Не зная дали ще успея да го нагодя така, че да стане като заводско и дефакто да не се усеща кога се пуска и спира компресорът, но поне ще мога да карам с климатик в града, че иначе е много тегаво със спирането на светофари и кръстовища
Хубавото е, че няма да се наложи да мисля варианти механично да бутам дроселовата клапа, просто като лъжа компира за положението й, той сам "натиска педала на газта" От което следва, че няма да се налага да мисля и варианти за преминаването към друг карбуратор или инжекцион само заради климатика.
Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси
Беше споменал, че с ЕБУ за двигателя от Мерцедес оборотите ти се вдигат при пуснат климатик, но не достатъчно. Струва ми се, че в самия ЕБУ трябва да има предвиден потенциометър, с който да може да се регулират тези обороти при повишено натоварване на ПХ.
- stefan4o
- Мнения: 19114
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси
Да, ама при Мерцедес има допълнителен микропроцесор, който обработва само данните от и за климатика и е свързан към ЕКУ. В сервизната литература пише, че той комуникира с ЕКУ по пин 19 ако се не лъжа и дотам. Не е описано сигналът в какъв вид се предава... Предполагам тая информация я има само производителят на ЕКУ-то и алгоритъмът не е написан никъде в интернет-пространството. Освен това, за да работи въпросният микропроцесор му трябва и сигнал от шайбата на компресора, за да сравни оборотите й с тези на мотора (????), при Мерцедес имат нещо като хол-датчик, който отчита оборотите на шайбата. Един куп неща, които няма как да реализирам понеже нямам откъде да почерпя тая информация. А да намериш жив Мерцедес с карбуратор 2ЕЕ и климатик заводски, пък собственикът му да се съгласи да му разкачате буксите и да мерите си е шанс, клонящ към 0.
Относно оборотите - да, вдигнах ги, но с пин, който се отнася за авт.скоростна кутия (предполагам, когато се включи в режим Д) - там като подадох + и оборотите станаха от 850 на 1000, ама ми идват малко и се отказах от идеята. Надявам се тая седмица да сглобя и последната част от пъзела и да тествам. За бързата проба пред гаража преди два дни нещата изглеждаха ОК, нямаше сътресения за колата след като възстанових заводски нещата без свързаното съпротивление успоредно на сигнала.
Относно оборотите - да, вдигнах ги, но с пин, който се отнася за авт.скоростна кутия (предполагам, когато се включи в режим Д) - там като подадох + и оборотите станаха от 850 на 1000, ама ми идват малко и се отказах от идеята. Надявам се тая седмица да сглобя и последната част от пъзела и да тествам. За бързата проба пред гаража преди два дни нещата изглеждаха ОК, нямаше сътресения за колата след като възстанових заводски нещата без свързаното съпротивление успоредно на сигнала.
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Вто 02 фев 2016 9:22
- Автомобил: голф 2
- Двигател: 2E 1995
Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси
Здр.колеги,Движа с голф 2 оригинал 1.3i 1991г.Преди година монтирах 2е с цялото окачване от Сеат Толедо,толедото си имаше климатик но на някой му е трябвал радиатора за климатика и го е отмъкнал с дехидратора,та въпросът ми е какъв радиатор пасва на голф 2 без преправяне по принцип мисля пак да е от Толедо защото дехидратора е закрепен към радятор и си мисля че ще се хване отпред.преди ден свършва с монтирането на кутията с клапите пак от толедото и цялата инсталация,имам и друг въпрос дачика за налягането на газта е един с четири Пина двата Пина за 2 степен на перки другите два компресор мисълта ми е двата Пина който управляват компресора спират ли го когато превиши налягането или има някаква друга схема.Благодаря предварително :-)
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси
vetrenskiagolf2 написа:... мисълта ми е двата Пина който управляват компресора спират ли го когато превиши налягането ...
Спират компресора, ако налягането превиши 30 bar.
Имам радиатор с дехидрататор, който ще ти пасне отпред. Ако те интересува пиши на ЛС.
- stefan4o
- Мнения: 19114
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси
Преди да вляза в приключението с климатика и аз мислех варианти от Толедо. Ама ми изпадна от Джета и така. Та към колегата - при теб паснаха ли нещата в купето от Толедото или се наложи преправяне? Относно радиатора - да не те подведа, ама на Мк2 и на Толедо Мк1 мисля са взаимозаменяеми, но не съм 100% сигурен.
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Вто 02 фев 2016 9:22
- Автомобил: голф 2
- Двигател: 2E 1995
Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси
По принцип по голфа ми е всичко от толедо 95 кутия клапи,цялата ел инсталация,двигател,радиатор климатик заедно с дехидратора,траби,абс,ел.стакла,ходова част абе всичко стана без преправяне само ремаците кадето са се наложи да преправя десния рог за да минават както трябва,да кажа че всичко сам самичак си го правех и филма е огромен 3 месеца труд и след това година доработки.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси
Стефане, най-дачен вариант според мен е карбуратор Кейхин от Ауди 80 с клима. Ама ти си държиш на Пиер-а...
- stefan4o
- Мнения: 19114
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси
Ники, аз го оправих бре. Държи си обороти вече, не ми трябва друг карбуратор
Успях да го излъжа и сега е ОК вече, кара се нормално колата без сътресения на ПХ.
Успях да го излъжа и сега е ОК вече, кара се нормално колата без сътресения на ПХ.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19676
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси
Така. И аз реших да си монтирам климатик в джета. Днес разгледах частта с парното и клапите са изпотрошени или ги няма. Общо взето няма как да го ремонтирам, затова предпочитам и аз да си остана с парното от кола без климатик и управление с жила, а климатикът да се пуска с копче. Двигателят е PB.
stefan4o, може ли да дадеш малко повече информация как точно се е получило това при теб? Как е свързана климатичната част и кога работи компресора?
stefan4o, може ли да дадеш малко повече информация как точно се е получило това при теб? Как е свързана климатичната част и кога работи компресора?
- stefan4o
- Мнения: 19114
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси
При мен изпълнението е като това, което мислиш да правиш - управление на клапите с жила и пускане с бутон. Ако въпросите ти са относно ел. частта ще ти кажа. При мен схемата е с 4 релета. На практика се прави последователна верига между - термостат на вътрешното тяло (изпарителя), датчик за ниско налягане, копче за on-off. При това положение се подава 12v на компресора, на първата степен на перката (оригинално се минава и през степените на парното 1 2 3 4), понеже не ми се окабеляваше още го оставих да работи, дори и да не е включен вентилаторът в купето. После като сработи датчикът 17бар влиза в употреба и друго реле, което спира първата степен и пуска втората, като остава компресора включен. Тук имам спомен, че ползвах още 1 или 2 спомагателни релета, за да го постигна. Както и да го мислихме само с 3 оперативни вериги не ставаше, затова с 4. Сложих и еднопосочен диод, защото иначе с пускането на 1ва степен на перката се пуска и компресорът. Карам по спомен, като намеря схемата може да я заснема
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19676
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси
Всичко ме интересува. В момента съм свалил цялото табло, в купето няма нищо, та сега искам да направя всичко като хората.
Видях, че при управлението, освен вакуумите за клапите, има и вакуум, който отива към тялото с вентилатора. Той предполагам ще трябва да се запази - как се управлява?
Aз си представям схемата за пускане на компресора да минава през степените на вентилатора 1,2,3 и през бутона on/off. Така компресорът няма да работи, ако вентилаторът не работи и ако бутонът не е на On.
Перката на радиатора отпред пък трябва да работи винаги, когато работи компресора. Съответно от къде да я управлявам на коя степен да работи?
Моля да обясниш за какво са "термостат на вътрешното тяло (изпарителя), датчик за ниско налягане," и къде се намират?
Видях, че при управлението, освен вакуумите за клапите, има и вакуум, който отива към тялото с вентилатора. Той предполагам ще трябва да се запази - как се управлява?
Aз си представям схемата за пускане на компресора да минава през степените на вентилатора 1,2,3 и през бутона on/off. Така компресорът няма да работи, ако вентилаторът не работи и ако бутонът не е на On.
Перката на радиатора отпред пък трябва да работи винаги, когато работи компресора. Съответно от къде да я управлявам на коя степен да работи?
Моля да обясниш за какво са "термостат на вътрешното тяло (изпарителя), датчик за ниско налягане," и къде се намират?
- stefan4o
- Мнения: 19114
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси
Ами въпросният термостат е разположен близо до питата на вътрешното тяло. Когато то се обледени поради някаква причина - се прекъсва веригата (от датчика излизат два проводника, които се свързват последователно на бутона он-офф) - респективно компресорът спира да работи, както и перката отпред на радиатора. За вакуумите - това, което си видял, че отива до вентилатора на купето е клапата за рециркулация на въздуха в купето (при Мк2 с климатик има такава клапа, при колите без - там нямат). Заводски при Голф/Джета Мк2 пускането и спирането на компресора се управлява от панелчето на парното и компресорът се включва само при 3 или 4 от общо 7 позиции на горния ред (духалките - стъкло, крака, горна част на таблото). Също така оригинално степените са 1-2-3-4, като последната е дооооста силна и заводски захранването й преминава през силова верига на реле (понеже консумацията й е по спомен между 10- 15А). Нея реших да не я "активирам" и си останах с панелчето, което си е 0-1-2-3 от кола без климатик. Ти ако желаеш можеш да си я пуснеш - на мен лично прецених, че не ми е нужна толкоз сила на обдухване на купето.
Относно перката на радиатора отпред - аз вече ти писах, че съм го направил с реле, което подава 12В към първата степен на перката и към бобинката на компресора. Така е и заводски, доколкото зная.
Датчиците - при Мк2 са два отделни (при по-новите модели е един комбиниран с 4 пина). Зелен и черен. Единият е 2 - 30 бара - нормално затворен, другият е с отворена верига докато налягането в системата достигне 17 бара, когато достигне тази стойност затваря веригата между двата си пина и се включва перката на радиатора на втора степен. Ще гледам да ти изровя схемата, че е в гаража някъде, доколкото мога ще помогна да си го навържеш.
Относно перката на радиатора отпред - аз вече ти писах, че съм го направил с реле, което подава 12В към първата степен на перката и към бобинката на компресора. Така е и заводски, доколкото зная.
Датчиците - при Мк2 са два отделни (при по-новите модели е един комбиниран с 4 пина). Зелен и черен. Единият е 2 - 30 бара - нормално затворен, другият е с отворена верига докато налягането в системата достигне 17 бара, когато достигне тази стойност затваря веригата между двата си пина и се включва перката на радиатора на втора степен. Ще гледам да ти изровя схемата, че е в гаража някъде, доколкото мога ще помогна да си го навържеш.
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси
Една забележка - перката на радиатора работи постоянно при пуснат климатик независимо дали компресорът работи или е спрян.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси
Vlad777 написа:Всичко ме интересува. В момента съм свалил цялото табло, в купето няма нищо, та сега искам да направя всичко като хората...
Като хората - само модифициран, т.е не оригинален!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 119 госта