Голф 3 1,4 сипан антифриз над мах и избухване на фонтан
Голф 3 1,4 сипан антифриз над мах и избухване на фонтан
Преди няколко дни сменях антифриза на колата обаче направих грешката(май) да го натъпкам догоре...над маха баш до капачката изчаках малко да обезвъздуши с пуснато парно и тн и затворих капачката...карах 2 дена така и днеска паркирам колата и изведнъж чух някво съскане гледам отпред колата пръска като фонтан... прегледах откъде е избило от "тройника"(едно пластмасово не го знам как се казва с много отвори за маркучи тия дебелите) дето сe свъзват сички маркучи и отива към двигателя беше направило дупка сега се чудя от какво може да е дали е от това че препълних системата догоре над маха с антифриз?Ако е така сменям тройника сипвам антифриз до маха ТОЗИ ПЪТ :P и си свиркам...
- hristodj
- Мнения: 716
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
- Автомобил: golf 3 kombi
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Кърджали
- Контакти:
Re: Сипан антифриз над маха и избухване на фонтан
Според мен капачката на разширителния съд не и работи клапанчето. Би трябвало от там да си го изхвърли.
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Сипан антифриз над маха и избухване на фонтан
По принцип трябваше да избие от капачката, там има клапан за целта. Освен тройника е хубаво и капачката да смениш, може да не сработва клапана.
Колегата ме е изпреварил.
Колегата ме е изпреварил.
Re: Сипан антифриз над маха и избухване на фонтан
аз лично мисля 2 варианта 1ния е много кофти да е прегряла(не следя на таблото щото от годии не работи дори след сменен датчик и съм се отказал да го правя) щото не се е пуснала перката(досега се е пускала незнам от това ли е трябва да я пробвам да не се е развалила) и да е избило от там...втория вариант е да е избило от там защото капачката се е прецакала и не е изпуснала ненужното количество с което съм препълнил над маха(до дупка) на разширителния съд.Чудя се има ли възможна трета причина ?
Скоро ще проверя перката на акумулатора с кабел дали не се е развалила защото тоя тройник мисля че се пука радовно ако колата прегрее-не се пусне перката...
И второ има ли как да разбера тая капачка дали работи клапичката вътре дето изпуска през нея?Помня че имаше някъв начин ама съм забравил...
Скоро ще проверя перката на акумулатора с кабел дали не се е развалила защото тоя тройник мисля че се пука радовно ако колата прегрее-не се пусне перката...
И второ има ли как да разбера тая капачка дали работи клапичката вътре дето изпуска през нея?Помня че имаше някъв начин ама съм забравил...
- lokva
- Мнения: 832
- Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
- Автомобил: Passat 3c
- Двигател: CBAB 2008
- Местоположение: Гоце Делчев Hamburg
Re: Сипан антифриз над маха и избухване на фонтан
за мен проблема ви е от не добро обезвъздушаване.
изчакахте ли колата да загрее до 90 градуса и да включи перката след смяната на антифриза?
изчакахте ли колата да загрее до 90 градуса и да включи перката след смяната на антифриза?
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Сипан антифриз над маха и избухване на фонтан
При пълна догоре охл. система дори да е изправен клапана , не е гаранция че няма избие налягането от друго място. Повече ме учудва Как можеш да караш спокойно с неизправно табло и да не следиш температурата. Горещо ти препоръчвам освен другите проблеми да оправиш и този. Освен ако не си от " камикадзетата" дето са на принципа "Бог ми е навигатор "
Re: Сипан антифриз над маха и избухване на фонтан
Ще навлезна в подробности не беше пълна смяна антифриз ами долях около 2 литра водица-до маха защото не се вижда докъде е и се напълни изведнъж мислех че няма да е проблем и че ще си го изкара...да харчи около 2 литра на 4-5000 км...от 3 години си карам няма да го правя все си доливам-глава е засега ме устройва да си доливам (не желая коментари по тази тема) - да се съсретодочим над определения проблем...та долях 2 литра не съм обезвъздушавал не сметнах че има и нужда за 2 литра пък и то уж се самообезвъздушавало? За първи път препълвам системата друг път внимавам повече да е най много малко над макса днес проверих капачката мисля че работи клапана не е запекъл защото се чува като клатиш капачката утре ще пробвам и перката да не би този проблем да е от датчика й или от самата перка да не се е пуснала и да е прегряла колата.
Все пак ми е интересно освен че съм препълнил и не съм обезвъздушил-надали ще повторя тази грешка, капачката(да не бачка клапана) и перката(да се е развалила) друг възможен вариант нещо друго дали неможе да е да проверя?
Все пак ми е интересно освен че съм препълнил и не съм обезвъздушил-надали ще повторя тази грешка, капачката(да не бачка клапана) и перката(да се е развалила) друг възможен вариант нещо друго дали неможе да е да проверя?
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3926
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Сипан антифриз над маха и избухване на фонтан
Абе капачката я повтори проблема, я не, ама правописа ти ще.... Заболя ме главата, докато прочета сентенциите ти...
п.п. колегите над мен са ти написали на какво трябва да обърнеш внимание, ма явно си сърцат момък и не ти трябват съвети. карай си я както ти е кеф и хич да не ти пука!
п.п. колегите над мен са ти написали на какво трябва да обърнеш внимание, ма явно си сърцат момък и не ти трябват съвети. карай си я както ти е кеф и хич да не ти пука!
Re: Сипан антифриз над маха и избухване на фонтан
Та сменихме фланеца на охладителната течност, където беше пробива, сипахме вода, изчакахме да пусне перката(която си работи отлично) и всичко си дойде на мястото.Поне за първите 5 км градско каране, ще видя тези дни ако има нещо ще пиша.Така и не открихме причинителя на проблема, освен да му е дошло времето на фланеца.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Сипан антифриз над маха и избухване на фонтан
Винаги, когато се долива много или се сменя антифриз се обезвъздушава. Аз при всякакви по-големи промени или източване на много антифриз обезвъздушавам.
Re: Сипан антифриз над маха и избухване на фонтан
инжектопляктор написа:Винаги, когато се долива много или се сменя антифриз се обезвъздушава. Аз при всякакви по-големи промени или източване на много антифриз обезвъздушавам.
По-принцип имам някакви познания, но за всеки случай може ли да ми опишеш как се обезвъдушава за да сравня правилно ли го правя.
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Сипан антифриз над маха и избухване на фонтан
На този, а и на повечето Фолксвагени в тези години, системата се самообезвъздушава! Няма никаква нужда от намеси, важното е да не наливаш до "мах-а", защото то затова се нарича Разширителен съд! И масло да налееш повече, ще потърси системата откъде да го изхвърли - я семеринг, я гарнитура.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Сипан антифриз над маха и избухване на фонтан
Spas написа:На този, а и на повечето Фолксвагени в тези години, системата се самообезвъздушава!
Spas, това не е съвсем вярно. Един познат му се счупи радиатора на парното. Казах му да му направи байпас. Беше източил антифриза, докато разглобява и беше го сипал пак. Не обезвъздуши. Гръмна термостатното тяло. Polo 6n
coolspot написа:По-принцип имам някакви познания, но за всеки случай може ли да ми опишеш как се обезвъдушава за да сравня правилно ли го правя.
Като сменяш антифриз. Сипваш, колкото поеме казанчето, но не повече литри отколкото е обема на охладителната система - информация за литрите има в автодата и в интернет, както и в документацията.
След това палиш колата за малко, да поеме водата. След това гасиш. Ще е глътнала водата от казанчето. Доливаш още. Палиш пак. Ако не поеме още много, оставяш я да й работи двигателя, докато не загрее и не завърти перката на вентилатора. Това с отворена капачка на разширителният съд.
Истината е, че НИКОГА не може да поеме пълният обем, без водната помпа да завърти и да изгони въздушните джобове. Фатална грешка е да налееш антифриз, докато се напълни казанчето, да затвориш капачката и да тръгнеш - защото нали...обезвъздушавала се сама. Тя хубаво се обезвъздушава, ама може да се окаже, че вместо с 6 литра антифриз кара с 4.5 литра антифриз.
Ако в такъв режим напънеш колата, без да е пълна системата с колкото трябва антифриз и с остатъчният въздух загрее, може в системата да се образува пара и да избие капачката на разширителният съд. Ако тя не работи, ще избие друго. Това е много, много неприятно.
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Сипан антифриз над маха и избухване на фонтан
Инжектопляктор - това,което казвам е така! Точно по тази причина няма "цицка" за обезвъздушаване на тези коли. Процедурата се доближава до твоята, като изключим гасенето и паленето, като системата се самообезвъздушава и задължително се загрява колата до пускането на вентилатора. Тогава термостата е отворил, кръговете са се завъртяли, системата е пълна, а въздуха е в разширителния съд. След което нивото се поправя на студена и изравнена кола, препоръчително на следващата сутрин.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: kukulom и 176 госта