Наближава :arrow УЗАНА (24-26 август 2018 г.)

Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1424
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот freelancer » Пон 21 авг 2017 14:21


Колегата барутчиев е описал, какво става при него, при пускане на климатика, явно трябва да държи по-високи обороти, при теб това не се случва. Или някой датчик не казва на компа, че климатроникът е включен или екуто известно, като Магнети Умрели нещо се е смахнало. Ако решиш да пробваш с друго еку имай на предвид, че може само да се смени пина на "новото" да не ти блокира имобилайзера запалването.
Аз съм пробвал заради моето гаснене с друго еку, но компа ми беше Бош, Магнети Марели според доста хора и човека, който ми сменя екуто са склонни да дават дефекти.




drekinov
Мнения: 26
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Пон 28 авг 2017 14:18


Здравейте,
преди малко се видях с един колега съгражданин с 1.6 16V AZD, който както знаем има определени различия но посъщество са едни и същи двигатели/системи.
с vag-com на 50-ти канал третата му стойност "Request for A/C" се променя на On при включване на компресора, което при мен не се случва. Също така коригира оборотите а в модула на климатроника има повече стойности но въпреки това волтажа на N25 при него също липсва .. даже е празна стойност , но работи тоест това не е проблема. В същия контролер обаче Idle speed increase при него се променя на On & Off докато при мен държи n/a.
Също така при него има един канал 137 който при мен липсва и също е свързан с климатичната система както и още един канал 132 мисля който при мен също липсва.
Надявам се че с майсторите ще успеем да измислим нещо ...


drekinov
Мнения: 26
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Пет 01 сеп 2017 22:19


Отново греда ... уж говорихме с майстора да провери ел инсталацията той вдействителност гледа диагностиката видя че всички онея битове и неща се променят дето и аз ги бях гледал .. пробва да промени idle като еку-то естествено не го позволи ... и каза всичко било наред компресора се виждал и прочие и нищо непровери по инсталацията вдействителност ... опитах се няколко пъти да натъртя че другите подобни и същи коли го правят но някакси беше игнорирано ....
та продължавам да търся всякаква информация и други ATN / AUS мотори за паралелна диагностика защото въпреки че AZD е подобен той е и подобрен и може някои неща да се случват една идея по различно.

едит: малко след като се разделихме с майстора (след 3 паления) ... спирайки за престой .. колата ООО чудо задържа 1000 оборота празен ход с работещ климатик и компресор ... закачих диагностиката но така и неразбрах какво я караше да поддържа този висок idle .. на 50-ти канал третата стойност си беше Off .. а другите данни бяха в нормата (температуратура на антифриза , налягане от duty cycle-а на G65 и т.н. в нормата). естествено след 10 метра каране след престоя вече това нормално поведение отново изчезна и закова 650 оборота ...........


barutchiev
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
Автомобил: VW BORA
Двигател: AUS 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот barutchiev » Съб 02 сеп 2017 9:15


Защо не пробваш от някоя морга един комп за този мотор? Все си мисля, че там се крие проблема. Моят е Магнети Марели и за тези 5 години откакто я имам-никакви ядове(въпреки репутацията им)


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 803
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот vasko__2 » Съб 02 сеп 2017 22:29


На октавия така гаснеше от датчик колянов вал, грешки не записваше просто гаснеше като натовариш хидравликата в крайно положение или пуснеш климатика. Ако имаш за проба- пробвай.


drekinov
Мнения: 26
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Нед 03 сеп 2017 21:18


Здравейте,
колегата barutchiev се оказа изключително отзивчив и съм му много благодарен. Според мен той потвърди предположението на freelancer за проблем с ЕКУ-то поне на пръв поглед.
Той е с 4LV версия на софтуера 3408. моята версия е 3290 .. в официален сервиз ъпдейт на версията не могат да ми направят защото колите преди 2004-та въобще ги няма на сървърите им вече.
Та той има канал 137 който се води AC requirements, който аз като цяло нямам също така AZD колите го имат.
Канал 50 стойност 3 която се води с оригинален vagcom по label-а "AC Readiness" при мен е OFF а при тях се променя на ON.
от там нататък останалите неща изглеждат еднакви и нормални както при тях така и при мен.


drekinov
Мнения: 26
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Чет 10 май 2018 15:50


Охладителния сезон започна, а проблемът ми е все още актуален.
Честно казано бих отхвърлил проблем с ECU-то както си бях навил .. звучи ми екзотично. Всичко друго си работи перфектно.

Преди седмица забелязах следното при пуснат климатик и компресор и загряла кола и горещо време като поседи на място примерно 5 минути на слънце .. дига оборотите на 1000 .. ECU-то иска 980 тя ги дига на около 1000, но да кажем тази минимална разлика не е важна. Съмнявам се обаче че може би заради горещото време и седенето на място просто дига температурата на антифриза и включва втората степен на перките и му трябва повече ток съответно повече обороти. Отвън се чува като хеликоптер, но не съм проверил кои перки и колко бързо ги върти. Със сигурност обаче стойността на 50-ти канал за AC-Readiness в този момент продължава да е Off, а ако се раздвижи колата сваля оборотите до нормалните за празен ход 650 въпреки че компресора работи :)


drekinov
Мнения: 26
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Сря 20 юни 2018 13:11


Майстора днес .. след малък ремонт по маркучите на предните чистачки , пробва с нов модул за перките. За съжаление това също не помогна и нямало разлика в начина на работа. Имах тайничко надежда тъй като управлението на магнитния съединител минава от там, че може да е от него.
Остава ми да пробвам да оправя таблото да показва външната температура. Показва само C (градуси), но без стойност. Климатроника показва външната температура. Вариантите тук са или студена спойка на 26-ти пин или таблото да се е бъгнало и да трябва резетване (сваляне на акумулатора или премахване на двата бушона за таблото) или дефектирал датчик в бронята. Нямам големи очаквания за подобрение, но е поне нещо което не функционира в момента.



Върни се в “Golf”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта