Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот M3ntata » Сря 03 авг 2016 16:58


group 32 ми показваше между -6% и 1% сместа според тези показатели по скоро е богата и мисля, че съм в норми малко по горе бях го писал. Помпата ми е на 2-3 месеца bosch, след монтажа измерих налягането и то беше 2.9bar (3.0bar) може уредът ми да лъже, за дебита не съм го смятал макар, че изпитвах желание да проверя още тогава, ако имам време ще опитам, това означава, че за една минута трябва да имам дебит от около 1-1.5L. За шума се чува когато отворя вратата, а при контакт малко по тихо, в движение не се чува (все пак се заглушава). Дебитомера също е изпробван idle 3-4g/s и под товар 3 и 4 предавка до прекъсвач вади около 80g/s. Дросела е адаптиран, нови свещи NGK и още какво ли не :biggrin да ги повторя още веднъж, че останаха малко назад.

Между другото днес си запали най нормално както сутринта така и вечерта след работа, вървежа си беше супер никакво прекъсване цял ден. Вече имам чувството, че се будалка с мен. :mhihi

Известно време ще карам така до 1-2 месеца ако не спре да се будалка преди зима ще направя едно леко обслужване като например кабели и нова бобина понеже кабелите са оригиналните (червени), а бобината ми е лепена лично от мен (макар, че съм сигурен, че не създава проблеми поне винаги, бях взел на заем чисто нова за проба)

Поздрави.




Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот KBK » Чет 04 авг 2016 8:20


Е щом помпата е нова (пропуснал съм този факт) няма връзка да е от нея, но не мисля че е проблем да провериш дебита - за 1мин - 1.33 литра. Адаптациите са ти добре и не мисля че имаш проблеми с вакууми, ако имаше пропуск и дърпаше въздух стойностите в 032 нямаше да са такива. Впрочем тези адаптации говорят че колата работи с добра смес. Колега да не би да имаш пикаеща дюза? Не знам до колко е добър вариант да слагаш добавка за прочистването им - има много противоречиви мнения относно тези добавки - някой хора твърдят че разтварят боклуци в резервоара и горивните пътища и ги набиват в дюзите и ги запушват тотално - Аз лично периодично и профилактично (1-2 пъти в годината) слагам добавка Redex и високооктанов бензин от Шел. Относно дебитомера на ПХ дава добри стойности обаче под товар са доста малко. На моята кола стигат до 80-85 g/s когато я напъна, а до колкото знам (поне така пише в страницата на rosstech) трябва да измерва постъпил въздух около 80% от конските сили в грамове - т.е. за кола 150 кона - 120 g/s. Не мога да кажа дали това има общо с проблема ти но ми направи впечатление че 80 е малко. Температурните датчици на въздуха и антифриза какво казват преди да запалиш сутрин колата?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 04 авг 2016 8:43


KBK написа: а до колкото знам (поне така пише в страницата на rosstech) трябва да измерва постъпил въздух около 80% от конските сили в грамове

Моята информация е за 90%,и ги направих,на трета с пълна газ.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот freelancer » Чет 04 авг 2016 8:59


Не съм съгласен! :mhihi
Когато смуче въздух се гледа Група 033, това са краткосрочните адаптации (STFT), на празен ход вакуума е най-голям и ако дърпа тогава се отразява най-много, оборотите падат и иска да гасне, прексъва.
Шорт тримовете (краткосрочните адаптации) се нулират при всяко палене, започват от 0 и нарастват, ако ламбдата е засякла пробелм в сместа, ако има повече въздух процените са много над 10, при мен стигаха на 25% и на моменти, ако стои по дълго на празен ход излизаше от ламбда регулация, компа спира регулирането, особено зимата, като е по студено.
На Група 032 двете полета са за ускорен празен ход и при ускорение, стойностите там са свързани с проблем в дебитомера или мап сензора, ако има такъв, тогава пробив във вакуума не играе никаква роля, тъй като дросела е отворен и не го бърка компа още малко въздух, т.е. подаваме газ.
Има и други неща, които се променят, като ъгъл на запалване в градуси, време на отваряне на инжекторите, ъгъл на клапата, стойности на вакуума.
Ако помпата няма дебит, колата няма да може да се набира нормално, ще иска да спира и ще придърпва.
Обикновено ако има налягане има и дебит, помпата се гледа с вакуум и без вакуум на регулатора на налягането, с вакуума стойността е по малка, а като се махне вакуума се вдига.
Колко бара е помпата?
При мен налягането е 2,5 с вакуум и 3 без вакуум, по спецификация.
Тия показания от 3-4g/s на дебитомера на празен ход в норма ли са или не са?
Колега, ако нямаш лейбъл файл, т.е. нямаш етикети, може да ги намериш в инсталацията на ваг-ком, папка Labels, може и да са там и да засечеш, каналите и показанията на кутийките или ако ги няма там да намериш, отнякъде стойностите на датчиците, в какъв диапазон трябва да работят по спецификация.
При по новите модели, ако компа засече, че датчик дава недействителен сигнал веднага записва грешка, при теб не знам как е, тъй като колата е от 98 г., т.е. е малко по стара.


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот KBK » Чет 04 авг 2016 13:12


:icon_lol Колега freelancer преди време преди да си оправиш твоята кола аз ти ги обяснявах тея неща с корекциите, ти сега започна на мен да ми ги обясняваш - без лоши чуства само казвам. :icon_lol :beer
Няма как в канал 033 продължително време корекциите да са далече от +/-5-10% и това да не се отрази на тези в канал 032. Няма пак да обяснявам какво прави компа. А това за ускорения ПХ????? Другото което е изобщо не съм съгласен че ако бензиновата помпа има налягане ще има и дебит - казвам го от личен опита - и на мен ми обясняваха тея неща преди време но това е друга тема.
Пак казвам не се заяждам и не си меря малкото знания които имам с никого. :beer


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот freelancer » Чет 04 авг 2016 14:17


Здравей колега KBK! :beer
Благодарен съм за съдействието, но доколкото помня с теб обсъждахме работата на ламбда сондата от гледна точка на някакъв дефект, ти искаше да ми пратиш твоята стара, за което съм ти благодарен.
Благодарен съм за насоките, които ми даде, но относно адаптациите съм чел много, както статията от сайта на Ростех, която аз публикувах първо, има я в мои коментари, така и много статии и сайтове на различни механици, които обясняват значението на грешките и как да "разчетем" правилно грешките.
Прекарах месец и половина в разглобяване на компоненти от двигателя и с лаптопа в колата, почти всеки ден четях параметри и грешки.
Както и да е.
Може и е факт, че адаптациите в група 032 ми бяха в норми, много под 10%, а карткосрочните ми адаптации в група 033 бяха 25% (бедна смес), това са фактите, при което колата гаснеше, когато се задържат по дълго, има такъв вариант и причината за това беше пробив във вакуум клапанчето преди дросела, т. нар. PCV клапан.
Аз също нямам намерение да споря, просто описвам конкретната ситуация, в която бях. :biggrin
Това е истината и ми даваше ламбда сонда малфункция, както помниш, и то след, като бях сменил вече старата ламбда сонда с чисто нова Бош, по каталог.
:beer
Не казвам, че и при този двигател ще стоят нещата по този начин, но си мисля, че софта е сходен.
Гледал съм онзи пример с щеката за маслото в ютюб, който Рос Тех са публикували, но това сигурно се получава при по новите двигатели, нямам идея, защо моя комп не бара останалите адаптации в група 032, когато тези в 033 са много извън диапазона, но предполагам, че го прави, защото, когато загубата на вакуум е много голяма, компа решава, че проблема е в ламбда сондата и за това набива грешка за нея и ми казва да си сменя ламбда сондата, вместо да коригира останалите адаптации, така според програмистите работата е свършена.
От друга страна явно възможностите за корекции не са толкова големи и компа направо спира ламбда сондата.
Май трябваше да го филмирам, доста интересно беше, ама бях останал без нерви. :mhihi
"You can check your current state of trim by using VAG-COM or equivalent to look in Group 032 (in many modern ECU's, consult your Factory Repair Manual for the specific group for your particular vehicle) in your engine measuring blocks. The first two fields will have percentages. The first field tells the fuel trim at idle (Additive)."
Първото поле с дългосрочните не е ускорен празен ход, а си е просто празен ход, моя е грешката. :wink
Интересно, но при мен промените не настъпваха толкова бързо, може би, защото при редовно изчистване на грешките се нулираха и дългосрочните адаптации, явно са били твърде дългосрочни. :c020
Имах май в група 032 първото поле един път май около 12%, може би му трябва повече време да ги коригира.

Последна промяна от freelancer на Чет 04 авг 2016 14:55, променено общо 5 пъти.


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот KBK » Чет 04 авг 2016 14:32


Колега добре че не сме жени, че това ако беше женски разговор нямаше да си проговорим до гроб :mhihi . Не се заяждам пак го казвам, но от това което казваш ми става ясно че моята и твоята кола се държат по различен начин. КОгато съм настройвал ГИ и съм обеднявал драстично сместа след 5-6 минути работа на място на ПХ адаптациите в канал 032 запозваха стремоглаво да се покачват доката не стигнат определени стойности така че краткосрочните 033 да стоят в приемливи граници.
Важното в случая е колегата да оправи голфчето и да си го кара със удоволствие и здраве. :beer


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот freelancer » Чет 04 авг 2016 14:48


Стига бе. :biggrin
Аз също нямам никакво намерение да се заяждам или да споря, просто ми е интересна дискусията, но наистина доста голям обем от информация прегледах и много време отделих заради един скапан клапан.
Да не ти разправям пък как си рециклирах дросел клапата, много неща свърших.
Не съм имал намерение да поучавам, само споделям, как стояха нещата при мен, през големи мъки минах. :mhihi
Ако минаваш край Казанлък се обади да почерпя. :beer


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот KBK » Чет 04 авг 2016 14:51


Колега няма никакъв проблем не се притеснявай с най-добри намерения и отношения от моя страна. :beer А ако мина покрай Казанлък задължително ще звънна.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот M3ntata » Чет 04 авг 2016 17:03


Благодаря за вниманието, та подред.

KBK/ Както казах ако намеря свободно време ще проверя дебита и отново налягането за всеки случай. По време на ремонта проверих (почистих) всички дюзи с препарат за карбуратори/дюзи естествено на захранена дюза с 12v всичките правеха облак, нямам пикаеща, "О" пръстените бяха като нови не съм ги сменял. Не съм фен да добавките, но от време на време слагам 100 октана и карам на по високи обороти през това време, като я взех така процедирах понеже на моменти в движение угасваше с грешка на борда "Abgas Werkstatt" случайно в чуждестранен форум срещнах едно мнение от сорта "ако колата не е карана отдавна просто трябва да я караш с високи обороти" Моята е седяла 362дена по спомени в авто къщата в България, а в Швейцария как е било положението не знам. С около 20л 100 октаново гориво и минимум 4 000rpm до като изпразня резервоара проблема изчезна за винаги. Не можах да намеря никаква информация за V5 специално, относно нормалния дебит на входящия въздух при пълна газ. Темп. датчиците не съм ги гледал сутрин като паля с vagcom, понеже проблемът когато го има е и на студен и на загрял мотор, температурния за водата се скапа малко след като взех колата и го смених. Иначе по борд температурата е долу и загрява нормално. Колата я взех Февруари 2016 за информация.

Zdravko Zankov/ А от къде ти е информацията :biggrin да се информирам и аз за моя мотор.

freelancer/ Стойностите ми в group 33 също са около 0% вместо към/над 10%, тъй като не запазва грешки ECU-то трябва да я закача когато проблемите отново са на лице и да следя стойности в реално време. Това кога ще е само колата ще каже :mhihi. Както казах по горе като закупих колата маркуча от капака на главата към pcv клапана беше спукан (буквално нямаше маркуч) и колата нямаше прекъсване, сега маркучът е сменен. Колкото до стойностите на дебитомера не знам дали са нормални (достатъчни) но колата си върви доста добре (достатъчно добре за атмосферен 150к.с., 16 годишен и вероятно на половин милион км. ако трябва да съм честен). Дърпал съм се (случайно) с коли които са със сходна мощност няколко чипосани 110-ки tdi и веднъж и с чипосана GTI-ка mk4 нямаше да имам сили да я мина ако не беше отнел (поради вероятен полицейски пост) иначе бях плътно зад г*за му, което за мен говори, че колата/мотора е технически изправен с леки хамалогии когато му скимне. Днес пак е добре пришпорих я повечко след работа макар и скромните коне за 4х4 си сучи задницата. :twisted

Честно да ви кажа за сега най много ме съмнява, че бобината ми е за смяна след лепенето. Поради някаква причина пропуска на моменти тока, датчиците не мисля че може да се гаврят така например температурния. Ако е развален то ще е забил на някакво съпротивление или изобщо прекъснат, ламбдата също би трябвало да е забила и да не може да регулира сместа, дебитомера и той да показва 80g/s вместо 120g/s (ако са нормалните), по скоро би давал сравнително ниски показания така, че колата да прави проблем или да дава грешки. А тя дава тези 80g/s и при прекъсваща кола и при нормално работещ мотор, освен това ако трябва да са значително много над 80g/s как ще вдигам 6 000rpm в движение без да прекъсва или да усетя някакво забавяне след определени обороти или пък греша?

:love.vwclub


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот GolfHighL » Чет 01 сеп 2016 14:33


Колеги, днес проверих в канали 091, 092 и 093 и стойностите бяха като твоите колега М3ntata . Явно вече трябва да си търся бобина(навън от бобината не хвърля ток, но най-вероятно самата вътре си прехвърля ток). Някви други предложения колеги? Запушена дюза мисля, че трябва да прави същия проблем. :gruebel


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот M3ntata » Чет 01 сеп 2016 18:55


Здравей, аз ще сменям дебитомер понеже на моменти ми създава проблеми както по назад в темата говорехме за варианти. Не ми остава друго на мен всичко останало е прегледано/сменено понеже и ми дава ниски стойности и ще видим тука тия дни ще действам по въпроса. Запушената дюза би трябвало да дава мисфаир, но не е сигурно при golf 4 електрониката не е много развита (не всичко може да се хване от диагностиката).


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот GolfHighL » Пет 02 сеп 2016 15:55


И аз точно така мисля, че няма как да покаже мисфайър, защото той моя е и от първите голфове края на 97. Може да не показва на тези първите знам ли. А възможно ли е компа на колата да се ебава ? Наскоро на бордкомпютъра не ми показва външната температура само чертички , а пък на климатроника ми го показва...(и ако не е от компа на колата от кво може да е?)


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот GolfHighL » Нед 04 сеп 2016 23:08


Какво мислите колеги ? :rolleyes


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот M3ntata » Пон 05 сеп 2016 0:46


Имаше ли газова колега, дюзите е малко т*шак да ги свалиш има 3 видии мисля 8мм които държат едни планки за смукателя на които планки са монтирани вакум клапаните. Лично за мен най бързо и без усилия се демонтират като се махне бронята. По принцип мога да ти дам свещи NGK за проба, но не мога да гарантирам за тях до колко са изправни понеже карах много малко с тях най много 500км.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 208 госта