Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.
- georgi2140
- Мнения: 170
- Регистриран на: Нед 24 фев 2013 13:25
- Автомобил: VW PASSAT B8
- Двигател: CRL 2016
Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.
В дросела не влизат никакви тръбички,вакууми и разни такива.От горната страна си влиза кората с въздушния филтър в нея,и отстрани е тръбата ,която идва от ЕГР-клапана.Нищо друго няма.И клапана е с букса и е ел.,както е писал колегата Владислав.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.
Закачи я с кабела, изтрий грешките, като я оставиш да поработи и претръсне, като иска да гасне ще видиш, че тогава ти записва грешката за ламбда сондата.
Сега, като си и сложил и газова вече става още по сложно да се разбере, от къде е проблема.
Само на бензин, както ти писах виж блоковете 032 и 033 това са адаптациите на бензин, като започне да тръска в един момент излиза от ламбда регулация и временните корекции стават на 0, като подадеш газ пак трябва да се оправят процентите, ако прави така значи, както ти казах смуче въздух и обеднява, остава да намериш къде, някъде около дросела, всмукателния колектор, ако смуче от там се получава точно така. Прави го само на празен ход, когато вакуума е най-голям.
Сега с газовата нямам идея, какво се случва, за това, доколкото знам, първо трябва да се оправи на бензин и след това се настройва газовата. Поне така процедират колегите във форума.
Сега, като си и сложил и газова вече става още по сложно да се разбере, от къде е проблема.
Само на бензин, както ти писах виж блоковете 032 и 033 това са адаптациите на бензин, като започне да тръска в един момент излиза от ламбда регулация и временните корекции стават на 0, като подадеш газ пак трябва да се оправят процентите, ако прави така значи, както ти казах смуче въздух и обеднява, остава да намериш къде, някъде около дросела, всмукателния колектор, ако смуче от там се получава точно така. Прави го само на празен ход, когато вакуума е най-голям.
Сега с газовата нямам идея, какво се случва, за това, доколкото знам, първо трябва да се оправи на бензин и след това се настройва газовата. Поне така процедират колегите във форума.
- georgi2140
- Мнения: 170
- Регистриран на: Нед 24 фев 2013 13:25
- Автомобил: VW PASSAT B8
- Двигател: CRL 2016
Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.
Тръбата,която идва от ЕГР-клапана,не ляга добре на дросела,разбити са гнездата на болтовете даже(трябва да се прави резба),възможно ли е от там да дърпа въздух,и да бърка работата на двигателя?
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.
Да!
Пробвай със силикон да уплътниш отвора временно, ако става, ако смуче близо до дросела прави точно така, претръсква или гасне.
Вакуума е толкова силен, че при мен сплесква маркучите за вакуум, ако са по стари или има някакъв проблем по картерната вентилация, доста трудно е да уплътниш и да си сигурен, че няма да изпуска, за това пробвай да го оправиш проблема, може би има някаква гарнитура или резбите в дросела трябва да се оправят, не случайно са сложили тръба вместо маркуч.
Пробвай със силикон да уплътниш отвора временно, ако става, ако смуче близо до дросела прави точно така, претръсква или гасне.
Вакуума е толкова силен, че при мен сплесква маркучите за вакуум, ако са по стари или има някакъв проблем по картерната вентилация, доста трудно е да уплътниш и да си сигурен, че няма да изпуска, за това пробвай да го оправиш проблема, може би има някаква гарнитура или резбите в дросела трябва да се оправят, не случайно са сложили тръба вместо маркуч.
Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.
Следя темата с интерес.
Имах малки проблеми с оборотите и притрисане на двигателя (точно преди да включи на газ 20-30 градуса), а като загрее много рядко.
Смених темп. датчик преди 1500 км. но част от проблемите ( притрисането) си остана ,а и от време на време ми светва чека за бедна горивна смес.
Къде се намират вакумните маркучи да ги погледна на AUS двигател и къде се намира EGR клапана ?
Имах малки проблеми с оборотите и притрисане на двигателя (точно преди да включи на газ 20-30 градуса), а като загрее много рядко.
Смених темп. датчик преди 1500 км. но част от проблемите ( притрисането) си остана ,а и от време на време ми светва чека за бедна горивна смес.
Къде се намират вакумните маркучи да ги погледна на AUS двигател и къде се намира EGR клапана ?
Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.
Здравейте, тоя двигател aus няма пръстени. Само гарнитури и то две(за колектора). Разбрах го по сложния начин след като свалих колектора уж да ги сменя. Такива пръстени има следващия azd май беше дето е с някакъв вид пластмасов колектор. Моя егр си беше частично чист. Не беше затлачен както и тръбичката. Чистих го с коресилин и почти светна ,никакъв резултат. В ниските си гъгнеше щото раваля вкуума и не затваря и пуска изгоели газове при леко отворен дросел което иска да загаси колата. За това го затапих, но махнах филтърчето(смених го с ново за 30лв оригинално ,защото мислих ,че онова не бачка и за това не затваря ама не за това си има букса компа да го командва),защото ми се стори ,че при отпускане на газта с филтърчето нещо колата подскача и го махнах, въпреки ,че сега би трябвало да смуче въздух от там и да разваля вакуума. Само не знам как да я ракарам тая грешка дето излиза сега и дали въобще пречи.
- georgi2140
- Мнения: 170
- Регистриран на: Нед 24 фев 2013 13:25
- Автомобил: VW PASSAT B8
- Двигател: CRL 2016
Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.
И така....смених EGR клапана,и в момента е направо друга кола.Няма да заглъхва в ниските обороти,нито да се дави мотора...нито веднъж не е изгаснала.При падането на оборотите,заковава на 680 и не мърда,нито нагоре нито надолу,а не както преди,оборотомерът да играе кючек,да падат до 200,че даже и до 100,и да изгасва.Но,светенето на чека си остана,и пак грешка за сондата...писна ми от тази лампа,ще взема да я махна и нея...Не съм сигурен дали правя адаптацията на сондата както трябва с кабела(ако може някой да обясни по подробно),но в момента в който отида на 034 група,и чека моментално изгасва(без да съм изтрил грешката даже)..докато не изгася колата няма да светне лампата,но при следващо палене,е готова.
Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.
Колко пари го взе ?
Че като му видях цената и се поотказах малко да го сменявам 250+лв.
И къде по дяволите се намира този клапан. Да пробвам поне да го пръсна със спрей.
Че като му видях цената и се поотказах малко да го сменявам 250+лв.
И къде по дяволите се намира този клапан. Да пробвам поне да го пръсна със спрей.
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: RE: Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.
С АУС мотор съм и се намира (като отвориш капака) отдясно-от страната на перката. Тя тръбичката си те "води" към него.vandu написа:Колко пари го взе ?
Че като му видях цената и се поотказах малко да го сменявам 250+лв.
И къде по дяволите се намира този клапан. Да пробвам поне да го пръсна със спрей.
П. П. Почисти и самата тръбичка, че моята си беше позапушена
- georgi2140
- Мнения: 170
- Регистриран на: Нед 24 фев 2013 13:25
- Автомобил: VW PASSAT B8
- Двигател: CRL 2016
Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.
144 лв взех клапана
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.
За коя сонда ти е точно грешката?
Имаше три грешки - бедна смес, регулираща сонда, сондата при катализатора.
Значи причината за грешките за бедната смес и грешката за регулиращата сонда явно е бил ЕГР клапана, в момента имаш грешка за тази на катализатора ли или пак за регулиращата, или за двете?
Като пуснеш да сканира и изтриеш грешките ти нулира и адаптациите, така ли го направи?
Адаптира се само дросел клапата, ламбда сонда не се адаптира.
Може да пуснеш адаптация на дросела, ако се налага, което не е лоша идея, по принцип е добре и да се изчисти, обикновено се задръства от изгорелите газове.
Имаше три грешки - бедна смес, регулираща сонда, сондата при катализатора.
Значи причината за грешките за бедната смес и грешката за регулиращата сонда явно е бил ЕГР клапана, в момента имаш грешка за тази на катализатора ли или пак за регулиращата, или за двете?
Като пуснеш да сканира и изтриеш грешките ти нулира и адаптациите, така ли го направи?
Адаптира се само дросел клапата, ламбда сонда не се адаптира.
Може да пуснеш адаптация на дросела, ако се налага, което не е лоша идея, по принцип е добре и да се изчисти, обикновено се задръства от изгорелите газове.
- georgi2140
- Мнения: 170
- Регистриран на: Нед 24 фев 2013 13:25
- Автомобил: VW PASSAT B8
- Двигател: CRL 2016
Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.
Не съм го пускал да сканира,ами направо отварям грешките и ги изтривам.Ще я снимам пак тази грешка,която остана,и постоянно се появява.Но как да разбера дали е за 2-рата сонда при катализатора(от нея може ли да свети чека?).Или направо да я купувам,и да я сменям и нея.Тя поне май не е скъпа.Колкото до дросела...чистил съм го със спрей,и е идеално чист,но за адаптация на дросел,и хабер си нямам как става...По време на сканирането за грешки,трябва ли да работи колата,или може само да е на контакт?
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: RE: Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.
Да. Свети чека, но при сканиране е друга грешка и "вървенето" на колата не се променя. Втората сонда не играе в смесообразуването.georgi2140 написа:Не съм го пускал да сканира,ами направо отварям грешките и ги изтривам.Ще я снимам пак тази грешка,която остана,и постоянно се появява.Но как да разбера дали е за 2-рата сонда при катализатора(от нея може ли да свети чека?).Или направо да я купувам,и да я сменям и нея.Тя поне май не е скъпа.Колкото до дросела...чистил съм го със спрей,и е идеално чист,но за адаптация на дросел,и хабер си нямам как става...По време на сканирането за грешки,трябва ли да работи колата,или може само да е на контакт?
Колата ТРЯБВА ДА Е само на "контакт".
Пише си го в инструкциите на VCDS. Работи, само ако се наблюдават "живите данни".
Изпратено от моят GT-I9301I с помощта на Tapatalk
- georgi2140
- Мнения: 170
- Регистриран на: Нед 24 фев 2013 13:25
- Автомобил: VW PASSAT B8
- Двигател: CRL 2016
Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.
Днес смених и другата ламбда сонда при катализатора,оказа се ,че не е и от нея...пак си свети чека...писна ми от тая кола вече,ще сваля таблото,и ще изскубя всички лампи и диодчета и всичко.Няма да свети нито една лампа,и готово.
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: RE: Re: Ламбда сонда Голф 4-1,6 16v 105к.с.
Ами пусни го да сканира във всички модули де. Може и да излезе нещо друго. Като изтриеш грешките, върнеш ключа и запалиш-чека не е ли изгаснал вече??