Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
Не транзистор управлява дюзите а чип.Ако не си решил проблема имам такъв компютър.Ако имаш интерес пиши на лични.
- Martin K.
- Мнения: 16
- Регистриран на: Вто 01 ное 2016 22:35
- Автомобил: Vw Vento
- Двигател: 1 6 ABU 1993
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
Един колега от форума има компютър от Ауди А3 1.6 АКЛ мотор , същия като на голфа . Но дали ще работи колата напълно с него ?http://dox.bg/files/dw?a=aee5c92601 Питам защото колегата не е сигурен .
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
Може и да не получиш конкретен отговор на този въпрос тук - сигурно е някаква голяма мистерия и тайна само за посветени.
А пък не върви да си купуваш ЕКУ-та разни, без да знаеш дали ще станат.
Но ако ти е подарък или на някаква символична цена си струва занимавката - ще е интересно и образователно.
Ако платките и пиновете на ЕКУ-то са еднакви, може и да стане. Но или ще трябва да му флашнеш софтуера на Голфа,
или да прехвърлиш от твоето Flash-а (чипа) AM29F200bb и май още едно малко serial eeprom-че 93c56 -> някакво такова.
Или вариант 2 да си прехвърлиш драйвера за дюзите на твоето.
От една страна Flash-а по-лесно се запоява, но пък вторият вариант -> (с части от това ЕКУ да си поправиш твоето) -
ще е по-сигурен и не изисква внимателно сравняване на платки, и на схеми между двете коли - за да се види, че по пинове съвпадат ЕКУ-тата.
/а пък аз изобщо не съм се занимавал с ЕКУ-та на SIEMENS и само предполагам за тези неща по-горе, ама би трябвало да е така.
А пък не върви да си купуваш ЕКУ-та разни, без да знаеш дали ще станат.
Но ако ти е подарък или на някаква символична цена си струва занимавката - ще е интересно и образователно.
Ако платките и пиновете на ЕКУ-то са еднакви, може и да стане. Но или ще трябва да му флашнеш софтуера на Голфа,
или да прехвърлиш от твоето Flash-а (чипа) AM29F200bb и май още едно малко serial eeprom-че 93c56 -> някакво такова.
Или вариант 2 да си прехвърлиш драйвера за дюзите на твоето.
От една страна Flash-а по-лесно се запоява, но пък вторият вариант -> (с части от това ЕКУ да си поправиш твоето) -
ще е по-сигурен и не изисква внимателно сравняване на платки, и на схеми между двете коли - за да се види, че по пинове съвпадат ЕКУ-тата.
/а пък аз изобщо не съм се занимавал с ЕКУ-та на SIEMENS и само предполагам за тези неща по-горе, ама би трябвало да е така.
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
dreadx написа:Може и да не получиш конкретен отговор на този въпрос тук - сигурно е някаква голяма мистерия и тайна само за посветени.
А пък не върви да си купуваш ЕКУ-та разни, без да знаеш дали ще станат.
Но ако ти е подарък или на някаква символична цена си струва занимавката - ще е интересно и образователно.
Ако аз сменям ЕКУ-то,ще работи на тази кола.А смяната на ЕКУ-то не е само да се закачат буксите на новото ЕКУ!
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
Да де, няма от къде да знам какво са намислили и какво могат да направят. Ако ми се наложи, сигурно ще стане - ама е ясно, че ще трябва предварително да попрочета това-онова.
p.s. Обаче от горния, особено информативен пост си вадя изводите, че явно хардуерът е един и същ.
p.s. Обаче от горния, особено информативен пост си вадя изводите, че явно хардуерът е един и същ.
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
dreadx написа:
p.s. Обаче от горния, особено информативен пост си вадя изводите, че явно хардуерът е един и същ.
И аз така мисля.Ама трябва да се пробва!
- Martin K.
- Мнения: 16
- Регистриран на: Вто 01 ное 2016 22:35
- Автомобил: Vw Vento
- Двигател: 1 6 ABU 1993
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
Значи намерих същия компютър - същия код , всичко е 1:1 . Та сега ще се сменят сигментите защото нямаше копресия както споменах по рано.Тааа, ГИ управлява дюзите с транзистор, не е с реле и някакви предложения какъв ще е проблема в ГИ ,защото проблема е бил вероятно от него ???
- Martin K.
- Мнения: 16
- Регистриран на: Вто 01 ное 2016 22:35
- Автомобил: Vw Vento
- Двигател: 1 6 ABU 1993
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
Колеги дойде време да сложим край на тази тема , проблема е решен, мотора "мърка" . И сега да кажа какво се направи: смени се ЕКУ-то с същото и таблото , но след първо палене колата пак прекъсваше, та стигна се до смяна на бобина , което е довело до проблема , и всичко си дойде на мястото. И да благодаря на всички , които дадоха мнения и съдействие. Специални за Radotom !
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
А таблото защо сменихте?
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
Понеже имобилайзера е в него
- Martin K.
- Мнения: 16
- Регистриран на: Вто 01 ное 2016 22:35
- Автомобил: Vw Vento
- Двигател: 1 6 ABU 1993
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
Да ,защото имобилайзера е там.
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
Мисля, че бобината се е повредила допълнително, а не че бобината да е довела до проблема с дюзата.
След като не работи дюза, в цилиндъра не постъпва гориво-въздушна смес, а компресираният чист въздух има много по-високо съпротивление.
--> напрежението скача доста над нормалното и накрая бобината се поврежда.
ЕКУ-то би трябвало да изключва цилиндри, които имат проблем със запалването, ама не знам дали всички ЕКУ-та го правят.
(- или май го правят само тези по OBD2, дето могат да си следят мисфайърите по датчик разпределителен вал.)
След като не работи дюза, в цилиндъра не постъпва гориво-въздушна смес, а компресираният чист въздух има много по-високо съпротивление.
--> напрежението скача доста над нормалното и накрая бобината се поврежда.
ЕКУ-то би трябвало да изключва цилиндри, които имат проблем със запалването, ама не знам дали всички ЕКУ-та го правят.
(- или май го правят само тези по OBD2, дето могат да си следят мисфайърите по датчик разпределителен вал.)
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
Голф 4 не изключва цилиндър.
Мисля след 2000 година повечето производители почват да внедряват тази "екстра"
Иначе това е запазена марка на ситроен,пежо,мерцедес и други производители.
Фолксваген/ауди/шкода от 2001-ва на сам и те използват изключване на цилиндър,особено при 1.2/1.4 моторите.
Светят чек лампи,свирят зумери,става лудница
Добре,че при моя дъртанян я няма тая глупост.
Мисля след 2000 година повечето производители почват да внедряват тази "екстра"
Иначе това е запазена марка на ситроен,пежо,мерцедес и други производители.
Фолксваген/ауди/шкода от 2001-ва на сам и те използват изключване на цилиндър,особено при 1.2/1.4 моторите.
Светят чек лампи,свирят зумери,става лудница
Добре,че при моя дъртанян я няма тая глупост.
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
От една страна е добре ЕКУ-тата да не се правят на прекалено умни, ама пък виж, че при проблем със сместа, може да се повреди и бобина.
А по причината за първоначалния проблем, моето предположение беше следното:
- Понеже този чип има защита от какво ли не - от късо, от дълго, от претоварване, от прегряване и т.н. - но все пак е успял да изгори,
то ако няма лоши спойки (а през 1993-та ги запояваха още добре нещата), остава да е изгорял по напрежение.
Но от къде може да дойде високо напрежение? - ами ако прекъсват кабеляците и буксите, тя дюзата нали е индуктивна.. ето от това може.
Друг източник на прекъсване/лоша-връзка, освен кабелите, би могло да бъде и нагоряло реле в ГИ-то, обаче колегата каза, че ГИ-то не изключва дюзите с релета.
От друга страна radotom потвърди, че връзките за кабелите към ГИ-то били само усукани, а не както трябва да са - със спойки.
А по причината за първоначалния проблем, моето предположение беше следното:
- Понеже този чип има защита от какво ли не - от късо, от дълго, от претоварване, от прегряване и т.н. - но все пак е успял да изгори,
то ако няма лоши спойки (а през 1993-та ги запояваха още добре нещата), остава да е изгорял по напрежение.
Но от къде може да дойде високо напрежение? - ами ако прекъсват кабеляците и буксите, тя дюзата нали е индуктивна.. ето от това може.
Друг източник на прекъсване/лоша-връзка, освен кабелите, би могло да бъде и нагоряло реле в ГИ-то, обаче колегата каза, че ГИ-то не изключва дюзите с релета.
От друга страна radotom потвърди, че връзките за кабелите към ГИ-то били само усукани, а не както трябва да са - със спойки.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp
dreadx написа:От друга страна radotom потвърди, че връзките за кабелите към ГИ-то били само усукани, а не както трябва да са - със спойки.
Цъ! Не съм.
Колата дори не съм я виждал (все още)
Видях само повредения компютър.
Надявам се, че кабелите към дюзите са били добре прегледани и няма да се получи фал и с новия контролер.
Иначе - Честито за обновената моторетка!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 170 госта