Голф 3 - ремонтен комплект за скоростен лост
- deadshark
- Мнения: 289
- Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 3 - ремонтен комплект за скоростен лост
Благодаря колега, поиграх си малко с реглажа на този ексцентрик и сега се пооправиха нещата! Е не е перфектно, но е в пъти по-добре от преди.
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Голф 3 - ремонтен комплект за скоростен лост
Кутия CHD / 020, двигател AAZ TD 75HP, Голф 3.
Лостова система с "топуз" (тежест).
Голям луфт на ск.лост във всички посоки. Първа скорост отказа да влиза, понякога вместо задна се включваше първа. За да влезе първа, първо се минава през втора скорост и тогава към първа скорост. Другите скорости без проблем.
За "закърпване" на проблема, докато си намерите ремонтния комплект (мисля, че този е най-пълен), може да се направи следното:
Развивате леко гайката, която стяга скобата в края на пръта, от към двигателя:
И леко премествате ск.лост на дясно, по посока на 5 скорост, но без да го местите напред или назад, и стягате гайката. Преместването е около 5-10 мм, зависи колко ви е хлабината.
Така може да загубите 5 скорост, но ще имате първа.
Освен горния ремонтен комплект, най-вероятно ще ви трябва още една "оранжева" втулка, паразитния вал/лост (с топчето) и "основата" под скоростния лост.
Оранжевата втулка от към купето:
VAG 191-711-190-B (има я и се купува отделно)
"Основата" под ск.лост:
VAG 191-798-116-A (SWAG 99-90-8338)
(при мен капачето - пружинираща пластинка, беше пукната от едната, вътрешната, страна. Не можах да избия щифта, който държи топчето и си сложих пак старата пукната капачка, но завъртяна на 180 градуса - пукнатото застана от другата страна).
Паразитния лост:
VAG 1H0-711-173
Процедурата по смяната е описана от братушките, аз ще спомена само две неща:
Тези лостчета се освобождават с плоска отвертка:
Пробвах и напъвах да ги освободя от топчетата както си бяха закопчани, но не успях.
Свалянето на дългия прът от скоростния лост до двигателя става без сваляне на ауспух. Свалих термозащитните ламарини над ауспуха. От към купето се маха топката на скоростния лост, освобождава се кутията от две гайки от към пепелника и една голяма в предната част, както и още две гайки, които държат ск.лост. Освобождават се и два болта от долната страна на купето. Избива се оранжевата втулка в посока към скоростния лост, навътре в купето, в кутията.
След това с няколко движения напред-назад и завъртания, скоростния лост беше освободен надолу, а пръта излезе назад. Когато го местите напред, пръта опира в хидр.рейка, в един момент пръта трябва да мине над рейката и завъртате, след това местите назад и пак завъртате и пак напред и завъртане. Това е заедно с кутията, ск.лост и пръта. В един момент от завъртането, ск.лост се освобождава и може да го извадите. Продължавате със завъртанията и движенията напред-назад на пръта и в един момент той също се освобождава за да го извадите назад.
Общо взето ми трябваха около 10-на движения, за да се освободят ск.лост и пръта.
При сглобяването, първо оранжевата втулка я набивате почти до края на пръта, и пак по същия начин със завъртане и напред-назад, нещата си идват на място. Когато вкарате пръта и скоростния лост в купето и завиете двата болта от долната страна на купето, оранжевата втулка я "набих" на мястото й с помощта на скоростния лост и пръта, като натискате напред.
Това свалих и подмених лоста и двете втулки за него
"Оранжевата" втулка от към двигателя. Нитовете избих и новата втулка стегнах с двете болтчета и гайки от комплекта
Началото на пръта от към двигателя, освободен от лостовете
Термозащитните ламарини свалени и кутията на ск.лост освободена от болтовете от долу
Двата болта (в дясно), които държат кутията от долу
Гайката, която държи кутията на ск.лост в купето
Момента, в който ск.лост е освободен
Пръта опира в рейката, трябва да се прекара началото на пръта над нея със завъртане и напред-назад
За настройка се разминах без ползване на шаблона. Просто пръта и ск.лост (след сглобяване) стоеше "твърдо" в централно положение и внимателно напъхах скобата на около 5-6 мм от края (колкото си беше и преди това) и стегнах. Пробата се оказа успешна и всички скорости се включват нормално.
Лостова система с "топуз" (тежест).
Голям луфт на ск.лост във всички посоки. Първа скорост отказа да влиза, понякога вместо задна се включваше първа. За да влезе първа, първо се минава през втора скорост и тогава към първа скорост. Другите скорости без проблем.
За "закърпване" на проблема, докато си намерите ремонтния комплект (мисля, че този е най-пълен), може да се направи следното:
Развивате леко гайката, която стяга скобата в края на пръта, от към двигателя:
И леко премествате ск.лост на дясно, по посока на 5 скорост, но без да го местите напред или назад, и стягате гайката. Преместването е около 5-10 мм, зависи колко ви е хлабината.
Така може да загубите 5 скорост, но ще имате първа.
Освен горния ремонтен комплект, най-вероятно ще ви трябва още една "оранжева" втулка, паразитния вал/лост (с топчето) и "основата" под скоростния лост.
Оранжевата втулка от към купето:
VAG 191-711-190-B (има я и се купува отделно)
"Основата" под ск.лост:
VAG 191-798-116-A (SWAG 99-90-8338)
(при мен капачето - пружинираща пластинка, беше пукната от едната, вътрешната, страна. Не можах да избия щифта, който държи топчето и си сложих пак старата пукната капачка, но завъртяна на 180 градуса - пукнатото застана от другата страна).
Паразитния лост:
VAG 1H0-711-173
Процедурата по смяната е описана от братушките, аз ще спомена само две неща:
Тези лостчета се освобождават с плоска отвертка:
Пробвах и напъвах да ги освободя от топчетата както си бяха закопчани, но не успях.
Свалянето на дългия прът от скоростния лост до двигателя става без сваляне на ауспух. Свалих термозащитните ламарини над ауспуха. От към купето се маха топката на скоростния лост, освобождава се кутията от две гайки от към пепелника и една голяма в предната част, както и още две гайки, които държат ск.лост. Освобождават се и два болта от долната страна на купето. Избива се оранжевата втулка в посока към скоростния лост, навътре в купето, в кутията.
След това с няколко движения напред-назад и завъртания, скоростния лост беше освободен надолу, а пръта излезе назад. Когато го местите напред, пръта опира в хидр.рейка, в един момент пръта трябва да мине над рейката и завъртате, след това местите назад и пак завъртате и пак напред и завъртане. Това е заедно с кутията, ск.лост и пръта. В един момент от завъртането, ск.лост се освобождава и може да го извадите. Продължавате със завъртанията и движенията напред-назад на пръта и в един момент той също се освобождава за да го извадите назад.
Общо взето ми трябваха около 10-на движения, за да се освободят ск.лост и пръта.
При сглобяването, първо оранжевата втулка я набивате почти до края на пръта, и пак по същия начин със завъртане и напред-назад, нещата си идват на място. Когато вкарате пръта и скоростния лост в купето и завиете двата болта от долната страна на купето, оранжевата втулка я "набих" на мястото й с помощта на скоростния лост и пръта, като натискате напред.
Това свалих и подмених лоста и двете втулки за него
"Оранжевата" втулка от към двигателя. Нитовете избих и новата втулка стегнах с двете болтчета и гайки от комплекта
Началото на пръта от към двигателя, освободен от лостовете
Термозащитните ламарини свалени и кутията на ск.лост освободена от болтовете от долу
Двата болта (в дясно), които държат кутията от долу
Гайката, която държи кутията на ск.лост в купето
Момента, в който ск.лост е освободен
Пръта опира в рейката, трябва да се прекара началото на пръта над нея със завъртане и напред-назад
За настройка се разминах без ползване на шаблона. Просто пръта и ск.лост (след сглобяване) стоеше "твърдо" в централно положение и внимателно напъхах скобата на около 5-6 мм от края (колкото си беше и преди това) и стегнах. Пробата се оказа успешна и всички скорости се включват нормално.
- BOCOO
- Мнения: 517
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 9:23
- Автомобил: golf3
- Двигател: AEE 1996
- Местоположение: svishtov
Re: Голф 3 - ремонтен комплект за скоростен лост
а може ли от тампоните на двигателя да влиза трудно първа и защо
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Голф 3 - ремонтен комплект за скоростен лост
Възможно е...
За първа скорост не помня дали имаше проблем, но за задна имах. При включване на задна се усещаше "хъркане" и едва, едва вървеше, т.е. имах незацепване. След смяна на тампона на скоростите, задната се оправи и включваше и работеше нормално. Това е за Голф 3, CHD кутия, лостов механизъм.
При износването на тампоните, позицията на двигателя, респективно ск.кутия, се променя и от там постепенно идва и проблем със скоростите, най-често първа и задна.
За първа скорост не помня дали имаше проблем, но за задна имах. При включване на задна се усещаше "хъркане" и едва, едва вървеше, т.е. имах незацепване. След смяна на тампона на скоростите, задната се оправи и включваше и работеше нормално. Това е за Голф 3, CHD кутия, лостов механизъм.
При износването на тампоните, позицията на двигателя, респективно ск.кутия, се променя и от там постепенно идва и проблем със скоростите, най-често първа и задна.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], ognqn и 73 госта