Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
mayma
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 658
Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
Автомобил: VW Lupo 3L
Двигател: ANY
Местоположение: София

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот mayma » Пет 06 яну 2017 21:27


Bai Sando написа:Такива филтри имат колите висок клас.В една S 500 извадихме такива и бяха вътре в таблото.С активен въглен и миришеха на куче,понеже бяха оригиналните.Отделно си имаше и нормален филтър купе преди тях.

Просто мерцедес имат двойно пречистване на въздуха. Няма общо с висок или нисък клас.




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот pe6kata » Съб 07 яну 2017 8:43


Има го и на ц-класата.
При поддържана климатична система и правилно функционираща, филтър-дехидратора изкарва много години, в повечето случаи колкото самата кола.
Запуши ли се, си показва много ясно по работата на климатика.


Потребителски аватар
mayma
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 658
Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
Автомобил: VW Lupo 3L
Двигател: ANY
Местоположение: София

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот mayma » Съб 07 яну 2017 11:48


pe6kata написа:Има го и на ц-класата.
При поддържана климатична система и правилно функционираща, филтър-дехидратора изкарва много години, в повечето случаи колкото самата кола.
Запуши ли се, си показва много ясно по работата на климатика.


Само малко уточнение, че изкарва дехидратора, но при старите климатични система.Новите се увлажнявават/запушват и компресорите вървят като топъл хляб.

Това е консуматив, сменя се преди всеки активен сезон.VW го упоменава навсякъде.Както и се прави промивка на системата преди всеки сезон.

Поздрави.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13434
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот kris11 » Съб 07 яну 2017 14:10


apolon написа:Аха... :screwy
Все пак от какъв допълнителен филтър има нужда климатроника?Ами освен въздух и фреон друго няма,а те си имат филтри.

А има нужда и не слагат . На хеликоптерчето вътре в панела на климатроника. така се набива с космарлък,че хеликоптерчето спира да се върти /, даже и отворите на панела на климата се задръстват. Хеликоптерчето вкарва вътре въздух от купето за да се знае колко е Темп.

mayma е прав за новите кочинки.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот pe6kata » Съб 07 яну 2017 17:01


Напротив, не е прав за новите!


Потребителски аватар
mayma
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 658
Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
Автомобил: VW Lupo 3L
Двигател: ANY
Местоположение: София

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот mayma » Съб 07 яну 2017 17:16


Не убеждавам никого в твърденията си.Мнението ми е на базата на ремонтни ръковосдства,програми и обучителни семинари от VW и от опита който имаме в това. Хората са масово неинформирани и не си обслужват климатичната система правилно :c020 Всичко е елементарна логика, вечни неща няма и това не е.Най-малкото при старите и новите система дехидраторите се различават.


Поздрави.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот pe6kata » Съб 07 яну 2017 18:04


С ремонт на автоклиматици май не се занимавате.


Потребителски аватар
mayma
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 658
Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
Автомобил: VW Lupo 3L
Двигател: ANY
Местоположение: София

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот mayma » Съб 07 яну 2017 19:42


pe6kata написа:С ремонт на автоклиматици май не се занимавате.



Занимаваме се.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот pe6kata » Съб 07 яну 2017 20:41


Ако се занимавате с ремонт и на автоклиматици, а не просто пълните фреон, няма как да пишеш такива неща.

mayma написа: Само малко уточнение, че изкарва дехидратора, но при старите климатични система.Новите се увлажнявават/запушват и компресорите вървят като топъл хляб.
Това е консуматив, сменя се преди всеки активен сезон.VW го упоменава навсякъде.Както и се прави промивка на системата преди всеки сезон.
Поздрави.


Дехидраторът при новите автомобили е вграден в кондензатора. Включва се успоредно на кондензатора и дори да се запуши, а това няма как да стане, няма да повлияе на работата на системата. Да ти обясня и как изглежда, щото съм сигурен, че никога не си сменял на по-нов фолксваген - един чорап пълен със топчета силикагел, или елемент-т.нар.ракети.
Дехидратор самостоятелно не се сменя при тоя тип, просто щото е безсмислено, дойде ли ред за смяната му, то задължително ще се смени кондензатора и още куп неща. (Визирам счупен компресор, както и фактът, че кондензатор тип " успореден" не се промива.)
Това, което се прави всяка година, независимо дали е фв или която и да е друга марка, е да се обслужва системата - източване и рециклиране на фреона, вакуумиране и зареждане с указаното от производителя количество фреон и допълване с масло. Естествено и проверка на работата на системата като параметри.
Някъде препоръчват подмяна на дехидратора на период от 2 до 5 години, на други места - само при необходимост. (подпушване, ремонт на системата, разхерметизиране за по-дълъг период от време и т.н.)
Подпушват се дехидраторите на старите системи, понеже са последователно вързани след кондензатора. Изключвам системите с капилярна тръбичка, но и там не се стига до подпушване.
Климатиците на новите коли се чупят често поради съвсем друга причина и тя не е влага, се нарича постоянно зацепен компресор! Дали стара или нова система, визирам R134a, е все тая по отношение на влагата - има един процес, наречен осмоза и т.н.

За ежегодно задължително промиване на системата при положение, че е напълно изправна - без коментар.

Имам още много да пиша по темата, спомена за връзките по системата... но да не изземвам функциите на лекторите ти. Между другото, ако искате да научите климатиците, няма как да стане от семинари на Фв. Препоръчвам сериозно обучение по хладилна и климатична техника. Профилирани семинари на денсо, делфи, санден... биха били полезни. Човек винаги има какво да научи и се учи докато е жив.
Дано другите ремонти да са ви по-силни.
Поздрави.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 07 яну 2017 21:01


pe6kata написа:Ако се занимавате с ремонт и на автоклиматици, а не просто пълните фреон, няма как да пишеш такива неща.

Дехидраторът при новите автомобили е вграден в кондензатора. Включва се успоредно на кондензатора и дори да се запуши, а това няма как да стане, няма да повлияе на работата на системата. Да ти обясня и как изглежда, щото съм сигурен, че никога не си сменял на по-нов фолксваген - един чорап пълен със топчета силикагел, или елемент-т.нар.ракети.
Дехидратор самостоятелно не се сменя при тоя тип, просто щото е безсмислено, дойде ли ред за смяната му, то задължително ще се смени кондензатора и още куп неща. (Визирам счупен компресор, както и фактът, че кондензатор тип " успореден" не се промива.)
Това, което се прави всяка година, независимо дали е фв или която и да е друга марка, е да се обслужва системата - източване и рециклиране на фреона, вакуумиране и зареждане с указаното от производителя количество фреон и допълване с масло. Естествено и проверка на работата на системата като параметри.
Някъде препоръчват подмяна на дехидратора на период от 2 до 5 години, на други места - само при необходимост. (подпушване, ремонт на системата, разхерметизиране за по-дълъг период от време и т.н.)
Подпушват се дехидраторите на старите системи, понеже са последователно вързани след кондензатора. Изключвам системите с капилярна тръбичка, но и там не се стига до подпушване.
Климатиците на новите коли се чупят често поради съвсем друга причина и тя не е влага, се нарича постоянно зацепен компресор! Дали стара или нова система, визирам R134a, е все тая по отношение на влагата - има един процес, наречен осмоза и т.н.

За ежегодно задължително промиване на системата при положение, че е напълно изправна - без коментар.

Имам още много да пиша по темата, спомена за връзките по системата... но да не изземвам функциите на лекторите ти. Между другото, ако искате да научите климатиците, няма как да стане от семинари на Фв. Препоръчвам сериозно обучение по хладилна и климатична техника. Профилирани семинари на денсо, делфи, санден... биха били полезни. Човек винаги има какво да научи и се учи докато е жив.
Дано другите ремонти да са ви по-силни.
Поздрави.

Браво колега. Много ясно и точно си го написал.
Поздравления.
На Пасат В4 въпросния дехидратор изобщо не го сменя. Пет години и над 220000км.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот gergeto » Съб 07 яну 2017 21:01


Добре,темата взе да става итересна.Имам един конкретен въпрос-Преди около 2 седмици,колата ми излезе от строя-катастрофа.Спукан охладителен и климатични радиатори.Поради лошите метерологични условия и др. независещи от мен фактори,ремонта се отлага напред във времето.Какво ме съветвате да направя с климатичната система на колата,когато се стигне до нея за ремонт?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 07 яну 2017 21:06


Нови радиатори, фреон, масло. Проверка за течове.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот gergeto » Съб 07 яну 2017 21:11


Zdravko Zankov написа:Нови радиатори, фреон, масло. Проверка за течове.

Това ясно,ама след като е разхерметизирана тая система и стои отворена ,един вид,какво става стоя дехидр. филтър,с компресора и т.н.Трябва ли и тоя филтър да се сменя? :screwy


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот vlado_tonev » Съб 07 яну 2017 21:17


На кимпресора сигурно нищо няма да му стане.Но филтъра поема влагата от въздуха и със сигурност трябва да го смениш


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Къде се намира филтъра на климатроника,Голф МК4 1,6 АКЛ

Мнениеот pe6kata » Съб 07 яну 2017 22:25


gergeto написа:
Zdravko Zankov написа:Нови радиатори, фреон, масло. Проверка за течове.

Това ясно,ама след като е разхерметизирана тая система и стои отворена ,един вид,какво става стоя дехидр. филтър,с компресора и т.н.Трябва ли и тоя филтър да се сменя? :screwy

Не си писал каква е колата.
Ако е голф5 и произеодните му, и нагоре, нов радиатор независимо от марката и качеството, е оборудван с дехидратор.
Ако е по-стара, дехидратора е отделно от радиатора. Не е скъп, при подобен ремонт е грехота да не се смени.
Съветът ми е, ако има скъсана тръба, маркъч, да го затапиш/облепиш. Напълно достатъчно е, за да се запази системата.

На б4 имам не един и два сменяни само дехидратори, поради подпушване. И е кофти като се подпуши, особено като е частично, поради устройството на системата.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: goppa, Zdravkov94 и 223 госта