В момента е Сря 21 ное 2018 14:21
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria

Всички времена са UTC+02:00


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума

Шаблон за заглавията на теми, публикувани в този раздел!

Клубен онлайн магазин
:arrow Масла Мотул на преференциални цени
:arrow Оригинални VW масла на преференциални цени
:arrow Добавки Bardahl и Castrol



Създай нова тема  Отговори  [ 62 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 Следваща
Автор Съобщение
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Вто 01 авг 2017 10:17 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Мнения: 3747
Автомобил:
Двигател:
записвам се да следя темата, че имаме същия проблем с AQY 2000 на климатик работи работи и в един миг аха да угасне но смогва да се задържи, но го прави само на климати и е супер дразнещо. Свещи, кабели, бобина са сменени преди 20хил че бяха трагични. Свещите ги свалихме и са работили перфектно. Махнахме металните лули на кабелите по препоръка на колегата Zdravko Zankov от други подобни теми, ефект нямаше. А свалянето си отнема бая време , че пада колектора. И аз клоня към това, че си краде въздух от някъде.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Вто 01 авг 2017 11:17 
Извън линия

Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Мнения: 32
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000
Здравейте,
записах си час в сервиз "автоелектроника Електра" в Русе. Познати ми казаха, че и там ако неуспеят да установят проблема ще трябва да се оправям както мога.
Обясних им проблема и поне на пръв поглед скочиха че или дроселът не е адаптиран както трябва (каквото и да значи това) или нефункционира както се очаква.
В четвъртък ще оставям колата и ще напиша какъв е бил резултата.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Вто 01 авг 2017 13:14 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Мнения: 1442
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък
Колега, аз не бих им оставил колата, щом ти излизат със заучената реплика във всички сервизи, като видят фолксваген с такъв проблем и айде дросел клапата, ще ти пуснат диагностка и ако няма грешки ще ти вземат едни 20 лв най-малко, ще ти изчистят клапата, ще я адаптират за няколко минути и ще ти вземат поне още 20-30 лв и ще си тръгнеш с едни 50 лв назад и пак ще си с проблема, този филм ми е ясен и съм участвал много пъти в миналото, за това ти давам този съвет, да не ходиш да даваш пари за глупости. Честно казано във форума има много по добре подготвени хора и са ти дали много по качествени мнения, отколкото ти "диагностици".
Както си решиш, но най-добре да се оправиш малко и сам, не е сложно, повечето хора сами си чистят дроселите, сами си правят диагностика, един кабел и софт струват 30-40 лв.

Значи, как може да казват директно, че проблема е в дросела, като дросела си държи обороти без климатик? Питай ме мен, какво означава да не е адаптиран дросела или да има проблем с гаснене. :mhihi То ако не работеше дросела знаеш ли какво гаснене има на студен двигател, особено ако пускаш консуматори, вентилатор на парното, фарове, въртене на волана, ти едва щеше да отлепиш, при проблем с дросела не винаги, но дава и грешка за дросела, не е изключено да е дросела, но няма реално никакви аргументи насреща, а дросела не е евтин.
Най-добре пробвай с друг дросел, клапата се сваля лесно, махаш единия и слагаш другия, ако е читав дросела ще се адаптира и сам.
Тия хора няма да ти свършат работа, според мен, но, както казах, ти сам си решаваш, ако ти се дават пари да чуеш неща, които ти писаха и колегите във форума и да се набиеш излишно с някой лев, ок.
Според мен трябва да разбереш, какво се случва при пускане на климатика, това моторче, което ти дава грешка и спира да работи, като остави рециркулиращата клапа отворена дали това не се отразява на вакуума в колектора, дали не променя количеството въздух, което не се отчита от дебитомера и съответно се получава бедна смес за момент и това да кара дросел клапата да се затвори и да изгасне двигателя. Аз бих се насочил към климатика, нямам климатик на полото и не съм много наясно с устройството, но има колеги, които са, може някой да даде по добър отговор и по ясен.
Защо не изчакаш да видиш, какво ще кажат колегите, съветите им поне са безплатни? :c020
Виж тази тема, предпоплагам, че ще ти е интересна:
viewtopic.php?t=92080
И тази тема също може да погледнеш:
http://audibg.com/forum/index.php?/topi ... B8/&page=2


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Вто 01 авг 2017 17:45 
Извън линия

Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Мнения: 32
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000
Принципно имам кабел и следя колата. Съответно като запише грешка своевременно я откривам и действаме по нейното отстраняване. Принципно им обясних че без климатик всичко си е супер нормално.
Един колега преди малко ми потвърди, че неговия голф ATN си държи 650 оборота и ги дига до 850 даже 900 когато се пусне климатика, което поне отговаря на въпроса ми - да трябва да го прави и му е заложено да го прави.
Сега остава да си отговоря на въпроса защо не го прави :)

Искам само да уточня че моторчето на рециркулиращата клапа е моторче V71 и то пуска и спира притока на свеж възду в купето. Тоест не е свързано с горивния процес. Най-лошите неща които може да станат са купето да се удави във влага ако остане затворена клапата или трудно да достигне необходимата температура в купето ако не се затваря тъй като в auto режим климатроника мисля я отваря и затваря по съответния му алгоритъм.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Вто 01 авг 2017 18:35 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Мнения: 351
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
При мен колата държи 850 обората без значение дали е пуснат климатика или не. Щом при твоя двигател е направено да пповишава оборотите според мен може и да има нещо около дросела в смисъл или не е адаптиран както трябва или има проблем с него или компа не разбира че климатика е включен за да вдигне оборотите, но първо провери за навлизане на неизмерен въздух както ти бях написал по-рано.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Вто 01 авг 2017 18:52 
Извън линия

Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Мнения: 32
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000
Здравей,
мисля че бях писал че съм проверил първата сонда на 33-ти канал по време на движение и варира +-10% според моментната ситуация в никой случай не се е дигнало над +10 процента пък камоли да отива към +25%.

Тук http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=260758#p2832086 Стефан обяснява надълго и нашироко как G65 подава сигнал на J263 & ECU-то и как интелигентно трите си комуникират за да може компресора да се изключва и включва по време на движение и когато усети необходимост от мощност даже да спира компресора за да усигури мощност на двигателя и прочие.
Последния ден карам с vag-com и единствения момент когато компресора изключва е като завъртя ключът да гася колата .. винаги седи на нула тоест работи.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Вто 01 авг 2017 20:07 
Извън линия

Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
Мнения: 546
Автомобил: VW BORA
Двигател: AUS 2000
1.6 16V AUS- Пали студена на около 1000 оборота (през зимата е около 1200)При пълно загряване държи точно 650.При загрял двигател с пуснат климатроник-около 850-900.При пускането му, оборотите се вдигат до около 1000,след което падат до посочените за около 2-3 сек.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Вто 01 авг 2017 21:46 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Мнения: 351
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Ок но аз имах в предвид адаптациите в канал 032


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Сря 02 авг 2017 9:14 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Мнения: 3747
Автомобил:
Двигател:
KBK написа:
Ок но аз имах в предвид адаптациите в канал 032

там какви трябва да са показнията ?


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Сря 02 авг 2017 10:19 
Извън линия

Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Мнения: 32
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000
Здравейте,
мога да добавя още малко информация от последното ми разръчкване на климатроника.
На 50, 51, 53 канал на двигателя има обороти на двигателя в момента и обороти които еку-то иска да постигне и двете стойности са 678 като действителните варират много леко +- няколко оборота което е нормално. на 50-ти канал 4-тия параметър е A/C Compressor On/Off.
Сега интересното е че при мен комресора никога неспира. 15 минути шофирах и нито веднъж компресора не се изключи да си почине. Това нормално ли е ?
Днес сутринта след известно каране нагласих климатроника на 29/Hi градуса както е в автоматичен режим (няма зададена посока на духане) и започна веднага да духа горещо. Компресорът обаче не се изключи отново . Това нормално ли е ? Не съм гледал данните от vag com а просто натисках ECON и усещах как съединителя пуска и зацепва съответно.

Разглобил съм жабката и съм в процес на смяна на V71 която се оказа че немърда тоест моторчето е способно да отвори клапата но неможе да я затвори. Изкарано навън моторчето се върти но в крайните позиции превърта и цъка. Оказа се че забчатката се е сцепила на две места както обикновено се случва и сега чакам нова :)


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Чет 03 авг 2017 14:22 
Извън линия

Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Мнения: 32
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000
Здравейте,
В Електра гледаха колата на диагностика.. гледаха дросела .. чудеха се .. маяха се след като ги засипах с цялата информация , която събрах.
Дроселът им изглеждал добре.
Когато се пусне климатика казаха че виждат как тайминга се променял на инжекторите както и че дросела се отварял повече тоест ЕКУ-то според тях пускало повече въздух и повече гориво но колата не се изфорсирвала.
Забелязаха веднага че алтернаторът незарежда достатъчно и пробваха да пуснат всички консуматори (духалки на макс, фатове, мигачи, подгрев на задното стъкло) но колата неизгасна нито мръдна оборотите. Сложиха зарядно и продължиха да гледат и да се чудят.
Казаха ми следното алтернаторът трябва да се оправи като за начало за да нямам проблеми с паленето а пък и ниското напрежение може да бърка електрониката или да товари прекомерно двигателя щото се опитва да прави повече ток а него го няма (както и да е).
Предложиха ми да проверя ангренажния ремък. било възможно изпускателния вал да е зацепен 1-2 зъба грешно. Имало датчик на смукателния и екот-о го разпознава, но няма на изпускателни и съответно ако не е наред може да прави тези проблеми. Нямала мощност в ниските обороти с две думи според тях. Особено щом проблемът се е появил след разглобяването на двигателя.
Не ми взеха пари за отделените два часа , но се уговорих утре да ми оправят алтернаторът защото ми е една идея неудобно и поне да им дам някой лев за да спя спокойно :) Ще им кажа да погледнат освен реле регулаторът така и ролката за да е сигурно че е добре и се заключва както трябва и да си нямам проблеми с нея впоследствие, а и кабелите между алтернаторът и акумулатора за ненормално висок спад на напрежение по тях.

Вие какво мислите възможно ли е заради 1-2 зъба на изпускателния вал да не съумява да си дигне оборотите при включване на климатика. Отбелязах че когато е студана съумява да си дигне оборотите на 1000+ и след това ги намаля докато стигне 650 оборота / 90 градуса на антифриза, но те контрираха че когато не е загряла смесите са съвсем различни и затова неоказва влияние.
Допълнително наблегнаха, че не е нормално когато воланът се навие в крайно ляво или крайно дясно положение оборотите да се променят. До сега не им попадал голф 4 с такъв проблем. Това аз съм го забелязал и е така още от самото начало. Сменях хидравличната течност с надеждата че може да се оправи но си остана при крйано дясно или крайно ляво се запръхтява за момент.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Чет 03 авг 2017 15:01 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Мнения: 1442
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък
Ремъка се гледа много лесно, гледат белезите, вдигат колата въртят колелото и гледат дали белезите съвпадат. Ако не е зацепен правилно този комп дава грешки за датчик колянов вал, датчиците са два, разпределителен и колянов вал и ако няма синхронизация набиват грешки, колата пали трудно, няма мощност и пуши при изфорсирване, не може да си оправи сместа.
Защо да не е нормално да паднат оборотите при въртене на волана? При определени условия, ако въртиш волана товариш двигателя и клапата компенсира, падат, но с малко. Чак пък да не са виждали голф да не му мърдат оборотите, а поло виждали ли са? :mhihi
Нормално е! Не е нормално, ако при въртене на волана да иска да гасне, зависи, колко падат оборотите.
Ти с мап сензор ли си или с дебитомер?
В VCDS може да видиш, че при всеки товар се променя налягането във всмукателния колектор, става по голямо, защото се отваря клапата, отдолу на кутийките пише, какви са допустимите стойности (лейбълите). Аз съм с мап сензор и промените се виждат, вдигат се оборотите, увеличава се тайминга на инжекторите, налягането се повишава и като изключиш консуматора и всичко пак се връща в изходно положение.
А дали има нещо по специално при теб, което да казва на компа да повиши допълнително оборотите специално при събитие, като пускането на климатика е по интересно да разберем.


Последна промяна от freelancer на Чет 03 авг 2017 15:14, променено общо 2 пъти.

Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Чет 03 авг 2017 15:02 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Мнения: 351
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Проблема с алтернатора е ясен и трябва да го решиш, най-вероятно има окислени връзки и ще трябва да се прекара още проводник от алтернатора до акумулатора. Принципно има известна логика когато при акумулатора не достига достатъчно напрежение алтернатора да заработва на по-високо проценти и да натоварва двигателя. Това че се повишават времената на дюзите и дросела се отваря още малко не съм сигурен че означава че компа е разбрал че компресора е включен - по-скоро на двигателя му идва още товар от компресора и за да задържи оборотите на ПХ и за да не изгасне вкарва повече гориво за да компенсира товара. При моя двигател е точно така, но както казах при мен няма повишаване на оборотите при включване на компресора. А относно ангренажа съм малко скептичен защото си мисля че загубата на мощност щеше да е осезаема и щеше да си я усетил. Оправете зареждането и сподели резултатите, а погледна ли в канал 032 какво се случва - само информативно?


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Чет 03 авг 2017 15:10 
Извън линия

Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Мнения: 32
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000
Здравейте,
MAP с вграден IAT така пише в autodatata.
На канал 032 седи 0.0 и 0.0 имам лог докато карам как седи и немърда.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя Публикувано: Чет 03 авг 2017 15:17 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Мнения: 1442
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък
Бош ли е? Мери налягането и температурата на въздуха? Виж му буксата, трябва да показва нещо, отделно ако не е включен компа набива грешка, задължително. Виж, колко ти показва, като градуси, може да е набит с масло.
Какво ти е налягането в колектора? При загасен двигател на контакт мапа показва налягане близко до атмосферното, моят показва 950 бара, гледам в нета данните и сравнявам, виж дали показанията на мапа са в допустимите стойности при работещ двигател.
Адаптациите се променят след време, при триене на грешките си занулява адаптациите винаги, на блок 033 не трябва да е нула, ако работи двигателя.
С колко ти падат оборотите, като въртиш волана? Когато е студена при рязко пускане на консуматори, какво се случва? Примерно пускаш фаровете и въртиш духалката рязко от 1 на 4? Когато запалиш, на празен ход има един момент, в който оборотите започват да падат, като я усетш и нахакай консуматорите отново и кажи какво става?
Всичко това, само на празен ход, без да пипаш педала на газта!


Нагоре
 
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 62 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: epm, icokr, Metodi365 и 16 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design