Здравейте колеги! Преди няколко седмици си купих Голф 4-ка и съм доста доволен от колата (първа ми е). Когато карам с 60-90 км/ч се усеща едно тресене, ходих при гумаджия казаха ми, че нямам втулки и най-вероятно е това причината, завъртяха ми едната гума казаха, че е перфектна. Диаметъра на главината на Голф-а до колкото разбрах е 57.1мм а отвора на моите джанти (текущите) е 69мм!!!! Има ли смисъл да си правя толкова големи втулки или е по-добре да се ориентирам към други джанти които са по стандартите за Голф 4?
П.С. Спрял съм се на тези две обяви, ако ще се взимат други:
http://olx.bg/ad/15-5x100-cms-vw-golf-4-bora-beatle-seat-leon-ibiza-audi-a3-ID5nW3e.html#3114abb65b
http://olx.bg/ad/4br-leti-dzhanti-15-5x100-et-35-7j-tsentr-otvor-57-1-ID5n3Q4.html#a4700e0eb3
Тук рзликата която виждам е, че тези са 7J, a до колкото знам за Голф 4 стандарта е 6J, това ще бъде ли проблем, ще трябва ли да сменям и гумите (в момента съм със 195/55/15)? И евентуално кои джанти да избера (2рите ще са ми по на далавера понеже и аз съм от Варна).
Golf 4 1.9 TDI 90 hp - тресе при 60 км/ч+
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Golf 4 1.9 TDI 90 hp - тресе при 60 км/ч+
Последна промяна от Darkbound на Вто 15 сеп 2015 8:23, променено общо 1 път.
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Втулки или "нови" джанти?
Втулките са по-ефтини от нови джанти.Ако тези които имаш са прави и ти харесват не виждам причина да ги сменяш.Аз съм с втулки от 2 години съм ОК.
Re: Втулки или "нови" джанти?
Точно в тези джанти, незнам какво хареса, но това е друга тема. 6J или 7J не е от толкова голямо значение дори и за 15-ки а сегашните ти е по-вероятно да са 195/65 R15 

- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Втулки или "нови" джанти?
Колега, едни втулки са 20 лева, аз скоро купих за моя Borbet, че бяха май с 64 централен от Стъни Ауто във Варна. 7J с нормален офсет няма да е проблем и другото, тези гуми на 55 май не са за Голф 4, а повече за Пасат Б3 - фабричните трябва да са 195/65/15.
-
- VW експерт
- Мнения: 13390
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Втулки или "нови" джанти?
Джантите от втория линк са меко казано отвратителни.
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: Втулки или "нови" джанти?
Благодаря ви! Както казах притеснява ме това че разликата е доста голяма в диаметрите! Но така като ви слушам яено не е такъв проблем :)..
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Втулки или "нови" джанти?
Darkbound написа:..притеснява ме това че разликата е доста голяма в диаметрите! Но така като ви слушам яено не е такъв проблем :)..
Не се безпокой.Ролята на втулката е да центрира джантата.Тя осигурява хлабина между джантата и шийката на диска около 0.1 мм.Усилието го отнасят болтовете.Разликата в диаметрите(съответно и дебелината на втулката) няма да попречат на нищо.
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Втулки или "нови" джанти?
plameney написа:Darkbound написа:..притеснява ме това че разликата е доста голяма в диаметрите! Но така като ви слушам яено не е такъв проблем :)..
Не се безпокой.Ролята на втулката е да центрира джантата.Тя осигурява хлабина между джантата и шийката на диска около 0.1 мм.Усилието го отнасят болтовете.Разликата в диаметрите(съответно и дебелината на втулката) няма да попречат на нищо.
Не е съвсем така, Да не кажа, че изобщо не е така! Ако беше така, всички джанти щяха да са с произволно големи отвори, само да влиза главината! Да, ама не, даже и самите конуси на болтовете не осигуряват 100% уплътняване, затова се прибягва и до приемлив допуск на размера на отвора към главината!
Според мен, намери добър стругар, да ти направи едни втулки, слагаш ги, и забравяш за проблема!
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Втулки или "нови" джанти?
agumba написа:... Да не кажа, че изобщо не е така! Ако беше така,..
Искаш да кажеш че докато колелото се върти,хлабината винаги е отгоре ли?0.1мм е голям допуск за този диаметър.Ако се разчиташе на това шийката на диска да опира във отвора на джантата по цялата си повърхност,тогава сглобката трябва да е със стегнатост.При това положение няма да е толкова просто поставянето и свалянето на джантата :)
Иначе да,колегата ще си реши проблема с едни втулки.
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Втулки или "нови" джанти?
plameney написа:agumba написа:... Да не кажа, че изобщо не е така! Ако беше така,..
Искаш да кажеш че докато колелото се върти,хлабината винаги е отгоре ли?0.1мм е голям допуск за този диаметър.Ако се разчиташе на това шийката на диска да опира във отвора на джантата по цялата си повърхност,тогава сглобката трябва да е със стегнатост.При това положение няма да е толкова просто поставянето и свалянето на джантата :)
Иначе да,колегата ще си реши проблема с едни втулки.
0.1мм изобщо не е голям допуск, все пак, тук не иде реч за сглобка, а за вкарване на джанта в главина! Ако е по-малък, вкарването ще дава голям зор, пък да не говорим за изкарването, трябва да си носи 5 килограмов чук в багажника

Ако се остави цялата тежест да е само на болтовете, трябва да се знае, че при конусните такива, /които се слагат на лятите джанти/, повърхността на сцепление може да е колкото два косъма! Казвам го най-отговорно, понеже, и аз самият съм правил такива, вземайки мярка от т.н. "заводски" болтове, които се продават по магазините! Те са толкова "заводски", колкото и джантите са извънземни, правени са в някое начално китайско училище, или в някой тукашен гараж, от самоук "майстор"! Липсват всякакви допуски за сглобка, по външен, среден и вътрешен диаметър на резбата, да не говорим пък, за произхода и спесификацията на материала! Но пък виж, задължително се хромират, за търговски вид, и са прескъпи - по 3 лв парчето!?! Поне толкова бяха допреди 2 години, сега не знам! Дали себестойността им е и 50 ст., смятайте, за каква печалба иде реч?
Та мисълта ми е, че да се разчита само на такива болтове, в натоварена кола, с по 140-150 км/ч на магистрала, е проява на мазохизъм!
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Втулки или "нови" джанти?
Има маркови качествени джанти с пластмасови оригинални втулки. Повече не коментирам.
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: Втулки или "нови" джанти?
Така, направих втулки и джантите заспаха, баланс и на 4те гуми също обаще продължава да ми тресе! Няма крива гума или джанта... Препоръчайте ми сервиз в Варна където да отида и да ми решат проблема най накрая защото ме влудява! Благодаря
- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Втулки или "нови" джанти?
Имаш крива гума! При крива гума са такива симптомите и баланс да минаваш проблема си остава, трябва да смениш гумите!
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: Втулки или "нови" джанти?
Колега само да допълня, пускал съм волана при 140 км/ч и колата си върви право без да мръдне (това още преди втулките и баланса).. Ако имах крива гума предполагам, трябваше това да не е така? Волана също не ми трепери или, ако трепери е минимално (отдавам го на пътищата ни).. Не трябва ли и такива симптоми да има ако е крива гумата?
- Golf 3 Yahting GT
- Мнения: 445
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
- Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
- Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Втулки или "нови" джанти?
betaserk написа:Имаш крива гума! При крива гума са такива симптомите и баланс да минаваш проблема си остава, трябва да смениш гумите!

И аз имам същия проблем с една нова лятна гума на 2-месеца купена от дианата, чакам да застудее и да кача зимните и ще се разправям с тях да я сменят.
Ходих при два различни вулканизатори и при всички се вижда като я завъртат на машините им за баланс как гумата мята, няма жаба. При мен тресе над 100-110 км/h и за това и заради това че ще трябва да чакам експертно мнение(около месец) от вносителя на гумата все още не съм я занесъл на рекламация. Смених и три броя джанти и все същото. Навремето имах същите проблеми с едни китайски гуми, сега е със сръбска гума.
П.П. И при мен като пуснеш волана колата не мърда, но се осеща леко тресене на цялата кола при скорости над 110 км/h.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: MartinGP и 48 госта