Здравейте,
Голфа е на близък роднина. С двигател 1.6 АЕЕ, 97 набор, без климатик с газов инжекцион(латвийски ако има значение).
Днес Роднината е имал работа в Пловдив, и като му е останало време е минал през сервиз за газовата уредба, сменили са някакви гумички на инжекторите на газовата рейка и са изтрили някакви грешки на газовия компютър. Мембрани или каквото там е по изпарителя не са сменяни. Както и нищо по охлаждащия кръг не е пипано. Затова си мисля че е съвпадение.
След известно време, някой друг километър градско колата изведнъж е започнала да загрява повече от нормалните 90℃ по табло. Стигнала е до 110℃ по табло, и той е изгасил двигателя. Като е изстинала, я е докарал до нас, като за тези няколко километра не е прегрявала повторно(перката се е включвала). Роднината е от София, и не посмя да си тръгне с колата.
Набързо проверих двете степени на външния вентилатор, като ги окъсих на буксата на датчика на радиатора ги включва. Запалихме двигателя изчакахме я 10 минути докато вдигне 90 градуса. Термостата отвори, температурата в двата маркуча към радиатора се изравни на пипане. Маркучите бяха меки на пипане, в смисъл можеше да се свият почти без усилие. След малко се включи и първа степен на перката, стрелката на таблото си показваше 90℃ през това време. Не сме я карали да видим в движение какво ще се случи.
Двигателя работи равномерно и тихо. В маслото няма вода. Антифриза е чист и е по средата между мин. и мах..
Агренажния ремък заедно с водната помпа(марка не помни, но цената е била около 70 лева) са сменени миналата година преди около 20 000 км, както и термостата заедно с пластмасовия държач и антифриза. До днес проблеми не имало.
Дайте идеи къде да търсим проблема?
За сега решихме да сменим пак термостата заедно с пластмасовия корпус, да по изчистим и измием доколкото успеем радиатора.
Най лошия вариант е водната помпа да е с превъртяла или поочупена турбина, това как може да се диагностицира при полеви услови?
Благодаря Предварително на всички отзовали се!
П.П. Използвах търсачката, но не намерих подобна тема – по скоро за бавно загряване имаше.
Голф 3 1.6 АЕЕ 97г., Странно прегряване/загряване над 90℃. Решено - Нов термостат
- Golf 3 Yahting GT
- Мнения: 444
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
- Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
- Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
- Местоположение: Пловдив
Голф 3 1.6 АЕЕ 97г., Странно прегряване/загряване над 90℃. Решено - Нов термостат
Последна промяна от Golf 3 Yahting GT на Вто 14 юни 2016 14:54, променено общо 1 път.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 3 1.6 АЕЕ 97г., Странно еднократно прегряване/загряване над 90℃
Най-вероятно е заседнал термостата. Каква марка е ? Не вярвам помпата да е. С каква турбина е помпата?/метална или пластмасова/. Провери струята от тънкия маркуч към разширителния съд.
Има и друг вариант - да са пипали нещо по маркучите, а роднината ти да не е видял /разбрал и системата да не е била обезвъздушена. Капачката беше ли стегната добре?
АЕЕ то влиза бързо в режим , а и е с метална гарнитура на главата.
Има и друг вариант - да са пипали нещо по маркучите, а роднината ти да не е видял /разбрал и системата да не е била обезвъздушена. Капачката беше ли стегната добре?
АЕЕ то влиза бързо в режим , а и е с метална гарнитура на главата.
- Golf 3 Yahting GT
- Мнения: 444
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
- Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
- Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 3 1.6 АЕЕ 97г., Странно еднократно прегряване/загряване над 90℃
Мерси за Предложенията Колега @kris11
Като се прибера от работа ще провера нещата за който писа.
За помпата, нямам информация, Роднината въобще не разбира и няма да знае каква марка са нито термостата нито помпата,а за турбинката абсурд да знае каква е.
Капачката на разширителния съд беше затегната, нямаше следи от това да е излизал антифриз през клапанчето.
Като ги проверя ще пиша за резултата.
Поздрави!
Като се прибера от работа ще провера нещата за който писа.
За помпата, нямам информация, Роднината въобще не разбира и няма да знае каква марка са нито термостата нито помпата,а за турбинката абсурд да знае каква е.
Капачката на разширителния съд беше затегната, нямаше следи от това да е излизал антифриз през клапанчето.
Като ги проверя ще пиша за резултата.
Поздрави!
- Golf 3 Yahting GT
- Мнения: 444
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
- Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
- Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 3 1.6 АЕЕ 97г., Странно еднократно прегряване/загряване над 90℃
Здравейте,
След по обстоен преглед на студен двигател, забелязах че антифриза е намалял, долях около 200 милилитра дестилирана вода. След това забелязах и от къде се губи. Оказа се че една от връзките на изпарителя с вода от малкия кръг сълзи, прилагам снимки:
След това запалих двигателя, започна да си загрява първо горния маркуч, като достигна 90*С по таблото и малко след това загря и долния маркуч към радиатора. На пипане маркучите имаха еднаква температура, тоест термостата би трябвало да е отворил след малко се включи и перката на първа степен. Поработи известно време и спря перката, през това време аз се обадих на Роднината да го зарадвам че проблема е дребен(само една скоба и малко вода). Докато си говорихме по телефона изведнъж колата загря на около 100*С по таблото, а перката не се включва. Пипнах маркучите и се оказа, че долния е значително по хладен - тоест термостата е заял.
Утре ще купя нов термостат, държач и корпуса в който се монтира към двигателя и ще ги сменя.
Да ми препоръчате някакви марки?
И един допълнителен въпрос, видях че и гарнитурата на капака на клапаните е за смяна, буквално е омазнило целия двигател. Като се сменя тази гарнитура мажели се с някакъв термо-устойчив силикон? Или препоръчайте някоя читава марка.
След смяната на всичко изброено ще пиша за резултата.
Поздрави!
След по обстоен преглед на студен двигател, забелязах че антифриза е намалял, долях около 200 милилитра дестилирана вода. След това забелязах и от къде се губи. Оказа се че една от връзките на изпарителя с вода от малкия кръг сълзи, прилагам снимки:
След това запалих двигателя, започна да си загрява първо горния маркуч, като достигна 90*С по таблото и малко след това загря и долния маркуч към радиатора. На пипане маркучите имаха еднаква температура, тоест термостата би трябвало да е отворил след малко се включи и перката на първа степен. Поработи известно време и спря перката, през това време аз се обадих на Роднината да го зарадвам че проблема е дребен(само една скоба и малко вода). Докато си говорихме по телефона изведнъж колата загря на около 100*С по таблото, а перката не се включва. Пипнах маркучите и се оказа, че долния е значително по хладен - тоест термостата е заял.
Утре ще купя нов термостат, държач и корпуса в който се монтира към двигателя и ще ги сменя.
Да ми препоръчате някакви марки?
И един допълнителен въпрос, видях че и гарнитурата на капака на клапаните е за смяна, буквално е омазнило целия двигател. Като се сменя тази гарнитура мажели се с някакъв термо-устойчив силикон? Или препоръчайте някоя читава марка.
След смяната на всичко изброено ще пиша за резултата.
Поздрави!
- Golf 3 Yahting GT
- Мнения: 444
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
- Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
- Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 3 1.6 АЕЕ 97г., Странно прегряване/загряване над 90℃. Решено - Нов термостат
Здравейте,
След разглобяването се оказа че държача/ фланеца който държи термостата се пръснал и самия термостат се бе разглобил на съставни части, прилагам снимки:
След смяната с нови части, вече всичко със загряването е наред.
А за теча от връзката на изпарителя, се оказа че целия изпарител е за рециклиране (гарнитури, мембрани и др.), днес го ремонтираха. Смениха и маркучите към изпарителя
Поздрави!
След разглобяването се оказа че държача/ фланеца който държи термостата се пръснал и самия термостат се бе разглобил на съставни части, прилагам снимки:
След смяната с нови части, вече всичко със загряването е наред.
А за теча от връзката на изпарителя, се оказа че целия изпарител е за рециклиране (гарнитури, мембрани и др.), днес го ремонтираха. Смениха и маркучите към изпарителя
Поздрави!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 148 госта