Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот KBK » Чет 03 авг 2017 15:33


Най-вероятно в канал 032 са нули защото си изтрил скоро грешки. Новсе пак погледни сега показанията на ламбдата в канал 033 и ако са +-10% сместа е ок.




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 03 авг 2017 16:09




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот freelancer » Чет 03 авг 2017 17:57


Виж всички температурни датчици, мапа (налягане), корекции на 033 блок, ъгъла на запалване (предварението) в градуси е, мисля, че беше до 15 или 12 нормалното пише го отдолу.
Не мен, като имах проблем с вакуума, дърпаше ми въздух, компа променяше ъгъла до 21 градуса.


Потребителски аватар
taralion
Мнения: 34
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 17:27
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: 1600 AKL 1998
Местоположение: Ботевград

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот taralion » Нед 06 авг 2017 12:25


Колега имах подобен проблем и се оказа, че не върти голямата перка на радиаторите и на двете степени.


drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Пет 18 авг 2017 10:36


Здравейте,
посетих последния сервиз в Русе, който ми препоръчаха (Сервиз София - на пресечка на Стефан Стамболов). Преди малко ми се обадиха и като за начало и пръв поглед не работела първата степен на голяма перка. Докато малката перка работи както първата така и втората.
Сега ще сменим голяма перка и ще видим какво ще стане и какво още ще изкочи, но поне е някакво начало.


Потребителски аватар
geleznia1
Мнения: 304
Регистриран на: Съб 15 ное 2014 16:42
Автомобил: golf 4
Двигател: 1.6 SR 98
Местоположение: Плевен

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот geleznia1 » Пет 18 авг 2017 12:18


Има ли резултат вече?


drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Пет 18 авг 2017 12:42


geleznia1 , бързаш даже повече от мен :)
Перката я нямаше налична в Русе, но до края на деня ще има в Русе и съответно ще я сменят.
Поне за днес мисля, че ще взема колата с работеща голяма перка първа и втора степен.
Вече като са сложили новата ще се види дали проблема ще се е решил някакси магически или ще правят още нещо другата седмица или ще кажат че и те си нямат наидея какво не е наред ...
поздрави


drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Пет 18 авг 2017 17:37


Здравейте,
като цяло смениха перката и казаха че според тях проблем няма и колата си работи добре.
След смяната на перката на първо време усещам че климатика духа доста повече студено отколкото преди, въпреки че говорим за голямата перка, но явно си оказва влияние.
Продължава да държи 650 оборота на празен ход с или без компресор тоест има подобрение (духа повече) но празния ход е на същото дереже.
Направо не знам :)

Един съфорумник спомена да съм проверил G65 , но нямаше ли при нефункциониращ правилно G65 климатичната система да не функционира като цяло. Струва ли си да си намеря втора ръка само за пробата ? (все пак цената му варира от 70 до 125 лв клиентска цена за нов хах )


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот ktamen » Пет 18 авг 2017 19:05


Лятото свърши, отложи ремонта за догодина.


drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Пет 18 авг 2017 19:45


G65 би трябвало да работи коректно.
На 55, 56 и 57-ми канал на двигателя има duty cycle load-а (канал 57) на компресора и той варира от 42% до 35% тоест налягането се променя в движение според налягането на фреона.
На 55/56-ти канал ми отчита 0 NM torque когато колата е в движение и на обороти. Когато оборотите паднат до около празен ход изчислява че има някаква необходимост от допълнителна сила.
Също така ламбда контрола се движи от 7% до 10% (канал 55) което ще рече обогатяване на сместа ? заради компресора.
битовете се движат от 1 до 11 - 1 е че работи компресора 11 е работещ компресор + driving range selected.
Остава да издебна горещ ден и да засека какво се случва с тези данни и с малко повече късмет може и да угасне докато записвам :)


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот freelancer » Пет 18 авг 2017 23:35


Виж колега, според мен и не само, ти нямаш отделна система да ти вдига оборотите на празен ход, като пускаш климатика. За всички товари по двигателя се грижи системата за празен ход, основно дросел клапата, мап сензора и вакуумите. Ако имаш хлабав маркуч или сцепен и в момента, в който пуснеш климатика дръпне въздух, двигателят иска да гасне. Ако има нарушен вакуум някъде по системата, която включва дросела и картерната вентилация, както и капака на клапаните, канистър клапана, сервоусилвателят на спирачката, неплътности по всмукателния колектор, дросела не може да работи коректно и съответно не може да задържи оборотите.
Компа си определя горивото на базата на разреждането във всмукателния колектор, двигателят работи на базата на вакуума.
Няма кой да ти оправи колата освен ти, махни кутията на филтъра и огледай всички маркучи, ако някъде ти се струват хлабави им сложи скоби и ги стегни внимателно, не е сложно.
За ламбдата са блоковете 032, 033. В блоковете в началото може да видиш, другите данни, налягане и температури на антифриза и въздуха.
Давам ти пример с двигател, като моя, който е много чувствителен на неизмерен въздух. Наскоро ми се беше извадил маркуча от капака на клапаните и си дърпаше въздух доволно и дросела се разбазика, появиха ми се грешки, затегнах го със скоба да не излиза, изтрих грешките и всичко се оправи. Вакуумът е толкова силен, че сцепва старите маркучи, като макарони, не е шега. Всичко трябва да е здраво и стегнато, колкото е по голям товара, толкова е по голямо усилието, на което са подложени маркучите, дроселът се отваря мигновено и после затваря леко и се получава голяма разлика. При рязък товар, ако някъде нещо не е стегнато и изпуска, изгасва двигателят.
При голяма жега, маркучите се разширяват и излизат още по лесно или изпускат, огледай всичко, включително и разни клапанчета, егр, ако имаш и каквото се сетиш друго.
Дали ще пускаш, парното, фаровете, климатика или стъклата на вратите, системата е една и съща и основен виновник е дросел клапата, но не винаги.
Проверяваш всичко, триене на грешките, адаптация на дросела и така докато спре да гасне, може да пробваш и с друг дросел, ако си проверил всичко, едно от най-гадните места, от които смучат въздух са О пръстените на всмукателния колектор, също и от маркуча на сервото.
Не почнеш ли да си я правиш сам, няма кой да ти я направи, минал съм по тоя път.
Не претендирам да съм някакъв разбирач по ДВГ, просто говоря от личен опит, дано си оправиш колата!
От мен толкова.
Успех! :beer


drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Нед 20 авг 2017 19:47


freelancer уважавам мнението ти и може да се окажеш и прав.
Продължава да е мистерия за мен защо на 032-ри канал тримовете са все нула. грешки нетрия защото просто няма, но колкото и да я карам все седят на нула.
Преди малко реших да си поиграя още за да може утре да отида да им кажа че искам от колата да работи на тея в сервиза xD.
Входящия въздух ми го мери 70 градуса.
Всички битове по еку-то които на различни канали отчитат дали компресора е включен се променят (оказа се че има още няколко включително и на 001-ви канал).
Когато пусна компресора налягането на входящия въздух се дига както и се променя тайминга на инжекторите от 4мс става на 2-3мс. На един от каналите видях че има даже колко torque произвежда двигателя като без компресор прави 25-30 а след пускането му отчита 40-45 на празен ход на място.
Възможно ли е всичко това да е така без да си променя оборотите. До сега цялото ми разбиране за работата на двигателя е било че за да произвежда повече енергия трябва да се върти повече а за да се върти повече трябва да има по-високи обороти.

Относно педала на газта .. подавам съвсем леко газ без компресор и най-лекото натискане на педала успява да дигне оборотите на около 1000-1100 стабилно доста е трудно да се постигнат някакви стойности под тези колкото и прецизно да се опитвам да го натисна. задържайки така педалът и обороти около 1000-1100 и пускайки компресора веднага оборотите падат на 650 и започват да играят +- 50 тъй като съм натиснал педала на газта и както казах с компресор между 650-1000 оброта не мога да стабилизирам оборотите има едно постоянно играене +-50.

Задържайки педалът максимално стационарно и оставайки оборотите да играят ... колата след около 5-6-7 преигравания угасна като оборотите се сринаха на няколко стъпки 650-650-500-400 и може би някъде надолу просто угасна .. теглих и една майна и сега пиша всичко преди да съм го забравил :)
Поради тези ниски обороти непроизвежда и достатъчно ток. алтернаторът нямаше нужда от ремонт просто без компресор произвежда 14 V на празен ход пускайки компресорът и държейки тези ниски обороти алтернаторът няма възможност да произведе повече от 13.4 13.5 на празен ход и да иска а с консуматори като фарове и други още по-малко.


drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Пон 21 авг 2017 10:43


Здравейте,
има обяснение какво се случва с педалът на газта. Просто когато го натисна еку-то изключва празния ход и поради недостика на обороти се получава това играене което впоследствие води до угасянето. Тоест това е следствие от основния проблем, а не част от него :)


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот freelancer » Пон 21 авг 2017 13:01


Нормално е, когато натискаш педала да излиза от режим на празен ход, тогава не би трябвало да изгасва, ако гасне на 1000, му дай малко повече обороти и пак пробвай. На 032 блок тримовете стават нула, когато изтриеш грешките и след време се променят, не знам точно след, колко време, може би няколко дена седмица или две.
Не е нормално процентите да стоят на нула!
МАП сензора мери температурата на входящия въздух и показва налягането във всмукателния колектор в mbar, колко ти е налягането?
Според мен температурата на въздуха при загрят двигател ти е висока, ако е 70 градуса, доколкото си спомням при мен беше около 40-50 градуса, не съм сигурен, но може да видиш, колко градуса ти показва мапа при "студен" двигател, след престой, сравни температурата с тази на околната среда от прогнозата на времето, аз си пускам нета и гледам атмосфрено налягане и температура на въздуха, преди да запаля двигателя, мапа мери много точно температурата с отклонение + - 1 градус съм забелязал!
При консуматори трябва да се повиши налягането и да се увеличи тайминга на инжекторите, а не трябва да намаля, става между 4 и 5 мс, при теб е обратното, което според мен не е нормално!
Разликата в оборотите на ваг-ком ли я виждаш или се вижда как стрелката на оборотомера играе? Нормално е оборотите да се колебаят, при мен има +-40, като гледам с ваг-ком, но на оборотомера стрелката не мърда.
Виж, колко градуса ти е предварението?
С каква програма го четеш тоя комп? Бош ли е екуто?
Кога точно гасне двигателя? Само на празен ход, в движение гасне ли? Ако подаваш обороти в момента, в който включваш климатика гасне ли? Гасне ли, ако стоиш на светофар и климатика вече работи? Гасне ли в движение при пуснат климатик?
Нещата според мен насочват, към дросел, вакууми и някой датчик да лъже компа, този на антифриза, колко градуса ти показва?
Нищо няма да направят по тия сервизи, но ако имаш излишни пари, пробвай, трябва ти да свършиш работата, това е положението.


drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Пон 21 авг 2017 13:32


над 1000 негасне между 650-1000 заиграват при работещ компресор, но това се получава най-вероятно поради това че еку-то работи с неправилни обороти на празен ход 678 ако трябва да сме 100% точни.
Това са оборотите, които еку-то желае да поддържа независимо дали компресорът е пуснат или е спрян.
Те се променят само когато колата е студена тоест еку-то получава и съобразява че колата е студена и ги коригира на 1000+- и ги поддържа без проблем ..с времето оборотите които желае да поддържа падат до 678.
реалните обороти вдействителност играят в определени малки граници +-10-20 и стрелката неиграе на таблото.
Ще проверя температурата на входящи въздух при студена кола за всеки случай. А относно времето което споменах .. става въпрос за канал 002 (Mean injection time) (http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/001-009.html).
иначе имам китайски vag-com 12.12 и с него следя де що може .. за съжаление няма lbl за това еку дори и в vcds 17.8 .. тоест и известни адаптации няма ако не ги знаеш точно.
Еку-то е magneti marelli 4lv .. предполагам ако беше bosch или simons или нещо друго досега майсторите да са го разгадали.
Според мен при работещ ATN / AUS при пускане на компресорът еку-то би трябвало да си увеличи целивите обороти от 678 на по-високи 800-900 според данните които регистрира от G65 за налягането на компресора. За съжаление още търся някой с такъв двигател за да направим сравнителна диагностика.
Промени ли си еку-то желаните обороти .. ще отвори дросела и ще коригира празния ход.
Според един от майсторите на неговата диагностика еку-то невиждало че компресорът е включен .. но може просто самата диагностика да интерпретира данните различно тъй като той работи и с доста по-нови коли. Според мен го отчита защото битовете vag-com-a се променят на следните канали:
001 - Adjustment requirements for basic setting
050 - A/C compressor - ON/OFF
055 - Operating conditions
056 - Operating conditions
057 - A/C compressor

като според него когато климатроника е на Econ сигналът се подава по друг път към еку-то че компресорът е изключен а когато мине на Auto става по друг начин, който несработва напълно.
Все още е мистерия защо в HVAC на канал 008 ми дава че N25 е с волтаж 0.0.
При по-новите коли в HVAC и на двигателя на 137-ми канал има A/C readness и там има още допълнтиелна информация която аз се надявах да имам но уви .. между 130-139 каналите са празни и непоказва нищо (http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/130-137.html)

наистина са странни тримовете . както казах грешки нетрия защото няма. и мисля че за едно 100 км трябваше да са излезли .. принципно гледах видеа кратковременния трим още след няколко минути вече се променя от нула.

Иначе тука в Русе невземат пари като не ти свършат работа ... поне в сервизите дето се върши работа де ... иначе има лъскави сервизчета дето сметката почва със здрастито и те седят празни .. купих си зимните гуми от един такъв магазин . сервиз и имаха толкова "много работа" че даже не ми бяха маркирали гумите коя на кое колело е била. На 50 метра две гаражчета с часове може да чакаш за ред и си надписват гумите дори без да им напомниш. Разликата в цената между двете места за монтажа на гумите е няколко лева за 4-те но то си личи къде се работи :)
Просто проблемът ми е много смотан ...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 81 госта