VW Golf 4 1998 1.9 TDI AHF - трака при натиснат съединител
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 31 окт 2013 19:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кюстендил
VW Golf 4 1998 1.9 TDI AHF - трака при натиснат съединител
Здравейте, колеги. Преди няколко дни бях пуснал тема, в която ставаше въпрос за трудно влизане на първа и втора скорост. Насочихте ме да направя реглаж и тези дни се канех да направя точно това, но голфчето ме изненада неприятно... Днес както си карам по магистралата, реших да го понастъпя и продухам. Натискам педала на газта докрай и установявам, че колата не ускорява както преди. Точно преди да усетя хубавия ряз от турбото, колата започва да вибрира и се чува едно бучене отпред. Прибрах се бавно до провинцията и спрях за едно кафе. Качвам се, паля и изведнъж започва да се чува едно леко тракане отпред, а педала на съединителя буквално започва да подскача. Натискам съединителя и тракането се засилва още повече. Самият педал също стана още по-твърд и започна да вибрира много силно. Утре ще я качваме на канал и ще сваляме всичко(съединител, маховик и т.н.). Колебая се дали да я откарам до майстора в това състояние или да я дърпаме. Тези симпоми, какъв проблем вещаят?
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 31 окт 2013 19:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кюстендил
Re: VW Golf 4 1998 1.9 TDI AHF - трака при натиснат съединител
След сваляне на съединителя, равносметката е следната:
- счупен аксиален лагер
- счупени пластини на притискателния диск (направо са се вкопали в него)
- почти никакво феродо, което да е останало по феродовия диск
Стъмни се и не ни остана време да свалим и демпферния маховик(ще го сваляме утре). Преди да се счупи съединителя, не съм усещал да има вибрации в купето. Възможно ли е при това положение да съм счупил и маховика? Силно се надявам да се размина само със комплект съединител...
- счупен аксиален лагер
- счупени пластини на притискателния диск (направо са се вкопали в него)
- почти никакво феродо, което да е останало по феродовия диск
Стъмни се и не ни остана време да свалим и демпферния маховик(ще го сваляме утре). Преди да се счупи съединителя, не съм усещал да има вибрации в купето. Възможно ли е при това положение да съм счупил и маховика? Силно се надявам да се размина само със комплект съединител...
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 31 окт 2013 19:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кюстендил
Re: VW Golf 4 1998 1.9 TDI AHF - трака при натиснат съединител
Маховика нямаше никакъв ход. Подмених всичко - съединител комплект + маховик (Всичко на Sachs). Гадното залюляване при спиране изчезна, но проблема със скоростите се влоши. Втора започна да влиза много трудно, а задна никаква я няма. Проблемът е доста странен за мен, защото се случва следното - Натискам съединителя, първа включва трудно и с леко напъване на лоста. Продължавам да държа съединителя натиснат и връщам лоста в неутрално състояние. Пак бутам към първа и този път влиза перфектно. Колкото и пъти да включа и изключа, първа влиза без проблем, но само ако не съм пуснал съединителя след първото включване. Също така при студен двигател, като натисна съединителя, оборотите падат леко и звука на мотора се променя за секунда. Май ще трябва да посетя Ники в Герман.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Golf 4 1998 1.9 TDI AHF - трака при натиснат съединител
Помпата на съединителя работи ли правилно?Пробваите да я обезвъздушите
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 31 окт 2013 19:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кюстендил
Re: VW Golf 4 1998 1.9 TDI AHF - трака при натиснат съединител
Ами след обикаляне на повече от 10 майстора(включително и от форумните) никой не ми даде някакво решение на проблема. Едни казват да си сменя скоростната кутия, други казват че съединителя е дефектен, трети не дават никакво мнение. Още отначалото ми се въртеше в главата помпата, но никой не искаше да и обърне внимание. Днес си направих експеримент - натискам съединителя и чакам 6-7 секунди. След това включвам първа и влиза доста по-добре. Обаче ако натисна съединителя и се опитам да включа първа веднага, не иска да влиза и запъва много здраво. Не знам дали разсъждавам правилно, но според мойта логика, съединителя отделя няколко секунди след натискането на педала. Демек някоя от помпите сработва бавно. (те нали бяха горна и долна?) Трудно ли се обезвъждушават тези помпи? Колко сервиза обиколих и никой не иска да ги погледне. Казват че щом включва(дори и със запъване) значи са здрави.
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Нед 12 яну 2014 18:32
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: Добрич/Силистра/Варна/Русе
Re: VW Golf 4 1998 1.9 TDI AHF - трака при натиснат съединител
Направи това, т.е. регулирай си жилата.... https://www.youtube.com/watch?v=iVPUyH1TYyI ... според вида на скоростната ти кутия и ще си решиш проблема най-вероятно!
и след това си смени майстора!!!!
А помпите' ги сменяй ако имаш теч или ти потъва педала.
и след това си смени майстора!!!!
А помпите' ги сменяй ако имаш теч или ти потъва педала.
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 31 окт 2013 19:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кюстендил
Re: VW Golf 4 1998 1.9 TDI AHF - трака при натиснат съединител
"Ventoman" каза, че голфа е преди 99 година и жилата се саморегулират (тоест не могат да се регулират ръчно). Майстори колко ли не смених... Вече и аз не знам от какво може да е проблема. Последна надежда ми остават помпите.
- Вероника.Богомил
- Мнения: 1
- Регистриран на: Пон 17 фев 2020 19:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Golf 4 1998 1.9 TDI AHF - трака при натиснат съединител
Здравейте на всички, искам да споделя проблема с моето голфче голф 4 1.9. Съединителя ми трака при натискане на педала някъде по средата, като задържам педала се чува тракане. Какъв може да е проблема? Моля за отговор ако знае някой.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 245 госта