Здравейте колеги, сглобяваме двигателят (BDE 2.8 V6 24V с ДВАТА ваноса) в момента и се чудим в каква позиция трябва да се сложат ваносите.
Проверявах вече какво пише в аутодата, елса и т.н. и навсякъде пише различни неща
Аутодата:
-И двата ваноса да се завъртят максимално по часовниковата стрелка до стоп
Елса:
-Всмукателния на ляво (обратно часовниковата стрелка) до стоп
-Изпускателния по часовниковата стрелка до стоп
т.е. единия на ляво другия на дясно
Bentley Service Manual:
- тук пък не пише нищо за всмукателния само изпускателния да е максимално на дясно
Отделно гледах едно клипче (единственото което намерих) там пък човека само всмукателния го сложи максимално на ляво
Питах и двама познати като единият ми каза и двата максимално на ляво, а другият ми каза, че няма никакво значение как са стига стрелките за зацепването да са си на място
И общо взето каквото и да прочета и който и да питам всеки казва нещо различно
А според моята логика трябва и двата ваноса да са на пълно ляво така няма да има никакъв аванс и разпр валове ще се завъртят веднага заедно с коляновия вал когато ги завъртим за да проверим зацепването
Някой правил ли е такъв двигател и има ли представа кое е в крайна сметка??
Настройване на Ваноси на V6 24v 2.8 ???
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Настройване на Ваноси на V6 24v 2.8 ???
И аз съм за това, че не трябва да се въртят максимално на ляво или на дясно. Трябва да си спазиш центровката просто белезите по ваносите (стрелките) и корпуса с датчиците (резки) трябва да съвпаднат и да имаш точно 16 снадки на веригата между тези стрелки, на всякъде да е изпъната веригата. Когато си в идеално ГМТ белега на шайбата съвпада ли, казвам го защото може да те излъже, има много писано по форумите. Трябва да обърнеш повече вниманиe от страната на веригата също и преди да сложите главата да проверите кога си в ГМТ точно на белега, малко преди или след (ако искате всичко да е 100%).
Нали идеята на ваноса е това да регулира, ти ако го свиеш максимално, аванса къде отива? Според мен това е грешно, регулираш по белезите гледаш за 16-те снадки всичко ако е точно слагаш капаците и въртиш мотора на ръка или стартер, отваряш проверяваш ако всичко е на място продължаваш със сглобяването.
Нали идеята на ваноса е това да регулира, ти ако го свиеш максимално, аванса къде отива? Според мен това е грешно, регулираш по белезите гледаш за 16-те снадки всичко ако е точно слагаш капаците и въртиш мотора на ръка или стартер, отваряш проверяваш ако всичко е на място продължаваш със сглобяването.
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: Настройване на Ваноси на V6 24v 2.8 ???
Да в крайна сметка се оказа, че този който каза, че няма никакво значение е прав, защото може само по един начин да се сложат, просто аз не съм при двигателя и след като разгледах малко снимки на ваносите го разбрах, те си имат чопче и само по един начин могат да се сложат, след това ги завърташ така, че да дойдат стрелките на белезите които са на самата глава и от там всичко е ток. Благодаря :)