За газовото не мога да кажа нищо, ако проблема е някъде там...
- Бобини, кабели, свещи (имах същия проблем с бобина на VR5)
- Регулатора за бензина.
- MAF виж му стойностите под товар и празен ход.
- Някъде мокро по инсталацията, понеже си го разхвърлил целия. Ако е имала нарушена изолация и се е намокрило може да създава смущения които после се заличават.
- Каква е компресията на мотора на студен и топъл.
- Някъде някой вакум да изпуска, лично аз си смених всички маркучи и на всяка снадка ги стегнах със свински опашки.
- Бензинова помпа, провери дебита, филтъра сменен ли е.
Не може да съдиш само по това, че минава все едно и също време между паленията. При мен проблема беше поне след 3 часа престой (лятото), а понякога и първо палене си палеше добре. Та зависи колко е загрял преди да спреш, после зависи колко градуса е околната температура, дали има вятър и така. Когато нямаш нужния дебит или налягане въпреки това може да запали идеално, преди да си спрял ако си го стъпвал и времето ако е било топло не изтика и дори да пикаят дюзите пак пали заради високата температура на горивото и камерата. Освен това ламбдата може да е причината, а преди това да не ти е направило впечатление, кои сонди дават грешки. Мързи ме да потърся сега, но не бяха ли 4 две от които са за катализаторите (задните). Те не могат да предизвикат такива проблеми, но предните може да шашкат запалването и тия колебания в оборотите.
... Забравих да кажа, че същия проблем и аз го имах зимата пали по същия начин и вдига до 2000 оборота които не падат нито на място нито в движение в следващите 5-10мин, буквално съм карал без да давам газ през това време. Това което разбрах е че го правеше винаги когато е между 0 и 5 градуса. Когато по студено -5 и -10 или пък над 5 и 10 градуса няма проблем пали нормално за 1мин държи 1200 оборота и после се оправя. Какво му става между 0 и 5 градуса по борд не знам... Нови: свещи, MAF, филтри, горивна помпа, темп. датчик за водата. Изчистени и замерени: ламбда, бобина, кабели, дросел, вероятно и други неща не се сещам сега и най интересното никакви грешки... Та така си го оставих зимата като излизах за работа се молех да е минусови градуси или около +10 Та май и при теб е нещо подобно, но какво точно е...
[РЕШЕНО] Golf 4 2.8 BDE 204 hp. 02 г. - Трудно палене след престой
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: VR6 BDE Трудно палене след престой
Така, процедурата с изключването на бенз помпа я пробвах вече 4 пъти, и 4те пъти колата запали, като и 4те пъти температурите бяха различни (и на двигателя и външната), даже вторите 2 пъти и вали навън.
- Бобини, кабели и свещи не съм сменял за момента, но и нямам misfire, имах преди ремонта, но подозирам, че е било заради ниската компресия в въпросният цилиндър
- Регулатора за бензина е ок, поне ако мога да разчитам на това което пише в Bentley Service Manual, при разкачане на вакуума на регулатора, налягането се качи на 3 бара, точно както пише
- Маф-а не съм го проверявал скоро
- Не знам за мокрото, но тя 2 месеца стоя в гараж разхвърлена, онзи ден като я разглобявах пак беше в гараж
- Компресията съм я мерил само 1 път на студен непален мотор след ремонта, то това беше и 1 от причините да го отворя, всички цилиндри дадоха 11 бара
- Аз също смених всички вакууми и на почти всички (не стигнаха скобите) сложих малки скобички
- Бензиновата помпа дебита не съм го проверявал само налягане (което беше пак в дадените норми), филтъра е сменен преди 1000 км (по време на ремонта) с филтър на Mahle, но мисля скоро да сменя всички филтри с оригинални.
И преди бяха същите сонди и грешките са за нагревателите(!) им, няма грешки свързани с самата работа на сондите, да с 4 сонди съм, 2 отпред и 2 отзад. (задните също играят малка или голяма роля в смесообразуването.)
А и не е всеки път след едно и също време, просто тия 30-40 мин са нещо като най-малкия интервал в който се случва, дали са 30 мин или 3 часа пак си се случва, за момента нещата според мен клонят към инжекторите, съдя по този опит който правя в момента с изключването на бенз помпа, 4 пъти подред колата запали нормално като преди всяко палене прилагах този метод.
Благодаря ти за изчерпателните предложения!
Някой сега може ли да ми каже нещо за този метод който пробвам с изключването на бензиновата помпа?
- Бобини, кабели и свещи не съм сменял за момента, но и нямам misfire, имах преди ремонта, но подозирам, че е било заради ниската компресия в въпросният цилиндър
- Регулатора за бензина е ок, поне ако мога да разчитам на това което пише в Bentley Service Manual, при разкачане на вакуума на регулатора, налягането се качи на 3 бара, точно както пише
- Маф-а не съм го проверявал скоро
- Не знам за мокрото, но тя 2 месеца стоя в гараж разхвърлена, онзи ден като я разглобявах пак беше в гараж
- Компресията съм я мерил само 1 път на студен непален мотор след ремонта, то това беше и 1 от причините да го отворя, всички цилиндри дадоха 11 бара
- Аз също смених всички вакууми и на почти всички (не стигнаха скобите) сложих малки скобички
- Бензиновата помпа дебита не съм го проверявал само налягане (което беше пак в дадените норми), филтъра е сменен преди 1000 км (по време на ремонта) с филтър на Mahle, но мисля скоро да сменя всички филтри с оригинални.
И преди бяха същите сонди и грешките са за нагревателите(!) им, няма грешки свързани с самата работа на сондите, да с 4 сонди съм, 2 отпред и 2 отзад. (задните също играят малка или голяма роля в смесообразуването.)
А и не е всеки път след едно и също време, просто тия 30-40 мин са нещо като най-малкия интервал в който се случва, дали са 30 мин или 3 часа пак си се случва, за момента нещата според мен клонят към инжекторите, съдя по този опит който правя в момента с изключването на бенз помпа, 4 пъти подред колата запали нормално като преди всяко палене прилагах този метод.
Благодаря ти за изчерпателните предложения!
Някой сега може ли да ми каже нещо за този метод който пробвам с изключването на бензиновата помпа?
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: VR6 BDE Трудно палене след престой
Значи да се опитам да отговоря на някои неща.
- Имах спукана бобина (при мен е една обща) и ми правеше проблеми на студен мотор, без грешки!
- Това по горното го установих когато сменях термостат, ти трябва да знаеш много добре колко е "удобна" смяната и тогава като вадя маркучите съм намокрил бобината. По подобен начин може да си намокрил и ти нещо въпреки, че е седял в гараж.
- Лично при мен автомобила без работеща горивна помпа не работи повече от 3-4 секунди. Ще ти кажа по подробно имам микро ключе което спира помпата (все едно си махнал бушона). Та при изключена помпа пали съвсем нормално и веднага след това изгасва и няма палене повече, до пускане на помпата.
- Сменях вериги и по край това обслужих и прегледах всички основни възли на автомобила си и точно по този начин тествах моите инжектори. Спрей за карбуратори>дългата сламка>спринцовка>дюза<ключе<12V от акумулатора. Та всичките правеха облак и нямам проблеми с автомобила (вървежа или паленето). Това е идеален начин да тестваш дали пикаят, вярно по този начин не се чистят (който си мисли че се чистят) но се тестват идеално.
- Имах спукана бобина (при мен е една обща) и ми правеше проблеми на студен мотор, без грешки!
- Това по горното го установих когато сменях термостат, ти трябва да знаеш много добре колко е "удобна" смяната и тогава като вадя маркучите съм намокрил бобината. По подобен начин може да си намокрил и ти нещо въпреки, че е седял в гараж.
- Лично при мен автомобила без работеща горивна помпа не работи повече от 3-4 секунди. Ще ти кажа по подробно имам микро ключе което спира помпата (все едно си махнал бушона). Та при изключена помпа пали съвсем нормално и веднага след това изгасва и няма палене повече, до пускане на помпата.
- Сменях вериги и по край това обслужих и прегледах всички основни възли на автомобила си и точно по този начин тествах моите инжектори. Спрей за карбуратори>дългата сламка>спринцовка>дюза<ключе<12V от акумулатора. Та всичките правеха облак и нямам проблеми с автомобила (вървежа или паленето). Това е идеален начин да тестваш дали пикаят, вярно по този начин не се чистят (който си мисли че се чистят) но се тестват идеално.
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: VR6 BDE Трудно палене след престой
Да, след като изключа помпата, на първото палене работи 2-3-4 секунди, след това го припалвам още един два пъти докато не иска въобще да помисли за запалване и така я оставям, до тук при 4те опита е стояла така по 40 до 60 мин, сега ще я оставя за още по дълго време да видим.
Не знам, вече не ми останаха други идеи... ще го пробвам това още няколко пъти, ако има 100% успеваемост ще е нещо свързано с горивото дори и д ане са инжекторите..
Не знам, вече не ми останаха други идеи... ще го пробвам това още няколко пъти, ако има 100% успеваемост ще е нещо свързано с горивото дори и д ане са инжекторите..
- 4i4o-dido
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: VR6 BDE Трудно палене след престой
И аз съм на мнение че проблема е в дюзите/ не затварят плътно/. След като при изключена помпа /няма налягане към тях/ палиш добре, няма какво да се чудиш.
Предполагам ,че преди след като запалиш, е работела с прекъсване докато не я ''издухаш''/ като задавена/.
Предполагам ,че преди след като запалиш, е работела с прекъсване докато не я ''издухаш''/ като задавена/.
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: VR6 BDE Трудно палене след престой
Тази кола продължава да ми прави шах с невидимата пешка!!!
Снощи някъде прочетох, че подобен проблем може да имам от клапана за бензиновите пари който е на канистъра, от него има вакуум към колектора. Ок, хубаво, отивам откачам го тоя вакуум, припалвам колата, оставям я да престои малко, отивам паля и евала пали от раз, снощи пробвах 4-5 пъти и винаги палеше от раз.
Днес ми дойде на ум, че сега този вакуум като стои отворен, може все пак да е нещо друго и да излиза през него (колектора да се проветрява един вид) и за това да си пали, та сутринта взех че го запуших, пробвах пак 4-5 пъти, брех пали си!! Извадих го този клапан пробвах да го надуя с уста (не знам какво налягане му трябва за да отвори) обаче нищо, не пропуска поне на моите възможности.. викам си ок може все пак да има проблем с него, факт е че като му изкарам вакума и запуша колектора на същото място пали...
Викам си, това е и поръчах клапана (ще дойде в понеделник), излязох да покарам малко, навъртях едни 100тина км, и сега пак пали трудно пак с разкачен клапан и запушен вакуум!
Снощи някъде прочетох, че подобен проблем може да имам от клапана за бензиновите пари който е на канистъра, от него има вакуум към колектора. Ок, хубаво, отивам откачам го тоя вакуум, припалвам колата, оставям я да престои малко, отивам паля и евала пали от раз, снощи пробвах 4-5 пъти и винаги палеше от раз.
Днес ми дойде на ум, че сега този вакуум като стои отворен, може все пак да е нещо друго и да излиза през него (колектора да се проветрява един вид) и за това да си пали, та сутринта взех че го запуших, пробвах пак 4-5 пъти, брех пали си!! Извадих го този клапан пробвах да го надуя с уста (не знам какво налягане му трябва за да отвори) обаче нищо, не пропуска поне на моите възможности.. викам си ок може все пак да има проблем с него, факт е че като му изкарам вакума и запуша колектора на същото място пали...
Викам си, това е и поръчах клапана (ще дойде в понеделник), излязох да покарам малко, навъртях едни 100тина км, и сега пак пали трудно пак с разкачен клапан и запушен вакуум!
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: VR6 BDE Трудно палене след престой
Така, да добавя, проблемът в момента е само и единствено когато колата е топла/гореща, когато е студена пали без абсолютно никакви проблеми, възможно ли е инжекторите да "пикаят" само и единствено когато са топли/горещи, а когато са студени да няма проблем? Днес пробвах 6 пъти подред да я зпааля студена и 6те пъти запали докато види ключа, сутринта палнах я оставих я да работи 30 секунди, загасих, изчаках 40 мин и пак, и така 6 пъти, с това потвърждавам, че когато е студена пали без проблем.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: VR6 BDE Трудно палене след престой
Виж тази тема колега, може и да ти помогне:
http://www.kolegi.info/viewtopic.php?t=3959
Явно има такъв вариант, но дали и при теб е така, нямам идея.
Писал си, че налягането на горивото пада на 1,5 бара след 30 мин престой, което ми се струва, че не е нормално и ако регулатора ти е наред, остава да губиш налягане през инжекторите, може би наистина "пикаят".
Доколкото съм чел, в този случай вадят рейката и чакат да видят, колко инжектора ще се "опикаят", мисля, че това е варианта за проба. Ако изпускат, нищо чудно, че колата се дави и пали трудно.
Канистър клапана трябва да е затворен при неработещ двигател, върни го обратно да не се образува вакуум в резервоара, този допълнителен клапан за горивото, него също бих го махнал.
Аз бих постъпил по този начин.
http://www.kolegi.info/viewtopic.php?t=3959
Явно има такъв вариант, но дали и при теб е така, нямам идея.
Писал си, че налягането на горивото пада на 1,5 бара след 30 мин престой, което ми се струва, че не е нормално и ако регулатора ти е наред, остава да губиш налягане през инжекторите, може би наистина "пикаят".
Доколкото съм чел, в този случай вадят рейката и чакат да видят, колко инжектора ще се "опикаят", мисля, че това е варианта за проба. Ако изпускат, нищо чудно, че колата се дави и пали трудно.
Канистър клапана трябва да е затворен при неработещ двигател, върни го обратно да не се образува вакуум в резервоара, този допълнителен клапан за горивото, него също бих го махнал.
Аз бих постъпил по този начин.
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: VR6 BDE Трудно палене след престой
Ще пробвам пак с ваденето, но поне в Bentley Service Manual пише, че след 10 мин трябва да е 2 бара, и за след това не пише нищо, а то след 10 мин си беше 2 бара и тогава започна да пада малко след 10тата минута, до 10тата минута си ги държа 2та бара.
При всички случаи след няколко дни ще ги пробвам пак ще ги извадя и този път ще ги пробвам горещи, това е нещото кеото не пробвах предният път, пробвахме ги студени и студени бяха перфектни, ще ги видим горещи и поръчвам новите :)
При всички случаи след няколко дни ще ги пробвам пак ще ги извадя и този път ще ги пробвам горещи, това е нещото кеото не пробвах предният път, пробвахме ги студени и студени бяха перфектни, ще ги видим горещи и поръчвам новите :)
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: VR6 BDE Трудно палене след престой
Не е добра идея да ги вадиш на загрял двигател, опасно е.
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: VR6 BDE Трудно палене след престой
KBK написа:Не е добра идея да ги вадиш на загрял двигател, опасно е.
Имах предвид, че ще ги тестваме на работна температура, ще ги загреем с пистолет за горещ въздух и ще следим температурата с инфрачервен термометър :), предполагам, че 100тина градуса ще са достатъчни.
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: VR6 BDE Трудно палене след престой
Дори и по малко грубо казано 100 градуса е охладителна течност на двигателя... А дюзите са далеч по хладни в смукателя (поне според мен би трябвало да е достатъчно). То да ги свалиш от загрял мотор и да ги тестваш до като се охладят е невъзможно.
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: VR6 BDE Трудно палене след престой
Ще проверим каква е температурата преди да ги свалим, пак с този термометър :) иначе свалянето, час два мисля, че ще стигнат, поне последният път ми отне около 2 - 3 часа но имаше доста заоблени болтчета (които сега ще сменя с нови) и това ме забави доста
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: Golf 4 2.8 BDE 204 hp. 02 г. - Трудно палене след престой
Проблемът е решен, смених инжекторите. Старите инжектори кво ли не ги правих, не можах да ги накарам да се изпикаят пред мен, смених ги и вече всичко е наред с паленето.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: [РЕШЕНО] Golf 4 2.8 BDE 204 hp. 02 г. - Трудно палене след престой
Браво колега, леко и безаварийно пътуване от сега нататък!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 89 госта