Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот M3ntata » Пет 08 юли 2016 18:56


Моят случай преди около месец:

ГРЕШКА: 00561 - mixture adaptation 12-00 - adaptation limit (mul) exceeded

Дебитомера беше почистен всичко останало си беше почистено/сменено преди няма и 1 000км преди проблема, почти сигурен бях че от там идва проблема. След 2-3 дена я закачих пак нямаше никакви грешки, скоро пак ще закачам принудително... Та и аз залагам кофти настройка на газта.

Колата е G4 2.3 v5 AGZ.




Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот S_T_I_N_G » Пет 08 юли 2016 22:06


Няма промяна газ бензин еднакъв е проблема с оборотите :(
Други предложения колеги ?


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот M3ntata » Пет 08 юли 2016 22:23


Ако си сигурен, че колата ти без климатик няма никакви проблеми, то значи може проблемът да е някъде в компресора/климатика. Да се нуждае от повече енергия и на празен ход двигателя да не може да я възпроизведе.

Направи селф тест на климатроника или мини диагностика за климатика. Погледни тук за теста: КЛИК


Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот S_T_I_N_G » Вто 12 юли 2016 11:19


Ще го погледна това днес колега че тези дни само пътувах и не ми остана време :(
А проблема си го има и е доста неприятен като изключа от скорост непрекъснато гледам дали няма да изгасне колата :(
А и дори да се движи и просто да съм изключил от скорост пак го има проблема :(


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот freelancer » Вто 12 юли 2016 12:25


Дросела, като му пуснат адаптация дава ли ОК? Ако дава, значи не е проблема в дросела.

Колега, при тези с климатик, сега се сетих, компа трябва да получи сигнал, че е пуснат климатика, защото това е голям товар и да вдигне оборотите автоматично, явно или компа не разбира, че е пуснат климатика или нещо друго го бърка и клапата не може да компенсира товара на климатика.
Като включиш климатика мъчи ли се да вдигне оборотите?
Как е реализирана цялата схема не ми е много ясно, защото нямам климатик, но има и друг вариант, за който съм писал от личен опит по долу.

За да дава бедна смес, значи имаш краткосрочни адаптации 25%, бедна смес. Причината за проблема ти е най вероятно смучене на въздух, неизмерен от дебитомера, за това ти падат оборотите, а при събитие, като климатика двигателя изгасва, влиза за момент още повече въздух и не може да компенсира.
Виж от, къде ти дърпа въздух, възможни места са О пръстените на колектора, ако не са сменяни след поставянето на газовата, нехерметичност на ЕГР или ПЦВ клапанче, или прегорели вакуумни пътища, дросела също има уплътнение, прегледай абсолютно всичко.
По лесно е с метода на изключването, или запушваш някой вакуум маркуч или го стискаш и гледаш как се променят краткосрочните адаптации.
Купи си ваг-ком кабел и виж стойностите в блок 032, 033, те ще те насочат към проблем с дебитомера(мап) или с въздуха.
След продължително ръчкане и чистене по моя двигател и никакъв успех, разбрах, че без диагностика тези коли не се правят, разбира се от човек, който разбира от диагностика.
В самият софтуер има етикети, там е обозначено, какви са допустимите стойности, гледаш и забелязваш кои стойности не са в норми и вече търсиш причината, защо.
Гледай я на празен ход, когато дадеш газ, корекциите от 25% започват да падат на около нулата за кратко и после пак си отиват там, тогава със сигурност смуче въздух.
При 1.8Т съм, чел, че има 2 клапанчета, свързани с картерната вентилация, може някое да е пробито, огледай картерната вентилация и разните му клапанчета и маркучи.
Двигателят работи с грешен аванс, има във ваг-ком една кутийка за аванса в градуси трябва да е максимум 12 градуса (при мен е толкова), а при теб сигурно е много по голям.
Ти си предполагам с електронна газ, какви грешки дава компа?
И дросела не се адаптира сам, поне така пише в сайта на Рос-тех собствениците на софтуера ваг-ком, т.е. след всяко сваляне на дросел клапата се прави адаптация.
При чистенето на грепки се нулират и корекциите по ламбда сонда, понякога това оправя нещата за момент и после пак.

Направи следната проба:
Виж маркучите към дросела кои са, целият въздух минава през дросел клапата, идеята е, че ако има друг неотчетен компа няма да го хване.
Намери маркучите и ги стисни, един след друг и виж как ще се промени празния ход.
Значи, махаш въздушния филтър(може и да не махаш филтъра, ако са ти на удобно място), пускаш климатика и двигателя предполагам, че се държи по следния начин, работи колебливо и както си работи и хоп изгасва, пали и пак работи и пак оборотите изведнъж падат и се мъчи да гасне или изгасва.
Като стиснеш маркучите около дросела, този за картерната вентилация примерно ограничаваш количеството въздух, което влиза в в клапата и ако усетиш стабилизация на празния ход, значи си на прав път. Стискаш вакуумните маркучи, докато спре да гасне, ако спре, значи въздуха и идва в повече, ако изпуска газ, пак същата работа, все едно е въздух.

Преди това си ревизирай газовата уредба, нищо не пречи да ти изпуска газ в колектора и пак ще бърка сместа и адаптациите.


Потребителски аватар
gonzo08
Мнения: 44
Регистриран на: Чет 09 авг 2012 12:05
Автомобил: GOLF 4 1.6SR
Двигател: AKL
Местоположение: Русе

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот gonzo08 » Нед 17 юли 2016 20:06


Здравей колега,реши ли проблема,аз не мога на моята да го реша,Голф 4-1.6АКЛ-климатик-без климатик работи добре,но пусна ли го и покарам ли малко вдига обороти на 1200-1300 и изкарва грешка-00533 - Idle Speed Regulation
19-10 - Lower Limit - Intermittent-чистен дросел,адаптиран,дебитомер почистен,не смуче въздух просто вече не знам :love.vwclub :love.vwclub :love.vwclub


Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот S_T_I_N_G » Сря 20 юли 2016 6:58


Не колега не ми се е оправил проблема просто много ангажименти и не мога да стигна до форума да пиша понеже сега имам и друг проблем по колата :(


Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот S_T_I_N_G » Вто 13 сеп 2016 18:53


НЕ ми остава време все и така само да кажа че ядовете са засилени вече карам с изключен дебитомер вече втора седмица .
Ходих при майстор каза ми дебитомера не работи . Попитах сигурен ли е понеже струва прилична сума която да я дам просто така ми е в повече каза ми че бил сигурен но не мога да му имам доверие .
Като цяло проблема си е същия тресене гаснене на колата и на газ и на бензин няма проблем .
Даже вече по някой път при максимално завиване на волана в завой колата изгасва в движение ако не е на скорост и не подам газ .
Друго което е сега ще потърся ако има някой колега и му се занимава да сменим евентуално дебитумерите и да видим дали ще се оправи проблема или ще продължи ?
Но това тресене зверско при пуснат климатроник да е от дебитомер не ми се вярва не че разбирам .
Или по точно може да има проблем с дебитомера и още нещо :(
А сега да попитам ако има някой колега от София и в неделя е свободен и може да ми помогне с неговия дебитомер да пробваме ще съм много благодарен .


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот M3ntata » Вто 13 сеп 2016 21:06


Колега мога да ти услужа с дебитомер BOSCH 0 280 217 529 (по различен от твоя, но отново със същия дебит) Проблемът при него е, че вади до 80g/s а реално трябва да е около 120g/s както и при теб. Аз си го смених ако ще свърши работа ще ти услужа, ако заработи по добре от твоя си го задръж, до като решиш по сериозните проблеми. Буксата изглежда еднаква, но реално дали ще има проблем не знам, при мен след смяната няма промяна във вървежа. Обаче преди на моменти от дъжд на вятър имах паткане в колекторите и не искаше да ускорява забиваше носа или просто прекъсваше след известно време се оправяше и така по някога 1-2 седмици никакви проблеми. Даже все още не знам дали се оправил проблеми за сега още не ми се случи да прави проблеми, но не се знае :rolleyes

Иначе във vagcom може да го тестваш твоя. Engine measuring block 003 стойноста ти трябва да е около 120g/s.


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2589
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот zografski » Сря 14 сеп 2016 9:09


Аз до колкото знам дебитомер се мери само в движение и колата трябва да е на 3та скорост с газ до дупка и ако не се лъжа, за да е наред, трябва да показва около 50г/с или нещо такова. Имаше описание в rosstech


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот M3ntata » Сря 14 сеп 2016 19:11


zografski написа:Аз до колкото знам дебитомер се мери само в движение и колата трябва да е на 3та скорост с газ до дупка и ако не се лъжа, за да е наред, трябва да показва около 50г/с или нещо такова. Имаше описание в rosstech


Имах предвид в движение на 3-та или 4-та според колата (главно 3-та). Оборотите се вдигат до прекъсвач в движение да речем на 3-та предавка, номиналните стойности трябва да са около 80% от мощността (к.с.) на автомобила. Пример ако колата е 100к.с. (бензин или дизел или турбо без значение) дебита трябва да е около 80g/s. В една моя тема колегите ме посъветваха за смяна на дебитомер (макар, че не даваше грешки) просто нисък дебит, така и направих сега мога да потвърдя, че това с 80-те процента е вярно в момента при 150к.с вадя +120g/s. Същото е и при колегите които ми помагаха в моята тема, за което им благодаря.

Та някой ако може да каже дали ще паснат самите дебитомери като се има на предвид че и двете коли са 150к.с. буксата е еднаква, за ф-то на тръбата не знам.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот freelancer » Сря 14 сеп 2016 19:48


Добре де някой не е ли махал буксата на дебитомера да каже как работи колата без дебитомер? Аз съм сигурен, че на празен ход е все тая, дали има дебитомер или няма.
Правилно си се насочил колега, че не е от дебитомера, не го сменяй, докато не си напълно сигурен.
Поне успя ли да видиш, какви грешки излязоха, то не, че мастора им е обърнал внимание, ама все пак. :mhihi
Само с пуснат климаторник ли имаш проблем все още?
Тоя климатроник не го ли гледаха и него?


Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот S_T_I_N_G » Сря 14 сеп 2016 20:39


Така всеки ми каза че така е в авариен режим пръска яко горива и тн .
Колата в момента като отида и завъртя ключа и я запаля след това веднага падат оборотите придърпва и загасва мъчи се все едно да си подаде газ но не може и загасва. И така го прави на студен двигател винаги .
Ами всичко било от дебитомера каза техника при който беше колата :(
Да аз за това искам да проверя да тествам да заменя да видя има ли разлика няма ли и тн .
Имам видио как се държи двигателя но не мога да го покажа тук за какво става дума .
Не не съм колата я бях оставил понеже съм на работа :(
Значи колата си гасне без пуснат климатроник не смея да го пусна понеже колата просто яко губи обороти в ниските и като е на място за това не съм го пускал страх ме е да не счупи или потроши или не знам какво ли не още .
Имам колега който каза че може да ми услужи с дебитомер да видим дали ще има промяна но това евентуално другата седмица :(
Следователно не знам вече къде да ходя и при кой ..... просто малко вече в повече ми идват все майстори и все познати и тн и тн .
1Но така да кажем колата на празен ход гасне като я запаля подавам газ за да дигна оборотите .
2Когато съм в движение и не на скорост оборотите играят а даже по някой път загасва в движение .
3При завой или напълно завит волан пак загасва но не винаги
4 с включен и изключен дебитомер е едно и също .
5 Бензин газ еднакво няма разлика проблемите си ги има
А и за такива тестове няма с кой да ги направя или кой да ми помогне за в движение :( за да се провери
Ето няколко линка с това за за какво става дума с проблема който имам .
https://www.facebook.com/ned.ars.7/vide ... 946153017/
https://www.facebook.com/ned.ars.7/vide ... 296152982/
https://www.facebook.com/ned.ars.7/vide ... 932819785/
Клипът с бутилката показва на нормален двигател преди да кажем месец как работи нормално и след товакато пусна климатроника за какво става дума вече


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот freelancer » Чет 15 сеп 2016 7:24


:biggrin
Колега, аз се занимавах с такъв проблем повече от 3 години, я виж моята какво правеше:
https://www.youtube.com/watch?v=8INjZOXeESI
Не мисля, че този двигател има авариен режим, т.н. limp mode.
Намери си човек, който разбира. Според мен имаш проблем с вакуумите, дърпа ти въздух отнякъде, за да гасне на студен двигател. :c020
Това, защо не го каза в началото, че то е най-важното!?
Не ти е проблема в климатроника или в дебитомера, а във вакуума или дросела.
Щом не вдига обороти може да погледнеш и температурния датчик, колко градуса показва, ама задължително. Чистиш и адаптираш дросела, О - пръстените на всмукателния колектор е добре да се сменят, ако не са сменени и да се ревизира цялата вакуумна система, трябва да се огледа всичко, което може да вкарва неизмерен от дебитомера въздух, за това дебитомера ти дава грешка.
Може да смуче и от сервото, то също взима вакуум от всмукателните колектори.
Бедна смес, това е причината за тресенето и гасненето, а причината за бедна смес е много въздух, малко гориво, за това не може да си вдигне оборотите, виж, че, като подаваш газ, стрелката пада и после се вдига.
Погледни и ЕГР клапана, дали не е забил и да обеднява от там.
Пробвай с друг дебитомер, но едва ли ще усетиш промяна, поне да си сигурен, че проблема не е от дебитомера.
На диагностика се виждат много неща, но за съжаление, тоя човек при, който си ходил не може да ти направи качествена диагностика, не ходи повече при него, няма смисъл.
Палене и гаснене на студен двигател е много разпространено във форума и почти винаги се оказва смучене на въздух.
На празен ход пробелма е най голям, защото тогава вакуума е най силен, знаеш ли колко е мощен вакуума на 1.4, а пък си представям на 1.8Т,какво чудо ще е.
Картерната вентилация при 1.8Т има вакуум клапички, те също може да са пробити и да дърпат въздух.
Залепва ли ти капачката за маслото? Пробвай да запален двигател да отвиеш капачката на маслото и виж дали ще се махне лесно или ще я засмуква, не трябва да я засмуква, а развита трябва да си стои нормално.
За мен проблема НЕ е от дебитомера, а самият дебитомер си върши работата и отчита стойности извън нормата, защото засича друг проблем!
Ламбда сондата се мъчи да обогати и вдига краткосрочните корекции на 25%! Гледа се в блок 033.
Как взимат пари тия майстори за едното нищо, направо не мога да разбера. Каква диагностика ти е правил този, какво ти е гледал, то има доста неща, които трябва да се проверят, не може така, сменяй дебитомера, дай 20 лв и бягай. :icon_lol
Ами, като смениш дебитомера и после не се оправи, какво правим?
Газовата уредба гледал ли си я? Дали не ти е бедна на газ и да се адаптира бензиновия комп погрешно?
Дали не ти изпускат газ инжекторите? Правена ли е профилактика на газовата уредба?
Значи, най-добре е да имаш кабел под ръка, ваг-ком. Чистиш грешките адаптираш и караш само на бензин и виж, какво ще стане, ако спре да дава бедна смес, отиваш на газаджия да си правиш профилактика на газовата уредба.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот kris11 » Чет 15 сеп 2016 9:24


gonzo08 написа:,Голф 4-1.6АКЛ-климатик-без климатик работи добре,но пусна ли го и покарам ли малко вдига обороти на 1200-1300 и изкарва грешка-00533 - Idle Speed Regulation 19-10 - Lower Limit - Intermittent-чистен дросел,адаптиран,дебитомер почистен,не смуче въздух просто вече не знам

Eто малко четиво на руски за АКЛ а:
"На двигателях AKL (устанавливаются на VW G-4, Bora, Skoda, Audi A-3) часто после чистки дроссельной заслонки и ее адаптации через 098 канал Базовых установок наблюдается следующая картина. При первом запуске после адаптации обороты ровные – 800 об/мин. Но после нескольких прогазовок обороты ХХ начинают зависать в диапазоне от 1000 до 1500, а еще через некоторое время в память ошибок заносится код ошибки 00533. После выключения зажигания и повторного запуска мотора обороты ХХ опять становятся нормальными, но стоит только прогазовать, как обороты опять возрастают. Причем заслонка на этих повышенных оборотах открывается на 6 гр. и не хочет идти ниже. Хотя статус концевика ХХ говорил о том, что ЭБУ видит, что педаль газа отпущена, но статус режима работы двигателя не «Idle», а «Overrun» (торможение двигателем или принудительный ХХ). Стоит только нагрузить двигатель включением мощных электропотребителей или создать подсос воздуха так, чтобы обороты снизились до 800, как статус режима работы двигателя меняется на «Idle», а обороты ХХ приходят в норму (800). Чтобы решить проблему надо всего лишь перед тем как адаптировать ДЗ (098 канал базовых установок) сбросить параметры обучения. Делается это через запись 00 в нулевом канале «Адаптации». Кстати, перед тем как выяснять отношения с повышенными оборотами ХХ необходимо проверить работу датчика давления в системе гидроусилителя руля. Проверяется он через четвертый параметр 19-ого Блока параметров. Здесь будет восьмиразрядное двоичное число. Второй разряд справа и есть статус состояния датчика ГУР. В нормальном положении он должен быть равен 0. Если повернуть руль до упора в какую либо из сторон, то он станет равным 1. В том случае, когда независимо от положения руля статус ГУР не меняется и равен 1, проводить адаптацию ДЗ бесполезно, т.к. все равно обороты ХХ не будут соответствовать спецификации. Необходимо разбираться с датчиком давления ГУР или его проводкой.
Данная особенность адаптации ДЗ системы Simos не отмечена в фирменной БД Elsa для двигателя AKL. И до сих пор из других сервисов продолжают ехать машины с такими деффектами после промывки дросселя. "



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта