Ако се занимавате с ремонт и на автоклиматици, а не просто пълните фреон, няма как да пишеш такива неща.
mayma написа: Само малко уточнение, че изкарва дехидратора, но при старите климатични система.Новите се увлажнявават/запушват и компресорите вървят като топъл хляб.
Това е консуматив, сменя се преди всеки активен сезон.VW го упоменава навсякъде.Както и се прави промивка на системата преди всеки сезон.
Поздрави.
Дехидраторът при новите автомобили е вграден в кондензатора. Включва се успоредно на кондензатора и дори да се запуши, а това няма как да стане, няма да повлияе на работата на системата. Да ти обясня и как изглежда, щото съм сигурен, че никога не си сменял на по-нов фолксваген - един чорап пълен със топчета силикагел, или елемент-т.нар.ракети.
Дехидратор самостоятелно не се сменя при тоя тип, просто щото е безсмислено, дойде ли ред за смяната му, то задължително ще се смени кондензатора и още куп неща. (Визирам счупен компресор, както и фактът, че кондензатор тип " успореден" не се промива.)
Това, което се прави всяка година, независимо дали е фв или която и да е друга марка, е да се обслужва системата - източване и рециклиране на фреона, вакуумиране и зареждане с указаното от производителя количество фреон и допълване с масло. Естествено и проверка на работата на системата като параметри.
Някъде препоръчват подмяна на дехидратора на период от 2 до 5 години, на други места - само при необходимост. (подпушване, ремонт на системата, разхерметизиране за по-дълъг период от време и т.н.)
Подпушват се дехидраторите на старите системи, понеже са последователно вързани след кондензатора. Изключвам системите с капилярна тръбичка, но и там не се стига до подпушване.
Климатиците на новите коли се чупят често поради съвсем друга причина и тя не е влага, се нарича постоянно зацепен компресор! Дали стара или нова система, визирам R134a, е все тая по отношение на влагата - има един процес, наречен осмоза и т.н.
За ежегодно задължително промиване на системата при положение, че е напълно изправна - без коментар.
Имам още много да пиша по темата, спомена за връзките по системата... но да не изземвам функциите на лекторите ти. Между другото, ако искате да научите климатиците, няма как да стане от семинари на Фв. Препоръчвам сериозно обучение по хладилна и климатична техника. Профилирани семинари на денсо, делфи, санден... биха били полезни. Човек винаги има какво да научи и се учи докато е жив.
Дано другите ремонти да са ви по-силни.
Поздрави.