Голф 4 1.6 16V проблем с обороти
Голф 4 1.6 16V проблем с обороти
Здравейте, колеги! Нужен ми е съвет. Вчера смених свещи, въздушен филтър и почистих дроселовия клапан без да го откачам от буксата и се появи този проблем. Колата на празен ход работи на 1100 оборота, от време на време оборотите започват да играят много, не може да се форсира и т.н. Отделно свети EPC, ESP и грешка в двигателя. Че ще се ходи на майстор е неизбежно, но ако някой е имал такъв проблем нека сподели. Клапата беше доста мръсна и за почистрването и използвах спрей за карбуратори идросел клапи. ..
Re: Голф 4 1.6 16V проблем с обороти
Трябва да се направи адаптация на дроселовата клапа с Vag Com при това от някой, който знае как да ти я направи, защото понякога и след адаптиране нещата не се променят, особено ако компютъра на колата ти е magnety marreli
- jordan17772
- Мнения: 671
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: Голф 4 1.6 16V проблем с обороти
Ако не е докосвал лопатката на дросела не виждам, как се е разцентровала. Там се мие само със спрей, но без разкачане е било неудобно и сигурно си разместил клапата. Любопитно ми е като сменя свещите, на старите какво им бе състоянието? На първи цилиндър от към ремъците имаш ли омаслена бубина?
Re: Голф 4 1.6 16V проблем с обороти
Ако е натискал клапата може да стане и лошо. Може да счупи някое пластмасово зъбче или да прескочи зацепването на механизма, но дори и да не е повредил механиката, при самото почистване със спрей се разтваря мръсотията и нагара и се увеличава хода на клапата и затова задължително се прави адаптиране
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: RE: Re: Голф 4 1.6 16V проблем с обороти
Ivwan написа:Колега трябва да се направи адаптация на дроселовата клапа с VagCom при това от някой, който знае как,защото много пъти след адаптиране няма резултат особено ако компютъра на колата ти е Magnety Marreli. Адаптирането се прави, защото след почистване се променя положението на клапата при напълно затворено и съответно отворено положение.
Аз съм с Магнети Марели,но нямам никакви ядове с адаптацията. Само,че трябва наистина да се изчакат 30 секунди и след това да се затвори софтуера
Изпратено от моят GT-I9301I с помощта на Tapatalk
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: RE: Re: RE: Re: Голф 4 1.6 16V проблем с обороти
Само трябва да обърнеш внимание на това,че ако си без жило на газта-канала за адаптирането е друг.
Re: Голф 4 1.6 16V проблем с обороти
jordan17772 написа:Ако не е докосвал лопатката на дросела не виждам, как се е разцентровала. Там се мие само със спрей, но без разкачане е било неудобно и сигурно си разместил клапата. Любопитно ми е като сменя свещите, на старите какво им бе състоянието? На първи цилиндър от към ремъците имаш ли омаслена бубина?
Да местих клапата, вероятно съм я разцентровал. Свещите бяха с иридиев електрод и при смяната не обърнах внимание на бобината, но мисля, че нямаше омасляване
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
- Автомобил: Seat Leon ST
- Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
- Местоположение: София
Re: Голф 4 1.6 16V проблем с обороти
Сори колега, но нищо не си изчистил, дросела се чисти със сваляне, много теми има и вече се пише едно и също, адаптация се прави и от колата оставия я на контакт докато спре да се чува самата клапа да бучи. От написаното има вариянт да не си закачил някои маркуч и да смуче въздух.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 4 1.6 16V проблем с обороти
Koleto07 - разкачи маркуча за маслените пари от дебелия маркуч към клапата . Остави да поработи 4-5 мин на място без да пипаш педала на газта..Загаси я и сложи пак тънкия маркуч.
АКЛ а трудно вдява на адаптация. Автора направи това което писах по -горе. Това съм го изровил от руски форум. При мен даде резултат след чистена на др. клапа.
АКЛ а трудно вдява на адаптация. Автора направи това което писах по -горе. Това съм го изровил от руски форум. При мен даде резултат след чистена на др. клапа.
Последна промяна от kris11 на Нед 16 апр 2017 16:51, променено общо 1 път.
Re: Голф 4 1.6 16V проблем с обороти
Отиди на диагностика и тогава пак ще коментираме. Разбирам притеснението ти но проблемите може да са много, а щом имаш индикации по таблото то компа ще си каже какво му е.
Имах същия проблем с 1.6 двигател AUS, след чистене на дросела изкара 3 месеца (5000 км) и после се наложи нов. Мен ме остави на средата на пътя и си беше мъка стигането до сервиза.
Беше се скапало или стъпковото моторче или зъбите на клапата. Повече от 2000-2200 оборота не искаше да вдигне. Колата се тресеше сякаш е на 2-3 цилиндъра и в сервиза бяха убедени че това е проблема.
Опитай сам да го почистиш и виж дали ще има ефект, но съм скептично настроен.
Имах същия проблем с 1.6 двигател AUS, след чистене на дросела изкара 3 месеца (5000 км) и после се наложи нов. Мен ме остави на средата на пътя и си беше мъка стигането до сервиза.
Беше се скапало или стъпковото моторче или зъбите на клапата. Повече от 2000-2200 оборота не искаше да вдигне. Колата се тресеше сякаш е на 2-3 цилиндъра и в сервиза бяха убедени че това е проблема.
Опитай сам да го почистиш и виж дали ще има ефект, но съм скептично настроен.
Re: Голф 4 1.6 16V проблем с обороти
Колеги, отидох на диагностика и човека се озори докато адаптира клапата. Успя да свали оборотите до 750, струва ми се, че са по-високи от колкото преди. Не мога да си обясня защо при положение, че се опиташ да подпомогнеш работата на един автомобил се получават такива проблеми. Благодаря Ви за вниманието!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 191 госта