Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19148
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот stefan4o » Нед 06 дек 2015 16:17


Колеги, предстои ми монтаж на климатик на колата от аватара. Свалихме с моя човек климатика от неговата Джета и на прима виста ми правят впечатление някои разлики. Явно вентилаторът в купето при коли с климатик е по-мощен, тъй като кабелите за него са видимо по-дебели. Разбрах, че последните две степени - съответно 3 и 4(при коли с климатик има 4, докато при другите са 3) консумират съответно около 9 и 12 ампера ток. Дори при климатичния вентилатор на купето последната 4-та степен е захранена съвсем отделно и се разделя от общия сноп за другите степени. Понеже от форума разбрах, че може да се ползува кутията на парното от кола без климатик - смятам да мина и аз на този вариант поради ред причини:
1. Няма да се занимавам с вакууми
2. Ще мога посредством бутон да си пускам и спирам компресора, без да се съобразявам с позициите на клапите.
3. Ще мога когато си искам да отварям и затварям клапата за рециркулация (оригинално тя работи само при крайното положение, където духа на предното стъкло). Това смятам да го реализирам със соленоид, който при подадени 12В да пуска вакуум към клапата и да я затваря.
4. И не на последно място - имам кутия за парно свалена от друга кола, която ще мога предварително да обслужа - да й облепя клапите и евентуално да й подменя радиаторчето на парното още преди да подхвана ремонта с подмяната.
Следващия ми въпрос е свързан с пресостатите (нали така се наричат датчици, които сработват под определено налягане или липсата на такова). При Голф/Джета Мк2 те са два на брой - за ниско и високо налягане. С адаша коментирахме на ЛС, но аз така и не разбрах аз имам ли датчик (който е комбиниран с някой от двата) за прекомерно високо налягане. Пиша това тук, за да може и той да се включи и така информацията да е систематизирана и полезна за всички, които решат да направят подобна стъпка на антиките си, които обичат толкоз много, както аз. :11 Доколкото зная този за ниското е нормално затворен на двата му пина, когато всичко в системата е изрядно, има зареден фреон и необходимото минимално налягане, за да работи климатикът нормално. Вторият - за високото - при мен е с нормално затворени контакти също като първия и в случай на повишаване на налягането той ги отваря. Доколкото разбрах от зфа159, при тая ситуация компресорът не се гаси, но при мен няма трети ключ, който да го изгаси все пак в ситуация, когато налягането достигне опасно високи граници (доколкото зная такива има при по-новите генерации, които ползуват комбинирани датчици).
Третото, което ме интересува е втората степен на перката на антифриза. Доколкото съм наясно, има пряка зависимост на високото налягане и съответно загряването на двата радиатора отпред - климатичния и водния. Ако е така, нужно ли е при сработването на датчика за високото да се пуска и втората степен на перката или да оставим това да свърши датчика на водния радиатор. Няма да ми спести много - едно реле и 20 см.кабели с един предпазител, но все пак да питам, че да съм наясно. Първата степен ми е ясна, тя работи винаги, когато работи и климатикът, затова изобщо не питам за нея.
Наясно съм като цяло с какво се захващам, смятам, че мога да мина и без специализиран сервиз понеже имам нужните за целта знания, умения и не на последно място - хора като зфа159, анрус и други колеги, които са минали по тоя път или се занимават професионално с нещата. Нахвърлих си и една схема и нещата ги навързах логически и силово, така да се каже, с помощта на релета. Освен това успях с 300 зора да изровя важният пин на моето ЕКУ, което му дава сигнал, че има пуснат климатик - номер 19, но в описанието не беше споделено, та сметнах, че е нужно да се подадат 12 волта на него, греша ли или съм прав? Понеже пдф-а беше на Мерцедес 190, който ползува същия карбуратор със същата пин-дата като моя сметнах, че няма как да е по-различно това за климатика. Тайно се надявам, Бош да не са правили различни ЕКУ за Мерцедес и ФВ, че иначе ще ударя греда или ще трябва да търся вариант да взема мерцедесово.
Бих желал всеки, който е минал вече по тоя път да напише мнения и препоръки за това, което смятам да направя, като още веднъж подчертавам, че е важно това инфо да остане във форума под формата на тема, за да е полезно всекиму.




Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпр

Мнениеот anrus » Нед 06 дек 2015 17:32


Няколко корекции:
1. Оригинално клапата за вътрешна циркулация е затворена при положения 0 и 1 на панела, т.е. изключено или климатик на max охлаждане. При всички останали положения е отворена. Това теб не те вълнува, след като ще го правиш с отделен бутон.

Пресостатите са различни и се монтират на различно място в зависимост от годината на производство. Преди '90 са два и са на тръбата м/у компресора и кондензатора, след това е един общ на тръбата преди ТРВ. Ще разгледам първия вариант като по-разпространен при MK2.

2. Пресостатът за ниско и високо налягане е един - черния. Той е преди компресора и дава верига само ако налягането на хладилния агент е между 0.2 и 30 bar грубо. Накратко копресорът няма да сработи, ако е изтекъл фреона или ще спре, ако има задръстване в кондензатора или по-вероятно филтър-дехидрататора, тъй като е пресостата е монтиран на тръбата след компресора.
3. Пресостатът за повишено налягане (зеления) пуска втората степен на вентилатора при налягане над 17 bar, което не е необичайно при летните температури. Трябва да работи, ако искаш да си ползваш климатика дълго време, тъй като първата степен не е достатъчна когато климатика е най-необходим.
4. На оригиналния филтър-дехидрататор има една последна защита. Ако блокира черния пресостат и налягането се повиши над 37 bar има оловна пломба, която пада и изпуска фреона аварийно, за да не се строши компресора.

При разхерметизирана система и двата пресостата не трябва да дават верига. Ако го правят, значи са повредени и трябва да се сменят.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19148
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпр

Мнениеот stefan4o » Нед 06 дек 2015 18:40


Благодаря ти много, Ангеле. При мен е системата отпреди 90-та година - с два отделни съм. Единият е наистина черен, но другия по-скоро го оприличавам на син, отколкото на зелен, предполагам играе същата роля. Ще ги премеря и двата с мултицет, да видя в момента като е отворена системата дали са отворени контактите им, благодаря ти за инфото. Филтър-дехидраторът е оригинален, разположен е на радиатора, който е пред водния, с размерите на маслен филтър е ориентировъчно. След това разяснение на датчиците, вече ми е ясно като бял ден как трябва да го направя. Благодаря ти отново. :beer
Сетих се за още едно питане - смятам да купя най-големият радиатор за модела и да го комбинирам с двойна перка и дифузьор от Пасат Б3, понеже като мощност е най-близко до моите - съответно пасатовите (при 1.8 моно примерно, щото и там са няколко модела)ги дават с мощност 150/80 вата, моите са 100/60. За пример оригиналните на Мк2 с една перка - при нея мощността е 250Вата на втората степен, което е доста и би довело до евентуален проблем за инсталацията ми, която е изпълнена с 1.5мм2 кабели, ако не ме лъже паметта, така или иначе с двете перки мисля е по-добър вариант. Ако някой е монтирал може да ме ориентира дали става и дали дифузьорът няма да пречи на нещо покрай мотора - примерно стойката на компресора, която малко стърчи напред посока към радиатора.


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпр

Мнениеот anrus » Нед 06 дек 2015 19:01


Да, при 250W перка кабелите са 2.5 mm².
Нормалния дифузьор с две перки при климатик трябва да е 200/120W. Опира в дъгата на стойката на компресора и не може да се събере нормално. Варианта е да го отместиш към акумулатора, т.е. допълнителните планки да са от другата страна. На мен лично това не ми допадна и оставих оригиналните дифузьор и перка 250W. Не ми е създавало проблеми с охлаждането на фреона и при 40°C през лятото. Обмисляй добре, защото после дифузьора няма вадене заради маркуча от компресора до кондензатора. Съответно смяната на ремъка между двете перки е приключение.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпр

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 06 дек 2015 19:07


anrus написа: Съответно смяната на ремъка между двете перки е приключение.


Някой с тънки и ловки пръсти се справя с подобна смяна без да се разглоби всичко.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19148
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпр

Мнениеот stefan4o » Нед 06 дек 2015 19:15


anrus написа:Да, при 250W перка кабелите са 2.5 mm².
Нормалния дифузьор с две перки при климатик трябва да е 200/120W.

В ЕТКА го гледах, че за Пасат Б3 с механична кутия и климатик и 1.8 моно е 150/100Вата. Вече при различното оборудване и мотори мощността става друга, но на мен и тази би ми свършила работа. Иначе при автоматик и климатик заедно е по-мощна перката. Инсталацията за вентилатора отпред е абсурдно да я сменя, затова оставам на тоя вариант (да не казвам, че тоя човек, от който го свалих я кара с малкия радиатор и малката перка и твърди, че не е чувал втората степен да се пуска лятото). Допуснах, че може да има проблем с наместването на дифузьора с перките от пасат, затова ще го обмисля добре и видя и други варианти евентуално.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19148
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот stefan4o » Съб 06 фев 2016 8:34


Новости по темата.
Оказа се, че разполагам със стойка от дизелова Мк2 за компресора, затова има един профил, който стърчи малко напред, но предполагам няма да пречи на радиатора и дифузьора. Взех от сплав-Комерс читав дифузьор с две перки от Б3 - AEG с мощност 80/250W съответно на първа и втора степен. Вчера си взех радиатора от ЕКОНТ, благодарение на колегата anrus, наложих дифузьора с перката - за там е правен :mhihi
Успях да намеря гараж преди около 2-3 седмици (благодаря ти, Хари). Свърших(ме) успешно работата благодарение на оказаната помощ на собственика на гаража и един приятел - ползувах ги и двамата за по около 20-30 мин през двата дни, които творих :mhihi Имаше много майки, натаковани от мен през това време. Отворът за ТРВ-то го правих с ... дрелката, понеже ме достраша там да режа с ракета :stumm . Последно оставих варианта - кутия за управление на клапи и въздух с жилата - която си е за кола без климатик, сглобена с тялото, където са ТРВ и вентилатора климатичните. Успях да сменя и таблото си, което беше доста напукано с доста по-здраво, ама за съжаление и доста по-деформирано (ще го сменя и него), заради джабката, която покрай крепежите е сякаш понапукана и при махане на болтовете, можеше да се окажа с шепа натрошена пластмаса в ръцете. Пуснах и малко кабелак да е готов за монтажа на бутона в купето, извадих и кабелите на датчика-обледяване до зад бушониерата, за да са готови като връзвам ел.инсталацията. Сега имам отлично парно, понеже изолирах доста добре клапите и сложих хубаво и здраво ОЕМ-радиаторче, което съм свалял от някоя кола, даже не помня коя. Предполагам маркучите ще минат профилактика - т.е. смяна с нови и кербоване наново, за да няма ядове като ги монтирам.
Смятам, че отметнах по-гадната част на нещата, вчера направих ел.схемата, която един приятел с удоволствие коригира (гледам, че е допуснал грешка, ама карай) и намали броя на участвуващите релета от 5 на 3.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19148
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот stefan4o » Съб 28 май 2016 7:48


Докладвам прогреса по темата:
1. Качена стойка, махнах дизеловата и сложих от 1.8 бензин
2. Монтиран компресор Sanden 709 със сменен лагер на шайбата, който е.
3. Монтиран алтернатор 90А Бош със сменен реле-регулатор и четки (май и лагерче/та има за смяна). Планирам да сменя и кабела между него и акумулатора с 16мм2 такъв, каквито са мисля оригиналните на кола с климатик.
4. Смених си и филтър-дехидратора - този който взех от магазина имаше леко разминаване с тръбите на климатичния радиатор, та се наложи малко да го... пообработя, за да пасне. Ходихме да го надуем, но поради липсата на подходящи накрайници в сервиза успяхме само до около 10 бара - нямаше пропуски, надявам се късметът ми да проработи и да не съм прецакал нещо с филтър-дехидратора.
5. Вчера успях да изплета инсталацията по климатичната част. Отне ми доста време като за снопчето, но го правих бавно и качествено с хубав инструмент - кербоване основно. Само на 1-2 места запоявах, там където нямаше как да кербовам. Ползвах цокли за релета от VW и някакви други не зная от каква кола, съответно ползвах и цокли за предпазители оригинални от VW, които вървят към тези на допълнителните релета в бушониерата. Успяхме с помощта на мой верен приятел (Ники знам, че не четеш тоя форум много, ама все пак и тук ти благодаря) да замерим и изтестваме изплетената от мен инсталация и открихме само една грешка, която веднага коригирах :th_up (един шибан изправителен диод му обърках посоката, хем го мерих с мултицета, ама пак го окензах).
Днес ще дойде ред най-накрая да монтирам и двата радиатора - климатичния и този за антифриза.За целта съответно съм подготвен с по-дълъг маркуч към казанчето - тънък с 8мм вътрешно фИ, двата дебели маркуча за термостата и за фланеца с датчиците от радиатора (Илиянски, благодарско и на теб, че пазаря на най-добрите цени :11 ). Ако всичко върви по план до няколко дни колата ще я откарам да я надуят и тестваме системата за херметичност и ако е рекъл Онзи, с различните имена (или по-скоро не съм прецакал аз нещо покрай транспорта и монтажа) ще имам духалка в жегата най-накрая и аз. Нещата стават бавно и поетапно. Благодарение и на това, че успях да си наема гараж до нас и си го ползвам с огромен кеф от няколко месеца.
Прегледах доста източници на информация относно готиния ЕКОТРОНИК, навсякъде обаче въпросният 19-ти пин на ЕКУ изобщо не е упоменат да се ползува. Но... си направих труда да проверя как стоят нещата при Мерцедес 190 и 124 от 90-те... Кеф, там пиновете и подредбата на ЕКОТРОНИК са същите, само че там са въпросният пин е отбелязан, че е за компресора/климатичната система. Планирам евентуално да търся ЕКУ от Мерцедес и ако буксата е 1:1 с моята да направя опит да си подкарам колата с мерцедесовото. Бих бил благодарен на всеки, който ми даде информация, как и откъде мога да взема или поне да видя как изглежда буксата на въпросното. Ползва се при 2.0 моторите на 190-ките и 2.0 на 124-ките. Това ми е резервен вариант, в случай, че фолксвагеновото ЕКУ не отрази промяната при подаване на 12В на тоя пин.
Едит:
нещата станаха много добре, смея да кажа. Климатичният и големият воден радиатор си застанаха на местата, докато понаместим дифузьора с двойната перка малко се поозорихме, щото пречеха леко водните съединения дебелите на радиатора, но ги поизвадихме и оправихме нещата. След възстановяване охладителната течност, запалих автомобила и го оставих да поработи на място да поизлезе въздухът от системата. Перките си работят нормално, включват-изключват, доволен съм много от развоя на нещата. Сменихме и две уплътнения междувременно, останаха за смяна 3-4 уплътнения и да тестваме системата за херметичност тези дни. Трябва да измисля и някаква кутия на инсталацията с релетата, че така като седи и ще зеленясат конекторите предполагам.
Ангеле, дифузьорът не опира на стойката, понеже моят модел е по-нископрофилен с 312мм перка AEG. Има около 10на сантиметра до стойката място, спокойно се работи по компресора и стойката въпреки дифузьора.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19148
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот stefan4o » Пон 17 апр 2017 15:16


Има лек, но съществен напредък по темата.
До момента не успявах да оправя оборотите на ПХ, понеже карбураторното ЕКУ не е пригодено да се ползва за автомобил с климатик (от завода не излизат с този двигател и климатик). От едно известно време мислех да направя проби да го излъжа някак, умувах как да стане това. Преди време, още като купих колата ми правеше един странен проблем на ПХ - вдигаше си сама оборотите и ги държеше така. Правила ми го 2-3 пъти за вече 4-те години, през които я имам. Пипах тук-таме по буксите на карбуратора и нещата се оправяха (силно казано, понеже без да се знае какъв е проблемът не може да се каже, че е оправен).
Това, което си мислех през цялото време е, че явно нещо, някъде по ел-инсталацията не прави добра верига, вдига съпротивлението, лъже ЕКУ-то и то се опитва да коригира ситуацията. По-запознатите с 2ЕЕ знаят, че един от входящите сигнали, които той обработва са положението на дроселовата клапа. Там има вложен потенциометър с 3-пина, който според положението на клапата променя своето съпротивление. Средният пин е с червен на цвят кабел, предполагам по него ЕКУ "праща" някакво напрежение. Двата крайни пина променят съпротивлението си спрямо централния червен по противоположен начин, а именно - когато се отваря дроселът между ляв пин и среден имаме увеличаване на съпротивлението, респективно пък между централния и десния пин в същото време съпротивлението пада. Така ЕКУ разбира, когато се отваря дроселовата клапа (ускорение) и кога се отпуска педалът на газта (спиране, намаляне) и съответно подава управляващ сигнал към възлите, които управлява. За упражнението взех един потенциометър със съпротивление 0 до 600 ома. Свързах буксата с помощта на допълнително направени кабели с кабелни обувки (за да не режа инсталацията) и свързах потенциометъра последователно на пинът, при който с отваряне на дросела се покачва съпротивлението във веригата. Реално на празен ход показанието му спрямо контролното напрежение е около 580-600 ома. Плавно с помощта на отвертка увеличавах последователно свързаното съпротивление от 0 до към 300-400 и воала!!! Автомобилът вдигна оборотите си на ПХ :11 Пусках климатика за проба - свали ги до около 1000 об/мин. Подадох газ няколко пъти... колата си държи ПХ, оставих я на положение, при което с пуснат компресор да поддържа около 1000 и малко об/мин - което е около 255 ома от допълнителния потенциометър. Надявам се така ЕКУ да не влиза в авариен режим и да набива грешки (въпреки, че е доволно дърт и той си има таблица и алгоритъм на работа, ако някой от паратметрите излезе от норма се записва грешка). Ще покарам като се позатопли да видим какво ще стане. Смятам да подвържа съпротивлението през нормално отворена верига на реле - когато се пусне климатикът сигналът да минава и през съпротивлението заедно с това на дроселовата клапа. Вероятно ще сложа и времезакъснение на пускането на компресора от секунда да кажем, за да може колата да има време да си вдигне оборотите на ПХ, преди той да се включи. :beer


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот pas1.8mi » Вто 18 апр 2017 15:34


По-добре паралелно на допълнителният резистор да са нормално затворените контакти на релето!Така,когато няма захранване на бобината,ще си работи оригиналната инсталация.При подаване на напрежение на бобината(например от бобината за съединителя на компресора),контактите на релето ще се отворят и така ще "заработи" допълнителният резистор! :c020


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19148
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот stefan4o » Вто 18 апр 2017 18:20


Идеята е да сложа времезакъснително реле, като преди него монтирам обикновено реле. Когато се получат 12В, обикновеното реле затваря своя НО контакт и там ще има свързан резистор 260-270 ома свързан последователно на сигнала, оборотите се вдигат и след някоя секунда времезакъснителното подава 12В към бобината ел.магнита на компресора и той заработва, като оборотите паднат до нормалните около 1000 (под тях не ми се иска да пада, понеже ми се струва, че се товари моторът и не работи много добре). Когато не работи климатикът през НЗ му контакти си минава сигналът от дроселовата клапа, все едно си е както оригинално, с тая разлика, че минава през НЗ верига на реле.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот Bai Sando » Вто 18 апр 2017 18:38


А защо искаш да е с реле за време? Ако директно се включва релето със резистора заедно с компресора,двигателя се опитва да загасне ли :gruebel


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19148
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот stefan4o » Вто 18 апр 2017 19:20


Да. Вероятно ще загасне. Заводски доколкото знам някакви милисекунди преди да се пусне компресорът се вдигат оборотите. Просто е направено и сметнато времето така, че да не се усеща.


Потребителски аватар
kazakstaneca
Мнения: 179
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 21:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот kazakstaneca » Вто 18 апр 2017 21:39


Освен, че заводски една идея се вдигат оборотите при включването на климатика, нашия пасат б5 като го запалвам(без значение сутрин или загрял мотор) на работещ климатик, климатика заработва може би 4 или 5 сек. след запалването на двигателя. :beer


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Vw Jetta Mk2 1.6PN - монтаж на климатик, особености/въпроси

Мнениеот anrus » Вто 18 апр 2017 22:01


При Голф2 закъснението във включването на климатика при палене на двигателя се прави от реле с номер 35. stefan4o, не го търси, масово липсва. Закъснение във включването на компресора при запален двигател не ти е необходимо. Обяснявал съм ти на ЛС как действа при мен фабричното изпълнение. Системата е достатъчно пъргава и при правилна настройка включването/изключването на компресора не се усещат дори на двигател 1.6 с карбуратор 2E2.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 194 госта