Голф 3 1.6 aft 97г. Проблем с бобината

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Naydenov56
Мнения: 30
Регистриран на: Чет 09 юли 2009 8:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Голф 3 1.6 aft 97г. Проблем с бобината

Мнениеот Naydenov56 » Съб 15 авг 2015 16:41


Колеги, напоследък имам проблем с бобината на Голфетката, Голф 3-1997г. 1.6AFT. мотор, 101к. с. пълна инжекция, преди три години си монтирах газова, за инжекцион, с Фобос компютър, та от тогава вече слагам трета запалителна бобина, редно ли е това, направи ми впечатление, бобината много грее, печка.... та помагайте




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Проблем с бобината

Мнениеот muns61 » Съб 15 авг 2015 16:47


Каква бобина купуваш? Бобината ли гори, или комутатора?
Моята бобина е преместена до акумулатора, там температурата е доста по-ниска от оригиналното място.


Naydenov56
Мнения: 30
Регистриран на: Чет 09 юли 2009 8:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с бобината

Мнениеот Naydenov56 » Съб 15 авг 2015 17:01


комутатора изгаря,според мен точно там пече,последно купих италианска 75 лв.,изкара точно една година!
Оригинална на Фолксваген в М Комплект 33-струва 140лв.,ама и тя колко ли ще изкара,като знам че най-старата ми беше оригинална и изкара около две години след монтажа на газовата!

Последна промяна от Naydenov56 на Съб 15 авг 2015 17:11, променено общо 2 пъти.


Naydenov56
Мнения: 30
Регистриран на: Чет 09 юли 2009 8:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с бобината

Мнениеот Naydenov56 » Съб 15 авг 2015 17:04


Днес с триста мъки на новата и монтирах радиатор,с термопаста,както си му е редът,ама вече ме е страх да тръгна на път без резервна!


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с бобината

Мнениеот andro_ » Съб 15 авг 2015 17:47


Бобината/комутаторът се повреждат най-често от лоши кабели и свещи.
Докато не смених едновременно и кабели и свещи на същия двигател, сменях бобини през около година.
А проблемът бил в единия от кабелите (прекъсващ/прекъснат).

EDIT: В допълнение: аз си купих комплект кабели Beru,като преди това пробвах да сменям кабел по кабел на Bosch.
Beru ми се сториха като нелош вариант качество/цена.
В същото време минах и на свещи от същата марка, не помня модел, но са с 5 електрода (един централен и 4 около него), карам на газ, изкараха 30 хил.км преди да ги сменя със същите. Разбира се електродите бяха захабени, но факта, че изкараха и този пробег ме прави доволен.

Последна промяна от andro_ на Нед 16 авг 2015 15:51, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Golf 3 Yahting GT
Мнения: 444
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с бобината

Мнениеот Golf 3 Yahting GT » Съб 15 авг 2015 17:51


andro_ написа:Бобината/комутаторът се повреждат най-често от лоши кабели и свещи.
Докато не смених едновременно и кабели и свещи на същия двигател, сменях бобини през около година.
А проблемът бил в единия от кабелите (прекъсващ/прекъснат).

:th_up
Абсолютно същата ситуация, докато не смених кабелите на по стария модел двигател AEK(1.6).


Naydenov56
Мнения: 30
Регистриран на: Чет 09 юли 2009 8:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 1.6 aft 97г. Проблем с бобината

Мнениеот Naydenov56 » Пон 17 авг 2015 16:45


Мдааа, свещи намерих лесно NJK с три странични електрода-11лв. бройката,ама с кабелите ударих на камък,Теслата имат много дълги кабели към свещите ,да се чуди човек къде да ги навре,при мен от делкото до първи цилиндър-10см.,към втори 25см.,а при Тесла кабелите всичките са поне по 40см.!!!Поръчах Магнет Марели и какво се оказа ,и при тях кабелите от делкото към свещите еднакви,а на всичкото отгоре този от бобината към делкото по-къс с 15см.!Продавача в М комплект 33,казва:Само тези на Беру изглеждат като твоите,ама 130лв.!!!Баси....кви са тия авточасти!И сега какво,чудя се от къде да намеря още 90лв.,а за други марки въобще не знам,кои да търся,а утре съм при майстор,егати и работата!!!


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Голф 3 1.6 aft 97г. Проблем с бобината

Мнениеот muns61 » Пон 17 авг 2015 17:29


Хайде още малко преправка на AFT-то.
Освен смяна на мястото на бобината, сложих по-дълги кабели, за да не минават под смукателния колектор и съответно да не се изпичат много.


Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: Голф 3 1.6 aft 97г. Проблем с бобината

Мнениеот НарКол » Пон 17 авг 2015 17:57


От 3 години карам с кабелите на Тесла, тия дългите. С малко подреждане става работата, не е толкова страшно. :th_up


daki4asl
Мнения: 13
Регистриран на: Пет 02 яну 2009 19:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 3 1.6 aft 97г. Проблем с бобината

Мнениеот daki4asl » Нед 13 сеп 2015 19:40


Не е от газовата. От 6 години съм с такава на AFT-то и няма такъв проблем.Търси друго колега


malcho_m
Мнения: 134
Регистриран на: Пон 31 дек 2007 15:12
Автомобил: Passat B8 TDI
Двигател: DFG 2018
Местоположение: Стара Загора / София

Re: Голф 3 1.6 aft 97г. Проблем с бобината

Мнениеот malcho_m » Сря 27 дек 2017 21:58


Naydenov56 написа:Мдааа, свещи намерих лесно NJK с три странични електрода-11лв. бройката,ама с кабелите ударих на камък,Теслата имат много дълги кабели към свещите ,да се чуди човек къде да ги навре,при мен от делкото до първи цилиндър-10см.,към втори 25см.,а при Тесла кабелите всичките са поне по 40см.!!!Поръчах Магнет Марели и какво се оказа ,и при тях кабелите от делкото към свещите еднакви,а на всичкото отгоре този от бобината към делкото по-къс с 15см.!Продавача в М комплект 33,казва:Само тези на Беру изглеждат като твоите,ама 130лв.!!!Баси....кви са тия авточасти!И сега какво,чудя се от къде да намеря още 90лв.,а за други марки въобще не знам,кои да търся,а утре съм при майстор,егати и работата!!!


колега реши ли се проблемът при теб?
каква марка кабели сложи и всичките ли ги смени?


astrata
Мнения: 52
Регистриран на: Пет 08 фев 2013 23:00
Автомобил: Golf 3
Двигател: AFT 1996
Местоположение: Varna

Re: Голф 3 1.6 aft 97г. Проблем с бобината

Мнениеот astrata » Съб 30 дек 2017 20:55


Четвърта година карам с кабели и бубина BBT,и не са скъпи.


vlad711
Мнения: 45
Регистриран на: Вто 02 фев 2010 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: V.TARNOVO

Re: Голф 3 1.6 aft 97г. Проблем с бобината

Мнениеот vlad711 » Вто 02 яну 2018 16:37


Както казаха и колегите преди мен на AFT и AEK често плющят бобини заради износени свещи.А те най вече са толкова износени поради трудната им смяна заради металния колектор над тях и нуждата от неговия демонтаж за смяната особено на 2 и 3 свещ. Сменяй ги слагай новите и смятам няма да имаш проблем.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Голф 3 1.6 aft 97г. Проблем с бобината

Мнениеот muns61 » Вто 02 яну 2018 17:13


Колекторът не се сваля за смяна на свещите.


malcho_m
Мнения: 134
Регистриран на: Пон 31 дек 2007 15:12
Автомобил: Passat B8 TDI
Двигател: DFG 2018
Местоположение: Стара Загора / София

Re: Голф 3 1.6 aft 97г. Проблем с бобината

Мнениеот malcho_m » Вто 06 мар 2018 10:20


Бобина или кабели?

https://www.youtube.com/watch?v=iQoc0AWt3k0

Между 1000 и 2000 оборота при един и същ натиск на педала на газта, оборотите играят.
Над 2000 си стоят на едно положение.

Отделно че ако е валяло през седмицата и не е карана, докато не загрее, гасне в движение, патка (на метан е), трудно пали.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: railfan и 219 госта