Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем
От 2-3 дни от колата взе да се чува скърцане откъм ремъците. Отидох в сервиз с идеята, че имам проблем с ремък за динамото или хидравликата, да го сменят и така.
Оказа се, че има проблем с коляновият вал. Износен е улеят в известна степен, където влиза шайбата, както и самата му повърхност на която ляга шайбата, както и шайба-зъбът й е наполовина заминал.. Последната ще бъде сменена. Казаха ми някакви пари и се съгласих, но това е временно закрепване. За цялостен ремонт искат да се сваля целият двигател, да се разглобява и валът да се преправя/сменя.
Искам да попитам със закрепване със смяна на зъбното колелце и т.н колата дали ще изкара още няколко хиляди километра и има ли възможност да се завари за вала с ясното съзнание, че при следващ проблем колата ще бъде бракувана? Така ще приключи съществуването на VW в моите ръце. Оказа се, че има и скъсан на 1/3 болт на шайбата. Ръждясал накрая. Изглежда са ми продали колата с ясното съзнание, че има проблем и е скъсан при някой ремонт или опит за такъв. Ще се наложи да я махам в скоро време и ще купувам някоя кочина за 500лв. Сигурно ще я бракувам или пускам на разпродажба каквото може да се вземе - лети джанти, интериор, машинки ел.стъкла и екстериора като мигачи и т.н, както и газовата уредба - инжекцион.
Искат ми над 600лв за ремонт на двигателя с работата и това е цена, която е неприемлива. С нея колата отива на над 2500лв, а и за тея пари ще взема някоя барачка като дърто Поло, Голф2-ка или Фиеста.
Оказа се, че има проблем с коляновият вал. Износен е улеят в известна степен, където влиза шайбата, както и самата му повърхност на която ляга шайбата, както и шайба-зъбът й е наполовина заминал.. Последната ще бъде сменена. Казаха ми някакви пари и се съгласих, но това е временно закрепване. За цялостен ремонт искат да се сваля целият двигател, да се разглобява и валът да се преправя/сменя.
Искам да попитам със закрепване със смяна на зъбното колелце и т.н колата дали ще изкара още няколко хиляди километра и има ли възможност да се завари за вала с ясното съзнание, че при следващ проблем колата ще бъде бракувана? Така ще приключи съществуването на VW в моите ръце. Оказа се, че има и скъсан на 1/3 болт на шайбата. Ръждясал накрая. Изглежда са ми продали колата с ясното съзнание, че има проблем и е скъсан при някой ремонт или опит за такъв. Ще се наложи да я махам в скоро време и ще купувам някоя кочина за 500лв. Сигурно ще я бракувам или пускам на разпродажба каквото може да се вземе - лети джанти, интериор, машинки ел.стъкла и екстериора като мигачи и т.н, както и газовата уредба - инжекцион.
Искат ми над 600лв за ремонт на двигателя с работата и това е цена, която е неприемлива. С нея колата отива на над 2500лв, а и за тея пари ще взема някоя барачка като дърто Поло, Голф2-ка или Фиеста.
Последна промяна от инжектопляктор на Чет 26 ное 2015 13:06, променено общо 3 пъти.
- cloud
- Мнения: 226
- Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
- Автомобил: Vento
- Двигател: 1Y
- Местоположение: Русе
Re: Vento 2E 94г - разпределителен вал-сериозен проблем
Колега тази демферна шайба не е ли на коляновия вал, която върти пистовия ремък?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2E 94г - разпределителен вал-сериозен проблем
Говорим си за зъбното колело, което се зацепва на вала на зъбче/шлица и е завито с 1 болт. Колелото на което стои агренажният ремък. Да, ок - не е демпферна шайба. Тя е за аксесоарните ремъци. Не знам как се казва.
- cloud
- Мнения: 226
- Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
- Автомобил: Vento
- Двигател: 1Y
- Местоположение: Русе
Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем
Зъбно колело се казва. Колянов вал на старо мисля, че може да се намери за около 50лв. Смяната му е кофти, трябва да се свали скоростната кутия и ред други неща. Заварката на зъбното колело директно към вала за мен не е много удачен вариант.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем
Не знам за вал на старо. Казват ми цена на ремонт поне 600лв. Тия пари няма да ги дам. Търсят се други варианти или бракуване на колата.
Зъбното колело, семеринг, единият ремък за хидравликата ще се сменят сега. Не знам колко време ще изкара новото, при все че не го затяга болт в пълна дължина. Оказва се, че съм купил колата със скъсан на 1/3 болт и се е държала само на останалото.
Без това и този т.нар "ремонт" ще ми излезе като удоволствие към 80лв.
Ако зъбното колело се завари на вала, то повече никога няма да мръдне.
Зъбното колело, семеринг, единият ремък за хидравликата ще се сменят сега. Не знам колко време ще изкара новото, при все че не го затяга болт в пълна дължина. Оказва се, че съм купил колата със скъсан на 1/3 болт и се е държала само на останалото.
Без това и този т.нар "ремонт" ще ми излезе като удоволствие към 80лв.
Ако зъбното колело се завари на вала, то повече никога няма да мръдне.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем
Защо набиваш още пари? Продай го за 500 лева, дай още толкова и се качи в друга кола....
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем
vucata написа:Защо набиваш още пари?
Защото като му платя и тазгодишният данък(времето наближава-145лв) и се наложи да го бракувам, понеже никой няма да си купи бомба със закъснител, с тия 300лв от бракуването няма да мога да си купя друга, а в момента нямам отделени 2000лв, за да взема друга.
Защото на зъбното колело половината му чопче вече го няма. И защото ми трябва кола в момента и съм налял доста в нея. TPS, плочка дебитомер, газови рециклирания и какво ли не още.
п.п До тук, с последният "ремонт" съм налял 1000лв в колата за 1 година без консумативи като гуми. Не всички живеем в Германия или Англия, та 2-5 хиляди да ги нямаме за нищо. До тоя момент се успокоявах, че наливам пари в кола, на която двигателят й не създава проблеми, т.е има хляб в нея. Е, ся - само проблеми вече.
- Bucket
- Мнения: 297
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
- Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
- Двигател:
- Местоположение: Вр/Сф
Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем
Интересно, каква е колата за 1000лв, която няма проблеми?
Защото, аз не помня да съм имал кола, която да не е гълтала поне 1200-1600лв по ремонти, годишно, отделно обслужване, такси, данъци и гориво.
Какво очакваш от кола за такива пари и на тези години?
Защото, аз не помня да съм имал кола, която да не е гълтала поне 1200-1600лв по ремонти, годишно, отделно обслужване, такси, данъци и гориво.
Какво очакваш от кола за такива пари и на тези години?
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем
Коментирали сме този проблем по ВАГ. Има доста решения, като най-качественото е да се смъкне вала и да се челоса на струг.
Но...винаги има и друго решение :) Разгледай тази тема http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=24&t=315956
Както и едно разказче в картинки http://fmso.de/forum/messages/806806.htm
Но...винаги има и друго решение :) Разгледай тази тема http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=24&t=315956
Както и едно разказче в картинки http://fmso.de/forum/messages/806806.htm
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем
Bucket написа:Интересно, каква е колата за 1000лв, която няма проблеми?
Чакай малко. Купувам кола за близо 1600лв и то в далеч от перфектният външен вид с идеята да имам здрав двигател, който да превърна в работен кон, а получавам кола, на която за 8000км й правя ремонти за още 1000лв и сега ми искат още 600-800лв за смъкване на вала и смяна/преработка.
Старият си автомобил, който го продадох на познат все още върви. Бях го взел тогава за 600лв и го карах 4-5 години само като му наливам бензин и масло. Какви са тия по 1200лв за ремонти на година? Това да не е Мерцедес? 1200лв са 2 пъти основен ремонт на двигател.
samo_pechka написа:Както и едно разказче в картинки http://fmso.de/forum/messages/806806.htm
Благодаря... Ше трябва да търся някой кадърен човек в Бургас. Защото майсторите, където съм оставил колата вече това няма да го направят. Искат да свалят вала. Изрично ги питах за други варианти, не дадоха.
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем
Идеята беше да видиш как са го челосали на място, с направен водач на струг и чешмеджийски фрезер . Това е важното. Аз не съм нарязвал доп.резби/дупки и т.н. Но съм смъквал валовете. Посоченият вариант е най-щадят откъм пари, затова няма сбъркаш ако се направи така. Отделно и новите болтове са с много по-голяма степен на якост, според само го челосай вала ( по описаният начин ) , сложи новата зъбчатка и болт ( нов разбира се) и ще приключат мъките ти.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем
samo_pechka написа:...и новите болтове са с много по-голяма степен на якост
Болтът е скъсана част от него във вала. Някой е правил нещо преди да купувам колата и не го е направил както трябва. За жалост нищо не е както трябва. В момента търся човек, който и да го направи.Ако ще да го заварява, искам да не мърда и да работи.
Това, което искат да направят тия, при които е сега колата е да сложат лепило на челото, да сменят зъбното колело и семерингата, както и един ремък. За цялата работа - 85лв. По този начин нищо няма да се направи, само временно закрепяне, така ли?
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем
Парчето ( остатъка) от болта в кол.вал излиза успешно, не се налага разпробиване и нарязване на нова резба, вади се с "обратен" метчик без проблем. Важното е да няма отчупено парче от вала.
П.п. видях доп.пост.
Ами има два варианта: ако "бие" доста- ще изкара малко , ако е много слабо биенето, може и да мине доста км/години
П.п. видях доп.пост.
Ами има два варианта: ако "бие" доста- ще изкара малко , ако е много слабо биенето, може и да мине доста км/години
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем
Ако никой не се наема да го направи ,по безболезнено за теб ще е да го завариш като преди това се отстрани всякакво биене А да даваш 500-600лв. за ремонт при положение че такива двигатели има по 200лв
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем
Мой съвет:или сваляй карантиите и останалото на скрап,или си търси друг мотор със ДОКУМЕНТ за продажбата!В първия случай взимаш едни 350-400лв макс,във втория-даваш едни 350-400лв.Аз навремето избрах първия случай,заради калпаво купе,хвърлих едни 2хил и се качих на кола с климат и без проблем от този тип.Като сметнах какво съм похарчил и получил-колата ми се върза на под 1300(с номера и застрах,преглед,гуми и т.н.).Сега,нека ме плюят,все още има и един Г3,ама тия коли не стават!Аз толкова ремонти и на 25 годишна Лада не съм правил...оттогава избягвам германски коли(и като производство,и като страна произход)
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 217 госта