Здравейте колеги,
От есента колата почна да ми прави много странни проблеми, първоначално прекъсваше и пърпореше, при набиране, набираше насечено.
Смених дистр. капачка, свещи, кабелите майстора каза, че са бонбон и няма нужда да ги пипаме.
Да...,ама не, дойде зимата проблема си остана. Паля сутрин, колата ми работи като дизел, една вибрацийя, пърпорене на празен ход,
като загрее се пооправя.
Сменихме и температурния датчик, да не би да лъже ЕКУ-то в темепратурите. Все същата работа.
Предположих, че ламбдата е духнала и я закарах пак при моя човек, закачи я на ваг.ком, каза че дала някаква грешка, която след като изтрил,
колата заработила нормално и ламбдата била окей. Беше за кратко и проблема остана.
След ново закачане, дало грешка, че или има проблем със стъпковия мотор, който също е сменен с чисто нов БОШ преди не повече от година или смуче въздух.
Огледах маркучите, даже няма и напукано, камо ли да смуче въздух.
Остава ми колебанието, че проблема е от кофти ламбда сонда.
Колата се кара само на бензин, не е слагана газ никога.
Какво съм забелязал, като лаик:
Проблема най-много се забелязва, ако автомобила не е пален, няколко дни и го запаля.
Ручи като 5-6 цилиндров двигател и вибрира като дизел, докато работи на място и при леко форсиране, после като поработи и дигне температура се оправя значително.
Друго нещо също ми направи впечатление, което до този момент не е било, след като е карана и я загася се усеща една миризма на бензин, като на непълно изгаряне,
като спра на светофар и ми е пуснат прозореца пак се долавя отвън.
Вчера си сметнах разхода и направо съм шокиран 17 литра за 130 километра почти ги е изяло , а колата рядко я напъвам и карам доста практично.
Въпросна миризма на бензин съм я усещал и от пръчката за маслото, но маслото не ми е пресечено, не е мътно. Сменил съм и гумички на клапаните и гарнитура капак
клапани, не хвърля масло, не гори много масло... просто не знам...не ми гори антифриз...
Предвид карането на къси разстояния и ненастъпването, някой беше писал, че е нормално това с миризмата на бензин от пръчката за масло.
Може ли някакви идеи и съвети, приемам всякакви идеи? Тия дни ще взема един MAF cleaner спрей и ще зачистя дебитомера и почвам да я водя на различни диагностики
да чуя и други мнения, защо колата не върви както трябва. Взех я карана oт 96-та до сега от жена на 160 000 преди 2 години, направо не се и чуваше, че двигателя работи, какво и стана сега
не знам направо
Голф 3 AEK - мотора работи зле, ламбда сонда?
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 3 AEK - мотора работи зле, ламбда сонда?
Изключи ламбда сондата от буксата й. Покарай, прецени как е?
При 1.6 AFT буксата се намира отдясно, между двигателя и шасито, близо до предпазната ламарина на изходящите колектори.
С 4-ри кабела е. И на AEK трябва да е подобно.
На моето AFT ламбдата също правеше проблеми, до се стигна до невъзможност да запали заради нея (звучи странно, но беше така).
Почти година и половина карах с изключена ламбда сонда. Да е вдигнал разхода максимул с 0,5-1 литър.
После взех нова, универсална. Работи.
При 1.6 AFT буксата се намира отдясно, между двигателя и шасито, близо до предпазната ламарина на изходящите колектори.
С 4-ри кабела е. И на AEK трябва да е подобно.
На моето AFT ламбдата също правеше проблеми, до се стигна до невъзможност да запали заради нея (звучи странно, но беше така).
Почти година и половина карах с изключена ламбда сонда. Да е вдигнал разхода максимул с 0,5-1 литър.
После взех нова, универсална. Работи.
Re: Голф 3 AEK - мотора работи зле, ламбда сонда?
Много благодаря колега, сега ще слезна да я пробвам без ламбда. Дано само не запише, грешка някоя, иначе да - буксата е 4 кабела в горня ляв край, между двигателя и шасито.
Ето клип за това, което говоря като звук - http://vbox7.com/play:69f8a0b855
Като някакъв зил е :D
Ето клип за това, което говоря като звук - http://vbox7.com/play:69f8a0b855
Като някакъв зил е :D
- Daniel Kuntov
- Мнения: 820
- Регистриран на: Пон 05 мар 2012 18:29
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: GTI 2.0 8V AGG
Re: Голф 3 AEK - мотора работи зле, ламбда сонда?
Пробвай да откачиш датчика на делкото и датчика на водата .И виж как ще работи без тях.
Re: Голф 3 AEK - мотора работи зле, ламбда сонда?
На клипчето колата работи на три цилиндъра. Извади свещите и виж коя не работи както трябва . Искрата хубава ли е ?
Re: Голф 3 AEK - мотора работи зле, ламбда сонда?
Кабела на едната свещ прекъсва, беше зацапана, пробвах я с взети назаем кабели - работи перфектно.
Това ме кара да си обясня и миризмата на бензин - вкарва бензин, който всъщност не изгаря хубаво.
Аз се поподведох малко от съвета да не сменям кабелите преди това, защото работели.
И защо се подведох така тъпо не знам, още повече, че свещите, които смених бяха заводските от 95-та година и колата е карана 20 години с тях....защо ми трябваше да оставям кабелите...повече такова нещо няма да ми се случи.
Стигне ли се до смяна на свещи, кабелите ги патвам, ако ще седмица по-рано да ги е сменил предишния съвестен собственик и да са с фолиото от магазина. Е така да съм си сигурен.
Благодаря за съветите и се радвам, че е малкия дявол, защото ми причуква един повдигач и с тая работа на 3 цилиндъра и отваряните наскоро клапани за смяна на гумичките се вкарах в много тежък филм, че двигателя си отива бавно и мъчително.
Възможно ли е от карането до този момент на 3 цилиндъра 2 месеца, нещо да се е скапало?
Това ме кара да си обясня и миризмата на бензин - вкарва бензин, който всъщност не изгаря хубаво.
Аз се поподведох малко от съвета да не сменям кабелите преди това, защото работели.
И защо се подведох така тъпо не знам, още повече, че свещите, които смених бяха заводските от 95-та година и колата е карана 20 години с тях....защо ми трябваше да оставям кабелите...повече такова нещо няма да ми се случи.
Стигне ли се до смяна на свещи, кабелите ги патвам, ако ще седмица по-рано да ги е сменил предишния съвестен собственик и да са с фолиото от магазина. Е така да съм си сигурен.
Благодаря за съветите и се радвам, че е малкия дявол, защото ми причуква един повдигач и с тая работа на 3 цилиндъра и отваряните наскоро клапани за смяна на гумичките се вкарах в много тежък филм, че двигателя си отива бавно и мъчително.
Възможно ли е от карането до този момент на 3 цилиндъра 2 месеца, нещо да се е скапало?
- Zerga3GT
- Мнения: 1276
- Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
- Автомобил: Golf A3
- Двигател: ABU 94
- Местоположение: ВТ
- Контакти:
Re: Голф 3 AEK - мотора работи зле, ламбда сонда?
Едва ли.
Аз половин година карам с прецакана свещ ту има ту няма искра скоро разбрах. Миришеше яко нямаше мощност а в баирите направо умираше. И през цялото време си мисля че му идва времето на тоя мотор пък то какво било. Сложих нови и фръкна обороти заковани вибрации нула.
Аз половин година карам с прецакана свещ ту има ту няма искра скоро разбрах. Миришеше яко нямаше мощност а в баирите направо умираше. И през цялото време си мисля че му идва времето на тоя мотор пък то какво било. Сложих нови и фръкна обороти заковани вибрации нула.
Re: Голф 3 AEK - мотора работи зле, ламбда сонда?
Едва ли , най-много да е вкарала бензин в маслото , което не е добре относно мазането на двигателя .
Re: Голф 3 AEK - мотора работи зле, ламбда сонда?
Надявам се да е така. Вкарарало е бензин в маслото със сигурност, само се надявам да е малко, че няма и 5000 километра новото и ме боли сърцето да го сменям. Не беше пресечено, като го гледах преди седмица, но все пак утре като ми докарат кабелите, ще ги сменя и ще й направя София - Пловдив и обратно за 1 кафе, дано поне поизпари бензина.
Много благодаря за съдействието!
Много благодаря за съдействието!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: mimomimov и 244 госта