Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот инжектопляктор » Пон 30 ное 2015 21:54


ktamen написа:Дали няма начин да се изработи друга шпонка с по-големи размери

И това съм си го мислел. Да се пилне и да се сложи TDI стил колело.
gergeto написа:Предполагам ,ще нарушиш баланса на вала и ще имаш някакво "биене"

Мене ме притесняват 3 неща - да няма такова биене, че да се счупи вала, да няма възможност ремъкът да се протрие и скъса и да не може колелото да превърти. От там нататък не търся перфектно, само да е работещо. По-напред гледах едни такива авангардни проекти и... Не ми се иска да го фъргам двигателя, иначе има живот в него още.




Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот gergeto » Пон 30 ное 2015 22:08


При основен ремонт на ДВГ(не става въпрос за твоя проблем)почти винаги се шлайфа и вала,и то с максимална прецизност(примерно ЦПУ ),именно за да се избегне т.нар. биене .От тази гледна точка мисля че разни разпробивания и нарез на нови резби само ще ти докара нови ядове.Лоша идея според мен ,но да кажaт колегите с опит на практика.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот Водния дух1 » Пон 30 ное 2015 22:09


Това и аз съм го мислил-пу,пу...ако се скапе и моя мотор-обаче ще трябва май фрезенг на зъбчатката щото болтовете ще подпират демп.щайба .Иначе има някои,които са със "срязан" вал-не съм мн. сигурен.Нещо като непълна окръжност.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот samo_pechka » Пон 30 ное 2015 22:16


ktamen написа:Вероятно е закален, много трудно ще го пробиеш със специална бургия, а за резба - силно се съмнявам. Дали няма начин да се изработи друга шпонка с по-големи размери :gruebel

Пробива се, както и резби може да се правят ( на шийката). Аз лично избягвам.
Досега само с челосване ( като евентуално предварително се навари при силно износване ) и струг , слагам си колелото , малко лепилце на челото и нов болт, стягам по предписание и приключват проблемите. На фреза съм правил и засечка като за ТДИ, става без проблем.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот инжектопляктор » Пон 30 ное 2015 22:26


samo_pechka написа:Досега само с челосване ( като евентуално предварително се навари при силно износване ) и струг...

Челосване = сваляне на вала = 600лв на майстор. Аз точно това се стремя да избегна. 600лв плюс още някой лев спестен от големият данък = Golf2 1.6 или Fiesta MK3 или Vento 1.8mi.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот gergeto » Пон 30 ное 2015 22:42


Винаги съм смятал колегата samo_pechka за един от автоинжинерите във форума така че нямам каво повече да добавя към темата.Подкрепям мнението че без сваляне на вала няма да стане както трябва.Все пак трябва да си максимално сигурен в колата си,а не като излезеш извън града да се ослушваш за всеки шум на двигателя.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот инжектопляктор » Пон 30 ное 2015 22:48


gergeto написа:така че нямам каво повече да добавя към темата

Разбирам. Освен ако някой няма какво да добави за някоя авангардна идея, темата я считам за приключена. Диагноза - мотор. Решение - "нов" автомобил втора ръка. :no 600лв за автомобил, на който и праговете на купето вечр са заминали, а ме блъснаха и единият калник ръждяса отдолу и има ремонти по купето с боята за още поне 600лв - не давам.
С всички тия неща той ще ми излезе 4000лв, а за 4000лв аз ще си взема 10 пъти по-хубав и с 10 години по-нов.
Благодаря на всички ви за акъла, помощта, идеите. :smile :beer


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот инжектопляктор » Сря 16 дек 2015 18:05


Може да реша да сменям двигател. Как да позная дали един е читав, след като не съм го виждал да работи или си слагам пак торбата в главата? Просто колите под 1000лв в момента са трагедия. Ако се търси, много ясно - ще е от Бургас или наблизо региона. Иначе транспортът ще ми излезе златен.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот Bai Sando » Сря 16 дек 2015 18:22


Един познат миналата седмица продаде перфектен 2Е за 140 лв.Освен от някой познат,или да го чуеш ако все още е на колата.
За друго не се сещам.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот ktamen » Чет 17 дек 2015 22:22


Аз продавам два голфа на части. И двата са до един сервиз, момчето, което купи първия двигател не го плати преди да му бъде прехвърлен в неговата кола. Така, така както върви и процедурата за втория двигател май ще бъде същата. При този вариант рисковете за купувача са минимални.
Така, че може да питаш продавача и за такъв вариант.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: КОРАТА, Ивайло Димов и 171 госта