Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
Здравейте днес случайно на мивката видях, че левият праг е пред разпадане близо до предното колело. Както от снимката по долу ще видите, че има една доста голяма подутина която е готова да стане дупка, леко с пръст бутнах да видя дали е боята или прага и пръста ми влезе вътре. Та кой е най добрият начин по който мога да го оправя ефективно, държа повече на дълготраен ефект от колкото на цена! Като се направи искам да забравя за този праг. Самият праг какво представлява, има ли ги нови, може ли да се смени или си трябва рязане и заварки ? Само искам да отбележа, че прага под врата е здрав, проблемът е странично на колата и вероятно стига до под колата, назад също е здрав, другият от дясно няма проблеми.
Който се пита защо не съм търсил в търсачката намерих само това Red & Black - GTI но не мога да преценя до колко са идентични праговете, като гледам там са заваряли парче от друг здрав праг. Вероятно и при голф 4 и специално в моя случай трябва така да стане ?
снимка
Поздрави!
Който се пита защо не съм търсил в търсачката намерих само това Red & Black - GTI но не мога да преценя до колко са идентични праговете, като гледам там са заваряли парче от друг здрав праг. Вероятно и при голф 4 и специално в моя случай трябва така да стане ?
снимка
Поздрави!
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
Смяна.
И догодина пак смяна.
И догодина пак смяна.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
Сменяй целия праг,така като гледам ако махнеш тая "подута" боя с една отвертка например, сам ще се изненадаш колко по-голама е дупката спрямо тази на снимката.
По принцип на нивото на прага в краищата му в подкалника се виждат едни гумени тапи,колкото 50 стотинки.През тях се впръскват някакви мазни препарати ,за да се намали агресивното въздействие на корозията. Праг не се кърпи ,ако държиш наистина на по-добрия вариант отколкото на цената-сменяй праговете ,мажеш отгоре "шегрен' ,боядисваш и няколко години там няма да имаш ядове.
По принцип на нивото на прага в краищата му в подкалника се виждат едни гумени тапи,колкото 50 стотинки.През тях се впръскват някакви мазни препарати ,за да се намали агресивното въздействие на корозията. Праг не се кърпи ,ако държиш наистина на по-добрия вариант отколкото на цената-сменяй праговете ,мажеш отгоре "шегрен' ,боядисваш и няколко години там няма да имаш ядове.
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
Малко по подробно и защо пак смяна догодина?
Хората реставрират "ръждавейки" по цял свят, не мисля, че повтарят това упражнение всяка година. Не мисля, че няма способни хора да ми оправят прага така, че да кара достатъчно дълго време. Ако се направи с компромиси е вероятно.
Какво представлява целия праг, аз до колкото виждам е цял до интериора и изглежда задния калник е към него? Може ли някаква снимка на прага или магазин от който мога да го купя.
Благодаря.
Хората реставрират "ръждавейки" по цял свят, не мисля, че повтарят това упражнение всяка година. Не мисля, че няма способни хора да ми оправят прага така, че да кара достатъчно дълго време. Ако се направи с компромиси е вероятно.
Какво представлява целия праг, аз до колкото виждам е цял до интериора и изглежда задния калник е към него? Може ли някаква снимка на прага или магазин от който мога да го купя.
Благодаря.
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
M3ntata написа:Малко по подробно и защо пак смяна догодина?
Защото праговете,които продават по магазините са изключителни боклуци.
А от където е минал огън,телоподаващото,нищо не става от ламарината после.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
Zdravko Zankov написа:Защото праговете,които продават по магазините са изключителни боклуци.
А от където е минал огън,телоподаващото,нищо не става от ламарината после.
Ако прагът се третира правилно и се напълни с масло след като се смени, процесите на корозия се забавят, защото ръждата е окисление на желязото. Трябва й въздух, за да работи. За да не се плиска маслото в прага, може да се сложи гъба.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
[quote="M3ntata"]Хората реставрират "ръждавейки" по цял свят, не мисля, че повтарят това упражнение всяка година......
Има повърхостна ръжда ,която се премахва със шкуркане и специални препарати,но в твоя случай освен ръжда имаш и дупки ,и то доста големи.Прага е направен от немного дебела ламарина, и представлява един кух профил .Когато започнеш да го заваряш около всяка точка на заварката се получава едно невидимо прегаряне на самата ламарина,което впоследствие си става дупка от корозията-особенно зимата:луга,сол-всичко е смърт за ламарините.
Просто твоите прагове са Изтървал си момента за "реставрация".
Има повърхостна ръжда ,която се премахва със шкуркане и специални препарати,но в твоя случай освен ръжда имаш и дупки ,и то доста големи.Прага е направен от немного дебела ламарина, и представлява един кух профил .Когато започнеш да го заваряш около всяка точка на заварката се получава едно невидимо прегаряне на самата ламарина,което впоследствие си става дупка от корозията-особенно зимата:луга,сол-всичко е смърт за ламарините.
Просто твоите прагове са Изтървал си момента за "реставрация".
- logrus
- Мнения: 135
- Регистриран на: Вто 22 юли 2014 0:08
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 06.1989
- Местоположение: на баира до София
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
http://store.emk-33.com/product/421052/ ... -1997.html - ето ти линк и снимка (за 5 врати е тоя).
- Strosner
- Мнения: 295
- Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
- Автомобил: VW - Audi - Skoda
- Двигател: 2001г
- Местоположение: Карлово
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
Ще ти дам "окончателно решение", но да знаеш, че е скъпо, и си трябва кадърни хора, за да го изпълнят!
Отиваш в някой склад метали, специализиран в огъвки и изработка на конструкции, и поръчваш да ти огънат идентичен праг, от хромникелова ламарина, дебелината и ще прецениш сам! После ще търсиш съответният цвят спрей, за хромникел, за да го боядисаш, и си готово, голфа ще изгние, прагът ще е остане! А, да, преди това, трябва да ти го качат на мястото му!
Отиваш в някой склад метали, специализиран в огъвки и изработка на конструкции, и поръчваш да ти огънат идентичен праг, от хромникелова ламарина, дебелината и ще прецениш сам! После ще търсиш съответният цвят спрей, за хромникел, за да го боядисаш, и си готово, голфа ще изгние, прагът ще е остане! А, да, преди това, трябва да ти го качат на мястото му!
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
Благодаря на всички за бързата помощ/насока. За прегарянето ми е ясно то и при гърнетата се получава същата работа, а тук както казахте е още по тънко и прегаря лесно. Не аз съм изтървал момента на реставрация понеже колата я имам от половин година, та имах къде къде по важни неща за правене по нея, та сега е ред на праговете понеже зимата наближава и не искам да посрещна зимата с пробити прагове. А да обикалям по майстори зимата, не нее...
Ще огледам по обстойно самият праг да добия представа къде са снадките с другите елементи от купето...
А може ли малко по подробно за самата процедура по "третиране и пълнежа с масло", значи варианта със заваряването го отписваме тотално. Та до колкото съм разбрал нов праг+пълнеж с масло и подходяща боя.
Strosner/ Тази идея ми хареса, ако си запознат с подходяща фирма за огъване или цени може да ми кажеш какво ще ми излезе ориентировъчно. Ако ламела е по дебел няма ли да има проблеми после, ще може да се напасни хубаво.
Ще огледам по обстойно самият праг да добия представа къде са снадките с другите елементи от купето...
А може ли малко по подробно за самата процедура по "третиране и пълнежа с масло", значи варианта със заваряването го отписваме тотално. Та до колкото съм разбрал нов праг+пълнеж с масло и подходяща боя.
Strosner/ Тази идея ми хареса, ако си запознат с подходяща фирма за огъване или цени може да ми кажеш какво ще ми излезе ориентировъчно. Ако ламела е по дебел няма ли да има проблеми после, ще може да се напасни хубаво.
Последна промяна от M3ntata на Съб 06 авг 2016 15:21, променено общо 2 пъти.
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
Strosner написа:А, да, преди това, трябва да ти го качат на мястото му!
Прочети подчертания текст.
gergeto написа:Когато започнеш да го заваряш около всяка точка на заварката се получава едно невидимо прегаряне на самата ламарина,което впоследствие си става дупка от корозията
- Strosner
- Мнения: 295
- Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
- Автомобил: VW - Audi - Skoda
- Двигател: 2001г
- Местоположение: Карлово
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
При хромникела няма корозия, колкото и да го "прегаряш"! Само "царската" вода го разяжда, и някоя и друга силно концентрирана киселина! Второто, ако мястото на загряване /иде реч за стоманата/, се третира веднага с грунд, или друго антикорозионно покритие, нямаш проблеми за дълги години!
Пряко не мога да те насоча, зависи откъде си, но ще търсиш склад за хромникелови материали, трябва да имаш нещо за мостра, или пък размери, по които да го огънат. Напасването ще стане, неслучайно ти казах, че си трябва кадърни хора! Колко ще излезе не знам, но сумата ще е винаги трицифрена!
Пряко не мога да те насоча, зависи откъде си, но ще търсиш склад за хромникелови материали, трябва да имаш нещо за мостра, или пък размери, по които да го огънат. Напасването ще стане, неслучайно ти казах, че си трябва кадърни хора! Колко ще излезе не знам, но сумата ще е винаги трицифрена!
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
Zdravko Zankov написа:M3ntata написа:Малко по подробно и защо пак смяна догодина?
Защото праговете,които продават по магазините са изключителни боклуци.
А от където е минал огън,телоподаващото,нищо не става от ламарината после.
Не пиши глупости. Няма значение каква е ламарината, а как е обработена. Друг въпрос е дали автора ще намери кой да му го направи качествено.
От хромникал няма смисъл.
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
muns61 написа:Няма значение каква е ламарината, а как е обработена.
Виж колега,уважавам твоите мнения,но да не съм сменял прагове на автомобил,от марката на аватара ти....
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
Zdravko Zankov написа:Прочети подчертания текст.
Разбирам на къде "биеш",но има голяма разлика от заварка на нов праг и впоследствие както казва инжектопляктора добра външна и вътрешна обработка на материала ,за да се спре достъпа на кислород до ламарината- и съвсем друг е случая на автора,чиито прагове не само са нападнати от ръждата,а направо са изядени от корозия.Знаеш че като тръгне тоя процес пълзи по цялата ламарина,щом веднъж е нарушено антикорозионната защита.
Нали знаеш лафа: "Жена и ръжда тръгнат ли веднъж,спиране няма"...