Голф 3 1.6 АЕЕ 97г., Странно прегряване/загряване над 90℃. Решено - Нов термостат

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Golf 3 Yahting GT
Мнения: 444
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
Местоположение: Пловдив

Голф 3 1.6 АЕЕ 97г., Странно прегряване/загряване над 90℃. Решено - Нов термостат

Мнениеот Golf 3 Yahting GT » Чет 09 юни 2016 20:30


Здравейте,
Голфа е на близък роднина. С двигател 1.6 АЕЕ, 97 набор, без климатик с газов инжекцион(латвийски ако има значение).
Днес Роднината е имал работа в Пловдив, и като му е останало време е минал през сервиз за газовата уредба, сменили са някакви гумички на инжекторите на газовата рейка и са изтрили някакви грешки на газовия компютър. Мембрани или каквото там е по изпарителя не са сменяни. Както и нищо по охлаждащия кръг не е пипано. Затова си мисля че е съвпадение.
След известно време, някой друг километър градско колата изведнъж е започнала да загрява повече от нормалните 90℃ по табло. Стигнала е до 110℃ по табло, и той е изгасил двигателя. Като е изстинала, я е докарал до нас, като за тези няколко километра не е прегрявала повторно(перката се е включвала). Роднината е от София, и не посмя да си тръгне с колата.
Набързо проверих двете степени на външния вентилатор, като ги окъсих на буксата на датчика на радиатора ги включва. Запалихме двигателя изчакахме я 10 минути докато вдигне 90 градуса. Термостата отвори, температурата в двата маркуча към радиатора се изравни на пипане. Маркучите бяха меки на пипане, в смисъл можеше да се свият почти без усилие. След малко се включи и първа степен на перката, стрелката на таблото си показваше 90℃ през това време. Не сме я карали да видим в движение какво ще се случи.
Двигателя работи равномерно и тихо. В маслото няма вода. Антифриза е чист и е по средата между мин. и мах..
Агренажния ремък заедно с водната помпа(марка не помни, но цената е била около 70 лева) са сменени миналата година преди около 20 000 км, както и термостата заедно с пластмасовия държач и антифриза. До днес проблеми не имало.
Дайте идеи къде да търсим проблема?
За сега решихме да сменим пак термостата заедно с пластмасовия корпус, да по изчистим и измием доколкото успеем радиатора.
Най лошия вариант е водната помпа да е с превъртяла или поочупена турбина, това как може да се диагностицира при полеви услови?
Благодаря Предварително на всички отзовали се!

П.П. Използвах търсачката, но не намерих подобна тема – по скоро за бавно загряване имаше.

Последна промяна от Golf 3 Yahting GT на Вто 14 юни 2016 14:54, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13434
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 3 1.6 АЕЕ 97г., Странно еднократно прегряване/загряване над 90℃

Мнениеот kris11 » Пет 10 юни 2016 9:44


Най-вероятно е заседнал термостата. Каква марка е ? Не вярвам помпата да е. С каква турбина е помпата?/метална или пластмасова/. Провери струята от тънкия маркуч към разширителния съд.
Има и друг вариант - да са пипали нещо по маркучите, а роднината ти да не е видял /разбрал и системата да не е била обезвъздушена. Капачката беше ли стегната добре?
АЕЕ то влиза бързо в режим , а и е с метална гарнитура на главата.


Потребителски аватар
Golf 3 Yahting GT
Мнения: 444
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 3 1.6 АЕЕ 97г., Странно еднократно прегряване/загряване над 90℃

Мнениеот Golf 3 Yahting GT » Пет 10 юни 2016 12:00


Мерси за Предложенията Колега @kris11

Като се прибера от работа ще провера нещата за който писа.
За помпата, нямам информация, Роднината въобще не разбира и няма да знае каква марка са нито термостата нито помпата,а за турбинката абсурд да знае каква е.

Капачката на разширителния съд беше затегната, нямаше следи от това да е излизал антифриз през клапанчето.
Като ги проверя ще пиша за резултата.

Поздрави!


Потребителски аватар
Golf 3 Yahting GT
Мнения: 444
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 3 1.6 АЕЕ 97г., Странно еднократно прегряване/загряване над 90℃

Мнениеот Golf 3 Yahting GT » Пет 10 юни 2016 20:36


Здравейте,

След по обстоен преглед на студен двигател, забелязах че антифриза е намалял, долях около 200 милилитра дестилирана вода. След това забелязах и от къде се губи. Оказа се че една от връзките на изпарителя с вода от малкия кръг сълзи, прилагам снимки:
1.jpg

2.jpg

След това запалих двигателя, започна да си загрява първо горния маркуч, като достигна 90*С по таблото и малко след това загря и долния маркуч към радиатора. На пипане маркучите имаха еднаква температура, тоест термостата би трябвало да е отворил след малко се включи и перката на първа степен. Поработи известно време и спря перката, през това време аз се обадих на Роднината да го зарадвам че проблема е дребен(само една скоба и малко вода). Докато си говорихме по телефона изведнъж колата загря на около 100*С по таблото, а перката не се включва. Пипнах маркучите и се оказа, че долния е значително по хладен - тоест термостата е заял.
Утре ще купя нов термостат, държач и корпуса в който се монтира към двигателя и ще ги сменя.
Да ми препоръчате някакви марки?
И един допълнителен въпрос, видях че и гарнитурата на капака на клапаните е за смяна, буквално е омазнило целия двигател. Като се сменя тази гарнитура мажели се с някакъв термо-устойчив силикон? Или препоръчайте някоя читава марка.

След смяната на всичко изброено ще пиша за резултата.

Поздрави!


Потребителски аватар
Golf 3 Yahting GT
Мнения: 444
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 3 1.6 АЕЕ 97г., Странно прегряване/загряване над 90℃. Решено - Нов термостат

Мнениеот Golf 3 Yahting GT » Вто 14 юни 2016 15:01


Здравейте,

След разглобяването се оказа че държача/ фланеца който държи термостата се пръснал и самия термостат се бе разглобил на съставни части, прилагам снимки:
1.jpg

2.jpg


След смяната с нови части, вече всичко със загряването е наред.

А за теча от връзката на изпарителя, се оказа че целия изпарител е за рециклиране (гарнитури, мембрани и др.), днес го ремонтираха. Смениха и маркучите към изпарителя

Поздрави!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 148 госта