Голф 3, 1.6, 75 к.с. Mono, AEA Проблем със смяна на водна тръба.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
emoted
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 22 окт 2010 1:30
Автомобил: VW Golf 3 1.6mi AEA gas
Двигател:
Местоположение: Bylgariq

Голф 3, 1.6, 75 к.с. Mono, AEA Проблем със смяна на водна тръба.

Мнениеот emoted » Чет 09 мар 2017 21:53


Здравейте, колеги!
Появи се теч на антифриза от връзката между фланеца (таралежа) и водната тръба, водеща към водната помпа.
Махнах фланеца и искам да сменя уплътнението между фланеца и тръбата. Но видях, че ръба накрая ѝ се е изронил, по-точно крайния от двата ръба, между които се слага уплътнението.
Явно, тръбата е стара и искам да я сменя, но достъпа до нея е много труден, минава зад двигателя, под всмукателния колектор към водната помпа.
Някой сменял ли я е и как става като последователност с по-малки рискове?

Благодаря предварително!




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Голф 3, 1.6, 75 к.с. Mono, AEA Проблем със смяна на водна тръба.

Мнениеот pas1.8mi » Пет 10 мар 2017 10:31


Тръбата е фиксирана в единият край към водната помпа, а в другият край към фланеца.Може да има и едно ухо за болтче към двигателя,но не си спомням точно.Като купиш новата тръба ще видиш дали има такова ухо и къде е.Извади маркучите от фланеца,демонтирай го от главата и издърпай тръбата.Ще се извади трудно! icon_idea Почисти останалите пластмасови парчета от корпуса на водната помпа.Слагаш новата тръба с нови О-пръстени и готово. Успех с ремонта! :th_up


Потребителски аватар
emoted
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 22 окт 2010 1:30
Автомобил: VW Golf 3 1.6mi AEA gas
Двигател:
Местоположение: Bylgariq

Re: Голф 3, 1.6, 75 к.с. Mono, AEA Проблем със смяна на водна тръба.

Мнениеот emoted » Пет 10 мар 2017 12:01


Благодаря ти, че се включи. Сутринта я опипах слепешком внимателно и ненамирайки нищо по дължината ѝ, я разклатих, като успях да я изтегля. На практика, само е била втъкната във водната помпа или корпуса на двигателя (не знам точно в какво, защото не се вижда).
Само че, уплътнението от края към водната помпа остана във влагалището и не можах да извадя. На пипане го усещам цяло и гъвкаво. И оттам ми се появиха два въпроса:

1. Дали да не го оставя уплътнението както си е - без това нямам видимост и може да е малко трудно вкарването на новото, а и това изглежда гъвкаво, не ми течеше досега? А и новите дали са по-читави?

и

2. Дали да сменям и самата тръба, защото ми изглежда здрава, с изключение на онова липсващо парче от външния ръб, държащ О-пръстена в посока на фланеца? Все пак, външния ръб не играе кой знае каква роля при вкарване на О-пръстена във фланеца?


Ще се опитам да кача снимки, за да я видите:

http://dox.bg/files/dw?a=85fb14470a

http://dox.bg/files/dw?a=37ff542b80

http://dox.bg/files/dw?a=2aae96ef26

Не знам дали се справих със снимките, защото са големи и не можах да ги кача по друг начин.


Потребителски аватар
emoted
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 22 окт 2010 1:30
Автомобил: VW Golf 3 1.6mi AEA gas
Двигател:
Местоположение: Bylgariq

Re: Голф 3, 1.6, 75 к.с. Mono, AEA Проблем със смяна на водна тръба.

Мнениеот emoted » Пет 10 мар 2017 12:04


pas1.8mi, а кои останали пластмасови парчета от водната помпа визираш? Аз до помпата нямам досег, защото не ми е било нужно и мисля, че е зад капака, който предпазва и ангренажния ремък, който я задвижва.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Голф 3, 1.6, 75 к.с. Mono, AEA Проблем със смяна на водна тръба.

Мнениеот pas1.8mi » Пет 10 мар 2017 15:40


Обикновено се чупи частта ,влизаща във водната помпа.При теб не е така.Тръбата ти е от 1994год,а по спомен е около 10-15лв.Най добре си я смени с нова и нови О- пръстени.Старият О-пръстен може да извадиш с тел , огъната като кука.Монтирай новите пръстени на тръбата,намажи ги леко с малко грес и тогава монтирай тръбата.


Потребителски аватар
4i4o-dido
Мнения: 826
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
Автомобил: POLO 1.6 6N
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Голф 3, 1.6, 75 к.с. Mono, AEA Проблем със смяна на водна тръба.

Мнениеот 4i4o-dido » Пет 10 мар 2017 20:05


Тръбата върви с пръстените и беше към 50 лв..


Потребителски аватар
emoted
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 22 окт 2010 1:30
Автомобил: VW Golf 3 1.6mi AEA gas
Двигател:
Местоположение: Bylgariq

Re: Голф 3, 1.6, 75 к.с. Mono, AEA Проблем със смяна на водна тръба.

Мнениеот emoted » Съб 11 мар 2017 4:55


pas1.8mi написа:Обикновено се чупи частта ,влизаща във водната помпа.При теб не е така.Тръбата ти е от 1994год,а по спомен е около 10-15лв.Най добре си я смени с нова и нови О- пръстени.Старият О-пръстен може да извадиш с тел , огъната като кука.Монтирай новите пръстени на тръбата,намажи ги леко с малко грес и тогава монтирай тръбата.


То и аз си мислех да извадя уплътнението с някаква кука, но се плаша да не го съсипя така.
И прав си - колата ми е януари 95-та, ама гледай в Мегапартс в какво състояние продават оригинални тръби и на какви цени:

https://www.megaparts.bg/product/1050463316

При моята тръба по-широкото уплътнение остана към помпата заедно с крайния държащ го ръб, ако се забелязва от снимката ( в сайта продават и такива като моята с подобен дефект). Но като се замисля, за да се вкара тръбата с уплътнението е нужен основно вътрешния ръб, за да го изтласка навътре. Същото е в другия край към фланеца, където пак крайния ръб ми е леко поръбен на малко място.
Цената на тия тръби е по-висока от новите неоригинални- 28 лв срещу 15 лв.. Явно има търсене и предполагам има защо.
Представям си новите тръби от някакви рециклирани пластмаси, които ще ми създадат ядове след година-две отново. Но може и да греша.


Потребителски аватар
emoted
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 22 окт 2010 1:30
Автомобил: VW Golf 3 1.6mi AEA gas
Двигател:
Местоположение: Bylgariq

Re: Голф 3, 1.6, 75 к.с. Mono, AEA Проблем със смяна на водна тръба.

Мнениеот emoted » Съб 11 мар 2017 4:56


4i4o-dido написа:Тръбата върви с пръстените и беше към 50 лв..


Навярно пишеш за оригиналната. Иначе на Topran е 15-16 лв. Не знам дали с пръстените.


Потребителски аватар
emoted
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 22 окт 2010 1:30
Автомобил: VW Golf 3 1.6mi AEA gas
Двигател:
Местоположение: Bylgariq

Re: Голф 3, 1.6, 75 к.с. Mono, AEA Проблем със смяна на водна тръба.

Мнениеот emoted » Съб 11 мар 2017 16:58


Така. Признавам си, че не трябваше да се чудя дали да оставям оригиналната тръба - извадих старото уплътнение и видях колко е напукано.
Купих новата и ще я монтирам с новите О-пръстени. Смятам да не слагам силикон, освен ако не усетя с ръка някакви шупли. Само грес евентуално. Дано греста не е агресивна към гумата!

Понеже така и така съм свалил фланеца с термодатчика, който ми е комбиниран, го замерих с мултицета и ми показа 2830 на 5800 ома между двете двойки крачета. Все съм се чудел защо единият датчик показва наполовина на другия. Това май е нормално при температура на въздуха днес към 16 часа около 5 градуса по Целзий.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 163 госта