Golf2 1.8 RP 1990 - километражът лъже с 20км/ч.
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Вто 09 май 2017 14:08
- Автомобил: Golf2
- Двигател: 1990 RP
Golf2 1.8 RP 1990 - километражът лъже с 20км/ч.
Привет. Имам проблем с километража. От доста време беше скъсано жилото и днес го смених.
Оказва се, че лъже с 20км/ч.
На 3-та скорост с 3000 оборота ме показва 80км/ч, а то е 60км/ч.
На 4-та с 3000 оборота ме показва 100км/ч, а то е 80км/ч.
Каква може да бъде причината? Гумите са 14-ки.
Оказва се, че лъже с 20км/ч.
На 3-та скорост с 3000 оборота ме показва 80км/ч, а то е 60км/ч.
На 4-та с 3000 оборота ме показва 100км/ч, а то е 80км/ч.
Каква може да бъде причината? Гумите са 14-ки.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf2 1.8 RP 1990 - километражът лъже с 20км/ч.
И моя е така, лъженето е в проценти, а не кръгли 20км/ч. Ако показва 150, значи се движа със 120. Прави си проверка с GPS, а не с оборотомера. Май всички са така и мен никак не ме притеснява. Мога да си го калибрирам, ама ми се струва безсмислено.
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Вто 09 май 2017 14:08
- Автомобил: Golf2
- Двигател: 1990 RP
Re: Golf2 1.8 RP 1990 - километражът лъже с 20км/ч.
ktamen написа:Мога да си го калибрирам, ама ми се струва безсмислено.
Правя сравнение и с GPS. A как се калибрира? Искам верен километраж.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf2 1.8 RP 1990 - километражът лъже с 20км/ч.
Калибрира се трудно
Отвори някой стар будилник и разгледай как се регулира неговия точен ход. Регулирането става като се променя ефективната дължина на една спирална пружинка нанизана на баланса на часовника.
Подобна пружинка е нанизана и на оста на стрелката на километража. За да си калибрираш километража трябва да промениш дължината и, демек трябва да и намалиш дължината. За съжаление Ханс не е сложил простото устройство, като в будилниците и ще се наложи да импровизираш.
Стрелката се маха, после малко се намаля дължината на пружинката и стрелката отново се слага, но не се натиска добре за да е лесно повторното и сваляне. Слагаш си хартиен циферблат без чопче на 20км/ч и правиш пробно кръгче. После повтаряш няколко пъти същата процедура, докато ти хареса. С всяко скъсяване на пружинката, стрелката ще се завърта малко и трябва всеки път да я откачаш и връщаш обратно на нула или да завърташ хартиения циферблат, тогава сваляне и нулиране на стрелката ще се наложи чак накрая, когато сложиш истинския циферблат. Самата пружинка е много деликатна и рискът да я прецакаш е доста голям, затова е желателно да си намериш стар километраж, с който да си правиш експерименти. Ако можеш да махнеш стъклото и да имаш достъп до пружинката без да се налага всеки път да сваляш километража, много ще си опростиш живота. Отдавна не съм разглобявал километраж, но сигурно има начин да се сложи някаква вилка, която да намалява ефективната дължина по подобен начин, като в часовниците.
Под скъсяване на пружинката имам предвид да преместиш закрепването на външния и край, а не да я режеш
Честно казано ми се струва безнадеждна работа за човек, който не е часовникар.
По-реалистично е просто да преместиш стрелката с 20км назад. Тако километражът ще е сравнително верен при скорости около 80км/ч.
Отвори някой стар будилник и разгледай как се регулира неговия точен ход. Регулирането става като се променя ефективната дължина на една спирална пружинка нанизана на баланса на часовника.
Подобна пружинка е нанизана и на оста на стрелката на километража. За да си калибрираш километража трябва да промениш дължината и, демек трябва да и намалиш дължината. За съжаление Ханс не е сложил простото устройство, като в будилниците и ще се наложи да импровизираш.
Стрелката се маха, после малко се намаля дължината на пружинката и стрелката отново се слага, но не се натиска добре за да е лесно повторното и сваляне. Слагаш си хартиен циферблат без чопче на 20км/ч и правиш пробно кръгче. После повтаряш няколко пъти същата процедура, докато ти хареса. С всяко скъсяване на пружинката, стрелката ще се завърта малко и трябва всеки път да я откачаш и връщаш обратно на нула или да завърташ хартиения циферблат, тогава сваляне и нулиране на стрелката ще се наложи чак накрая, когато сложиш истинския циферблат. Самата пружинка е много деликатна и рискът да я прецакаш е доста голям, затова е желателно да си намериш стар километраж, с който да си правиш експерименти. Ако можеш да махнеш стъклото и да имаш достъп до пружинката без да се налага всеки път да сваляш километража, много ще си опростиш живота. Отдавна не съм разглобявал километраж, но сигурно има начин да се сложи някаква вилка, която да намалява ефективната дължина по подобен начин, като в часовниците.
Под скъсяване на пружинката имам предвид да преместиш закрепването на външния и край, а не да я режеш
Честно казано ми се струва безнадеждна работа за човек, който не е часовникар.
По-реалистично е просто да преместиш стрелката с 20км назад. Тако километражът ще е сравнително верен при скорости около 80км/ч.
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Вто 09 май 2017 14:08
- Автомобил: Golf2
- Двигател: 1990 RP
Re: Golf2 1.8 RP 1990 - километражът лъже с 20км/ч.
ktamen написа:По-реалистично е просто да преместиш стрелката с 20км назад. Тако километражът ще е сравнително верен при скорости около 80км/ч.
Ограничителят на километража вади ли се? Да извадя стрелката и да я преместя по-надолу, а после да я избутам нагоре.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf2 1.8 RP 1990 - километражът лъже с 20км/ч.
Ограничителят не го пипаш, просто надигаш малко стрелката за да мине зад него и бележиш къде ще се спре стрелката, после дърпаш силно стрелката нагоре и я вадиш. После я слагаш с 20км назад от белязката и пак с леко надигане я прехвърляш през ограничителя.
Последна промяна от ktamen на Съб 13 май 2017 9:04, променено общо 1 път.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Golf2 1.8 RP 1990 - километражът лъже с 20км/ч.
Може някой от предните собственици да е ремонтирал километража,и да не е сложил правилно стрелката!
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 20:05
- Автомобил: MK2
- Двигател: RP
- Местоположение: Варна
Re: Golf2 1.8 RP 1990 - километражът лъже с 20км/ч.
При мен също са 14ки и лъже с 5км някъде по гпс. Може би таблото ти е с различно предавателно число от датчика в кутията? Ако е сменяно, разбира се.
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Вто 09 май 2017 14:08
- Автомобил: Golf2
- Двигател: 1990 RP
Re: Golf2 1.8 RP 1990 - километражът лъже с 20км/ч.
Колко километра в час са на 3000 оборота на 3-та скорост? Към 60, нали така?
Имам GPS на телефона, но е лагав. Кутията е 5 скоростна.
Имам GPS на телефона, но е лагав. Кутията е 5 скоростна.
- beuchat
- Мнения: 1934
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: Golf2 1.8 RP 1990 - километражът лъже с 20км/ч.
Ако си с 4т кутия на 5та със 115 трябва да си точно на 3000 оборота.Не вярвай много много на GPS-ът на телефона.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf2 1.8 RP 1990 - километражът лъже с 20км/ч.
Можеш да си го засичаш и на магистралата по километричните табелки между платната. Просто засичаш с часовник за колко време минаваш 10км.
Всъщност е по-добре да си настроиш стрелката по изминатите километри, навъртяни по километраж. Караш със 100, нулираш дневния километраж и пускаш хронометър, след 10км засичаш времето.
ПП Ако голфа е с 4 врати, едва ли кутията е 4Т. Не съм проверявал оборотомер, но силно се съмнявам, че е по-точен от километража. ГПСът на моя телефон е изключително точен, проверявал съм го.
Всъщност е по-добре да си настроиш стрелката по изминатите километри, навъртяни по километраж. Караш със 100, нулираш дневния километраж и пускаш хронометър, след 10км засичаш времето.
ПП Ако голфа е с 4 врати, едва ли кутията е 4Т. Не съм проверявал оборотомер, но силно се съмнявам, че е по-точен от километража. ГПСът на моя телефон е изключително точен, проверявал съм го.
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Вто 09 май 2017 14:08
- Автомобил: Golf2
- Двигател: 1990 RP
Re: Golf2 1.8 RP 1990 - километражът лъже с 20км/ч.
По упътванията за сваляне на стрелката на километража във форума пише, че като мине ограничителя, стрелката трябва да спре някъде на 2см под ограничителя. При мен когато стрелката я преместя зад ограничителя, тя залепва за него.
Което ми подсказва, че действително километражът бърка с поне 15км/ч.
Гледах клипчета в интернет на тоя автомобил от 0 до 100км/ч. И гледам 4000 оборота на всяка предавка на каква скорост отговарят. Ще върна стрелката с около 15км/ч назад. Извадих я с вилица, ако на някого му е интересно как става.
Искам да попитам и какъв може да е проблема с километража - километрите ми не се местят, стоят си едни и същи.
Къде може да е проблема, в зъбно колелце вътре ли? Може ли да се оправи?
Искам да имам точен километраж и скоростомер, да мога да си карам. А не да се притеснявам, че КАТ ще ме глоби или карам много бавно.
Голфът е 4 врати.
Което ми подсказва, че действително километражът бърка с поне 15км/ч.
Гледах клипчета в интернет на тоя автомобил от 0 до 100км/ч. И гледам 4000 оборота на всяка предавка на каква скорост отговарят. Ще върна стрелката с около 15км/ч назад. Извадих я с вилица, ако на някого му е интересно как става.
Искам да попитам и какъв може да е проблема с километража - километрите ми не се местят, стоят си едни и същи.
Къде може да е проблема, в зъбно колелце вътре ли? Може ли да се оправи?
Искам да имам точен километраж и скоростомер, да мога да си карам. А не да се притеснявам, че КАТ ще ме глоби или карам много бавно.
Голфът е 4 врати.
- beuchat
- Мнения: 1934
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: Golf2 1.8 RP 1990 - километражът лъже с 20км/ч.
Мене ако питаш си вземи друг километраж,в моргите можеш да спазариш за 15-20 лева друг такъв,само гледай буксите да са като на стария и предварителното число да съвпада.
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Вто 09 май 2017 14:08
- Автомобил: Golf2
- Двигател: 1990 RP
Re: Golf2 1.8 RP 1990 - километражът лъже с 20км/ч.
beuchat написа:Мене ако питаш си вземи друг километраж.
Километражи с оборотомер не се намират толкова лесно.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Golf2 1.8 RP 1990 - километражът лъже с 20км/ч.
Повредата е,че превърта едно "метално" колело от ЦАМ(кофти сплав). Аз пробивам колелото+оста с бургия около 0.6мм и слагам щифт.