Здравейте,колеги.От около седмица съм собственик на автомобил Golf MK4 1999 1.6SR АКЛ.Всичко започна доста зле и то само няколко часа след закупуването на автомобила.След около 3 дена стоене по сервизите колата беше при мен и реших макар и рисковано да я пробвам на дълъг път.Навъртях й близо 700км за тези дни.За съжаление забелязвам няколко проблема,които може да са фатални и трябва да се хванат в зародиш.
По-напред ред в списък означава,че проблемът е с приоритет.
1.Не се случва винаги,но при запалване веднага след като колата запали се чува един остър звук.Доста е силен,щом хората се обръщат по улиците.Някой казват,че е от стартера,други електромотора или бендикса.Прочетох доста теми засягащи това.Иска ми се да оцеля най-вероятното и ремонта да обхване възможно по-малко бъзикане наляво и надясно из колата.За мен най-логичното е проблемът да е в стартера.Колата е стояла някъде из Италия дълги години без да се кара.Целия капак беше пълен с бодлички от бор,а след отваряне на картера на маслото там си беше половин широколистна гора.Колата винаги е палила от първия път поне до момента.
2.При палене независимо кога колата остава на 1100-1200 оборота.След като я покарам и загрее при празен ход колата си работи на 900-1000.И при подаване на газ падането на оборотите е бързо.Някой път рано сутрин за път към работа се налага да карам на 1ва на един изключително разбит и тесен път.И се получава едно придърпване все едно рязко падавате газ,когато е на 1ва скорост.Едва ли не имам чувството,че колата сама си подава газ.Огледах педала и той има един празен ход от около 3-4 см и чак под тях започва подаването на газ.Да не би да липса някаква възвратна пружина.Жилото за газта под капака не е обрано и има някакъв луфт от няколко см.Нз има ли връзка,но от прочетеното разбирам,че може да е нещо свързано с дроселова клапа или ламбда сондата.
3.Централното заключване не обхваща багажника.Ако не съм го затворил си остава отключен и при отваряне се включва алармата.
4.Нагряването на задното стъкло не работи.
Може ли да има някаква връзка между двете.Да кажем прекъснати кабели под кората.
5.Преди 2 дена климатроника си работеше прекрасно.Днес като го пробвах изобщо не духа студено.И все пак винаги съм използвал климатик и сега с климатроника ми е малко трудно.Може би не боравя правилно с него.Включвам го като увелича силата на вентилатора и си намалям температурата до L0.Нямам идея за какво са режимите AUTO и ECON.Преди няколко дена при пускане на студено се чуваше все едно се отваря/затваря някаква клапа или нещо подобно.Но имаше някакъв звук.Сега като пусна вентилатора единствено се усеща как двигателя променя звука на работа като няма промяната в оборотите.
6.Механизмът за пускане на задните седалки не работи от едната страна.Като дръпна ръчката тя не се връща обратно.Все едно не е закачена.Как мога да изкарам дръжката от обграждащите я пластмаса и тапицерия.
7.Днес намерих леко капене под колата разположено под предната пътническа седалка.На мястото се обединяват 3 маркуча - бял,черен и син.След анализ на течността предполагам,че може да е течност за чистачки отиваща към задната чистачка.Но това е моето аматьорско мнение.Засега съм открил това.Надявам се да няма още.
Може ли човек да си провери свещите по някакъв начин или се налага ходене до сервиза.Купих си ключ,но след като махнах кората и свещите ми се сториха на доста недостъпни места.
Golf MK4 1999г. 1.6SR AKL - високи обороти на празен ход
Re: Golf MK4 1999г. 1.6SR AKL - високи обороти на празен ход
nigj18 написа:5.Преди 2 дена климатроника си работеше прекрасно.Днес като го пробвах изобщо не духа студено.И все пак винаги съм използвал климатик и сега с климатроника ми е малко трудно.Може би не боравя правилно с него.Включвам го като увелича силата на вентилатора и си намалям температурата до L0.Нямам идея за какво са режимите AUTO и ECON.Преди няколко дена при пускане на студено се чуваше все едно се отваря/затваря някаква клапа или нещо подобно.Но имаше някакъв звук.Сега като пусна вентилатора единствено се усеща как двигателя променя звука на работа като няма промяната в оборотите.
Колега когато ECON e изписано на дисплея значи климатроника не работи, когато го няма тогава работи. AUTO е режим при който също се включва климатроника и колата сама си определя колко силно според температурите да духа и с времето след като прецени, че е охладила съответно намалява силата.
Re: Golf MK4 1999г. 1.6SR AKL - високи обороти на празен ход
nigj18 написа:Здравейте,колеги.От около седмица съм собственик на автомобил Golf MK4 1999 1.6SR АКЛ.Всичко започна доста зле и то само няколко часа след закупуването на автомобила.След около 3 дена стоене по сервизите колата беше при мен и реших макар и рисковано да я пробвам на дълъг път.Навъртях й близо 700км за тези дни.За съжаление забелязвам няколко проблема,които може да са фатални и трябва да се хванат в зародиш.
По-напред ред в списък означава,че проблемът е с приоритет.
1.Не се случва винаги,но при запалване веднага след като колата запали се чува един остър звук.Доста е силен,щом хората се обръщат по улиците.Някой казват,че е от стартера,други електромотора или бендикса.Прочетох доста теми засягащи това.Иска ми се да оцеля най-вероятното и ремонта да обхване възможно по-малко бъзикане наляво и надясно из колата.За мен най-логичното е проблемът да е в стартера.Колата е стояла някъде из Италия дълги години без да се кара.Целия капак беше пълен с бодлички от бор,а след отваряне на картера на маслото там си беше половин широколистна гора.Колата винаги е палила от първия път поне до момента.
2.При палене независимо кога колата остава на 1100-1200 оборота.След като я покарам и загрее при празен ход колата си работи на 900-1000.И при подаване на газ падането на оборотите е бързо.Някой път рано сутрин за път към работа се налага да карам на 1ва на един изключително разбит и тесен път.И се получава едно придърпване все едно рязко падавате газ,когато е на 1ва скорост.Едва ли не имам чувството,че колата сама си подава газ.Огледах педала и той има един празен ход от около 3-4 см и чак под тях започва подаването на газ.Да не би да липса някаква възвратна пружина.Жилото за газта под капака не е обрано и има някакъв луфт от няколко см.Нз има ли връзка,но от прочетеното разбирам,че може да е нещо свързано с дроселова клапа или ламбда сондата.
3.Централното заключване не обхваща багажника.Ако не съм го затворил си остава отключен и при отваряне се включва алармата.
4.Нагряването на задното стъкло не работи.
Може ли да има някаква връзка между двете.Да кажем прекъснати кабели под кората.
5.Преди 2 дена климатроника си работеше прекрасно.Днес като го пробвах изобщо не духа студено.И все пак винаги съм използвал климатик и сега с климатроника ми е малко трудно.Може би не боравя правилно с него.Включвам го като увелича силата на вентилатора и си намалям температурата до L0.Нямам идея за какво са режимите AUTO и ECON.Преди няколко дена при пускане на студено се чуваше все едно се отваря/затваря някаква клапа или нещо подобно.Но имаше някакъв звук.Сега като пусна вентилатора единствено се усеща как двигателя променя звука на работа като няма промяната в оборотите.
6.Механизмът за пускане на задните седалки не работи от едната страна.Като дръпна ръчката тя не се връща обратно.Все едно не е закачена.Как мога да изкарам дръжката от обграждащите я пластмаса и тапицерия.
7.Днес намерих леко капене под колата разположено под предната пътническа седалка.На мястото се обединяват 3 маркуча - бял,черен и син.След анализ на течността предполагам,че може да е течност за чистачки отиваща към задната чистачка.Но това е моето аматьорско мнение.Засега съм открил това.Надявам се да няма още.
Може ли човек да си провери свещите по някакъв начин или се налага ходене до сервиза.Купих си ключ,но след като махнах кората и свещите ми се сториха на доста недостъпни места.
За първото е често срещано при голф,бора и т,н,оправих го срещу 50 лева.Държенето на по високи обороти когато е студена го има и при мен,като заграе сами си падат на 900 и не мърдат ! За централното ти трябва майстор,нагревателя на задното стъкло,най вероятно бушон! Климатроника когато пише ауто или прозорчето е празно е с пуснат компресор,на екон не учаквай чудеса лятото,провери си и термостата и фреона !
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Пет 05 дек 2014 11:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf MK4 1999г. 1.6SR AKL - високи обороти на празен ход
По точка 3 трябва да се отвори бравичката на багажника и да се смаже.Има едни приводи които вакуума задейства,трябва да се смажат както и частите вътре в бравичката става лесно . Пробвай с това преди да търсиш проблем в кабелите.А и едно смазване никога няма да е излишно.За свещите можеш и сам да си ги развиеш.Играчка е и трябва чупещо каре,дълго рамо и камък за свещи(има ги тези работи в гидориите).Жилото на газта трябва да има луфт.Това че имаш чувството че колата сама си подава газ на първа през дупките е нормално.Това го прави компютъра не и дава да изгасне при натоварване ако не си дал достатъчно газ в този момент.
Re: Golf MK4 1999г. 1.6SR AKL - високи обороти на празен ход
Колеги благодаря за мненията.Част от нещата се оправиха.Климатика както не работеше без да го пипам днес отново работеше.Изглежда съм бил натиснал някой от бутоните Ауто и Екон.С багажника още не съм се мъчил.Относно потъването на педала на газта,майстора каза,че имало някакъв компютър,който бил свързан с подаването на газ.Днес ще го погледне и ще ми каже какво по точно е.
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Пет 05 дек 2014 11:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf MK4 1999г. 1.6SR AKL - високи обороти на празен ход
Когато имаш време драсни някой ред,какво ти е казал майстора за този някакъв компютър.Че ми стана интересно какъв е този допълнителен компютър който е свързан с подаването на газ.:)Компютъра е един,той получава данни и управлява процеси.Пробвай на загрял двигател да тръгнеш без да подаваш газ,само с отпускане на съединителя.Тогава ще видиш че колата няма да изгасне освен ако не пуснеш съединителя много рязко и педала на газта ще потъне сам.Компютъра ще го направи това за да не изгасне двигателя едно от нещата за които се грижи.Много ми е интересно какво ти е казал майстора след като е погледнал.:), и какво е погледнал.Остава да ти каже че е направил някакви регулировки на компютъра свързан с подаването на газ.:)
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf MK4 1999г. 1.6SR AKL - високи обороти на празен ход
Клапан на хидравликата - проблематичен
- Shanovec
- Мнения: 452
- Регистриран на: Вто 28 дек 2010 17:16
- Автомобил: WV POLO 6N1 Golf mk4
- Двигател: AEX 1997 AKL 1999
- Местоположение: Казанлък / Копринка
Re: Golf MK4 1999г. 1.6SR AKL - високи обороти на празен ход
Така... по т.2, това с оборотите мисля че беше автоматичния смукач, поне не мен така ми каза един познат, който работи в сервиз. И на мен ми се случва често, но при подаване на малко газ, оборотите се нормализират.
по т. 3 и 4 - най-вероятно имаш прекъснати кабели в маншона, който е между купето и багажника.
т.7 - до колкото имам спомен, маркуча за миене на задното стъкло минава някъде от лявата страна ( т.е. шофьорската). на мен ми е прекъснат някъде около задната колона на колата и когато я ползвам, олива тапицерията на колоната (в колата смърди на течност за чистачки). така че предполагам това капане идва от нещо друго...
Надявам се да съм ти бил полезен, ако греша, по-компетентните да ме поправят...
Поздрави
по т. 3 и 4 - най-вероятно имаш прекъснати кабели в маншона, който е между купето и багажника.
т.7 - до колкото имам спомен, маркуча за миене на задното стъкло минава някъде от лявата страна ( т.е. шофьорската). на мен ми е прекъснат някъде около задната колона на колата и когато я ползвам, олива тапицерията на колоната (в колата смърди на течност за чистачки). така че предполагам това капане идва от нещо друго...
Надявам се да съм ти бил полезен, ако греша, по-компетентните да ме поправят...
Поздрави
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 285 госта