Golf MK4 1.9 TDI Инфо относно swap мк4>PD

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Мартин.Стефанов
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 22 фев 2016 10:23
Автомобил: MK 4 TDI AGR 200+ - Cordoba AHU
Двигател:

Golf MK4 1.9 TDI Инфо относно swap мк4>PD

Мнениеот Мартин.Стефанов » Съб 05 мар 2016 18:27


Добър вечер хванал съм се в размисли и храсти, имам надлъжен мотор 1.9 тди 131 с инсталация абе общо взето донор.
Имам 1,9 ТДИ МК4 ( АГР ) който с времето беше леко засилен , но последно време започна да трака и при определен пробег (люлин - дианабад) светва лампа за маслото. Смених датчика, маслена помпата , дори таблото, резултат няма което ме навява на мисълта че е изтропал лагери( както и има още проблеми с ГНПкоето ме навява на мисълта че няма смисъл да хвърля още 1к).
та освен да проверя дали мотора има заготовки за тампон позволявайки му монтажа на напречно купе, инсталацията отпред, и помпата в резервоара аджеба какво друго ще трябва да се прехвърли за да си направя сметката как да постъпя щот тоя ГОУФ ми взе здравето а пък много си го обичам ;ц

ПП утре ще сваля пета на 4-ти цил на лагер биелен и колянов за да видя състоянието им както и на вала, но съм 90% сигурен че ще е трагедия защото колата е била карана доста време така.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Инфо относно swap мк4>PD

Мнениеот zfa159 » Съб 05 мар 2016 19:31


Още доста неща се сещам, само на 1-во четене, макар да не съм се занимавал с подобно прехвърляне. Просто като погледнеш двата агрегата един до друг, лъсват бая проблемни моменти :
-при надлъжния компресора за климатика седи от дясно, а останалото (алтернатор и хидравлика) - от ляво. При напречния всичко си е от ляво. Трябва да видиш дали на надлъжния може да се монтира конзолата за оборудването от напречния. Компресора на климатика при напречен PD и при напречен механичен дизел, седят на различни места т.е. твърде вероятно конзолата няма да стане и ще трябва да търсиш конзола от напречно PD, както и да се препавят климатични трръби, за да стигат до новото място на компресора. Това вероятно ще повлече смяна на хидравлика и на алтернатор, както и преправяне на хидравличните маркучи. Като цяло ще имаш сериозно несъответствие там.
-при надлъжния фланците за антифриза отзад на главата са доста по-различни по форма и място на изходите, спрямо напречния. Трябва да видиш дали фланците от напречния пасват на надлъжния, защото иначе ще имаш проблем с навръзването на тръболяците за охл. течност.
-всмукателен и изпускателен колектор - със сигурност тези от надлъжния не можеш да ги ползваш при напречен монтаж, ама не знам дали от стария ти двигател въобще ще паснат на главата на новия (силно се съмнявам).
- ел. инсталация - ще трябва да изскубеш цялата пасатова инсталация за двигателя и да я преправиш да става за напречно разположение. Пасат-а е с CAN комуникация и компютъра му ще си търси can gateway-я , както и таблото, заради имобилайзера. Айде, имо-то ще го махнеш, ама комп-а ще се срита с останалата кола, заради кодинга. Ще трябва и там намеса в софтуера, за да работят нещата (компютъра си говори с ABS, с климатроник и т.н.).
С две думи, като теглиш чертата, вероятно ще ти излезе значително по-евтино да си оправиш сегашния агрегат, каквото и да му е или да го смениш със същия, от колкото да набуташ другия и да му навържеш всичко така, че да работи.
Документалния проблем с автомобила после, няма да го подхващам въобще, там предполагам ти е ясно в какъв филм влизаш.
:beer


Потребителски аватар
Мартин.Стефанов
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 22 фев 2016 10:23
Автомобил: MK 4 TDI AGR 200+ - Cordoba AHU
Двигател:

Re: Инфо относно swap мк4>PD

Мнениеот Мартин.Стефанов » Съб 05 мар 2016 19:38


Мерси колега това ми помогна малко да си подредя мислите !


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Инфо относно swap мк4>PD

Мнениеот zfa159 » Съб 05 мар 2016 19:45


Какви ли не глупости съм правил и в едно съм се убедил - ако имаш мерак, със сигурност ще го сложиш, ама ще ти струва много повече време, средства, нерви и усилия, от колкото да оправиш твоя или да го смениш с друг, който лесно може да се сложи на мястото на твоя. В единия случай вадиш, слагаш, връзваш всичко, палиш и заминаваш, а в другия случай вадиш, тръгваш да слагаш - греда, после успяваш, слагаш го, започваш да редиш оборудването - няколко греди. Преправяне, псуване и т.н. - оправяш и тях. Редиш всичко, гласиш инсталацията - греда. Оправяш се с инсталацията, прекрояваш я за напречен монтаж, слагаш я, връзваш я - не пали. Що - софтуерните глупости - кодинг, имобилайзер, ритане с другите модули и т.н. и т.н. Това ти гарантира общо поне 1 месец оправяне на неъсответствия и разходи за един куп чаркове, които да нагласиш някак да станат там, за където ти трябват - конзоли, помпи, маркучляци, фланци, какво ли не... По-добре продай двигателя, който имаш, купи си, какъвто ти трябва, обслужи го преди да го бухнеш в купето и си готов (ако твоя не може да се оправи де).
:beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 191 госта