Golf 4 1.9 TDI 90 hp - тресе при 60 км/ч+

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Golf 4 1.9 TDI 90 hp - тресе при 60 км/ч+

Мнениеот Darkbound » Нед 13 сеп 2015 14:46


Здравейте колеги! Преди няколко седмици си купих Голф 4-ка и съм доста доволен от колата (първа ми е). Когато карам с 60-90 км/ч се усеща едно тресене, ходих при гумаджия казаха ми, че нямам втулки и най-вероятно е това причината, завъртяха ми едната гума казаха, че е перфектна. Диаметъра на главината на Голф-а до колкото разбрах е 57.1мм а отвора на моите джанти (текущите) е 69мм!!!! Има ли смисъл да си правя толкова големи втулки или е по-добре да се ориентирам към други джанти които са по стандартите за Голф 4?

П.С. Спрял съм се на тези две обяви, ако ще се взимат други:
http://olx.bg/ad/15-5x100-cms-vw-golf-4-bora-beatle-seat-leon-ibiza-audi-a3-ID5nW3e.html#3114abb65b
http://olx.bg/ad/4br-leti-dzhanti-15-5x100-et-35-7j-tsentr-otvor-57-1-ID5n3Q4.html#a4700e0eb3

Тук рзликата която виждам е, че тези са 7J, a до колкото знам за Голф 4 стандарта е 6J, това ще бъде ли проблем, ще трябва ли да сменям и гумите (в момента съм със 195/55/15)? И евентуално кои джанти да избера (2рите ще са ми по на далавера понеже и аз съм от Варна).

Последна промяна от Darkbound на Вто 15 сеп 2015 8:23, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Втулки или "нови" джанти?

Мнениеот plameney » Нед 13 сеп 2015 21:32


Втулките са по-ефтини от нови джанти.Ако тези които имаш са прави и ти харесват не виждам причина да ги сменяш.Аз съм с втулки от 2 години съм ОК.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Втулки или "нови" джанти?

Мнениеот hvp800 » Нед 13 сеп 2015 21:42


Точно в тези джанти, незнам какво хареса, но това е друга тема. 6J или 7J не е от толкова голямо значение дори и за 15-ки а сегашните ти е по-вероятно да са 195/65 R15 :c020


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Втулки или "нови" джанти?

Мнениеот nokiangage » Нед 13 сеп 2015 21:46


Колега, едни втулки са 20 лева, аз скоро купих за моя Borbet, че бяха май с 64 централен от Стъни Ауто във Варна. 7J с нормален офсет няма да е проблем и другото, тези гуми на 55 май не са за Голф 4, а повече за Пасат Б3 - фабричните трябва да са 195/65/15.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13390
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Втулки или "нови" джанти?

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 13 сеп 2015 22:02


Джантите от втория линк са меко казано отвратителни.


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Втулки или "нови" джанти?

Мнениеот Darkbound » Пон 14 сеп 2015 7:46


Благодаря ви! Както казах притеснява ме това че разликата е доста голяма в диаметрите! Но така като ви слушам яено не е такъв проблем :)..


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Втулки или "нови" джанти?

Мнениеот plameney » Пон 14 сеп 2015 10:25


Darkbound написа:..притеснява ме това че разликата е доста голяма в диаметрите! Но така като ви слушам яено не е такъв проблем :)..

Не се безпокой.Ролята на втулката е да центрира джантата.Тя осигурява хлабина между джантата и шийката на диска около 0.1 мм.Усилието го отнасят болтовете.Разликата в диаметрите(съответно и дебелината на втулката) няма да попречат на нищо.


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Втулки или "нови" джанти?

Мнениеот agumba » Пон 14 сеп 2015 11:03


plameney написа:
Darkbound написа:..притеснява ме това че разликата е доста голяма в диаметрите! Но така като ви слушам яено не е такъв проблем :)..

Не се безпокой.Ролята на втулката е да центрира джантата.Тя осигурява хлабина между джантата и шийката на диска около 0.1 мм.Усилието го отнасят болтовете.Разликата в диаметрите(съответно и дебелината на втулката) няма да попречат на нищо.


Не е съвсем така, Да не кажа, че изобщо не е така! Ако беше така, всички джанти щяха да са с произволно големи отвори, само да влиза главината! Да, ама не, даже и самите конуси на болтовете не осигуряват 100% уплътняване, затова се прибягва и до приемлив допуск на размера на отвора към главината!
Според мен, намери добър стругар, да ти направи едни втулки, слагаш ги, и забравяш за проблема!


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Втулки или "нови" джанти?

Мнениеот plameney » Пон 14 сеп 2015 14:07


agumba написа:... Да не кажа, че изобщо не е така! Ако беше така,..

Искаш да кажеш че докато колелото се върти,хлабината винаги е отгоре ли?0.1мм е голям допуск за този диаметър.Ако се разчиташе на това шийката на диска да опира във отвора на джантата по цялата си повърхност,тогава сглобката трябва да е със стегнатост.При това положение няма да е толкова просто поставянето и свалянето на джантата :)
Иначе да,колегата ще си реши проблема с едни втулки.


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Втулки или "нови" джанти?

Мнениеот agumba » Пон 14 сеп 2015 18:38


plameney написа:
agumba написа:... Да не кажа, че изобщо не е така! Ако беше така,..

Искаш да кажеш че докато колелото се върти,хлабината винаги е отгоре ли?0.1мм е голям допуск за този диаметър.Ако се разчиташе на това шийката на диска да опира във отвора на джантата по цялата си повърхност,тогава сглобката трябва да е със стегнатост.При това положение няма да е толкова просто поставянето и свалянето на джантата :)
Иначе да,колегата ще си реши проблема с едни втулки.



0.1мм изобщо не е голям допуск, все пак, тук не иде реч за сглобка, а за вкарване на джанта в главина! Ако е по-малък, вкарването ще дава голям зор, пък да не говорим за изкарването, трябва да си носи 5 килограмов чук в багажника :mhihi ! За сравнение, даже хлабината в резбата на болтовете, с които се завива джантата, е по-голяма!

Ако се остави цялата тежест да е само на болтовете, трябва да се знае, че при конусните такива, /които се слагат на лятите джанти/, повърхността на сцепление може да е колкото два косъма! Казвам го най-отговорно, понеже, и аз самият съм правил такива, вземайки мярка от т.н. "заводски" болтове, които се продават по магазините! Те са толкова "заводски", колкото и джантите са извънземни, правени са в някое начално китайско училище, или в някой тукашен гараж, от самоук "майстор"! Липсват всякакви допуски за сглобка, по външен, среден и вътрешен диаметър на резбата, да не говорим пък, за произхода и спесификацията на материала! Но пък виж, задължително се хромират, за търговски вид, и са прескъпи - по 3 лв парчето!?! Поне толкова бяха допреди 2 години, сега не знам! Дали себестойността им е и 50 ст., смятайте, за каква печалба иде реч?
Та мисълта ми е, че да се разчита само на такива болтове, в натоварена кола, с по 140-150 км/ч на магистрала, е проява на мазохизъм!


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Втулки или "нови" джанти?

Мнениеот muns61 » Пон 14 сеп 2015 18:45


Има маркови качествени джанти с пластмасови оригинални втулки. Повече не коментирам.


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Втулки или "нови" джанти?

Мнениеот Darkbound » Вто 15 сеп 2015 7:15


Така, направих втулки и джантите заспаха, баланс и на 4те гуми също обаще продължава да ми тресе! Няма крива гума или джанта... Препоръчайте ми сервиз в Варна където да отида и да ми решат проблема най накрая защото ме влудява! Благодаря


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Втулки или "нови" джанти?

Мнениеот betaserk » Вто 15 сеп 2015 8:06


Имаш крива гума! При крива гума са такива симптомите и баланс да минаваш проблема си остава, трябва да смениш гумите!


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Втулки или "нови" джанти?

Мнениеот Darkbound » Вто 15 сеп 2015 8:20


Колега само да допълня, пускал съм волана при 140 км/ч и колата си върви право без да мръдне (това още преди втулките и баланса).. Ако имах крива гума предполагам, трябваше това да не е така? Волана също не ми трепери или, ако трепери е минимално (отдавам го на пътищата ни).. Не трябва ли и такива симптоми да има ако е крива гумата?


Потребителски аватар
Golf 3 Yahting GT
Мнения: 445
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
Местоположение: Пловдив

Re: Втулки или "нови" джанти?

Мнениеот Golf 3 Yahting GT » Вто 15 сеп 2015 8:24


betaserk написа:Имаш крива гума! При крива гума са такива симптомите и баланс да минаваш проблема си остава, трябва да смениш гумите!
:th_up
И аз имам същия проблем с една нова лятна гума на 2-месеца купена от дианата, чакам да застудее и да кача зимните и ще се разправям с тях да я сменят.
Ходих при два различни вулканизатори и при всички се вижда като я завъртат на машините им за баланс как гумата мята, няма жаба. При мен тресе над 100-110 км/h и за това и заради това че ще трябва да чакам експертно мнение(около месец) от вносителя на гумата все още не съм я занесъл на рекламация. Смених и три броя джанти и все същото. Навремето имах същите проблеми с едни китайски гуми, сега е със сръбска гума.

П.П. И при мен като пуснеш волана колата не мърда, но се осеща леко тресене на цялата кола при скорости над 110 км/h.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MartinGP и 48 госта