От известно време, да го кажем 9-10 месеца, ми се появи един проблем с датчика за маслото, високото налягане. Когато му скимне, зумерът изпищява, и червената лампа на таблото започва да мига! Веднага я закарах на сервиз, премериха ми налягането, нормално, масло има на максимум! Все пак, смениха ми датчика, него набедихме за фалшивата тревога!
Същото упражнение се повтори още два пъти, през около три месеца. Последното изпълнение беше наскоро, и днес също! Само дето сега, вече не бързам да го сменям, щото ми омръзна, зумера си изпищява, когато му дойде ищах, лампата почва да мига, и гледам сеир! След около 10 мин, и лампата загасва, и всичко си е постарому! Не мога да хвана никаква система в тая фалшива аларма, веднъж го прави още със запалването, другия път е след дълго пътуване, в края на маршрута ми, и на два пъти - когато е вървяла 5-6 мин! И се получава малко, като в приказката за лъжливото овчарче, само дето, при всички случаи, все аз ще съм прецакания !
Та въпросът ми е, след 3 сменени датчика, какъв би могъл да е проблема? Ако някой е имал подобни перипетии, нека сподели, ще ми бъде от полза!
Голф 4, 1.6, АКЛ - проблем с датчик масло
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
- Автомобил: Golf 4 1.4 16V
- Двигател: AHW 1999
- Местоположение: silistra
Re: Голф 4, 1.6, АКЛ - проблем с датчик масло
То е било ясно, че проблема не е бил в датчика още след първата му смяна, освен ако и трите, които си сменил не са от някоя дефектна партида.
Масло на максимум, проблем с датчик високо налягане, това ми се наби на първо четене за връзката, която търсиш...
А когато ти измериха налягането и то е било нормално, зумера пищеше ли в този момент?
Масло на максимум, проблем с датчик високо налягане, това ми се наби на първо четене за връзката, която търсиш...
А когато ти измериха налягането и то е било нормално, зумера пищеше ли в този момент?
-
- Мнения: 415
- Регистриран на: Съб 29 май 2010 10:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lom
Re: Голф 4, 1.6, АКЛ - проблем с датчик масло
таблото колега,студени спойки има поздрави
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Голф 4, 1.6, АКЛ - проблем с датчик масло
А когато ти измериха налягането и то е било нормално, зумера пищеше ли в този момент?
Не, нищо не пищеше, за лампата нямам спомен, не бях в купето!
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
- Автомобил: Golf 4 1.4 16V
- Двигател: AHW 1999
- Местоположение: silistra
Re: Голф 4, 1.6, АКЛ - проблем с датчик масло
Не съм специалист по ДВГ, но на твое място бих пробвал да източа малко масло и нивото му да спадне до средата на маркирания участък от щеката т.е. маслото да не е на максимума. На моята й дават, че събира 3.2 литра масло и при последната му смяна налях точно 3л. Нивото обаче стигна на максимум, след известно време видях, че има омасляване някъде около ангренажните ремъци. Източих маслото до средата на щеката и омасляването изчезна, но нищо не ми е светело или пищяло преди това. Просто ти давам някаква идея. Разбира се причините при теб може да са съвсем други.
- persiii11
- Мнения: 228
- Регистриран на: Пон 19 юли 2010 12:09
- Автомобил: Vw Golf 4
- Двигател: AKL 1999
- Местоположение: Varna
Re: Голф 4, 1.6, АКЛ - проблем с датчик масло
копирах това от друг сайт :)
Препоръчвам ви следното:
Проверете изправността на самата система като откачите кабела на датчика на масления филтър (при повечето модели е жълт). Запалете двигателя и вдигнетее окило 2200 оборота. След около 10-15сек. лампата на маслото трябва да светне, а зумерът да започне да звъни. При връщане кабела на мястото му или опирането му към "маса" лампата и зумерът трябва да спрат.
Ако всичко е ОК тогава на мястото на датчика на филтъра навийте манометър. При загрят двигател (82-95 градуса) налягането на маслото за бензиновите двигатели на VW 1.3, 1.6 и 1.8 всички модификации трябва да е не по-малко от 1.5 bar при не повече от 1000 оборота и не по-малко от 2 bar при 2000 оборота.
Ако налягането е ОК, причините да се търсят в:
- лоши кабелни връзки на датчиците
- лоши връзки в самото арматурно табло (фолираните проводници зад него)
- интегралната схема в самото табло (това не се ремонтира, а се сменя цялото табло)
- дефектирали датчици
Ако налягането е под посочените стойности то възможни причини са:
- маслото е с нисък вискозитет
- проблеми с хидравликата на клапаните (ако моторът е такъв).
- маслена помпа (големи хлабини или блокирал в отворено положение компенсационен клапан)
- лагери на паразитния вал (малко вероятно но напълно възможно)
- ОСНОВНИ И БИЕЛНИ ЛАГЕРИ.
Препоръчвам ви следното:
Проверете изправността на самата система като откачите кабела на датчика на масления филтър (при повечето модели е жълт). Запалете двигателя и вдигнетее окило 2200 оборота. След около 10-15сек. лампата на маслото трябва да светне, а зумерът да започне да звъни. При връщане кабела на мястото му или опирането му към "маса" лампата и зумерът трябва да спрат.
Ако всичко е ОК тогава на мястото на датчика на филтъра навийте манометър. При загрят двигател (82-95 градуса) налягането на маслото за бензиновите двигатели на VW 1.3, 1.6 и 1.8 всички модификации трябва да е не по-малко от 1.5 bar при не повече от 1000 оборота и не по-малко от 2 bar при 2000 оборота.
Ако налягането е ОК, причините да се търсят в:
- лоши кабелни връзки на датчиците
- лоши връзки в самото арматурно табло (фолираните проводници зад него)
- интегралната схема в самото табло (това не се ремонтира, а се сменя цялото табло)
- дефектирали датчици
Ако налягането е под посочените стойности то възможни причини са:
- маслото е с нисък вискозитет
- проблеми с хидравликата на клапаните (ако моторът е такъв).
- маслена помпа (големи хлабини или блокирал в отворено положение компенсационен клапан)
- лагери на паразитния вал (малко вероятно но напълно възможно)
- ОСНОВНИ И БИЕЛНИ ЛАГЕРИ.
- M-I-T-A-K-A
- Мнения: 283
- Регистриран на: Пет 23 апр 2010 16:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plovdiv
Re: Голф 4, 1.6, АКЛ - проблем с датчик масло
Колега аз имам едно такова табло дето си пуска алармата когато си иска и свети лампата ,предполагам че и на теб там ти е проблема щом датчиците са проверени
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Голф 4, 1.6, АКЛ - проблем с датчик масло
persiii11 написа:копирах това от друг сайт :)
Препоръчвам ви следното:
Проверете изправността на самата система като откачите кабела на датчика на масления филтър (при повечето модели е жълт). Запалете двигателя и вдигнетее окило 2200 оборота. След около 10-15сек. лампата на маслото трябва да светне, а зумерът да започне да звъни. При връщане кабела на мястото му или опирането му към "маса" лампата и зумерът трябва да спрат.
Ако всичко е ОК тогава на мястото на датчика на филтъра навийте манометър. При загрят двигател (82-95 градуса) налягането на маслото за бензиновите двигатели на VW 1.3, 1.6 и 1.8 всички модификации трябва да е не по-малко от 1.5 bar при не повече от 1000 оборота и не по-малко от 2 bar при 2000 оборота.
Ако налягането е ОК, причините да се търсят в:
- лоши кабелни връзки на датчиците
- лоши връзки в самото арматурно табло (фолираните проводници зад него)
- интегралната схема в самото табло (това не се ремонтира, а се сменя цялото табло)
- дефектирали датчици
Ако налягането е под посочените стойности то възможни причини са:
- маслото е с нисък вискозитет
- проблеми с хидравликата на клапаните (ако моторът е такъв).
- маслена помпа (големи хлабини или блокирал в отворено положение компенсационен клапан)
- лагери на паразитния вал (малко вероятно но напълно възможно)
- ОСНОВНИ И БИЕЛНИ ЛАГЕРИ.
Всичко това е така, но ако все пак, има някаква постоянна неизправност, без значение каква е, защо датчика, след като се смени, изкарва по 2-3 месеца без да се обади изобщо? Не вярвам да е от лагери, от основен ремонт съм от година и нещо, маслената помпа също дава налягане, всеки път сме го замервали! Ако маслото е с нисък вискозитет, не би ли следвало да го гори? Щото при мене, горене на масло няма!
Всъщност, датчика откъде взема информация за налягането, откъм масления филтър ли?
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Голф 4, 1.6, АКЛ - проблем с датчик масло
Имам ново развитие по сагата "маслен датчик пищи"! Онзи ден, най-сетне се наканих да сменям маслото, навъртях му километрите! Досега беше с наливен Фукс Титан, но реших да го променя на Мотул 6100 синерджи плюс, каквото и да означава това, но вече от туба! И датчика млъкна, невероятно, но факт! Днес ще я тествам и на малко по-дълъг път, но не вярвам пак да "пропее"! Но пък изникват и въпроси, защо е пищяло на онова масло? Налягане има, нееднократно е мерено, какво не е "харесал" датчика? Друго, по-малко вероятно е, филтърът да е правил некви щуротии, но пък, той вече беше сменян, едва ли съм улучил два последователно дефектни, повреждащи се по часовник и разписание! Някой има ли обяснение, какво е станало с маслото, тогава и ще кажа, откъде съм го купувал?
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Голф 4, 1.6, АКЛ - проблем с датчик масло
Къде се намира датчика за налягане на маслото и как изглежда? Ако е възможно да качите снимка и да напишете парт номера му ако е известен. Благодаря!
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Голф 4, 1.6, АКЛ - проблем с датчик масло
Няма как да го снимам, щото нищо няма да се вижда! А самият датчик е дребна джаджа, дълга към 15 мм, от едната страна с резба, по средата шестостен, от другата с накрайник за кабелна обувка, с кабел, отиващ към таблото /кабела не е към датчика/. Намира се отпред, челно на двигателя, отдясно на масления филтър, там се навърта в гнездо. Ако толкова искаш да видиш на живо, в първият магазин за авточасти ще ти го покажат. Партидният му номер не го знам, дори не знам, дали го има изписан на самия него! Но, както се оказа, явно тоя датчик не харесва определени масла!
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Сря 07 окт 2009 20:30
- Автомобил: VW Sharan vr6 4motion
- Двигател: AYL 2003
- Местоположение: Обл. Плевен
Re: Голф 4, 1.6, АКЛ - проблем с датчик масло
Привет след тежък филм.. Имам същия проблем фул фис дисплей и на него
тегавата аларма "stop pressure oil" която не се скрива след 1800об/мин писка
3-ри пъти а алармата мига на дисплея.. немога гледам нито борд нито нищо..
Дадох принудително на маса буксата на датчика.. няма си ни една..
Вадих от таблото някакъв жълт кабел на пин 10 (по аутодата който е за лампа на масло)
Някой да ми каже как да я излюча тая аларма че ще изхвърля таблото ..
Шаран вр6 2.8 4моушън 2003г.
Имах страни чукане в мотора след 50 градуса, а после директно с паленето..
След мнението на компетентни майстори се стигна до заключение че
или са пулове/клапани.. или е обтегач/успокоители/верига..
Свалиха ми мотора след обстоен преглед се оказа лагери на 1 и 2 цилиндър..
Последва пълна ревизия на мотора.. бях с 10/40 масло ..
Сега съм със 5/40.. При зглобяване и качване на мотора шчупили буксата за високо налягане
и да.. имаме си аларма.
Помпа/филтри/картер всичко е прегледано..
.. Та някой ако има някаква идея как да махна алармата и освен
с ваг-ком друг софт. за кодиране има ли незнам и аз вече..
тегавата аларма "stop pressure oil" която не се скрива след 1800об/мин писка
3-ри пъти а алармата мига на дисплея.. немога гледам нито борд нито нищо..
Дадох принудително на маса буксата на датчика.. няма си ни една..
Вадих от таблото някакъв жълт кабел на пин 10 (по аутодата който е за лампа на масло)
Някой да ми каже как да я излюча тая аларма че ще изхвърля таблото ..
Шаран вр6 2.8 4моушън 2003г.
Имах страни чукане в мотора след 50 градуса, а после директно с паленето..
След мнението на компетентни майстори се стигна до заключение че
или са пулове/клапани.. или е обтегач/успокоители/верига..
Свалиха ми мотора след обстоен преглед се оказа лагери на 1 и 2 цилиндър..
Последва пълна ревизия на мотора.. бях с 10/40 масло ..
Сега съм със 5/40.. При зглобяване и качване на мотора шчупили буксата за високо налягане
и да.. имаме си аларма.
Помпа/филтри/картер всичко е прегледано..
.. Та някой ако има някаква идея как да махна алармата и освен
с ваг-ком друг софт. за кодиране има ли незнам и аз вече..
-
- Мнения: 210
- Регистриран на: Съб 24 дек 2011 22:00
- Автомобил: Golf 4 1.6 SR
- Двигател: 1998
- Местоположение: Варна
Re: Голф 4, 1.6, АКЛ - проблем с датчик масло
И на мен почна да ми свети таблото след като загрее на 90 гр. Понеделник съм в бокса да ми сменят датчика, после ще пиша какво е станало, но ме съмнява да е от него. Маслото го сменях преди 9-10 месеца.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 184 госта