Колега pe6kata благодаря за отделеното време за написването на коментара.
Торбичката за която говориш-година на вграждане между 2003-2008 година.Там се сменя цял кондензатор, но това колега не е нов VW(това е технология от преди 10-15години :) След това VAG връща стандарта на дехидратор-елемент и към ден днешен новите модели са с филтър тип елемент.Масово при отваряне на системата хората не затварят щуцерите и въпросната торбичка/гел си уголемява размерите до няколко пъти.При постоянно зацепените компресори имаме повече механичен прах.Може да отворите един не сменен дехидратор в продължение на няколко сезона и да видите, че цедката е пробита. Съответно филтъра не е ефективен. За това съм споменал, че компресорите вървят като топъл хляб.
На Семинарите на VW присъстват лектори на големите производители на климатични компоненти.Не твърдя, че зная очевидно колкото вас колега, но знам това което ми е необходимо, за да работя и да покривам стандартите на производителя и очакванията на клиентите.
Всеки споделя мнение и опит. Не мисля, че трябва с този отрицателен тон да се пишат коментари и да се влиза в спорове.Може да се нашише "просто аз мисля, че не се смяня, защото..... "
Така изглежда например дехидратора на голф 7 2.0ТДИ. (като има вариант да е и без тип елемент, но рядко)
Тогава изглежда така:
И за едното и за другото VW пише замяна преди пред сезонно обслужване на системата
Поздрави.
Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ
Така и така сме се заприказвали...
Моята теория за чупенето на компресорите при новите коли:
1. Постоянно зацепен. Дори и да не е включен, в него се въртят всички части, макар че буталата само трептят и на практика не генерират налягане. Има ли движение, има и износване. Особено в зимния период. Неслучайно при старото поколение компресори с електромагнитни съединители, при падане на температури под 5-0 градуса, се забранява включването на компресора заради влошеното мазане /маслото не е ефективно на тези температури/. А маслото за R134а е еднакво - PAG, независимо от поколението на компресора.
2. Монтирането на филтър-дехидратора паралелно на кондензатора, като по този начин се филтрира само някаква част от циркулиращия фреон.
3. Експлоатацията непрекъсното в режим "ауто", при който климатика работи без да има нужда от охлаждане, като по този начин се изчерпва ресурса на компресора, а той ксто всеки агрегат има ресурс.
Един такъв компресор изкарва обикновено 200-300хил км, но е много относително все пак. Зависи от много фактори.
Не съм съгласен, че ноеите компресори отделят повече механични частици, тъй кат механично са почти идентични с постоянно зацепените като механика, дори съм заменял части от едно поколение на друго. Просто им се изчерпва по бързо ресурса като наработени часове, като се има в предвид, че са облагодетелствани като работа, нямат разки натоварвания и работят при чувствително по-ниски налягания, дължащи се както на прецизното Ел . управление, така и на типа кондензатор, който обикновено се изполва при това поколение.
Гледам, че все повече коли излизат с компресори, които имат електромагнитни съединители и се управляват с електрически контролни клапани, което за мен лично е по-добрия вариант - ползват се предимствата на деата типа компресори, и се избягват недостатъците им.
Торбичките се късат от стружките обикновено.
До последен модел коли нямам досег и е нормално докато са гаранционни.
Имам обаче наблюдения върху работата на фирмени сервизи по гаранционни и извънгаранционни ремонти. :)
Важното е да сме живи и здрави
Моята теория за чупенето на компресорите при новите коли:
1. Постоянно зацепен. Дори и да не е включен, в него се въртят всички части, макар че буталата само трептят и на практика не генерират налягане. Има ли движение, има и износване. Особено в зимния период. Неслучайно при старото поколение компресори с електромагнитни съединители, при падане на температури под 5-0 градуса, се забранява включването на компресора заради влошеното мазане /маслото не е ефективно на тези температури/. А маслото за R134а е еднакво - PAG, независимо от поколението на компресора.
2. Монтирането на филтър-дехидратора паралелно на кондензатора, като по този начин се филтрира само някаква част от циркулиращия фреон.
3. Експлоатацията непрекъсното в режим "ауто", при който климатика работи без да има нужда от охлаждане, като по този начин се изчерпва ресурса на компресора, а той ксто всеки агрегат има ресурс.
Един такъв компресор изкарва обикновено 200-300хил км, но е много относително все пак. Зависи от много фактори.
Не съм съгласен, че ноеите компресори отделят повече механични частици, тъй кат механично са почти идентични с постоянно зацепените като механика, дори съм заменял части от едно поколение на друго. Просто им се изчерпва по бързо ресурса като наработени часове, като се има в предвид, че са облагодетелствани като работа, нямат разки натоварвания и работят при чувствително по-ниски налягания, дължащи се както на прецизното Ел . управление, така и на типа кондензатор, който обикновено се изполва при това поколение.
Гледам, че все повече коли излизат с компресори, които имат електромагнитни съединители и се управляват с електрически контролни клапани, което за мен лично е по-добрия вариант - ползват се предимствата на деата типа компресори, и се избягват недостатъците им.
Торбичките се късат от стружките обикновено.
До последен модел коли нямам досег и е нормално докато са гаранционни.
Имам обаче наблюдения върху работата на фирмени сервизи по гаранционни и извънгаранционни ремонти. :)
Важното е да сме живи и здрави
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ
Koлата е СЕАТ Кордоба ASV-110 TDI-2001г.За съжаление не мога да видя на 100% щетите,освен 2 та смачкани радиатора-просто удара е в дърво,точно в средата на капака и почти не мога и него да отворя.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ
Искрено се надявам тая тема да има развитие,не заради моя проблем,а защото много рядко в нашия форум се получава такъв професионален спор м/у двама професионалисти- Pe6kata i Mayma. Лично за мен такава дискусия м/у хора "в час" с материята ,може да ми донесе само активи.Винаги съм готов да науча нещо повече ,че и безплатно..
- mayma
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 658
- Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
- Автомобил: VW Lupo 3L
- Двигател: ANY
- Местоположение: София
Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ
Аз за втори път благодаря на колегата pe6kata за изразеното компетентно мнение и времето отделено да го напише.
Дехидратора при "СЕАТ Кордоба ASV-110 TDI-2001г" е тип елемент .
Последния заменен номер е този : 1J0820191D
Изглежда така :
Локация : от пасажерската страна зад предната броня.Закрепен е на маската.
Няма специфики при смяната.
Поздрави
Дехидратора при "СЕАТ Кордоба ASV-110 TDI-2001г" е тип елемент .
Последния заменен номер е този : 1J0820191D
Изглежда така :
Локация : от пасажерската страна зад предната броня.Закрепен е на маската.
Няма специфики при смяната.
Поздрави
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ
Благодаря ,мayма.Бих поддържaл колата си в твоя сервиз,но има маса фактори.....Успех и занапред...,както и на колегата pe6kata.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ
На някоя от марките - international, nrf, termotec,( мисля че на последната) радиатора върви в комплект с дехидратора и идва на много хубава цена. Слагайново, да не си се подлъгал по втора употреба!
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ
Намерих цялата предница в комплект на добра цвна-радиаторите(охладителен и климатичен ми ги дават бонус).
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ
pe6kata написа:Късмет!
Aаа, не разчитам на късмет-просто ще си купя нови радиатори.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта