Голф 3 - ремонтен комплект за скоростен лост

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
deadshark
Мнения: 289
Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 - ремонтен комплект за скоростен лост

Мнениеот deadshark » Чет 23 фев 2017 21:27


Благодаря колега, поиграх си малко с реглажа на този ексцентрик и сега се пооправиха нещата! Е не е перфектно, но е в пъти по-добре от преди.




Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3099
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Голф 3 - ремонтен комплект за скоростен лост

Мнениеот georgebonev » Сря 20 сеп 2017 15:43


Кутия CHD / 020, двигател AAZ TD 75HP, Голф 3.
Лостова система с "топуз" (тежест).

Голям луфт на ск.лост във всички посоки. Първа скорост отказа да влиза, понякога вместо задна се включваше първа. За да влезе първа, първо се минава през втора скорост и тогава към първа скорост. Другите скорости без проблем.

За "закърпване" на проблема, докато си намерите :arrow ремонтния комплект (мисля, че този е най-пълен), може да се направи следното:
Развивате леко гайката, която стяга скобата в края на пръта, от към двигателя:
Изображение
И леко премествате ск.лост на дясно, по посока на 5 скорост, но без да го местите напред или назад, и стягате гайката. Преместването е около 5-10 мм, зависи колко ви е хлабината.
Така може да загубите 5 скорост, но ще имате първа.

Освен горния ремонтен комплект, най-вероятно ще ви трябва още една "оранжева" втулка, паразитния вал/лост (с топчето) и "основата" под скоростния лост.

Оранжевата втулка от към купето:
VAG 191-711-190-B (има я и се купува отделно)
Изображение

"Основата" под ск.лост:
VAG 191-798-116-A (SWAG 99-90-8338)
Изображение
(при мен капачето - пружинираща пластинка, беше пукната от едната, вътрешната, страна. Не можах да избия щифта, който държи топчето и си сложих пак старата пукната капачка, но завъртяна на 180 градуса - пукнатото застана от другата страна).

Паразитния лост:
VAG 1H0-711-173
Изображение

Процедурата по смяната е описана от братушките, аз ще спомена само две неща:
Тези лостчета се освобождават с плоска отвертка:
Изображение
Пробвах и напъвах да ги освободя от топчетата както си бяха закопчани, но не успях. :mrgreen

Свалянето на дългия прът от скоростния лост до двигателя става без сваляне на ауспух. Свалих термозащитните ламарини над ауспуха. От към купето се маха топката на скоростния лост, освобождава се кутията от две гайки от към пепелника и една голяма в предната част, както и още две гайки, които държат ск.лост. Освобождават се и два болта от долната страна на купето. Избива се оранжевата втулка в посока към скоростния лост, навътре в купето, в кутията.
След това с няколко движения напред-назад и завъртания, скоростния лост беше освободен надолу, а пръта излезе назад. Когато го местите напред, пръта опира в хидр.рейка, в един момент пръта трябва да мине над рейката и завъртате, след това местите назад и пак завъртате и пак напред и завъртане. Това е заедно с кутията, ск.лост и пръта. В един момент от завъртането, ск.лост се освобождава и може да го извадите. Продължавате със завъртанията и движенията напред-назад на пръта и в един момент той също се освобождава за да го извадите назад.
Общо взето ми трябваха около 10-на движения, за да се освободят ск.лост и пръта.

При сглобяването, първо оранжевата втулка я набивате почти до края на пръта, и пак по същия начин със завъртане и напред-назад, нещата си идват на място. Когато вкарате пръта и скоростния лост в купето и завиете двата болта от долната страна на купето, оранжевата втулка я "набих" на мястото й с помощта на скоростния лост и пръта, като натискате напред.
:flag_bulgaria

Това свалих и подмених лоста и двете втулки за него
Изображение

"Оранжевата" втулка от към двигателя. Нитовете избих и новата втулка стегнах с двете болтчета и гайки от комплекта
Изображение

Началото на пръта от към двигателя, освободен от лостовете
Изображение

Термозащитните ламарини свалени и кутията на ск.лост освободена от болтовете от долу
Изображение

Двата болта (в дясно), които държат кутията от долу
Изображение

Гайката, която държи кутията на ск.лост в купето :redface
Изображение

Момента, в който ск.лост е освободен
Изображение

Пръта опира в рейката, трябва да се прекара началото на пръта над нея със завъртане и напред-назад
Изображение

За настройка се разминах без ползване на шаблона. Просто пръта и ск.лост (след сглобяване) стоеше "твърдо" в централно положение и внимателно напъхах скобата на около 5-6 мм от края (колкото си беше и преди това) и стегнах. Пробата се оказа успешна и всички скорости се включват нормално.
:flag_bulgaria


Потребителски аватар
BOCOO
Мнения: 517
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 9:23
Автомобил: golf3
Двигател: AEE 1996
Местоположение: svishtov

Re: Голф 3 - ремонтен комплект за скоростен лост

Мнениеот BOCOO » Чет 21 сеп 2017 9:25


а може ли от тампоните на двигателя да влиза трудно първа и защо


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3099
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Голф 3 - ремонтен комплект за скоростен лост

Мнениеот georgebonev » Чет 21 сеп 2017 18:25


Възможно е...
За първа скорост не помня дали имаше проблем, но за задна имах. При включване на задна се усещаше "хъркане" и едва, едва вървеше, т.е. имах незацепване. След смяна на тампона на скоростите, задната се оправи и включваше и работеше нормално. Това е за Голф 3, CHD кутия, лостов механизъм.
При износването на тампоните, позицията на двигателя, респективно ск.кутия, се променя и от там постепенно идва и проблем със скоростите, най-често първа и задна.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], ognqn и 73 госта