Vento - Без парно и проблем с акумулатор

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
PjoteR92
Мнения: 45
Регистриран на: Нед 29 дек 2013 2:18
Автомобил:
Двигател:

Vento - Без парно и проблем с акумулатор

Мнениеот PjoteR92 » Пет 02 яну 2015 5:50


Добър вечер, имам 2 проблема с колата - Венто 92ра 90 кс моно инжекция
1.Преди лятото ми се развали радиатора на колата и тогава го смениха и от тогава колата е с много слабо парно, беше сменен и термостата, той също не държи 90 градуса, а е винаги 70-75 (това значи ли че е дефектен ?) Още след като бяха сменени нещата видях, че не е както трябва направено, но беше лято и не ми трябваше топло, но сега е повече от необходимо...Къде може да е проблема, двете тръби към радиатора загряват, чудя се дали е възможно да има някакво запушване и просто да преминава много малко течност през радиатора и в резултат на това да е слабо парното ? Иначе не вървам толко да има значение с каква марка радиатор си, дали е оригиналния или не, все пак ако през него преминават 70 градуса трябва да духа много топло...

2. Днес докато пътувах по магистралата ми светна лампичката на акумулатора, значи има проблем сас зареждането му, иначе казано - не се зарежда...За късмет успях да стигна до вкъщи, студентски град. Но искам да ви попитам каква може да е причината за това спиране на зареждането ? И има ли някой колега тук със зарядно за акумулатор да го заредя да мога да се прибера и да я откарам да видят какъв е проблема ?




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Vento без парно и проблем с акумулатор

Мнениеот ktamen » Пет 02 яну 2015 11:30


Съвсем скоро ще ти заключат темата щото не си счел за нужно да прочетеш правила. Освен правилата не е зле да поразгледаш и някоя от стотиците съществуващите вече теми за парно и термостати.
За кой радиатор пишеш, че е сменен?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13431
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Vento без парно и проблем с акумулатор

Мнениеот kris11 » Пет 02 яну 2015 11:45


Относно зареждането - алтернатор.Или четките са изхабени или реле регулатора се е повредило.Заедно с четките е Цена м/у 15 и 25 лв според марка и от къде се купува.Сменя се лесно, ако нямаш пластмасов похлюпак на задната част на алтернатора.2 винта за кръстата отвертка, предварително откачен 1 полюс на акумулатора.
За всеки случай си провери и ремъка за алтернатора.

Относно температурата измери каква е в казанчето след като е загряла колата.Има евтини м,ултицети с датчик за температура /8-15 лв/. Може да те лъже самото табло или темп.датчик. Ако темп рпи измерването не е 90 гр - нов термостат.
Най- веротно клапата ти е без дунапрен вече -облепяне ,има теми. Едва тогава се занимавай с радиаторчето.
Не ми стана ясно кой радиатор е сменен ?? Ако е на парното продават боклуци


PjoteR92
Мнения: 45
Регистриран на: Нед 29 дек 2013 2:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento без парно и проблем с акумулатор

Мнениеот PjoteR92 » Пет 02 яну 2015 14:58


Да, радиатора на парното беше сменен, мисля че новия радиатор беше марка Febi


PjoteR92
Мнения: 45
Регистриран на: Нед 29 дек 2013 2:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento без парно и проблем с акумулатор

Мнениеот PjoteR92 » Пет 02 яну 2015 15:04


а и между другото след като беше сменено имаше доста парченца дунапрен които се появяваха през парното...явно това е преблема...


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Vento без парно и проблем с акумулатор

Мнениеот ktamen » Пет 02 яну 2015 15:15


PjoteR92 написа:все пак ако през него преминават 70 градуса трябва да духа много топло...

Там е работата, че не минават през него, а само така ти се струва. Всъщност водата влиза през входа и директно излиза през изхода без да обикаля по тръбичките.
Първо си провери термостата - палиш студената кола на място и непрекъснато опипваш маркучите към големия радиатор. Долния трябва да остане ледено студен до достигането на 80 - 90 градуса измерени с термометър, а не по таблото. И меренето в казанчето също никак не е точно. Термосондите на мултицетите са изключително неточни и изобщо не трябва да им се вярва.
За зареждането най-вероятно си за четки, ако наистина проблема е в тях и можеш да си ги смениш сам ремонта ще ти струва няколко лева.
Всъщност не мисля, че ще се справиш сам, потърси читав майстор. Разбира се не този, който ти е сменял термостата и радиаторчето. Въпросния майстор със сигурност е видял проблема с дунапрена, но го е оставил така за да може да ти вземе още 100лв след няколко месеца.


PjoteR92
Мнения: 45
Регистриран на: Нед 29 дек 2013 2:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento без парно и проблем с акумулатор

Мнениеот PjoteR92 » Съб 03 яну 2015 22:35


Добре а за акумулатора да ви попитам, модела му е Magneti Morelli DAL 1919, значи от момента на светване на лампичката докато се прибрах са минали 2 часа някъде, през които 3 пъти я палих и фаровете са работили около час и половина, накрая вече и самата светлина на таблото беше доста избледняла.Сега съм го сложил да се зарежда 14 часа и 30 минути вече и все още не е светнал зеления индикатор на акумулатора, самия акумулатор е необслужваем.
Ето снимки на акумулатора и зарядното
http://postimg.org/image/4o97xmxxv/
http://postimg.org/image/7uv138qkz/
http://postimg.org/image/4zmfyw2dt/
Нормално ли е толко време да се зарежда вече и дали ще се наложи да го сменям след като отстраня проблема с колата ?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Vento без парно и проблем с акумулатор

Мнениеот ktamen » Съб 03 яну 2015 22:41


Незабавно го махай от зарядното :exclaim :exclaim :exclaim
Акумулатора ти отдавна се презарежда - демек му намалява нивото и май няма как да го допълниш :gruebel Или си купи читаво зарядно или мултицет и при достигане на 15В го изключвай.
Това око е сложено само да баламосва наивниците и хич не трябва да се гледа.


PjoteR92
Мнения: 45
Регистриран на: Нед 29 дек 2013 2:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento - Без парно и проблем с акумулатор

Мнениеот PjoteR92 » Съб 03 яну 2015 22:46


Добре махнах го, утре искам да се прибера, пътя е 1 час и 10 минути, няма да пускам нищо в колата дори фаровете, дали ще издържи, и да го пусна ли преди да тръгна за някакво време да се зарежда ?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Vento - Без парно и проблем с акумулатор

Мнениеот ktamen » Съб 03 яну 2015 23:03


Не знам в какво състояние ти е акумулатора, но без фарове почти е сигурно, че ще издържи. Непосредствено преди тръгване го сложи още 1 час на зарядното. Ако го обвиеш с някакъв парцал да не изстива в колата също много ще му помогнеш.


PjoteR92
Мнения: 45
Регистриран на: Нед 29 дек 2013 2:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento - Без парно и проблем с акумулатор

Мнениеот PjoteR92 » Съб 03 яну 2015 23:25


добре, благодаря


PjoteR92
Мнения: 45
Регистриран на: Нед 29 дек 2013 2:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento - Без парно и проблем с акумулатор

Мнениеот PjoteR92 » Сря 07 яну 2015 2:35


А колеги от къде да купя термоустойчиво тиксо (сиво някакво имало) за да направя облепването и за тази цел трябва ли да си сваля цялото табло на колата ?


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Vento - Без парно и проблем с акумулатор

Мнениеот agumba » Сря 07 яну 2015 5:24


Имах подобен проблем с парното и на моето венто преди години, точно след смяната на радиаторчето! Причината се оказа най-баналната - майсторягите недогледали свързването, и разменили маркучите, резултата беше много слабо, или липса на парно!

Имах и подобен проблем с термостата, даже не вдигаше и 50-60 градуса, и то през лятото, на дълъг път. Смениха го, и започна да държи пък 100-110, тъй и не разбрах, защо ми показва толкова, при все, че нямаше прегряване, или нещо друго!


aleksandurg
Мнения: 135
Регистриран на: Чет 18 апр 2013 19:42
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: Ruse

Re: Vento - Без парно и проблем с акумулатор

Мнениеот aleksandurg » Пет 09 яну 2015 16:09


Преди месец махах таблото да облепям клапите, че нямаше никакво топло, но се оказа, че и радиаторчето е за смяна. Смених и облепих клапите с такова тиксо каквото спомена ( купих си го от Карфур) и отгоре намазах с термоустойчив силикон за всеки случай :icon_lol. Сега топлото е на 6 :c020. Ако решиш сам да си го правиш, повикай приятел, защото на моменти са необходими 4 ръце, ако ли не, приготви си 100тина лева отново.


PjoteR92
Мнения: 45
Регистриран на: Нед 29 дек 2013 2:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento - Без парно и проблем с акумулатор

Мнениеот PjoteR92 » Сря 14 яну 2015 22:43


Аз не мога да си обясна и друго нещо, как така колата ми работи 30 минути на едно място и не вдига повече от 70 градуса, долната тръба на радиатора остава студена, а горната много гореща, както и тръбите за парното. Ясно е, че термостата не работи както трябва, но ако го смена ще се промени ли това ?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 211 госта