Голф 4 1.6 16v 2000 г. Въпрос за катализатор - свети ми чека?
Голф 4 1.6 16v 2000 г. Въпрос за катализатор - свети ми чека?
Здравейте ,в момента имам гърне на мястото на катализатора и постоянно ми свети чека като ми казаха ,че това е в следствие на грешката от ламбдата. Интересува ме дали ако взема от тея катализатори дето ги има по 100ина лева ще ми вършат работа няколко години или да сложа резонаторзонаторно гърне. Искам просто да искарам колата от авариен режим ,че постоянно свети тоя чек... А и ми казаха ,че не било добре да стои в такъв режим ,а тя е така от няколко месеца, през това време мислех ,че е от газовото. Четох за хора с 1.8 1.8т дето дори и само тръба слагали и не им правела проблем сондата, но при мен явно са по-различни нещата. Колата е голф 4 1.6 16v 2000
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Голф 4 Въпрос за катализатор
Ако изтриеш проблема и покараш на бензин,пак ли светва чека?
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Голф 4 Въпрос за катализатор
Има български катализатори, нови и не са скъпи, става и с резонантно гърне, което да задържа изгорелите газове и да нормализира налягането. Предлагат се и готови емулатори за тази сонда, може също да се махне и софтуерно. Друг много ефикасен вариант е да си купиш стар катализатор с гърнето от същата кола, на която някой умен човечец ще иска да го маха. Измиваш го хубаво на автомивка с химия за двигатели , ако успееш преди това да го и нагрееш с пистолет за горещ въздух или с газова горелка, ефекта е поразителен. След това си го заваряваш на мястото и караш без проблем. Това са всички варианти за оправяне на проблема, всеки сам решава, кой ще използва.
Re: Голф 4 Въпрос за катализатор
Ами аз основно я карам на газ и съм си трил няколко пъти грешката, но не виждам осезаема промяна. Всъщност не знам и трябва ли да има. Само разбрах, че докато е така ламбда сондата дава грешни показатели следствие на което се впръсква повече гориво но самата кола всъщност вървяла по-зле и горяла което и аз забелязвам. Не знам дали и за газта се отразява това. Само знам, че от както съм я взел е все със светещ чек и от няколко дена знам, че е защото няма катализатор а не от газовото. Мисля да пробвам като за начало с резонантно гърне. Разбрах ,че хубавите били около 40 50лв и се надявам ако е само, защото няма катализатор да свети чека да се оправи. Ако ли не после май ще взема от тея катализатори по 100ина лева дето са. Търсех по морги и из интернет обаче на всякъде изкопуват ,никой не продава. Особенно по моргите ми казаха ,че нямало шанс. С резонантно ли да пробвам или направо да вземам от катализаторите, че не ми се иска само пари да давам?
Re: Голф 4 Въпрос за катализатор
Някой случайно да е наясно дали резонантното гърне ще намали достатъчно показателите на газовете ,за да не ми прави проблем ламбда сондата?
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Голф 4 Въпрос за катализатор
От лошо настроена газова,пак ще ти светне чек за проблем с ламбда сондата,но явно не можеш да го разбереш.
Re: Голф 4 Въпрос за катализатор
Ами да наистина за сега излиза ,че цялата работа е била от лошо настроена газова ,защото трябваше да е светнал чека ден-два след настройката и изчистването му ,а вече горе-долу седмица не е излизал. Интересното е ,че газаджията ме убеждаваше ,че няма да спре да свети докато не сложа катализатор и че точно 1.4 и 1.6 много следели за тея ламнда сонди... Обаче не знам ,защо вървежа на колата няма разлика било то с чек или без, а уж трябвало да има осезаема разлика заради аварийния режим. Няма я тягата просто. Давайте мнения ,че ми писна...
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
- Автомобил: Seat Leon ST
- Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
- Местоположение: София
Re: Голф 4 Въпрос за катализатор
Не знам каква грешка ти е давал, но при свален катализатор втори - не влиза в сервизен режим, аз моят при свален 250,00 км не беше светнал чека, само при сканиране имаше грешка за 2-ра ланда сонда по-точно че катализатора не е ОК.
Светването на чека е за грешка, ако почне да мига по време на движение тогава си в сервизен режим.
Светването на чека е за грешка, ако почне да мига по време на движение тогава си в сервизен режим.
Re: Голф 4 Въпрос за катализатор
Ами само светеше,не е мигал ама ми казаха ,че като светне и влизала в тоя авариен режим и започвала да не върви много. На това и дължах факта ,че и я няма много тягата... Започнах да се чудя дали няма нещо общо с това ,че педала не е много чувствителен и за да тръгне трябва да си го понастъпиш ,но не винаги а на моменти. Или пък дросела. Карах я на диагностика в Bosch варна уж много добри...караха я и викат ,че наистина не е много чувствителна. Като отидох да я взема на другия ден излезе че уж такава си била. А съм карал друга такава която също си е стокова и е по-чувствителна.
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: Голф 4 1.6 16v 2000 г. Въпрос за катализатор - свети ми чека?
Виж,със същия мотор съм AUS .Махнах катализатора,сложих резонантно гърне с някаква (пеперуда) било по добро. Майсторът ми изтегли втората сонда на 4-5 см.и всичко заспа.Нито светна чека,нито нищо,а колата направо взе да лети
- toni82
- Мнения: 515
- Регистриран на: Пет 27 ное 2009 16:33
- Автомобил: golf4 1.6 16v
- Двигател: azd
- Местоположение: italia
Re: Голф 4 1.6 16v 2000 г. Въпрос за катализатор - свети ми чека?
Виж ,само с резонантно гърне не става,намери си емулатор за сондата ,друго което споделям от личен опит е че грешката не влияе на вървежа на колата.аз съм с емулатор купих го от "емкомплект33"преди пет-шест години и досега нямам ядове.
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: RE: Re: Голф 4 1.6 16v 2000 г. Въпрос за катализатор - свети ми чека?
Става,става.Само че сондата се премества малко.
Re: Голф 4 1.6 16v 2000 г. Въпрос за катализатор - свети ми чека?
Това с втулката дето я слагаш на сондата и я връщаш на мястото и дали ще проработи ,че гледам ги има по 10ина лева
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: s7151kv и 210 госта