Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
georgi2140
Мнения: 170
Регистриран на: Нед 24 фев 2013 13:25
Автомобил: VW PASSAT B8
Двигател: CRL 2016

Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.

Мнениеот georgi2140 » Пет 16 юни 2017 12:01


В дросела не влизат никакви тръбички,вакууми и разни такива.От горната страна си влиза кората с въздушния филтър в нея,и отстрани е тръбата ,която идва от ЕГР-клапана.Нищо друго няма.И клапана е с букса и е ел.,както е писал колегата Владислав.




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.

Мнениеот freelancer » Пет 16 юни 2017 12:23


Закачи я с кабела, изтрий грешките, като я оставиш да поработи и претръсне, като иска да гасне ще видиш, че тогава ти записва грешката за ламбда сондата.
Сега, като си и сложил и газова вече става още по сложно да се разбере, от къде е проблема.
Само на бензин, както ти писах виж блоковете 032 и 033 това са адаптациите на бензин, като започне да тръска в един момент излиза от ламбда регулация и временните корекции стават на 0, като подадеш газ пак трябва да се оправят процентите, ако прави така значи, както ти казах смуче въздух и обеднява, остава да намериш къде, някъде около дросела, всмукателния колектор, ако смуче от там се получава точно така. Прави го само на празен ход, когато вакуума е най-голям.
Сега с газовата нямам идея, какво се случва, за това, доколкото знам, първо трябва да се оправи на бензин и след това се настройва газовата. Поне така процедират колегите във форума.


Потребителски аватар
georgi2140
Мнения: 170
Регистриран на: Нед 24 фев 2013 13:25
Автомобил: VW PASSAT B8
Двигател: CRL 2016

Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.

Мнениеот georgi2140 » Пон 19 юни 2017 15:22


Тръбата,която идва от ЕГР-клапана,не ляга добре на дросела,разбити са гнездата на болтовете даже(трябва да се прави резба),възможно ли е от там да дърпа въздух,и да бърка работата на двигателя?


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.

Мнениеот freelancer » Вто 20 юни 2017 13:02


Да!
Пробвай със силикон да уплътниш отвора временно, ако става, ако смуче близо до дросела прави точно така, претръсква или гасне.
Вакуума е толкова силен, че при мен сплесква маркучите за вакуум, ако са по стари или има някакъв проблем по картерната вентилация, доста трудно е да уплътниш и да си сигурен, че няма да изпуска, за това пробвай да го оправиш проблема, може би има някаква гарнитура или резбите в дросела трябва да се оправят, не случайно са сложили тръба вместо маркуч.


vandu
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.

Мнениеот vandu » Сря 21 юни 2017 13:06


Следя темата с интерес.
Имах малки проблеми с оборотите и притрисане на двигателя (точно преди да включи на газ 20-30 градуса), а като загрее много рядко.
Смених темп. датчик преди 1500 км. но част от проблемите ( притрисането) си остана ,а и от време на време ми светва чека за бедна горивна смес.
Къде се намират вакумните маркучи да ги погледна на AUS двигател и къде се намира EGR клапана ?


gddbg
Мнения: 244
Регистриран на: Съб 18 юни 2016 20:05
Автомобил:
Двигател:

Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.

Мнениеот gddbg » Сря 21 юни 2017 14:10


Здравейте, тоя двигател aus няма пръстени. Само гарнитури и то две(за колектора). Разбрах го по сложния начин след като свалих колектора уж да ги сменя. Такива пръстени има следващия azd май беше дето е с някакъв вид пластмасов колектор. Моя егр си беше частично чист. Не беше затлачен както и тръбичката. Чистих го с коресилин и почти светна ,никакъв резултат. В ниските си гъгнеше щото раваля вкуума и не затваря и пуска изгоели газове при леко отворен дросел което иска да загаси колата. За това го затапих, но махнах филтърчето(смених го с ново за 30лв оригинално ,защото мислих ,че онова не бачка и за това не затваря ама не за това си има букса компа да го командва),защото ми се стори ,че при отпускане на газта с филтърчето нещо колата подскача и го махнах, въпреки ,че сега би трябвало да смуче въздух от там и да разваля вакуума. Само не знам как да я ракарам тая грешка дето излиза сега и дали въобще пречи.


Потребителски аватар
georgi2140
Мнения: 170
Регистриран на: Нед 24 фев 2013 13:25
Автомобил: VW PASSAT B8
Двигател: CRL 2016

Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.

Мнениеот georgi2140 » Пон 26 юни 2017 15:08


И така....смених EGR клапана,и в момента е направо друга кола.Няма да заглъхва в ниските обороти,нито да се дави мотора...нито веднъж не е изгаснала.При падането на оборотите,заковава на 680 и не мърда,нито нагоре нито надолу,а не както преди,оборотомерът да играе кючек,да падат до 200,че даже и до 100,и да изгасва.Но,светенето на чека си остана,и пак грешка за сондата...писна ми от тази лампа,ще взема да я махна и нея...Не съм сигурен дали правя адаптацията на сондата както трябва с кабела(ако може някой да обясни по подробно),но в момента в който отида на 034 група,и чека моментално изгасва(без да съм изтрил грешката даже)..докато не изгася колата няма да светне лампата,но при следващо палене,е готова.


vandu
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.

Мнениеот vandu » Пон 26 юни 2017 15:29


Колко пари го взе ?
Че като му видях цената и се поотказах малко да го сменявам 250+лв.
И къде по дяволите се намира този клапан. Да пробвам поне да го пръсна със спрей.


barutchiev
Мнения: 561
Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
Автомобил: VW BORA
Двигател: AUS 2000

Re: RE: Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.

Мнениеот barutchiev » Пон 26 юни 2017 15:36


vandu написа:Колко пари го взе ?
Че като му видях цената и се поотказах малко да го сменявам 250+лв.
И къде по дяволите се намира този клапан. Да пробвам поне да го пръсна със спрей.
С АУС мотор съм и се намира (като отвориш капака) отдясно-от страната на перката. Тя тръбичката си те "води" към него.

П. П. Почисти и самата тръбичка, че моята си беше позапушена


Потребителски аватар
georgi2140
Мнения: 170
Регистриран на: Нед 24 фев 2013 13:25
Автомобил: VW PASSAT B8
Двигател: CRL 2016

Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.

Мнениеот georgi2140 » Пон 26 юни 2017 15:41


144 лв взех клапана


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.

Мнениеот freelancer » Вто 27 юни 2017 9:26


За коя сонда ти е точно грешката?
Имаше три грешки - бедна смес, регулираща сонда, сондата при катализатора.
Значи причината за грешките за бедната смес и грешката за регулиращата сонда явно е бил ЕГР клапана, в момента имаш грешка за тази на катализатора ли или пак за регулиращата, или за двете?
Като пуснеш да сканира и изтриеш грешките ти нулира и адаптациите, така ли го направи?
Адаптира се само дросел клапата, ламбда сонда не се адаптира.
Може да пуснеш адаптация на дросела, ако се налага, което не е лоша идея, по принцип е добре и да се изчисти, обикновено се задръства от изгорелите газове.


Потребителски аватар
georgi2140
Мнения: 170
Регистриран на: Нед 24 фев 2013 13:25
Автомобил: VW PASSAT B8
Двигател: CRL 2016

Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.

Мнениеот georgi2140 » Вто 27 юни 2017 14:02


Не съм го пускал да сканира,ами направо отварям грешките и ги изтривам.Ще я снимам пак тази грешка,която остана,и постоянно се появява.Но как да разбера дали е за 2-рата сонда при катализатора(от нея може ли да свети чека?).Или направо да я купувам,и да я сменям и нея.Тя поне май не е скъпа.Колкото до дросела...чистил съм го със спрей,и е идеално чист,но за адаптация на дросел,и хабер си нямам как става...По време на сканирането за грешки,трябва ли да работи колата,или може само да е на контакт?


barutchiev
Мнения: 561
Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
Автомобил: VW BORA
Двигател: AUS 2000

Re: RE: Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.

Мнениеот barutchiev » Пет 30 юни 2017 9:41


georgi2140 написа:Не съм го пускал да сканира,ами направо отварям грешките и ги изтривам.Ще я снимам пак тази грешка,която остана,и постоянно се появява.Но как да разбера дали е за 2-рата сонда при катализатора(от нея може ли да свети чека?).Или направо да я купувам,и да я сменям и нея.Тя поне май не е скъпа.Колкото до дросела...чистил съм го със спрей,и е идеално чист,но за адаптация на дросел,и хабер си нямам как става...По време на сканирането за грешки,трябва ли да работи колата,или може само да е на контакт?
Да. Свети чека, но при сканиране е друга грешка и "вървенето" на колата не се променя. Втората сонда не играе в смесообразуването.

Колата ТРЯБВА ДА Е само на "контакт".
Пише си го в инструкциите на VCDS. Работи, само ако се наблюдават "живите данни".
Изпратено от моят GT-I9301I с помощта на Tapatalk


Потребителски аватар
georgi2140
Мнения: 170
Регистриран на: Нед 24 фев 2013 13:25
Автомобил: VW PASSAT B8
Двигател: CRL 2016

Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.

Мнениеот georgi2140 » Вто 04 юли 2017 16:10


Днес смених и другата ламбда сонда при катализатора,оказа се ,че не е и от нея...пак си свети чека...писна ми от тая кола вече,ще сваля таблото,и ще изскубя всички лампи и диодчета и всичко.Няма да свети нито една лампа,и готово.


barutchiev
Мнения: 561
Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
Автомобил: VW BORA
Двигател: AUS 2000

Re: RE: Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.

Мнениеот barutchiev » Вто 04 юли 2017 16:23


Ами пусни го да сканира във всички модули де. Може и да излезе нещо друго. Като изтриеш грешките, върнеш ключа и запалиш-чека не е ли изгаснал вече??



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: batjoro, Kassy, mitko23 и 197 госта