Golf MK4-хечбек-1998г. AKL -предпазители на дисковете

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Stoycho Nedelchev
Мнения: 62
Регистриран на: Пет 05 дек 2014 11:48
Автомобил:
Двигател:

Golf MK4-хечбек-1998г. AKL -предпазители на дисковете

Мнениеот Stoycho Nedelchev » Пет 25 сеп 2015 7:48


Не знам дали точно така се казват.Става въпрос за металните предпазители на спирачните дискове които ги има на четирите колела.Интересува ме как се сменят задните,а и предните (тях трябва да ги сваля и боядисам).Какво се разглобява за да се сменят.




Потребителски аватар
sickbubble
Мнения: 28
Регистриран на: Сря 19 авг 2015 11:36
Автомобил: VW Golf MK4 1.6L
Двигател: AKL 2000

Re: Golf MK4-хечбек-1998г. AKL -предпазители на дисковете

Мнениеот sickbubble » Пет 25 сеп 2015 18:29


Предполагам имаш в предвид спирачните апарати/съпорти/ свалят се като развиеш болтовете от вътрешната страна на всеки един два са мисля един горе и един долу


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4-хечбек-1998г. AKL -предпазители на дисковете

Мнениеот vlado_tonev » Пет 25 сеп 2015 19:01


Колегата сигурно има впредвид "чиниите"зад диска.Предполагам са хванати за шенкела и се развиват от вътрешната страна.Там всичко е в прахоляк и боклуци,така че пръскай яко и ги почукай преди да развиваш.Мисля че не се сваля диска и главината,защото са изрязани. :screwy Приятно реставриране! :beer


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Golf MK4-хечбек-1998г. AKL -предпазители на дисковете

Мнениеот nokiangage » Пет 25 сеп 2015 19:09


За предпазните ламарини мисля, че се пита и колега, виж схемата по-долу за задните:

Изображение

:beer


Stoycho Nedelchev
Мнения: 62
Регистриран на: Пет 05 дек 2014 11:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK4-хечбек-1998г. AKL -предпазители на дисковете

Мнениеот Stoycho Nedelchev » Нед 27 сеп 2015 21:50


Благодаря за отговорите по темата.От схемата като гледам и дисковете се свалят и лагер-главината,и всичко това заради едни ламаринки.:)Междудругото да попитам лагер-главината как се притяга има ли определен момент на натягане или просто си стягаш здраво като при предната ми кола.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2183
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Golf MK4-хечбек-1998г. AKL -предпазители на дисковете

Мнениеот nasko1978 » Нед 27 сеп 2015 22:00


Свалят се само дисковете,за да ти е по-удобно.Отзад мисля ,че можеше и без сваляне на диска. icon_idea
Огледай хубаво и внимавай с болтчетата,както те посъветва колегата отгоре.


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1893
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Golf MK4-хечбек-1998г. AKL -предпазители на дисковете

Мнениеот 110afn » Нед 27 сеп 2015 22:06


Има определен момент да отидат на кино здрави лагер-главини заради некви ламарини без които може.
Бях тръгнал на Голфа да ги сменявам и ме разубедиха колеги. Отзад трябва да остане само оста за да падне тая пущина.
Ако някой все пак реши и му трябва , имам предпазителя за задно ляво колело.
А иначе предните се свалят безпроблемно


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4-хечбек-1998г. AKL -предпазители на дисковете

Мнениеот zfa159 » Пон 28 сеп 2015 19:27


Сваляне на предните - махаш спир. апарат (той е на два водача), махаш спир. диск (първо развиваш болтчето, което го държи, ако още не е скъсано. После развиваш 3 болтчета или 4 да бяха, ако не се скъсат и предпазната ламарина е демонтирана. Ако болтовете тръгнат да се усукват без да се развиват, въбще не се занимавай да ги късаш, защото после трябва да извадиш парченцата т.е. те чака разпробиване и греене с оксижен и т.н. и т.н. мъка и направо сглобявай обратно, ако е само защото искаш да ги боядисаш.
Сваляне на задните - ламарината е хваната така, както е показано на снимката по-горе т.е. тя е зад оста и за да свалиш ламарината, трябва да попилееш всичко до гол мост. По-точно обяснено - сваляш апарата (на два болта се държи за водачите), сваляш болтчето на диска и после самия диск (не е нужно да сваляш супорта за да извадиш диска, излиза си. След това развиваш централната гайка на главината под капачето, после вадиш лагер-главината, като в 99% от случаите тя се чупи. Ако се счупи, вадиш останалото на оста парче, после развиваш 4-те болта, които държат шенкела (оста) към моста и ламарината е демонтирана. Т.е. с две думи казано - както каза колегата над мен, има 99% вероятност да трябва да си купиш две нови главини за отзад т.е. демонтажа на тези лаламрини има реален шанс да ти струва едни 250-300лв (лагер-главините за отзад не са особено евтини). Съответно поради същата причина не можеш да си намериш и 2-ра употреба задни лагер-главини, защото в огромната част от случаите, те се чупят, когато тръгнеш да ги сваляш от моста.
Ето една картинка, на която има всичко в 1 - болтовете за ламаринката, какво се случва с лагер-главината като тръгнеш да я вадиш и т.н. :
Изображение


Stoycho Nedelchev
Мнения: 62
Регистриран на: Пет 05 дек 2014 11:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK4-хечбек-1998г. AKL -предпазители на дисковете

Мнениеот Stoycho Nedelchev » Вто 29 сеп 2015 8:58


Благодаря за подробното разяснение.Стана много хубава и полезна тема която ще предпази и други ентусиасти от мерака да си сменят предпазните ламарини поне задните. :mhihi Въобще не съм чувал даже че има риск да счупиш лагер-главината при вадене( и най вероятно щях да ям хурката).При 20% вероятност за счупване бих се отказал да я свалям струват бая пара особено за моя бюджет а и при факт че са здрави щеше да има :banghead Лошото е че задните "ламаринки" са станали почти на тор,а имам две в наличност в идеално състояние и биха стояли много добре още дълги години на колата вместо затрупани в гаража(при виното и киселото зеле).Ясна е работата ще чакат да почне да вие някоя от главините а аз ще се моля това да не се случва.Още един път благодаря на всички взели участие по темата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4-хечбек-1998г. AKL -предпазители на дисковете

Мнениеот zfa159 » Сря 30 сеп 2015 11:46


Аз досега здрава такава главина не съм вадил, а не съм сменял 1 и 2. Дори нова, ако тръгнеш да я вадиш веднага след като си я монтирал, се чупи (един клиент ме накара, защото решил да слага друга марка, а аз вече бях сложил тази, която беше донесъл). В крайна сметка си купи и двете, понеже и първата излезе като на снимката. Ламаринките не е лошо да са там, ама може и без тях, така че на 1-во време, докато не извие някоя главина (дано да не е скоро), карай така.
Успех!
:beer


Потребителски аватар
Краси Кунчев
Мнения: 178
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 14:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4-хечбек-1998г. AKL -предпазители на дисковете

Мнениеот Краси Кунчев » Сря 21 окт 2015 13:33


Като си помисля че исках да правя същото....
Направо се отказах.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: nikidimow и 191 госта