В момента е Сря 21 ное 2018 1:44
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria

Всички времена са UTC+02:00


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума

Шаблон за заглавията на теми, публикувани в този раздел!

Клубен онлайн магазин
:arrow Масла Мотул на преференциални цени
:arrow Оригинални VW масла на преференциални цени
:arrow Добавки Bardahl и Castrol



Създай нова тема  Отговори  [ 62 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 4 5 Следваща
Автор Съобщение
Мнение Заглавие: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Нед 02 юли 2017 9:09 
Извън линия

Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Мнения: 32
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000
Здравейте,
имам следния проблем който ме мори последния месец.
В началото на Април 2017 напълних климатичната система с фреон и беше наполовина празна тоест доляха ми 450 грама фреон. (Сервиз AC 1)
Преди доливането и след доливането колата е карана само и единствено с климатик за охлаждане и проблеми съм нямал. Да усеща се товара върху двигателя, но нищо особено.
Колата гореше масло и имаше теч на масло при което за 1000км 1 литър масло си беше задължително.
Ходих в сервиз и разглобиха двигателя от до . смениха всички гарнитури по двигателя и сегменти и гумички както и семерингата на коляновия вал и феродото на съединителя и т.н. Това беше Май 2017.
В момента колата е 5 мм над максимума масло и за 800 км не е мръднала след ремонта тоест смятам че е успешен. а ми предстои и смяна на маслото и филтъра след ремонта заради евентуално замърсяване на двигателя при отварянето което също е нормално.
Въздушния филтър на купето и двигателя са нови отново от Април месец.
Откакто взех колата след отварянето на двигателя климатика започна да гаси колата и да не може да стабилизира оборотите когато натиснеш съединителя при обороти над 2-3к и те трябва да паднат до празен ход се усеща все едно си закачил камък на двигателя и той задълбава в асфалта .. понякога гасне понякога не.
Дросела е чистен по време на ремонта.
Преди 5 дена смених цялата изпускателна система - катализатор, средно, крайно гърне , мека връзка , тампони - няма промяна климатика гаси колата понякога.
Преди 3 дена смених ламбда сондата (ngk 1842) и EGR -а (pierburg тоест какъвто беше) и ми провериха дросела за замърсяване отново - няма проблем колата върви като самолет вече нямам грешки от ламбда сондат аи EGR в ECU-то тоест всичко е шестица. EGR-а е адаптиран също. - климатика продължава да гаси колата.
Преди 1 ден ходих да проверя колко фреон има в системата. (Сервиз AC 2) Доляха ми 300 грама и ми смениха иглата тъй като част от тея 300 грама излязоха в момента в който махнаха капачката за пълнене. Всичко било ОК по системата. измиха ми радиатора с водоструйка пот разстояние. - колата продължава да гасне .. върнах се обясних им че всичко ми е наред - ами тя колата е с малък двигателя .. нормално било и прочие. Съмнява ме обаче VW като са произвели този голф да са написали в брошурата си .. климатика е нормално да гаси двигателя ...

Забелязах обаче следното понякога когато запаля колата задържа 900 оборота празен ход, което е нормално според мен при включен компресор когато е така нямам проблеми и тя негасне дори с включен компресор. Това е при загрят двигател. В даден момент или при дадено палене оборотите падат на 650 което е нормално но за празен ход без климатик. Вчера наблюдавах AC off -> 650 rpm .. AC on - 600 rpm. като тази разлика по-скоро я наблюдавам по таблото тъй като стрелката дръпва малко надолу когато зацепи магнитния съединител.

Дехидрататора не е сменян.
Маслото на колата е 5 мм над максимума
Вчера забелязах че антифриза се е върнал над максимума в разширителния съд и се наложи да източа част от него за да не прави прекалено голямо налягане в жегите.
Колата няма грешки в двигателя и климатроника - (от време на време съм забелязал грешка с рециркулиращото моторче, но то е повсеместен проблем и немисля че има влияние върху работата на компресора)
Бушонерата над акумулатора е в добро видимо състояние и бушоните не са разтопени.
Гледайки малката перка забелязвам една идея дисбаланс във въртенето и но тя се включва и работи . сигурно е за смяна хъх.

По принцип нещата вървят към смяна на майсторите, но малко форумна помощ би ми помогнала също :)
Или препоръка за сервиз на климатици в Русе които да работят, а не с машината и след това се оправяй :)


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Вто 11 юли 2017 12:49 
Извън линия

Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Мнения: 32
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000
Отново се стопли и колата отново започна да гасне .
Оборотите продължават да бъдат 650 при загрята кола и пуснат компресор.
Новостите са че са сменени свещите и кабелите поради това че свещите небяха за този двигател (но вървеше добре - сега върви също добре), а кабелите създаваха проблеми в дъждовно време и минаваше много бързо на 2-3 цилиндъра и оставаше да съхне където ги хване влагата :)
Също така е сменен G62/2 термо датчика на двигателя както и пласмасовата основа тъй като сензора започна да прави проблеми на таблото и компютъра, които показваха грешна информация отвреме на време както и теч на антифриз поради това че пластмасата си знае годините и О пръстена няма как да уплътни.

Все странични неща, но ги споменавам :)
Гледах една тема за голф 3 където компресора трябва да пуска сигнал до ECU-то за да дигне оборотите и да компенсира допълнителния товар, но специално при ATN дават пинове 40 и 41 които са за ATC (AC control module), което мисля че е самият панел на климатроника в купето.
Все още нямам видим проблеми с акумулатора и алтернатора, но предстои и тях да ги проверя дали реле регулатора произвежда достатъчно ток при 3000 оборота 14V и 55 ампера ток както е по спецификация.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Нед 30 юли 2017 10:13 
Извън линия

Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Мнения: 32
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000
Здравейте,
мисля че това което би ми помогнало е ако има други с ATN мотор и vag-com кабел да ми кажат какви стойности имат при тях в HVAC за:
1) A/C Clutch Voltage N25
2) Idle speed increase
при мен N25 ми показва 0 волта при положение, че магнитния съединител се включва и компресора се върти.
за Idle Speed increase при мен стойността е N/A

доколкото успях да проуча това което контролира включването на компресора е fan control module-а който се намира под акумулатора и контролира перките както и съединителя.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Нед 30 юли 2017 13:36 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Мнения: 351
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
А дросел клапата адаптирана ли е


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Нед 30 юли 2017 14:22 
Извън линия

Регистриран на: Пон 24 юли 2017 16:03
Мнения: 2
Автомобил:
Двигател:
Здравейте аз имам 1.6 SR 101 при мен гасне без да пускам даже и климатика включа ли на свободна гасне на скорост се дави почистих дросела смених ламбда сонда и свещи сега ми подържа прекалено големи обороти и прави леки смущения от какво може да е моля за съвет


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Нед 30 юли 2017 18:14 
Извън линия

Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
Мнения: 546
Автомобил: VW BORA
Двигател: AUS 2000
Както написа колегата КВК отгоре, след почистване си трябва адаптация с кабел.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Нед 30 юли 2017 19:39 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Мнения: 351
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Другото което е много възможно да дърпа отнякъде въздух след дебитомера-знам че чест проблем при Г4 са гумените о-пръстени на всмукателните колектори. Проверете показанията на канал 033 ако са много положителни е сигурно че дърпа въздух.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Пон 31 юли 2017 0:31 
Извън линия

Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Мнения: 32
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000
Здравейте,
дросела само е чистен и е адаптиран.
След като сменихме втората ламбда сонда тъй като всички смесообразуващи датчици са сменени с изключение на дросела който е чистен и се адаптира ... занули всички адаптации на ECU-то и ден след това отново климатика угаси двигателя при намаляне на светофар.
Нямам никакви грешки в ECU-то от двигателя, а при климатика е само V71 (моторчето на рециркулиращата клапа, което от време на време записва грешка - играл съм си 10 пъти отворих и затворих клапата и незаписа грешка но в някаква ситуация записва).
Мисля че нямам неизмерен въздух тъй като това вече беше гледано когато се сменя първата ламбда сонда и майстора предполагаше че или дросела не е чистен или че има неизмерен въздух, който се открива точно със проверка дали адаптациите клонят към +25%. Даже последно толкова се отчая, че смени и втората сонда - тя си даваше индикации за това че е проблемна, но не ми беше важна все пак единствено следи дали катализатора е ОК :)

Новостите е че оправих няколко утечки - смених електрониката на бравата на шофьорската врата тъй като се беше прецакала и сега ми свети плафона на врата и ми разпознава централното, че врата е отворена и ми пищи зумера като оставя светлините ... имах няколко оголени кабела в маншона на багажника и те са изолирани. Даже си смених крушката на запалката - малко тъпо са го направили защото при мен тази крушка свети нон-стоп (с осветлението на таблото), а си мислех че свети само когато има закачен консуматор, но здраве да е .. само 1.2вата са това :)

И въпреки всичко => горещо време .. светофар и има шанс колата да угасне - не го прави винаги. Вече съм толкова отчаян, че е много вероятно да посетя официален сервиз в Русе на VW с надеждата, че те имат повече сервизна информация дали ECU-то прави компенсация и от какво точно зависи.
Затова изключително много би ми била полезна информация за други колеги с ATN или дори AUS какво им отчита контролера за A/C Clutch N25 (voltage) & Idle speed increase. Предполагам че AZD & BCB също могат да се включат, но при тях ECU-то е Magneti Marelli 4MV, а мен ме интересува само 4LV :)


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Пон 31 юли 2017 8:04 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Мнения: 351
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Колега разбирам че много те дразни този проблем но не сменяй части на проба грешка така ще набиеш много пари и не е гаранция че ще намериш проблема. В предишния си пост те питах точно за адаптациите на екуто -канал 033. Преди да ги занулиш видя ли какви бяха стойностите в първите две полета. Ако не си покарай малко и ги провери трябва да са +/- 10% на мен ми намирисва на пропуск на въздух във всмукателният тракт.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Пон 31 юли 2017 19:46 
Извън линия

Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Мнения: 32
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000
Здравей, днес покарах няколко км с vag-com и на 33-ти канал стойностите варират от +-10% основно седи около +-3%.
Всички сменени неща мога да те уверя че са дали дефект преди да бъдат сменени и не е било смяна просто за да се види дали ще се оправи проблема с климатика :)
Забелязах обаче следното че когато оборотите са 650 с климатик алтернатора несмогва да произведе много ток и според vag-com-а държи 12.2-12.5 волта. При по-високи обороти 800+++ и нагоре в движение дига до 13.4V. Като изключа компресора дига до 13.4V също. Сега 13.4 може да не е перфектно и сигурно има износване на четките на реле регулатора, но в това топло време немисля че е нещо за което да се притеснявам. Сега си мисля че гасне защото не му стига тока, което незнам дали е възможно щом акумулатора е в добро състояние и в покой си държи ~12.65V.
Като изключа компресора дига на място 13.4 волта и в общи линии мисля че и това подкрепя наблюдението ми че трябва да увеличи с едни 150 оборота при работещ компесор , а не го прави.
Заиграх се и установих че след като съм карал няколко км в най-горещото време и фреонът е раздвижен по системата при спиране на място държи стабилно 650 оборота на таблото. При подаване на малко газ в опит да поддържам 800-900 оборота започва да играе леко и се усеща как компресора забива към земята под капака. над 1000 оборота поддържа стабилно оборотите също и няма странни звуци или вибрации. (Видео: https://my.pcloud.com/publink/show?code ... wjomrulPjy като накрая включвам и изключвам компресора за да се види как реагира двигателя)


Последна промяна от IvanMan на Пон 31 юли 2017 20:21, променено общо 1 път.
Не е необходимо да цитираш предишното мнение. Използвай бутон "нов отговор".


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Пон 31 юли 2017 21:37 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Мнения: 351
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Определено имаш проблем със ззарвждането на акумулатора. Трябва да зарежда между 13.8 и 14.4. Възможно е да нямаш проблем със релервгулатора а просто да са окислени връзките на проводника до акумулатора-за да си сигурен провери напрежението на самия алтернатор с мултицет и съответно на акумулатора


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Вто 01 авг 2017 0:57 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Мнения: 5260
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол
Лошото зареждане не може да е причина да ти гасне колата :exclaim
Обаче пак си е сериозен проблем, възможно е да се дължи само на твърде ниските обороти, алтернаторът не може да отдава сериозна мощност при малки обороти. Провери напрежението на самия алтернатор при различни обороти и консумация, както ти е писал КВК.
За гасненето от климатика трябва да питаш Стефан viewtopic.php?f=13&t=44549 Той едва ли има много време напоследък и ти е твърде далеч, но предполагам, че няма да ти откаже консултация поне по телефона.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Вто 01 авг 2017 7:48 
Извън линия

Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Мнения: 32
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000
Здравейте,
добре проблемът с алтернаторът ще го разглеждам отделно от този с климатика.
Вече разменихме няколко ЛС със Стефан, но просто не са работили с точно този модел двигател / климатик / ECU. Няколко приятелчета се сетиха да ми препоръчат няколко сервиза за климатици където не са просто пълначи на фреон и ако не успят и те да се справят с проблема е много възможно да посетя Стефан на място ако смята, че е възможно да бъдат полезни :)


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Вто 01 авг 2017 8:58 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Мнения: 1442
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък
Без климатик пак ли гасне? Пробвай рязко да пуснеш духалката на 4 степен, като е студена или като е на празен ход, когато ти прави проблема с климатика, идеята е да я натовариш рязко да видим дали ще изгасне. Ако изгасне значи дросела не си върши работата и климатика няма нищо общо.
Виж температурният датчик на въздуха, колко градуса показва. При неправилно работещ дебитомер пак прави подобни проблеми.
Дросела с електронна газ ли ти е? В смисъл, че нямаш жило.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Вто 01 авг 2017 9:50 
Извън линия

Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Мнения: 32
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000
Без климатик съм карал две седмици в най-големите жеги и не е гаснала нито един път.
Мисля че дросела е с електронна газ затова и има така познатия "лаг" на педала с който се свиква.


Нагоре
 
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 62 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 4 5 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design