Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот S_T_I_N_G » Чет 15 сеп 2016 9:56


Ето какво прави като запаля
https://www.facebook.com/ned.ars.7/vide ... 902814788/
И ето как тресе двигателя преди малко снимах
https://www.facebook.com/ned.ars.7/vide ... 609477984/




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот freelancer » Чет 15 сеп 2016 12:06


Дросел! Загубил е адаптация със сигурност.

Вариантите са тези, които ти ги изброих в предишния ми отговор.
Дърпа въздух, мръсен / неадаптиран дросел, дросела има изтрити пътечки на потенциометъра, или газовата уредба е разбазикала адаптациите на бензин.
Почисти и адаптирай дросела, огледай всички маркучи наоколо и така по реда на номерата. После чакаш да ти изчезнат грешките за бедна смес. Имаш бедна смес в някой режим. Запали я само на бензин, изтрий грешките и покарай само на бензин, ако не дава бедна смес, обогати я на газ и ще се оправи.
Най-вероятно имаш грешки за:
Бедна смес, грешка за ламбда сондата, дебитомера, множество мисфайъри, имаш прекъсвания на всичките цилиндри, защото не може да направи хубава искра, може да имаш и грешка за ЕВАП клапана и ЕГР.
ЕРС лампата светила ли ти е?
Проблема е най осезаем на празен ход, за това ти гасне на светофарите, когато е студена изгасва, а когато е загряла добре най-вече падат оборотите, може и да не изгасне.
Набие ли грешка за бедна смес, ламбда сондата или дебитомера губи адаптация и на дросела, аз съм с електронна газ, нямам жило и съм наблюдавал процеса много пъти, защото имам ваг-ком и кабел. Имал съм всякакви видове гаснене, включително и това, което ми показа, вдига обороти и изгасва, типично за разбазикан дросел.
Проблема е или в самия дросел или в някаква външна причина, но забрави да се адаптира дросела, след, като си натрупал грешки, дори да го изчистиш иска да се адаптира, трябва ти човек с кабел и ваг-ком, отиди при някой, който знае, какво прави и няма да те кара само да сменяш части.


Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот S_T_I_N_G » Чет 15 сеп 2016 13:00


Добре колега мерси за съветите ще започна да ги проверявам още от неделя или другата седмица и ще разказвам какво става .


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2589
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот zografski » Чет 15 сеп 2016 14:55


е аз му правих адаптация с VCDS-а, не е от това или има някакъв проблем със ECU-то.
1 Fault Found:
00561 - Mixture Adaptation
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
Readiness: N/A
ето това му даваше като грешка, вероятно след изчистването се записва отново, но след известно време. Проблема до колкото си спомням го имаше и на газ и на бенз, така че вероятно не е от ГИ.
Ако искаш пак мини някоя вечер да я погледнем :c020 И без това имаш да черпиш бира от миналия път :mhihi


Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот S_T_I_N_G » Чет 15 сеп 2016 15:05


Знам не съм забравил просто съм на работа всеки ден от близо месец :( и повече :(
А така дай малко инфо ти ти си по наясно какво правихме и прочие :)
А за бирата дааа помня :) Тази седмица където идва те вкарвам в график :)
Да и на бензин ина газ го има проблема да . Сега е по зле от миналия път нали виждаш вече гасне на студено направо :(


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2589
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот zografski » Чет 15 сеп 2016 15:14


Трябва пак да я закачим, може вече проблема да е друг или да се е задълбочил и сега да си покаже вече истинския проблем. Трябва да минеш по-рано или някоя събота-неделя, за да има повече време за гледане и размисли и този път ще направим 1 лог на дебитомера, въпреки че и според мен проблема не е от него.
А инак с откачен, на празен ход, единствено може да видиш грешка на ECU-то, разлика в работата на мотора, поне при мен не се чува или усеща, вече ако я подкараш, тогава се разбира, че е откачен.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот freelancer » Чет 15 сеп 2016 20:51


Компа се мъчи да обогати сместа, но не може и след, като достигне лимита на възможностите набива грешката. Щом е бедна в първото поле Add(Additive), значи е бедна в режим на празен ход, ако беше бедна бедна при ускорение, т.е. при проблем с дебитомера, грешката щеше да бъде Multiplicative, както сме чели в сайта на Рос-Тех, нали така Зографски. :c020
Щом е бедна на празен ход е най-вероятно да става на въпрос за вакуум лийк, когато дросела е затворен и съответно вакуума е най голям.
Другата опция е обедняването да се дължи на газовата уредба, заради, която компа да си е направил грешни адаптации, тази грешка е напълно възможно да я вади и заради бедна смес, когато работи на газ, само, че не знам как си взаимодействат двата компютъра в случая. Може да изпускат и газовите инжектори.
След сканиране, изтриване на грешките и адаптация на дросела, всички корекции се зануляват с изключение на краткосрочните, те, ако смуче трябва да са на 25%.
Вижте и датчика на температурата, какво показва.
Зографски, знам, че ги знаеш тези неща и се надявам да изпиете по една бира и за мен. :icon_lol
Успех ви желая и дано откриете проблема! :th_up :beer


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2589
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот zografski » Пет 16 сеп 2016 10:24


За всичко си иска време, а за съжаление напоследък то е все по-малко :icon_sad Интересното е че при него като изчистихме, адаптирахме всичко, колата за известно време беше ок на газ и на бенз, след като си тръгна от мен пак се разбута нещо, напълно възможно и още тогава имах съмнение, че може да смуче въздух от някъде или някой вакуум да е избягал.


Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот S_T_I_N_G » Пет 16 сеп 2016 11:12


Зографкси :)
Неделя как си с графика :)
Да пълня багажника с бира и да идвам а може да говоря и с един колега да дойде да ми услужи с неговия дебитомер за пробите и прочие :)
Или ще можеш ли да помогнеш :)


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот freelancer » Пет 16 сеп 2016 12:28


Зографски не знам дали помниш моите проблеми с гасненто, но, ако иска колегата може да ми прегледа темите, особено последните от тази година, и при мен точно така се получаваше, може би трябваше и това да кажа, че след изчистване на грешките и след адаптация на клапата колата се оправяше за известно време, 1-2 паления или няколко дена и пак почваше, особено след, като набиеше грешката за ламбда сондата и мапа.
Адаптира се погрешно, или е вакуум или е от газовата, едно от двете със сигурност.

Колега, не е от дебитомера, не се занимавай с глупости. Дебитомера не се оправя след адаптация.


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2589
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот zografski » Пет 16 сеп 2016 12:34


И аз съм на 99999.999, че не е от дебитомера, няма връзка. Аз се съмнявам да не е от О пръстените при всмукателния колектор, знам че като монтират ГИ, ако не ги сменят и тях, се случва от там да смуче и да се получават такива филми.
За неделя май няма да мога, че чакам една мадама да ми гостува за уикенда и вероятно няма да ми се занимава точно с коли... особено като и утре е работен ден :D Май ще ми е най-удобно някой ден след бачкане... че пък и др уикенд няма да съм в Сф,,, както казах напоследък свободно време почти никакво... даже и моя голф съм го заебал, а и по него имам работа... Пиши ако искаш някой ден през седмицата да го организираме :)


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот freelancer » Пет 16 сеп 2016 12:40


Ето какво се получаваше при мен при проблем с вакуума.
viewtopic.php?f=7&t=453430
:biggrin
След смяната на всички уплътнения излезе, че някой глупак по сервизите ми е пробил PCV клапанчето.
Много е вероятно да са О-пръстените!


Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот S_T_I_N_G » Пет 16 сеп 2016 19:26


Добре но за момента сам няма как да се справя или да направя каквото и е да е :(
Нито имам нужните инструменти и тн нито имам къде и как да свалям и гледам :(
Евентуално по натам ако успея или като имам време да видя някой който може да ми обърне внимание в някой сервиз , разбира се не и в този който бях и ми правиха диагностиката :) хаха
Благодаря на всички за съветите и насоките :)
Като има развитие ще пиша пак :)
Може да погледна просто това което се вижда и е на лесни места как са скоби и тн .
Но това като проблем не изключва дебитомера че може да си има проблем нали :)


Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот S_T_I_N_G » Чет 29 сеп 2016 15:42


Така ето какво става за момента след занимание днес с колегата feniksgod .
Много мъка беше много слушане много разкачване от нещата по колата :)
В крайна сметка проблема е решен временно понеже се указа както каза майстора от предния сервиз ДЕБИТОМЕР.
Колегата feniksgod ми даде един негов дебитомер понеже има няколко и след много мъки след монтирането му колата заспа :)
Вече не гасне не играят оборотите не ми създава проблеми и тн .
Така че може да се счита че проблема е решен :) за момента докато работи дебитомера който колегата ми услужи за което много съм благодарен :)
Имам някакви логове от тестовете и после проверката на дебитомера който той ми даде . Ще ги пусна ей сега :)
Thursday,29,September,2016,13:59:01
06A 906 018 CG,,1.8L R4/5VT MOTR HS D02,

,Group A:,'002,,,,Group B:,'011,,,,Group C:, Not Running
,,Idle speed,Engine load,Inj. period,Air mass in,,Idle speed,Engine load,Road speed,Consumption,,,,,
,TIME,800-920 rpm,0.5-1.5 m/s,1.00-3.00 m/s,1.8-4 g/s,TIME,800-920 rpm,0.5-1.5 m/s,km/h,l/h,TIME,,,,
Marker,STAMP, /min, ms, ms, g/s,STAMP, /min, ms, km/h, l/h,STAMP,,,,
,0.00,3680,6.50,13.76,76.73,0.21,3760,6.55,89.6,26.04,,,,,
,0.47,3800,6.70,14.34,80.97,0.71,3840,6.55,90.9,28.70,,,,,
,0.97,3920,6.65,14.27,83.06,1.21,3960,6.65,94.7,28.84,,,,,
,1.47,4000,6.65,14.34,84.79,1.73,4080,6.75,96.0,29.68,,,,,
,1.99,4120,6.75,14.72,88.68,2.27,4160,6.80,99.8,32.34,,,,,
,2.53,4200,6.85,14.91,92.36,2.79,4240,6.85,102.4,32.62,,,,,
,3.05,4320,6.85,14.98,94.72,3.30,4360,6.90,105.0,35.42,,,,,
,3.55,4400,6.85,15.04,96.25,3.80,4480,6.85,107.5,34.86,,,,,
,4.06,4480,6.80,14.91,98.26,4.32,4560,6.90,110.1,35.14,,,,,
,4.58,4600,6.85,14.91,100.69,4.82,4680,6.80,111.4,34.58,,,,,
,5.07,4720,6.80,15.04,102.22,5.33,4760,6.90,115.2,35.70,,,,,
,5.57,4800,6.90,15.30,105.48,5.82,4840,6.85,116.5,35.70,,,,,
,6.08,4920,6.85,15.23,107.22,6.33,4920,6.90,119.0,35.70,,,,,
,6.57,5000,6.90,15.36,110.00,6.82,5040,6.85,119.0,35.70,,,,,
,7.09,5080,6.85,15.42,111.11,7.35,5120,6.80,122.9,35.70,,,,,
,7.60,5160,6.80,15.49,111.59,7.85,5200,6.75,125.4,35.70,,,,,
,8.12,5240,6.70,15.30,112.01,8.38,5320,6.65,126.7,35.70,,,,,
,8.63,5360,6.60,15.10,112.29,8.89,5360,6.55,128.0,35.70,,,,,
,9.14,5400,6.55,15.17,112.98,9.41,5440,6.50,130.6,35.70,,,,,
,9.69,5520,6.50,15.17,113.96,9.93,5520,6.50,133.1,35.70,,,,,
,10.18,5560,6.45,15.10,114.58,10.45,5600,6.45,134.4,35.70,,,,,
,10.70,5640,6.40,14.91,114.65,10.97,5680,6.35,135.7,35.70,,,,,
,11.24,5720,6.35,14.98,115.48,11.49,5760,6.30,138.2,35.70,,,,,
,11.75,5800,6.30,14.91,116.32,11.99,5840,6.20,139.5,35.70,,,,,
,12.24,5840,6.15,14.53,114.51,12.50,5880,6.15,142.1,35.70,,,,,
,12.74,5920,6.10,14.66,115.14,12.99,5920,6.10,143.4,35.70,,,,,
,13.25,5960,6.05,14.66,115.62,13.52,6000,5.80,143.4,35.70,,,,,
,13.78,6000,4.50,8.06,87.36,14.05,6000,2.65,145.9,14.84,,,,,
,14.29,6000,2.30,4.03,44.23,14.55,6000,1.35,143.4,7.42,,,,,
,14.80,5920,1.15,2.05,22.15,15.04,5920,1.00,143.4,5.88,,,,,
,15.30,5920,1.00,1.73,18.82,15.57,5920,1.00,140.8,5.60,,,,,
,15.82,5880,2.50,5.12,46.94,16.09,5880,2.70,140.8,16.10,,,,,
,16.34,5920,4.15,11.01,78.06,16.61,5920,5.25,142.1,35.70,,,,,
,16.88,5800,2.60,3.01,48.89,17.14,5840,1.65,139.5,0.00,,,,,
,17.40,5800,0.95,1.54,19.09,17.65,5680,1.05,138.2,0.00,,,,,
,17.90,5640,0.65,1.66,11.46,18.15,5520,0.70,133.1,0.00,,,,,
,18.40,5440,0.70,1.22,12.22,18.65,5320,0.70,129.3,0.00,,,,,
,18.90,5200,0.70,1.34,11.59,19.15,5160,0.65,122.9,0.00,,,,,
,19.40,5080,0.65,1.34,10.83,19.65,4960,0.65,120.3,0.00,,,,,
,19.90,4920,0.65,1.28,10.56,20.15,4880,0.65,117.8,0.00,,,,,
,20.41,4840,0.65,1.22,10.14,20.67,4840,0.65,115.2,0.00,,,,,
,20.93,4800,0.65,1.28,9.93,21.18,4800,0.95,115.2,0.70,,,,,
,21.43,4840,2.15,5.44,33.40,21.68,4760,2.35,113.9,11.48,,,,,
,21.93,4800,2.30,4.29,35.34,22.18,4760,2.15,113.9,10.64,,,,,
,22.43,4760,2.00,4.03,31.04,22.69,4760,2.00,113.9,9.24,,,,,
,22.93,4760,2.00,3.90,30.62,23.19,4760,2.00,113.9,9.52,,,,,
,23.45,4760,2.00,3.84,30.56,23.70,4760,2.00,113.9,9.66,,,,,
,32.07,5480,6.75,16.13,117.84,31.82,5440,6.95,130.6,35.70,,,,,
,32.60,5520,6.65,16.19,117.57,32.33,5480,6.70,131.8,35.70,,,,,
,33.12,5640,6.50,15.74,116.53,32.86,5600,6.60,134.4,35.70,,,,,
,33.62,5680,6.35,15.55,114.65,33.37,5640,6.40,134.4,35.70,,,,,
,34.14,5760,6.20,15.17,113.89,33.88,5720,6.30,137.0,35.70,,,,,
,34.65,5800,6.00,14.85,111.18,34.40,5800,6.05,138.2,35.70,,,,,
,35.15,5880,5.95,14.91,111.25,34.90,5800,5.95,139.5,35.70,,,,,
,35.65,5920,5.95,14.91,111.81,35.40,5880,5.95,140.8,35.70,,,,,
,36.15,6000,5.80,14.46,110.97,35.90,5960,5.90,143.4,35.70,,,,,
,36.67,6000,5.45,13.18,105.07,36.41,6000,5.70,143.4,35.70,,,,,
,37.20,6080,5.45,14.02,105.90,36.94,6040,5.30,145.9,35.70,,,,,
,37.72,6160,6.10,15.87,119.79,37.45,6080,5.85,145.9,35.70,,,,,
,38.23,6160,5.90,14.91,115.83,37.98,6160,6.05,147.2,35.70,,,,,
,38.73,6200,5.75,14.66,113.61,38.48,6200,5.80,148.5,35.70,,,,,
,39.23,6280,5.95,15.42,119.09,38.98,6240,5.80,149.8,35.70,,,,,
,39.75,6320,5.35,13.12,107.36,39.49,6320,5.80,151.0,35.70,,,,,
,40.26,6360,5.30,13.50,107.64,40.01,6360,5.15,152.3,35.70,,,,,
,40.76,6400,5.30,12.86,108.61,40.51,6400,5.45,153.6,35.70,,,,,
,41.26,6400,5.05,12.16,103.19,41.01,6400,5.15,153.6,35.70,,,,,
,41.76,6440,4.80,11.90,99.09,41.51,6440,4.70,154.9,35.70,,,,,
,42.26,6440,2.55,4.86,52.43,42.01,6480,3.55,153.6,28.28,,,,,
,42.76,6440,2.65,5.76,54.58,42.51,6440,2.55,154.9,17.64,,,,,
,43.26,6400,3.00,7.81,61.32,43.01,6440,2.90,153.6,21.84,,,,,
,43.76,6440,5.10,13.12,104.58,43.51,6400,3.80,153.6,30.52,,,,,
,44.27,6440,4.90,12.03,101.39,44.01,6440,5.20,154.9,35.70,,,,,
,44.80,6520,4.70,11.46,98.26,44.53,6480,4.85,156.2,35.70,,,,,
,45.31,6520,3.20,7.23,66.87,45.06,6520,3.75,156.2,31.78,,,,,
,45.81,6480,2.75,5.63,57.43,45.56,6480,3.20,156.2,25.06,,,,,
,46.33,6360,0.80,1.34,16.67,46.06,6360,1.15,154.9,10.22,,,,,
,46.84,6360,0.75,1.41,15.28,46.59,6360,0.75,152.3,0.00,,,,,
,47.34,6240,0.70,1.41,14.58,47.09,6280,0.70,151.0,0.00,,,,,
,47.86,6160,0.70,1.34,14.17,47.60,6200,0.70,149.8,0.00,,,,,
,48.37,6120,0.70,1.34,13.96,48.12,6120,0.70,147.2,0.00,,,,,
Имам и клип .
https://www.facebook.com/ned.ars.7/vide ... 6414183104
ето и снимка
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Сега събирам пари за нов дебитомер и така .
Благодаря за помоща :))))))


Потребителски аватар
feniksgod
Мнения: 751
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AGU 1999
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот feniksgod » Чет 29 сеп 2016 17:30


По-разбираемо от лога по-горе нещата са следните.

При ~5500RPM колата достига максимално отчитане на въздух през дебитомера 117.57g/s .
Това от информацията, която намирам означава, че колата си е 150 коня заводско поне по дебитомер.

Все още неразбираемо за мен, тази кола не може да работи в "сервизен режим". В смисъл, че компютъра явно по някаква причина не може да завиши оборотите на колата.
При включен климатик колата го отчита и си вдига оборотите, НО без дебитомер след като ги дигне за момент падат почти до 600RPM внезапно.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: cvetanov1983, radotom и 181 госта