Здравейте колеги,
Имам следния проблем с климатроника - При по-дълъг път, при ниска температура отвън (7-15 градуса) в режим AUTO при зададени 22-28 (дори и Hi) и дори при опит на максимална скорост на вентилатора не ми друха топло в купето, по-точно не духа изобщо, нито топло, нито студено - усеща се съвлем лек полъх. Превключвам клапите (да духа на стъклото, напред, в краката) - нищо. А вентилатора се чува да бръмчи силно. Слязох да погледна под капака (не съм очаквал да видя нещо, защото нищо не разбирам) и гледам една тръбя - бяла, цялата в лед. Тръбата излиза от двигателя (предполагам от компресора на климатика) и влиза в купето - други заскрежени тръби не се забелязваха. Тръгнах отново, като изключих климатика, покарах около 30 мин. и слязох да погледна - тъбата се беше размразила и всичко изглеждаше ОК. Пуснах отново климатика на AUTO, 24 градуса и започна да си духа топло веднага, както си трябва и в купето се стопли за секунди. След около 1 час реших да проверя дали проблема го има - увеличих температурата на Hi и увеличих вентилатора на max (това в режим AUTO) и ... НИЩО - изобщо, т.е. не духа изобщо от никоя клапа. Слязох, следам под капака - тръбата пак заледена.Реших да пусна климатроника на режим ECON - след не повече от 10 секунди започна да духа топло с максимален дебит на въздуха.
Климатроника е бил на диагностика предишното лято, защото ми се стори, че не духаше толкова интензивно студено. Там го включиха към една машина, която явтоматично започна да му прави НЕЩО около 20 минути. След което ми казаха, че всичко е наред, няма проблеми и откачиха машината
Моля дайте съвет нормално ли е това, защото до сега не ми е правило впечатление или имам проблем с климатроника.
Golf 4 variant; 2002; 1,9 tdi; 101 кс. - заскрежаване тръбата на климатика в режим отопление
- vanesto
- Мнения: 6175
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Golf 4 variant; 2002; 1,9 tdi; 101 кс. - заскрежаване тръбата на климатика в режим отопление
Колега, не съм сигурен дали имаш проблем, но при тези температури аз карам на Екон винаги, т.к. при Auto се включва компресора и затова ти се заскрежава тръбата. Т.е. хем искаш да ти прави топло, хем го караш да охлажда. Auto ми се включа автоматично лятото, когато го настроя на 22-23гр и при 3-4 степен на вентилатора мисля, че беше, иначе не го пипам. Когато искам да охлажда само изключвам Econ, и компресора си тръгва.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 07 сеп 2013 8:02
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател:
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Golf 4 variant; 2002; 1,9 tdi; 101 кс. - заскрежаване тръбата на климатика в режим отопление
vanesto написа:...
Благодаря за информацията колега.
Мисля днес да я закарам на диагностика за всеки случай - ще публикувам резултата.
Последна промяна от radotom на Чет 20 апр 2017 7:35, променено общо 1 път.
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 82 госта