16
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AGR 1998
Местоположение: Варна

Re: Разлика между AAM и АBS двигателя и промяна на ААМ в ABS

Мнениеот pesho_sl » Вто 27 май 2014 17:39


Основни разлики:
1. В челата на бутала - от където идва и разликата в степента на сгъстяване;
2. В изпускателните колектори - на ABS са по-големи от на ААМ - самите тръби са с по голямо Ф-и :P
3. Разлика в изпускателната система след изпускателните колектори - на ААМ 45мм, на АBS 50мм.

За това се сещам аз, понеже карам същия мотор - ААМ. Скоро ми изпадна един ABS с пукнат блок и се замислих да го взема за 50-тина лева и да си прехвърля само буталата (тъй като съм си сменил вече изпускателните колектори), но ... според мен са пари на вятъра. Ако е читаво ААМ-чето може да върви доста прилично за "изключително мощния" си мотор, който "Хайнц" е решил да дефорсира (съдя по моята талига).


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Разлика между AAM и АBS двигателя и промяна на ААМ в ABS

Мнениеот parno » Съб 03 фев 2024 14:37


Т.е. главите на Аам и АБС са взаимозаменяеми и нямат разлики?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Разлика между AAM и АBS двигателя и промяна на ААМ в ABS

Мнениеот zfa159 » Съб 17 фев 2024 17:11


Необорудвана глава за AAM и ABS излиза с един и същи парт номер.
Оборудвана глава (с клапани, повдигачи, вал и т.н.) излиза с различен номер, ама то е ясно защо - различен разпр. вал за AAM и ABS .


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19150
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Разлика между AAM и АBS двигателя и промяна на ААМ в ABS

Мнениеот stefan4o » Съб 17 фев 2024 20:10


parno написа:Т.е. главите на Аам и АБС са взаимозаменяеми и нямат разлики?

Точно така. В пълнежа е разликата, както адашът е посочил.


Потребителски аватар
caro
Мнения: 556
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
Местоположение: Шумен

Re: Разлика между AAM и АBS двигателя и промяна на ААМ в ABS

Мнениеот caro » Нед 18 фев 2024 11:01


След 10 год. как я изровихте тази тема? Разликата е в буталата и разпределителния вал - имаше тема из форума- на ABS буталата са с по-плитка камера. ААМ е "дефорсак" да може да работи с бензин 91октана.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Разлика между AAM и АBS двигателя и промяна на ААМ в ABS

Мнениеот parno » Пон 19 фев 2024 20:00


Главата от АБС оборудвана ляга на блока от ААМ. Ням а промяна в поведението на колата така ,че да - взаимозаменяеми са



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 382 госта