Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот M3ntata » Съб 06 авг 2016 14:15


Здравейте днес случайно на мивката видях, че левият праг е пред разпадане близо до предното колело. Както от снимката по долу ще видите, че има една доста голяма подутина която е готова да стане дупка, леко с пръст бутнах да видя дали е боята или прага и пръста ми влезе вътре. Та кой е най добрият начин по който мога да го оправя ефективно, държа повече на дълготраен ефект от колкото на цена! Като се направи искам да забравя за този праг. Самият праг какво представлява, има ли ги нови, може ли да се смени или си трябва рязане и заварки ? Само искам да отбележа, че прага под врата е здрав, проблемът е странично на колата и вероятно стига до под колата, назад също е здрав, другият от дясно няма проблеми.
Който се пита защо не съм търсил в търсачката намерих само това Red & Black - GTI но не мога да преценя до колко са идентични праговете, като гледам там са заваряли парче от друг здрав праг. Вероятно и при голф 4 и специално в моя случай трябва така да стане ?

снимка

Поздрави!




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12793
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 06 авг 2016 14:36


Смяна.
И догодина пак смяна.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот gergeto » Съб 06 авг 2016 14:37


Сменяй целия праг,така като гледам ако махнеш тая "подута" боя с една отвертка например, сам ще се изненадаш колко по-голама е дупката спрямо тази на снимката.
По принцип на нивото на прага в краищата му в подкалника се виждат едни гумени тапи,колкото 50 стотинки.През тях се впръскват някакви мазни препарати ,за да се намали агресивното въздействие на корозията. Праг не се кърпи ,ако държиш наистина на по-добрия вариант отколкото на цената-сменяй праговете ,мажеш отгоре "шегрен' ,боядисваш и няколко години там няма да имаш ядове.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот M3ntata » Съб 06 авг 2016 14:40


Малко по подробно и защо пак смяна догодина?
Хората реставрират "ръждавейки" по цял свят, не мисля, че повтарят това упражнение всяка година. Не мисля, че няма способни хора да ми оправят прага така, че да кара достатъчно дълго време. Ако се направи с компромиси е вероятно.

Какво представлява целия праг, аз до колкото виждам е цял до интериора и изглежда задния калник е към него? Може ли някаква снимка на прага или магазин от който мога да го купя.

Благодаря.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12793
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 06 авг 2016 14:48


M3ntata написа:Малко по подробно и защо пак смяна догодина?

Защото праговете,които продават по магазините са изключителни боклуци.
А от където е минал огън,телоподаващото,нищо не става от ламарината после.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот инжектопляктор » Съб 06 авг 2016 14:52


Zdravko Zankov написа:Защото праговете,които продават по магазините са изключителни боклуци.
А от където е минал огън,телоподаващото,нищо не става от ламарината после.

Ако прагът се третира правилно и се напълни с масло след като се смени, процесите на корозия се забавят, защото ръждата е окисление на желязото. Трябва й въздух, за да работи. За да не се плиска маслото в прага, може да се сложи гъба.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот gergeto » Съб 06 авг 2016 15:05


[quote="M3ntata"]Хората реставрират "ръждавейки" по цял свят, не мисля, че повтарят това упражнение всяка година......
Има повърхостна ръжда ,която се премахва със шкуркане и специални препарати,но в твоя случай освен ръжда имаш и дупки ,и то доста големи.Прага е направен от немного дебела ламарина, и представлява един кух профил .Когато започнеш да го заваряш около всяка точка на заварката се получава едно невидимо прегаряне на самата ламарина,което впоследствие си става дупка от корозията-особенно зимата:луга,сол-всичко е смърт за ламарините.
Просто твоите прагове са :death Изтървал си момента за "реставрация".


Потребителски аватар
logrus
Мнения: 135
Регистриран на: Вто 22 юли 2014 0:08
Автомобил: Passat B3
Двигател: 06.1989
Местоположение: на баира до София

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот logrus » Съб 06 авг 2016 15:07


http://store.emk-33.com/product/421052/ ... -1997.html - ето ти линк и снимка (за 5 врати е тоя).


Потребителски аватар
Strosner
Мнения: 295
Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
Автомобил: VW - Audi - Skoda
Двигател: 2001г
Местоположение: Карлово

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот Strosner » Съб 06 авг 2016 15:10


Ще ти дам "окончателно решение", но да знаеш, че е скъпо, и си трябва кадърни хора, за да го изпълнят!

Отиваш в някой склад метали, специализиран в огъвки и изработка на конструкции, и поръчваш да ти огънат идентичен праг, от хромникелова ламарина, дебелината и ще прецениш сам! После ще търсиш съответният цвят спрей, за хромникел, за да го боядисаш, и си готово, голфа ще изгние, прагът ще е остане! А, да, преди това, трябва да ти го качат на мястото му! :mrgreen


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот M3ntata » Съб 06 авг 2016 15:18


Благодаря на всички за бързата помощ/насока. За прегарянето ми е ясно то и при гърнетата се получава същата работа, а тук както казахте е още по тънко и прегаря лесно. Не аз съм изтървал момента на реставрация понеже колата я имам от половин година, та имах къде къде по важни неща за правене по нея, та сега е ред на праговете понеже зимата наближава и не искам да посрещна зимата с пробити прагове. А да обикалям по майстори зимата, не нее...

Ще огледам по обстойно самият праг да добия представа къде са снадките с другите елементи от купето...

А може ли малко по подробно за самата процедура по "третиране и пълнежа с масло", значи варианта със заваряването го отписваме тотално. Та до колкото съм разбрал нов праг+пълнеж с масло и подходяща боя.



Strosner/ Тази идея ми хареса, ако си запознат с подходяща фирма за огъване или цени може да ми кажеш какво ще ми излезе ориентировъчно. Ако ламела е по дебел няма ли да има проблеми после, ще може да се напасни хубаво.

Последна промяна от M3ntata на Съб 06 авг 2016 15:21, променено общо 2 пъти.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12793
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 06 авг 2016 15:20


Strosner написа:А, да, преди това, трябва да ти го качат на мястото му! :mrgreen

Прочети подчертания текст.
gergeto написа:Когато започнеш да го заваряш около всяка точка на заварката се получава едно невидимо прегаряне на самата ламарина,което впоследствие си става дупка от корозията


Потребителски аватар
Strosner
Мнения: 295
Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
Автомобил: VW - Audi - Skoda
Двигател: 2001г
Местоположение: Карлово

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот Strosner » Съб 06 авг 2016 15:27


При хромникела няма корозия, колкото и да го "прегаряш"! Само "царската" вода го разяжда, и някоя и друга силно концентрирана киселина! Второто, ако мястото на загряване /иде реч за стоманата/, се третира веднага с грунд, или друго антикорозионно покритие, нямаш проблеми за дълги години!

Пряко не мога да те насоча, зависи откъде си, но ще търсиш склад за хромникелови материали, трябва да имаш нещо за мостра, или пък размери, по които да го огънат. Напасването ще стане, неслучайно ти казах, че си трябва кадърни хора! Колко ще излезе не знам, но сумата ще е винаги трицифрена!


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот muns61 » Съб 06 авг 2016 15:33


Zdravko Zankov написа:
M3ntata написа:Малко по подробно и защо пак смяна догодина?

Защото праговете,които продават по магазините са изключителни боклуци.
А от където е минал огън,телоподаващото,нищо не става от ламарината после.

Не пиши глупости. Няма значение каква е ламарината, а как е обработена. Друг въпрос е дали автора ще намери кой да му го направи качествено.
От хромникал няма смисъл.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12793
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 06 авг 2016 15:38


muns61 написа:Няма значение каква е ламарината, а как е обработена.

Виж колега,уважавам твоите мнения,но да не съм сменял прагове на автомобил,от марката на аватара ти....


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот gergeto » Съб 06 авг 2016 15:40


Zdravko Zankov написа:Прочети подчертания текст.


Разбирам на къде "биеш",но има голяма разлика от заварка на нов праг и впоследствие както казва инжектопляктора добра външна и вътрешна обработка на материала ,за да се спре достъпа на кислород до ламарината- и съвсем друг е случая на автора,чиито прагове не само са нападнати от ръждата,а направо са изядени от корозия.Знаеш че като тръгне тоя процес пълзи по цялата ламарина,щом веднъж е нарушено антикорозионната защита.
Нали знаеш лафа: "Жена и ръжда тръгнат ли веднъж,спиране няма"... :th_up



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], mytak69, Serto0 и 86 госта