Здравейте колеги. Имам проблем с климатика на колата (Голф 4 1.8т). Преди около седмица смених радиаторче на парното, понеже ми се запотяваха много прозорците и губех антифриз. След смяната реших да си оправя и климатика, който откакто имам колата, вече 7 месеца не е ползван. Отидох да ми напълнят системата с фреон, но се оказа, че има теч. Според майстора теча е зад джажата, която поствам на снимката(мисля че и каза ТЕРЕВЕ или нещо подобно). Някой може ли да ми обясни какво точно има там, понеже майстора иска 500лв за ремонт(работа+фреон+кондензатор), понеже щял да сваля цялото табло и трябвало да се смени някакъв кондензатор. Някой има ли идея какво стой от страната на купето ?
Проблем с климатик голф 4
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Проблем с климатик голф 4
Смени си майстора, препоръчвам ти колегата zfa159, сервиз Елбатрон, има го в раздел Сервизи. Сваляне на табло струва 100лв, каквото и друго да сменя, общо ще е не повече от 200лв. Какъв е тоя майстор
-
- VW експерт
- Мнения: 12788
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Проблем с климатик голф 4
Това на снимката е възвратен клапан който без отстъпки е на цена около 80-100лв на HELLA или VALEO!
Радиатора ти е около 150лв, но защо ще го сменя спукан ли е ?
За нито едно от двете не е нужно да сваля табло, човека е zfa159 потърси го няма да съжаляваш.
Радиатора ти е около 150лв, но защо ще го сменя спукан ли е ?
За нито едно от двете не е нужно да сваля табло, човека е zfa159 потърси го няма да съжаляваш.
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Проблем с климатик голф 4
Сигурно му е казал, че е спукан, ама защо ще сваля таблото не е ясно, и дали наистина е от него проблема. Току така да се спука, не ми се вярва. Уж течало зад възвр. клапан, пък кондензатора ще сменя.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Проблем с климатик голф 4
Към няколкото човека, изразили мнение по поставения проблем - вземате отношение по неща, дето не са ви ясни и пишете пълни глупости
Ако действително се касае за спукан изпарител (дори не правите елементарна разлика между кондензатор и изпарител!) , то крайната цена е напълно нормална. Ако пропуска е само от о-пръстените на ТРВ-то ( разширителен, а не възвратен клапан!), има по два отпред и два зад него, то тогава майстора те къпе здраво. Ново ТРВ се намира за 50 лв.
Смяна на климатичния изпарител не е като смяна на радиаторче на парното!
Ако действително се касае за спукан изпарител (дори не правите елементарна разлика между кондензатор и изпарител!) , то крайната цена е напълно нормална. Ако пропуска е само от о-пръстените на ТРВ-то ( разширителен, а не възвратен клапан!), има по два отпред и два зад него, то тогава майстора те къпе здраво. Ново ТРВ се намира за 50 лв.
Смяна на климатичния изпарител не е като смяна на радиаторче на парното!
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Проблем с климатик голф 4
И кое налага сваляне на таблото?
А смяната на радиаторче на парното е проста работа викаш?
А смяната на радиаторче на парното е проста работа викаш?
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Проблем с климатик голф 4
Пешка, автора е писал кондензатор, а това си е радиатора "големия" радиатор. Изпарителя е в таблото ако проблема е в него то на истина цената е нормална... За О пръстените си прав има го и тоя момент, но му дадох ориентировъчна цена за "оригинален" клапан за да си направи сметката колко яко го бръсни майстора. За клапана си прав, но незнайно защо съм му свикнал да го наричам възвратен .
Каква е разликата между това да смениш радиатора на парното и този на климатика (изпарителя) нали са в един корпус под таблото, като стигнеш до единия ще имаш достъп и до другия.
Каква е разликата между това да смениш радиатора на парното и този на климатика (изпарителя) нали са в един корпус под таблото, като стигнеш до единия ще имаш достъп и до другия.
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Проблем с климатик голф 4
Може да се бърка автора, ако наистина изпарителя е за смяна, аз 500лв няма да дам, има части втора ръка под път и над път за Голф 4.
- Cekcu
- Мнения: 123
- Регистриран на: Съб 17 ное 2007 11:03
- Автомобил: Passat 6
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатик голф 4
Привет колеги. Тези 2те тръби след трв-то къде отиват ? Не са ли това тръбите на изпарителя или се бъркам ? Според майстора от тръбите тече, които влизат в купето. Има ли разлика между кондензатор и изпарител ? Егати късмета ще имам ако точно след смяна на радиаторче на парнто ми се налага отново сваляне на таблото за ремонт :( като имам време ще звънна на колегата да я види. Благодаря за съветите
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Проблем с климатик голф 4
2-те тръби си идват точно от изпарителя (радиаторчето под таблото) Майстора ти как е разбрал, че тече от самия изпарител надули системата ?
Кондензатор- тънкия радиатор отпред на колата пред този на охладителната с-ма.
Изпарител- малкия радиатор който се намира под таблото в кутията при клапаните на парното в близост до радиатора на парното което явно си сменил скоро.
Според мен майстора ти да свали възвратния или по правилно разширителен клапан и да го прегледа. Пък най добре тази работа я свърши ти, ако е от уплътненията ги смени и върви пак да ти надуе системата и да види дали има теч, ако все още има проблеми потърси посочения колега.
Кондензатор- тънкия радиатор отпред на колата пред този на охладителната с-ма.
Изпарител- малкия радиатор който се намира под таблото в кутията при клапаните на парното в близост до радиатора на парното което явно си сменил скоро.
Според мен майстора ти да свали възвратния или по правилно разширителен клапан и да го прегледа. Пък най добре тази работа я свърши ти, ако е от уплътненията ги смени и върви пак да ти надуе системата и да види дали има теч, ако все още има проблеми потърси посочения колега.
- Cekcu
- Мнения: 123
- Регистриран на: Съб 17 ное 2007 11:03
- Автомобил: Passat 6
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатик голф 4
Здравейте колеги. Реших да пиша за развитието по моя въпрос. Брат ми с колата във Варна и я е закарал в някакъв сервиз. Надули са системата и се оказало, че зад теревето от към купето няма 1 О- пръстен. След като са го сложили нямало течове,но има друг проблем. И двете перки въртели само на бърза скоросъ, заради ковто пък системата държала по- високо налягане. Не можело да се оправи това. Сменяли се и 2те перки. Някой може ли да ми каже наистина ли се сменят целите перки или има някакъв ремонтен комплект. Другото което са констатирали е , че дехидратора е много ръждясал и трябвало да де смени. Въпроса ми е трябва ли при някоя от 2те интервенций(смяна на перки и смяна на дехидратор) да се източва фреона? Идеята ми е да си ги сменя сам. Перките мисля, няма да са кой знае каква философия, повече ме пристеснява дехидратора.
Другото за което се сетих покрай тия перки е, че те ми се пускат едновременно за няколко секунди и едновременно спират, когато колата е заграла и е на място. Това нормално ли е ? Благодаря ви
Другото за което се сетих покрай тия перки е, че те ми се пускат едновременно за няколко секунди и едновременно спират, когато колата е заграла и е на място. Това нормално ли е ? Благодаря ви
- Espero
- Мнения: 310
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 0:22
- Автомобил: Passat B4 1.9TDI
- Двигател: 1Z
- Местоположение: София
Re: Проблем с климатик голф 4
За дехидратора се изпразва системата.Желателно е да се сменя от време на време.Това е вид филтър.Има вариант при смяната да не може да се развият щуцерите.Тогава идва сложното.Нагряване,чукане и т.н.Може и да не могат да се развият щом е ръждясъл.Следва и смяна на тръби.За перките трябва да се поровиш по инсталацията.Щом въртят и няма странни шумове са добре.Управлението може да се е скапало или някоя букса.По принцип можеш и с перки на 2ра степен да караш.
Последна промяна от Espero на Чет 29 юни 2017 11:16, променено общо 1 път.
-
- VW експерт
- Мнения: 12788
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Проблем с климатик голф 4
Виж бушона над акумулатора за първата степен на перките.
- Cekcu
- Мнения: 123
- Регистриран на: Съб 17 ное 2007 11:03
- Автомобил: Passat 6
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатик голф 4
Ами бушона си бачка. Замерих го с мултицет. А перките ще трябва явно да ги сменя, защото иначе му идвало рязко налягането 18 бара на дехидратора и леко сълзял.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 220 госта