Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот stefan4o » Вто 18 апр 2017 23:29


Не зная дали ще успея да го нагодя така, че да стане като заводско и дефакто да не се усеща кога се пуска и спира компресорът, но поне ще мога да карам с климатик в града, че иначе е много тегаво със спирането на светофари и кръстовища :c020
Хубавото е, че няма да се наложи да мисля варианти механично да бутам дроселовата клапа, просто като лъжа компира за положението й, той сам "натиска педала на газта" :icon_lol От което следва, че няма да се налага да мисля и варианти за преминаването към друг карбуратор или инжекцион само заради климатика.




Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот anrus » Вто 18 апр 2017 23:34


Беше споменал, че с ЕБУ за двигателя от Мерцедес оборотите ти се вдигат при пуснат климатик, но не достатъчно. Струва ми се, че в самия ЕБУ трябва да има предвиден потенциометър, с който да може да се регулират тези обороти при повишено натоварване на ПХ.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот stefan4o » Вто 18 апр 2017 23:39


Да, ама при Мерцедес има допълнителен микропроцесор, който обработва само данните от и за климатика и е свързан към ЕКУ. В сервизната литература пише, че той комуникира с ЕКУ по пин 19 ако се не лъжа и дотам. Не е описано сигналът в какъв вид се предава... Предполагам тая информация я има само производителят на ЕКУ-то и алгоритъмът не е написан никъде в интернет-пространството. Освен това, за да работи въпросният микропроцесор му трябва и сигнал от шайбата на компресора, за да сравни оборотите й с тези на мотора (????), при Мерцедес имат нещо като хол-датчик, който отчита оборотите на шайбата. Един куп неща, които няма как да реализирам понеже нямам откъде да почерпя тая информация. А да намериш жив Мерцедес с карбуратор 2ЕЕ и климатик заводски, пък собственикът му да се съгласи да му разкачате буксите и да мерите си е шанс, клонящ към 0.
Относно оборотите - да, вдигнах ги, но с пин, който се отнася за авт.скоростна кутия (предполагам, когато се включи в режим Д) - там като подадох + и оборотите станаха от 850 на 1000, ама ми идват малко и се отказах от идеята. Надявам се тая седмица да сглобя и последната част от пъзела и да тествам. За бързата проба пред гаража преди два дни нещата изглеждаха ОК, нямаше сътресения за колата след като възстанових заводски нещата без свързаното съпротивление успоредно на сигнала.


vetrenskiagolf2
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 02 фев 2016 9:22
Автомобил: голф 2
Двигател: 2E 1995

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот vetrenskiagolf2 » Съб 03 юни 2017 23:13


Здр.колеги,Движа с голф 2 оригинал 1.3i 1991г.Преди година монтирах 2е с цялото окачване от Сеат Толедо,толедото си имаше климатик но на някой му е трябвал радиатора за климатика и го е отмъкнал с дехидратора,та въпросът ми е какъв радиатор пасва на голф 2 без преправяне по принцип мисля пак да е от Толедо защото дехидратора е закрепен към радятор и си мисля че ще се хване отпред.преди ден свършва с монтирането на кутията с клапите пак от толедото и цялата инсталация,имам и друг въпрос дачика за налягането на газта е един с четири Пина двата Пина за 2 степен на перки другите два компресор мисълта ми е двата Пина който управляват компресора спират ли го когато превиши налягането или има някаква друга схема.Благодаря предварително :-)


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот anrus » Съб 03 юни 2017 23:19


vetrenskiagolf2 написа:... мисълта ми е двата Пина който управляват компресора спират ли го когато превиши налягането ...

Спират компресора, ако налягането превиши 30 bar.

Имам радиатор с дехидрататор, който ще ти пасне отпред. Ако те интересува пиши на ЛС.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот stefan4o » Нед 04 юни 2017 19:41


Преди да вляза в приключението с климатика и аз мислех варианти от Толедо. Ама ми изпадна от Джета и така. Та към колегата - при теб паснаха ли нещата в купето от Толедото или се наложи преправяне? Относно радиатора - да не те подведа, ама на Мк2 и на Толедо Мк1 мисля са взаимозаменяеми, но не съм 100% сигурен. :gruebel


vetrenskiagolf2
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 02 фев 2016 9:22
Автомобил: голф 2
Двигател: 2E 1995

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот vetrenskiagolf2 » Нед 11 юни 2017 17:38


По принцип по голфа ми е всичко от толедо 95 кутия клапи,цялата ел инсталация,двигател,радиатор климатик заедно с дехидратора,траби,абс,ел.стакла,ходова част абе всичко стана без преправяне само ремаците кадето са се наложи да преправя десния рог за да минават както трябва,да кажа че всичко сам самичак си го правех и филма е огромен 3 месеца труд и след това година доработки.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот muns61 » Нед 11 юни 2017 19:34


Стефане, най-дачен вариант според мен е карбуратор Кейхин от Ауди 80 с клима. Ама ти си държиш на Пиер-а...


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот stefan4o » Нед 11 юни 2017 20:32


Ники, аз го оправих бре. Държи си обороти вече, не ми трябва друг карбуратор :rolleyes
Успях да го излъжа и сега е ОК вече, кара се нормално колата без сътресения на ПХ. :th_up


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот Vlad777 » Нед 22 окт 2017 1:36


Така. И аз реших да си монтирам климатик в джета. Днес разгледах частта с парното и клапите са изпотрошени или ги няма. Общо взето няма как да го ремонтирам, затова предпочитам и аз да си остана с парното от кола без климатик и управление с жила, а климатикът да се пуска с копче. Двигателят е PB.

stefan4o, може ли да дадеш малко повече информация как точно се е получило това при теб? Как е свързана климатичната част и кога работи компресора?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот stefan4o » Нед 22 окт 2017 7:03


При мен изпълнението е като това, което мислиш да правиш - управление на клапите с жила и пускане с бутон. Ако въпросите ти са относно ел. частта ще ти кажа. При мен схемата е с 4 релета. На практика се прави последователна верига между - термостат на вътрешното тяло (изпарителя), датчик за ниско налягане, копче за on-off. При това положение се подава 12v на компресора, на първата степен на перката (оригинално се минава и през степените на парното 1 2 3 4), понеже не ми се окабеляваше още го оставих да работи, дори и да не е включен вентилаторът в купето. После като сработи датчикът 17бар влиза в употреба и друго реле, което спира първата степен и пуска втората, като остава компресора включен. Тук имам спомен, че ползвах още 1 или 2 спомагателни релета, за да го постигна. Както и да го мислихме само с 3 оперативни вериги не ставаше, затова с 4. Сложих и еднопосочен диод, защото иначе с пускането на 1ва степен на перката се пуска и компресорът. Карам по спомен, като намеря схемата може да я заснема


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот Vlad777 » Нед 22 окт 2017 12:40


Всичко ме интересува. В момента съм свалил цялото табло, в купето няма нищо, та сега искам да направя всичко като хората.

Видях, че при управлението, освен вакуумите за клапите, има и вакуум, който отива към тялото с вентилатора. Той предполагам ще трябва да се запази - как се управлява?

Aз си представям схемата за пускане на компресора да минава през степените на вентилатора 1,2,3 и през бутона on/off. Така компресорът няма да работи, ако вентилаторът не работи и ако бутонът не е на On.

Перката на радиатора отпред пък трябва да работи винаги, когато работи компресора. Съответно от къде да я управлявам на коя степен да работи?

Моля да обясниш за какво са "термостат на вътрешното тяло (изпарителя), датчик за ниско налягане," и къде се намират?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот stefan4o » Нед 22 окт 2017 17:09


Ами въпросният термостат е разположен близо до питата на вътрешното тяло. Когато то се обледени поради някаква причина - се прекъсва веригата (от датчика излизат два проводника, които се свързват последователно на бутона он-офф) - респективно компресорът спира да работи, както и перката отпред на радиатора. За вакуумите - това, което си видял, че отива до вентилатора на купето е клапата за рециркулация на въздуха в купето (при Мк2 с климатик има такава клапа, при колите без - там нямат). Заводски при Голф/Джета Мк2 пускането и спирането на компресора се управлява от панелчето на парното и компресорът се включва само при 3 или 4 от общо 7 позиции на горния ред (духалките - стъкло, крака, горна част на таблото). Също така оригинално степените са 1-2-3-4, като последната е дооооста силна и заводски захранването й преминава през силова верига на реле (понеже консумацията й е по спомен между 10- 15А). Нея реших да не я "активирам" и си останах с панелчето, което си е 0-1-2-3 от кола без климатик. Ти ако желаеш можеш да си я пуснеш - на мен лично прецених, че не ми е нужна толкоз сила на обдухване на купето.
Относно перката на радиатора отпред - аз вече ти писах, че съм го направил с реле, което подава 12В към първата степен на перката и към бобинката на компресора. Така е и заводски, доколкото зная.
Датчиците - при Мк2 са два отделни (при по-новите модели е един комбиниран с 4 пина). Зелен и черен. Единият е 2 - 30 бара - нормално затворен, другият е с отворена верига докато налягането в системата достигне 17 бара, когато достигне тази стойност затваря веригата между двата си пина и се включва перката на радиатора на втора степен. Ще гледам да ти изровя схемата, че е в гаража някъде, доколкото мога ще помогна да си го навържеш.


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот anrus » Нед 22 окт 2017 23:50


Една забележка - перката на радиатора работи постоянно при пуснат климатик независимо дали компресорът работи или е спрян.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот pe6kata » Пон 23 окт 2017 3:57


Vlad777 написа:Всичко ме интересува. В момента съм свалил цялото табло, в купето няма нищо, та сега искам да направя всичко като хората...

Като хората - само модифициран, т.е не оригинален!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 119 госта