Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
mayma
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 658
Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
Автомобил: VW Lupo 3L
Двигател: ANY
Местоположение: София

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот mayma » Съб 07 яну 2017 23:02


Колега pe6kata благодаря за отделеното време за написването на коментара.
Торбичката за която говориш-година на вграждане между 2003-2008 година.Там се сменя цял кондензатор, но това колега не е нов VW(това е технология от преди 10-15години :) След това VAG връща стандарта на дехидратор-елемент и към ден днешен новите модели са с филтър тип елемент.Масово при отваряне на системата хората не затварят щуцерите и въпросната торбичка/гел си уголемява размерите до няколко пъти.При постоянно зацепените компресори имаме повече механичен прах.Може да отворите един не сменен дехидратор в продължение на няколко сезона и да видите, че цедката е пробита. Съответно филтъра не е ефективен. За това съм споменал, че компресорите вървят като топъл хляб.


На Семинарите на VW присъстват лектори на големите производители на климатични компоненти.Не твърдя, че зная очевидно колкото вас колега, но знам това което ми е необходимо, за да работя и да покривам стандартите на производителя и очакванията на клиентите.

Всеки споделя мнение и опит. Не мисля, че трябва с този отрицателен тон да се пишат коментари и да се влиза в спорове.Може да се нашише "просто аз мисля, че не се смяня, защото..... "


Така изглежда например дехидратора на голф 7 2.0ТДИ. (като има вариант да е и без тип елемент, но рядко)
Изображение

Тогава изглежда така:
Изображение

И за едното и за другото VW пише замяна преди пред сезонно обслужване на системата
Поздрави.




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот pe6kata » Съб 07 яну 2017 23:59


Така и така сме се заприказвали...
Моята теория за чупенето на компресорите при новите коли:
1. Постоянно зацепен. Дори и да не е включен, в него се въртят всички части, макар че буталата само трептят и на практика не генерират налягане. Има ли движение, има и износване. Особено в зимния период. Неслучайно при старото поколение компресори с електромагнитни съединители, при падане на температури под 5-0 градуса, се забранява включването на компресора заради влошеното мазане /маслото не е ефективно на тези температури/. А маслото за R134а е еднакво - PAG, независимо от поколението на компресора.
2. Монтирането на филтър-дехидратора паралелно на кондензатора, като по този начин се филтрира само някаква част от циркулиращия фреон.
3. Експлоатацията непрекъсното в режим "ауто", при който климатика работи без да има нужда от охлаждане, като по този начин се изчерпва ресурса на компресора, а той ксто всеки агрегат има ресурс.
Един такъв компресор изкарва обикновено 200-300хил км, но е много относително все пак. Зависи от много фактори.
Не съм съгласен, че ноеите компресори отделят повече механични частици, тъй кат механично са почти идентични с постоянно зацепените като механика, дори съм заменял части от едно поколение на друго. Просто им се изчерпва по бързо ресурса като наработени часове, като се има в предвид, че са облагодетелствани като работа, нямат разки натоварвания и работят при чувствително по-ниски налягания, дължащи се както на прецизното Ел . управление, така и на типа кондензатор, който обикновено се изполва при това поколение.
Гледам, че все повече коли излизат с компресори, които имат електромагнитни съединители и се управляват с електрически контролни клапани, което за мен лично е по-добрия вариант - ползват се предимствата на деата типа компресори, и се избягват недостатъците им.

Торбичките се късат от стружките обикновено.
До последен модел коли нямам досег и е нормално докато са гаранционни.
Имам обаче наблюдения върху работата на фирмени сервизи по гаранционни и извънгаранционни ремонти. :)
Важното е да сме живи и здрави :icon_lol


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот gergeto » Нед 08 яну 2017 10:07


Koлата е СЕАТ Кордоба ASV-110 TDI-2001г.За съжаление не мога да видя на 100% щетите,освен 2 та смачкани радиатора-просто удара е в дърво,точно в средата на капака и почти не мога и него да отворя.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот gergeto » Нед 08 яну 2017 14:36


Искрено се надявам тая тема да има развитие,не заради моя проблем,а защото много рядко в нашия форум се получава такъв професионален спор м/у двама професионалисти- Pe6kata i Mayma. Лично за мен такава дискусия м/у хора "в час" с материята ,може да ми донесе само активи.Винаги съм готов да науча нещо повече ,че и безплатно.. :th_up


Потребителски аватар
mayma
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 658
Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
Автомобил: VW Lupo 3L
Двигател: ANY
Местоположение: София

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот mayma » Нед 08 яну 2017 19:04


Аз за втори път благодаря на колегата pe6kata за изразеното компетентно мнение и времето отделено да го напише.


Дехидратора при "СЕАТ Кордоба ASV-110 TDI-2001г" е тип елемент .

Последния заменен номер е този : 1J0820191D

Изглежда така :
Изображение

Локация : от пасажерската страна зад предната броня.Закрепен е на маската.
Няма специфики при смяната.

Поздрави


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот gergeto » Нед 08 яну 2017 19:31


Благодаря ,мayма.Бих поддържaл колата си в твоя сервиз,но има маса фактори.....Успех и занапред...,както и на колегата pe6kata. :bowdown :th_up


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот pe6kata » Нед 08 яну 2017 19:58


На някоя от марките - international, nrf, termotec,( мисля че на последната) радиатора върви в комплект с дехидратора и идва на много хубава цена. Слагайново, да не си се подлъгал по втора употреба!


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот gergeto » Нед 08 яну 2017 21:50


Намерих цялата предница в комплект на добра цвна-радиаторите(охладителен и климатичен ми ги дават бонус). :screwy


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот pe6kata » Нед 08 яну 2017 22:25


Късмет!


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот gergeto » Пон 09 яну 2017 10:28


pe6kata написа:Късмет!

Aаа, не разчитам на късмет-просто ще си купя нови радиатори.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта