Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Martin K.
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 01 ное 2016 22:35
Автомобил: Vw Vento
Двигател: 1 6 ABU 1993
Местоположение: Пловдив

Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот Martin K. » Пон 27 мар 2017 13:40


Здравейте ! Вчера се случи много интересен проблем.Колата е Голф 4 1.6 sr 101 коня, изведнъж единия цилиндър спря да работи и колата изкарваше суров бензин, като пушеше доста . Направихме диагностика с ВАГ-КОМ VCDS и излезнаха следните грешки: "01252 fuel injector for cylinder 4(n33) 29-00 short to ground" ; "00525 Oxygen(Lambda) Sensor(G39) 05-10 Input Open - Intermittet" ; "00635 Oxygen(Lambda) Sensor Heating Before CAT 37-00-Faulty " ; "Engine Coolant Temperature Sensor(G62) 27-10 Implausible Signal - Intermittet". След махане на главата , установихме, че инжектор 4 работи постоянно при подаване на контакт заедно с горивната помпа.Някакви предложения колеги какъв може да бъде проблема ? Благодаря предварително !




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот radotom » Пон 27 мар 2017 17:31


Martin K. написа: След махане на главата , установихме, че ...

Махане на главата?!?
За какво?

Просто трябваше да свалите дюзите.
Сега откачете куплунга на тази проблемна 4-а дюза и гледайте какво се случва.
Ако пак тече - блокирал ижектор. Сменя се.
Ако не тече, но теква като се закачи куплунга, има 2 възможности - или протрит кабел към 'маса' (всичко има постоянен + и се управлява по маса) или пробил транзистор в контролера.
Първия случай е ясен.
При втория случай по-добре да се ремонтира твоя контролер :c020


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот freelancer » Пон 27 мар 2017 19:08


Колега, общото между инжектора и помпата е релето, ти с умното реле ли си? Там минава захранването на инжекторите, помпата, ламбда сондата, подгрева.
Грешката на инжектора е за окъсяване, късо към земя, сигурен ли си, че проблема не е в захранването, може да имаш окъсяване, кабел на инжектора да опира някъде.
Не е нормално при контакт да работят инжекторите и помпата заедно! Помпата подкачва и спира.


Потребителски аватар
Martin K.
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 01 ное 2016 22:35
Автомобил: Vw Vento
Двигател: 1 6 ABU 1993
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот Martin K. » Пон 27 мар 2017 19:28


Благодаря за отзивите ! Значи проследихме жиците на 4 инжектор, като отиват до компютъра и като че ли нямаше замасило или прегоряло , но за всеки случай свързахме директно инжектора към компютъра , но пак впръсква потоянно(значи проблема не е такъв) и само 4-тата има постоянен минус а другите не . А ако в случай , че проблема е в компютъра как може да се управи или стария заминава в кофата :mhihi


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот radotom » Пон 27 мар 2017 21:45


Ааайде, в коша! :no
А колата? И тя?
Колко мислиш, че струва един дарлингтон NPN транзистор и за колко време, мислиш, се сменя?
Дай код на мотора.
Но при повечето контролери на 1.6 четвъртата дюза е на пин 56. Не всички, обаче!!! :a045
Отваряш компа, проследяваш от този пин пистата до кой транзистор води, виждаш му номера, купуваш и го сменяш!
Не е голяма философия


Потребителски аватар
Martin K.
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 01 ное 2016 22:35
Автомобил: Vw Vento
Двигател: 1 6 ABU 1993
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот Martin K. » Вто 28 мар 2017 9:01


АКL622201 това е кода колега . И най-вероятно ще е там проблема ,защото всичко друго е проверено.А да поясня главата я сваляхме защото нямаше компресия на 4 цилиндър и се съмнявахме в клапан или сигменти.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот radotom » Вто 28 мар 2017 15:33


Хммм... не било 56, а 65! :banghead
Тъй е, като не внимавам....
AKL unit.jpg


Потребителски аватар
Martin K.
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 01 ное 2016 22:35
Автомобил: Vw Vento
Двигател: 1 6 ABU 1993
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот Martin K. » Вто 28 мар 2017 18:09


Благодаря много колега ! А сега интересно от къде се купува такъв транзистор ?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот radotom » Вто 28 мар 2017 19:40


Няма как да отговоря, защото нямам такъв контролер да го отворя и да видя.
Ама ти имаш ;)
Отвори го :icon_lol

Ако те е страх сам - най-добре пробвай в сервиза на Викиват.
Вики-то е адски скъпарски пазар (обикновено цените с с +50% ), ама като се има предвид, че голяма част от транзисторите струват 0.5-1лв.... А съпротивленията са по 6 стотинки... Струва ли си да обикаляш :icon_lol
По-важното е, че поне в Пловдив няма магазин, който да е с дори половината от техните наличности.
Съответно - в техния сервиз ще стане най-бързо, защото сервизния просто ще взема чарка от магазина и готово!
Иначе и аз мога да го сменя танзистора, ама може да отнеме и 2 седмици една такава елементарна операцика :no
Кажи им към кой пин е проблемния сигнал (уточихме вече, че е пин 65), за да може техника да проследи пистите.
Не, че не може да го хване и с елементарно замерване за пробив Колектор-Емитер, де.

Ако няма наличен или подходящ заместител, попитай ги за модела транзистор - ще го поръчаме през Комет Електроникс, само да знаем какво търсим :c020


Потребителски аватар
Martin K.
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 01 ное 2016 22:35
Автомобил: Vw Vento
Двигател: 1 6 ABU 1993
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот Martin K. » Вто 28 мар 2017 21:59


Колега , благодаря много !!! Утре отивам и ще видим какво ще стане . В случай,че го нямат и трябва поръчка ще се свържа с тебе да го поръчаме .


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот dreadx » Сря 29 мар 2017 2:11


Дори и да е някакъв по-екзотичен, сигурно го има и в други стари и скрапови ЕКУ-та - виж точно какъв е транзисторът и питай тук, някой може да го има.
Аз затова много се радвам, когато ми подарят непотребна/неработеща автомобилна електроника, вместо да я изхвърлят - частите все може да потрябват на някого.
/ Е, за съжаление повечето такива ЕКУ-та свършват в мелачката на вторични суровини - ама кой да предполага, че са нужни.


Потребителски аватар
Martin K.
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 01 ное 2016 22:35
Автомобил: Vw Vento
Двигател: 1 6 ABU 1993
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот Martin K. » Сря 29 мар 2017 15:07


Да, напълно си прав колега ! Но за съжаление , "майсторите" от ВикиВат ми казаха , че е "невъзможно" да се проследи проблемния 65 пин и да се смени транзистора, а направо ми показаха кофата, буквално ! Някой колега от района на Пловдив , ако ще може да проследи и смени проблемния транзистор , да съобщи за да може да се свържа с него . Благодаря предварително !


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот freelancer » Сря 29 мар 2017 15:34


Колега, не можеш ли да си намериш втора употреба еку? Само трябва да ти сменят пина на имобилайзера. Потърси по моргите или в сайтовете.
https://www.olx.bg/ads/q-1.6-sr/


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот dreadx » Сря 29 мар 2017 16:06


Ако имаш обикновен мултицет от 6 лв., който има функция със зумер за проследяване на верига (да пищи като му се допрат двете пипала) -> пипаш въпросния пин с едното и проверяваш директно на кой от транзисторите отива - даже няма нужда да следиш пистата. Ако не се намери някой колега от Пловдив да помогне, виж при някой телевизионен техник - мисля, че ще може да ти свърши работа. Или ако знаеш един Milen_z, пише в Mitsubishi форума - много добър специалист е и се занимава точно с инжекциони - съответно и с ремонт на компютрите им. (ама той пък сигурно ще е зает - звънни и го питай де.)
А и ТВ-техник ще свърши работа, защото няма нещо по-специално от нещата, с които обикновено се занимава един ТВ-техник.
Виж и какво пише на транзисторите, да ги търсим (- не знам дали са транзистори - също може да е някакъв чип, ама до 199и някоя година си бяха с транзистори).


Потребителски аватар
Martin K.
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 01 ное 2016 22:35
Автомобил: Vw Vento
Двигател: 1 6 ABU 1993
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот Martin K. » Сря 29 мар 2017 19:34


IMG_20170329_171121n.jpg


това компютъра колеги . Всичко е доста малко и поне аз не мога да разгранича кое е транзистор. А дали има елементи от другата страна на платката.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 260 госта