Golf 3, 1992 г. 1.8, 90 к.с. - стрелката на горивото не работи
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: Вто 29 дек 2009 21:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: v kolata
Golf 3, 1992 г. 1.8, 90 к.с. - стрелката на горивото не работи
Стрелката показваща нивото на горивото спря да работи, стои в най- ниско положение. Как може да се оправи това? Някой ако е имал същия проблем или знае........
Последна промяна от men79 на Пон 27 мар 2017 12:07, променено общо 1 път.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19686
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем със стрелката на таблото за показанията за гориво.
В раздела има шаблон за заглавията на темите: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=5&t=352508
Използвай бутон промени, за да направиш заглавието по шаблона.
Използвай бутон промени, за да направиш заглавието по шаблона.
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: Проблем със стрелката на таблото за показанията за гориво.
Може би проблем с нивомера или връзката с него
Изпратено от моят GT-I9301I с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят GT-I9301I с помощта на Tapatalk
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: Golf 3, 1992 г. 1.8, 90 к.с. - стрелката на горивото не работи
Колега,
отвори багажника, вдигни мокета от дъното му и ще видиш един кръгал капак с три винтчета.Свали капака и ще стигнеш до безиновата помпа. Извади буксата с проводниците от нея. Проводниците са четири- двата по-дебели захранват бензиновата помпа, а по-тънките са измерване нивото на горивото.
С парче проводник дай на късо двата тънки проводника на буксата и включи контактния ключ.Стрелката за горивото трябва да тръгне надясно и да покаже пълен резервоар.
Ако това стане проблема е вътре в резервоара.
Ако стрелката не мърда от нулата проблема е или в таблото или проводник от буксата до таблото.
отвори багажника, вдигни мокета от дъното му и ще видиш един кръгал капак с три винтчета.Свали капака и ще стигнеш до безиновата помпа. Извади буксата с проводниците от нея. Проводниците са четири- двата по-дебели захранват бензиновата помпа, а по-тънките са измерване нивото на горивото.
С парче проводник дай на късо двата тънки проводника на буксата и включи контактния ключ.Стрелката за горивото трябва да тръгне надясно и да покаже пълен резервоар.
Ако това стане проблема е вътре в резервоара.
Ако стрелката не мърда от нулата проблема е или в таблото или проводник от буксата до таблото.
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: Вто 29 дек 2009 21:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: v kolata
Re: Golf 3, 1992 г. 1.8, 90 к.с. - стрелката на горивото не работи
не е ли опасно това с късото, да не се запали нещо..... (имам една такава кола вече)
Re: Golf 3, 1992 г. 1.8, 90 к.с. - стрелката на горивото не работи
Може да се запали нещо, ако направиш късо на захранващите кабели (и с второ необходимо условие: ако си сложил по-як бушон, дето да не може да изгори в нужния момент. Или например от фалшивите китайски бушони, които се продават по 10 бр. за 1 лв.) - тогава да, може и да се запали нещо.
Обаче колегата ясно и точно ти каза, че по-дебелите кабели са захранване към помпата - гледаш да не ги окъсиш.
Датчикът е потенциометър с някаква ниска стойност - например от 100 ома до 0 ома (късо). Когато резервоарът е пълен, дава 0 ома.
Съответно като окъсиш подаваш сигнал към таблото, че все едно резервоарът е пълен - ако стрелката не отиде на това положение, а си седи на минималната стойност, значи най-вероятно жицата е прекъснала - до таблото не стига сигнал, че резервоарът е пълен. Или също може таблото да не отчита, (повредата да е в самото табло) - но е по-малко вероятно.
Вторият вариант е потенциометърът в резервоара да е прекъснал -> изтриват му се пистите, (особено в ниските стойности, ако колата се кара продължително на газ с фиксирано количество от 10-15 литра бензин в резервоара -- понеже потенциометърът се мандърца само в една определена част от графитната плочка, слоят там се изтрива и прекъсва.)
- ето това ти препоръчва колегата да установиш чрез този тест, с даването на късо - дали проблемът е в потенциометъра или в ел.инсталацията.
Ако не уцелиш дебелите захранващи кабели за помпата, няма опасност да изгори нещо. А датчикът така си работи.
- при пълен резервоар дава пълно късо. (просто прескачаме датчика --> като даваме късо вместо него, и гледаме дали натам системата работи.)
Обаче колегата ясно и точно ти каза, че по-дебелите кабели са захранване към помпата - гледаш да не ги окъсиш.
Датчикът е потенциометър с някаква ниска стойност - например от 100 ома до 0 ома (късо). Когато резервоарът е пълен, дава 0 ома.
Съответно като окъсиш подаваш сигнал към таблото, че все едно резервоарът е пълен - ако стрелката не отиде на това положение, а си седи на минималната стойност, значи най-вероятно жицата е прекъснала - до таблото не стига сигнал, че резервоарът е пълен. Или също може таблото да не отчита, (повредата да е в самото табло) - но е по-малко вероятно.
Вторият вариант е потенциометърът в резервоара да е прекъснал -> изтриват му се пистите, (особено в ниските стойности, ако колата се кара продължително на газ с фиксирано количество от 10-15 литра бензин в резервоара -- понеже потенциометърът се мандърца само в една определена част от графитната плочка, слоят там се изтрива и прекъсва.)
- ето това ти препоръчва колегата да установиш чрез този тест, с даването на късо - дали проблемът е в потенциометъра или в ел.инсталацията.
Ако не уцелиш дебелите захранващи кабели за помпата, няма опасност да изгори нещо. А датчикът така си работи.
- при пълен резервоар дава пълно късо. (просто прескачаме датчика --> като даваме късо вместо него, и гледаме дали натам системата работи.)
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: Вто 29 дек 2009 21:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: v kolata
Re: Golf 3, 1992 г. 1.8, 90 к.с. - стрелката на горивото не работи
Идеално обяснено и от двамата...само да попитам, тези малките кабелчета виждат ли се като се отвори капака на бензиновата помпа без тя да се изкарва ( можех и аз да проверя лесно , ако нямах газова бутилка там, която трябва да махам).
Re: Golf 3, 1992 г. 1.8, 90 к.с. - стрелката на горивото не работи
Махаш капака, който запушва дупката в ламарината на купето -- над мястото, където се намира бензиновата помпа и поплавъка с нивомера. (- не е този фланец, на който е монтирана помпата.)
Над съответното място, където е монтиран резервоарът на колата, има капак за достъп през купето до него. (за да не трябва да сваляш резервоара за такива глупости като ремонт/смяна на помпата и нивомера)
Няма нужда да отваряш резервоара - само вадиш буксата и правиш пробите.
Над съответното място, където е монтиран резервоарът на колата, има капак за достъп през купето до него. (за да не трябва да сваляш резервоара за такива глупости като ремонт/смяна на помпата и нивомера)
Няма нужда да отваряш резервоара - само вадиш буксата и правиш пробите.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bread1978 и 64 госта