"Еmissions workshop" Golf 4 1.6 16 v , BCB код 2002 год.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
aparushev
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 07 фев 2010 4:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: "Еmissions workshop" Golf 4 1.6 16 v , BCB код 2002 год.

Мнениеот aparushev » Сря 16 сеп 2015 13:09


Проблема за светещия check ще се окаже най-вероятно от запушена метална тръбичка. Дросела е чист и началото на въпросната тръбичка също изглежда чиста. Майстора каза че, вероятно е запушена напълно някъде навътре. Пусна някакъв тест или адаптация неразбрах точно, но каза че неможе да премине теста заради EGR-а. Но преди да се свали тази тръба, ще сменям комплекта ангренаж и всички филтри. Всичко това ще го правя другата седмица и ще пиша какво е станало. А освен това се оказа, че е сменян капака на клапаните и нещо е правено, но какво може само да гадаем. :)




владислав
Мнения: 668
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
Автомобил: Seat Leon ST
Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
Местоположение: София

Re: "Еmissions workshop" Golf 4 1.6 16 v , BCB код 2002 год.

Мнениеот владислав » Сря 16 сеп 2015 14:49


Аз сам си чистя дросела със сваляне и спрей за карбуратори, точно тази тръбичка ми се вижда сложна за сваляне и винаги пръскам в нея (сигурно не е много правилно), но откакто го правя вече няма клатене в оборотите.
Дросела и при мен се сбърка при последният ми опит за адаптация на канал 060, преди беше на 098. Адаптира се сам с оставянето автомобила на контакт и повече не съм питал. Как видях че се адаптирал, на канал 060 написа adr OK, преди беше някаква грешка, нямаше проблем преди това просто от глупост тръгнах да правя адаптация /не бях правил отдавна/.


aparushev
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 07 фев 2010 4:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: "Еmissions workshop" Golf 4 1.6 16 v , BCB код 2002 год.

Мнениеот aparushev » Сря 16 сеп 2015 15:13


владислав написа:Дросела и при мен се сбърка при последният ми опит за адаптация на канал 060, преди беше на 098. Адаптира се сам с оставянето автомобила на контакт и повече не съм питал. Как видях че се адаптирал, на канал 060 написа adr OK, преди беше някаква грешка, нямаше проблем преди това просто от глупост тръгнах да правя адаптация /не бях правил отдавна/.


Това последното много много не го разбрах :), понеже съм още новобранец. Може да пием по кафе/бира ако си от София да ми ги обясниш. :) Ще ти бъда благодарен. Също така исках да те питам дали наистина този мотор е с два ангренажни ремъка, две ролки и т.н. ... ?


mkotsev
Мнения: 63
Регистриран на: Пон 20 апр 2015 12:58
Автомобил: Golf 4
Двигател: BCB 2003

Re: "Еmissions workshop" Golf 4 1.6 16 v , BCB код 2002 год.

Мнениеот mkotsev » Сря 16 сеп 2015 16:11


Ако можеш да копнещ грешката тук, може би бих могъл да ти помогна :) Имам същия мотор само че 2003


aparushev
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 07 фев 2010 4:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: "Еmissions workshop" Golf 4 1.6 16 v , BCB код 2002 год.

Мнениеот aparushev » Сря 16 сеп 2015 16:51


Нямам възможност за съжаление, тъй като нямам кабел да свържа колата и лаптоп също :D . Знам само, че изписва "Emmisions workshop" на малкото дисплейче между оборотомера и скоростомера и го прави всеки път 1-2 минути след стартирането на двигателя. Като се включи лаптоп изписва грешка на EGR-а. Също така излиза в програмата "system too lean" или бедна смес. Неразбрах само дали двете са отделни грешки или едното е следствие от другото. :)


владислав
Мнения: 668
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
Автомобил: Seat Leon ST
Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
Местоположение: София

Re: "Еmissions workshop" Golf 4 1.6 16 v , BCB код 2002 год.

Мнениеот владислав » Сря 16 сеп 2015 19:09


От София съм, ще пием. Ролките са повече май общо 4, хубаво е и водната помпа да се смени. Да ремъците са два малък и голям. Отделно ремък на алтернатора и там са 2 ролки едната е скъпа но ако нямаш проблем не сменяй, само ремъка ако е нацепен или свири. Аз и викам ролки но май реално има и обтегачи, хубаво е че вече има и готови комплекти и не са толкова скъпи.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: "Еmissions workshop" Golf 4 1.6 16 v , BCB код 2002 год.

Мнениеот freelancer » Чет 17 сеп 2015 7:54


Колега, като ти прочетох писанията и глупостите, които са ти наприказвали не се сдържах и реших да ти пиша. Какви тръбички, какви дросели, имаш грешки, които насочват към проблема и само трябва да се изтълкуват правилно. Както се казва:"От всяко дърво свирка не става".
Първо дросел клапата се адаптира сама, а причините да не работи коректно са от най-различно ествество, всъщност се адаптира компютъра(екуто). На дросел клапата се пуска адаптация и ако има прексъване по пътечките на потенциометъра не може да си намери началното и крайното положение и изписва, че адаптацията е неуспешна. В този случай чистенето не помага, а си иска смяна с друга, работеща.
Дросел клапите не се изтъркват лесно, имам две, работещи и знам какво представляват.
Бедната смес и ЕГР клапана са свързани, много ясно. Бедната смес я дава ламбда сондата, което означава повече кислород.
Не съм специалист, но чета.
Имаше подобна тема във форума, със сходен проблем, мисля, че почти същият, с друг колега, даже абсолютно същият с emissions workshop.
Преди това обаче прочети тази тема, от която могат да се възползват и други колеги! Много добре са обяснени някои грешки и тяхното правилно тълкуване.
За сега си мисля, една ламбда сонда назад.
Ето това е темата, прочети я внимателно и мисля, че ще те ориентира доста.
http://www.mobilserviz.com/%D0%B4%D0%B8%D0%B0%D0%B3%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0-%D0%BF%D0%BE-%D0%BA%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%B5-%D0%B7%D0%B0-%D0%B3%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%BA%D0%B8%D1%82%D0%B5/


aparushev
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 07 фев 2010 4:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: "Еmissions workshop" Golf 4 1.6 16 v , BCB код 2002 год.

Мнениеот aparushev » Чет 17 сеп 2015 9:36


Колега, благодаря за инфото ще прочета статията. Ти твърдиш че е ламбда сонда, но тя е сменена с чисто нова ( 1 вата сонда ). Сега грешката, която излиза е в EGR-a и бедна смес. Никъде не показва грешка в едната или другата ламбда сонда.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: "Еmissions workshop" Golf 4 1.6 16 v , BCB код 2002 год.

Мнениеот freelancer » Чет 17 сеп 2015 11:48


Колега, ти не си ме разбрал, казвам, че най-вероятно си една ламбда сонда назад, така, като гледам. Искам да кажа, че проблема не ти е в ламбда сондата.
В най общи линии целта на двигателя е да създаде оптимална смес при всякакви условия. Датчиците са за това, те са изпълнителни елементи. При проблем с някой елемент, било то датчик или нещо друго се нарушава това съотношение и някой датчик го засича, като започва да подава напрежение извън параметрите заложени в контролера.
Какво се получава, когато влиза примерно повече въздух в системата? Гледат се така наречените тримове или компенсации, при повече въздух екуто бута повече гориво или компенсира. Когато има повече въздух, сондата дава бедна смес, т.е. казва на екуто да обогати и когато екуто увеличи компенсациите над 10% светва лампата за проблем.
Причината е най-вероятно забил ЕГР клапан, пропуска въздух или не затваря, за това сондата ти е забивала.
Адаптациите се гледат със софтуера и от там се прави заключение, къде е причината.
По някой път грешка за дебитомер или мап сензор, може да възникне и от мръсна дросел клапа.
Огледай ЕГР клапана и търси от къде влиза въздух.
Гасне ли ти на студен двигател, като натовариш с консуматори или обеднява сместта, само при високи обороти?
За човек, който знае какво и къде да гледа не е толкова сложно.
Има филмчета за тримовете в нета и ако занеш английски и имаш време е много интересно обяснено.


Ето тук е обяснено много добре и с подробности:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Fuel_Trim_Info


П.С. За дросел клапата се носят легенди, но в повечето случаи тя не е проблема. Самата "адаптация" се прави на изключен двигател, топъл. Дросела е един вид потенциометър, моят има 4 потенциометъра, като на стар ВЕФ с моторче и една пеперуда, нанизана на една ос. Като цъкне от компа, задейства моторчето и екуто следи промените в напрежението, ако има срив, т.е. прекъсване спира и ти казава, адпатацията неуспешна, това е цялата философия. Прави си проверка за по лесно, но това няма нищо общо примерно с това, че егр е забил отворен. Клапата ако няма проблеми ще си мине теста, но после, когато екуто "забърква" сместта ще започне да се адаптира към състоянието на всички елементи и самата клапа няма да работи, както трябва, ако има проблем с други елементи, това просто си е една система, като скачени съдове. :c020

Последна промяна от freelancer на Чет 17 сеп 2015 13:27, променено общо 1 път.


aparushev
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 07 фев 2010 4:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: "Еmissions workshop" Golf 4 1.6 16 v , BCB код 2002 год.

Мнениеот aparushev » Чет 17 сеп 2015 12:47


Благодаря ти за насоките :) Колата не гасне, не мени обороти. Наблюдението ми е че е леко мудна при набиране. ( Не смея да я карам над 3000 оборота тъй като не съм сменил комплект ангренаж, водна помпа, масло и т.н. ). Когато през лаптоп майстора изчисти грешката, веднага оборотите започнага да играят нагоре надолу и след няколко минути се нормализираха. След което няма и 10 км и пак светва emmisions workshop и check-a. Дано проблема да идва от засмукване на въздух и оттам да се бърка всичко. С майстора се разбрахме, че като я вкарам за обслужване ще погледне металната тръбичка и егр-а докато е разглобена. Той предполага запушена метална тръбичка или това което ти каза, засмуква от някъде въздух. :)


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: "Еmissions workshop" Golf 4 1.6 16 v , BCB код 2002 год.

Мнениеот freelancer » Чет 17 сеп 2015 13:24


Моят съвет е, ако можеш да отидеш в някой по-голям град при човек, който разбира и може точно да установи, какъв е проблема. Не е толкова елементарна работата и се гледат параметри, а за това си иска четене, не само триене на грешки!
Грешките само насочват към евентуален проблем, параметрите и живите данни най-точно показват, от къде идва проблема.
В Пловдив или София има хора, ще ти обслужат и колата и ще ти оправят и проблема. Минал съм по тоя път и просто ти го казвам, за да не се набутваш излишно.
Триенето на грешки е все едно да си изтриеш Историята на браузъра на комютъра, сайтовете, където си влизал.
За диагностика взимат по 20 лв, сметни колко пъти ще ги дадеш и кое ти излиза по евтино. :c020
Успех и да пишеш какво е станало! :th_up


aparushev
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 07 фев 2010 4:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: "Еmissions workshop" Golf 4 1.6 16 v , BCB код 2002 год.

Мнениеот aparushev » Чет 17 сеп 2015 13:31


В София съм и ще ходя в сервиз препоръчан от форума, които се занимават само с vw и audi. Благодаря ти и непременно ще пиша какво е станало. Силно се надявам да се порадвам най-сетне на колата. :)


aparushev
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 07 фев 2010 4:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: "Еmissions workshop" Golf 4 1.6 16 v , BCB код 2002 год.

Мнениеот aparushev » Сря 30 сеп 2015 10:06


Колеги да се похваля проблема е отстранен. Оказа се "забил" егр клапан. Металната тръбичка е чиста не е запушена. Самия ЕГР клапан също е чист. :)


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: "Еmissions workshop" Golf 4 1.6 16 v , BCB код 2002 год.

Мнениеот freelancer » Сря 30 сеп 2015 15:25


Браво колега!
Аз вече сигурно на 10 - тина коли им откривам проблемите и то онлайн, а само на моята не! Явно такава ми е съдбата........! :h020 :c020
Радвам се, че си решил проблема и дано скоро да не задаваш подобни въпроси. :mhihi
Може примерно:
Колко събира казанчето за чистачките? - и тем подобни. :c020
Успех! :th_up


aparushev
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 07 фев 2010 4:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: "Еmissions workshop" Golf 4 1.6 16 v , BCB код 2002 год.

Мнениеот aparushev » Сря 30 сеп 2015 20:18


:) И аз се радвам че реших проблема. Сега си смених въздушния филтър и този на купето. Като я запалих ми направи впечетление, че на контакт светеше check-a след като я запалих изгасна. Незнам дали така трябва да е !?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта