Голф 3 проблем с нови тампони на мотора

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Daniel Kuntov
Мнения: 820
Регистриран на: Пон 05 мар 2012 18:29
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: GTI 2.0 8V AGG

Голф 3 проблем с нови тампони на мотора

Мнениеот Daniel Kuntov » Вто 04 юли 2017 21:59


Здравейте колеги,проблема е следния:Смених си 3-те тампона на мотора с нови марка Lemfiorder.И в момента двигателя се клати повече от преди.При преминавне през дупка буквално виждам как скоростният лост с мести наляво надясно,при рязко подаване на газ и сменяне на предавки се чува нещо като удар на гума и със сигурност е от тампоните.При дупки от към скоростите не се усеща тресене по скоро от страната на ангренажа се усеща повече.Смених предния тампон отново с лемфи защото мислех че е от него но не,пак е същото!
    Обмислям да си върна стария оригинален тампон отзад до ангренажа защото изглеждаше добре но и без това бяхме разглобили,та решихме и него да сменим.Ако имате идеи помогнете :)
      Голф 3 2.0 115 к.с




      Потребителски аватар
      Водния дух1
      Мнения: 3481
      Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
      Автомобил: Golf 3 variant
      Двигател: 1Z
      Местоположение: Русе

      Re: Голф 3 проблем с нови тампони на мотора

      Мнениеот Водния дух1 » Сря 05 юли 2017 5:48


      Слизаш в канала и гледаш хубаво около тампоните. Оставяш колата на скорост-без да я палиш и някой лашка напред-назад.Гледаш откъде мърда и така.Може да има нещо скъсано по рамата.


      Потребителски аватар
      Daniel Kuntov
      Мнения: 820
      Регистриран на: Пон 05 мар 2012 18:29
      Автомобил: VW Golf 3
      Двигател: GTI 2.0 8V AGG

      Re: Голф 3 проблем с нови тампони на мотора

      Мнениеот Daniel Kuntov » Пон 10 юли 2017 20:00


      Огледах внимателно.Проблема е че в самите си легла тампоните се клатят-нагоре на долу,на ляво,на дясно.
        Ако си намеря читави оригинални тампони втора ръка,дали няма да заспи работата?
          Съмнява ме че тези новите не отговарят на размера и се получава луфт в гнездата.
            Преди смяната им мотора седеше по стабилно!


            Потребителски аватар
            bobocamaro
            R.I.P
            Мнения: 7510
            Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
            Автомобил: Golf 3 GTI
            Двигател: 2E
            Местоположение: София

            Re: Голф 3 проблем с нови тампони на мотора

            Мнениеот bobocamaro » Пон 10 юли 2017 20:40


            Колега, всичко написано надолу е моя практика и не твърдя, че това е решението за тебе.
            Клатенето напред/назад го прави предния тампон под радиатора. Гумен, кекав цилилиндър надупчен като кашкавал - това ми продадоха за него. Монтирах го, при първа/задна ми тряскаха кюнците в пода. Другите два тампона не съм ги докосвал...9 години, с тях си дойде колата :redface
            Какво се случва: колкото и да стягаш долният болт на този тампон, така е устроен, че в един момент шайбата притягащата ляга на водещата втулка (метал в метал) и той си остава кекав.
            Решението: шайби изрязани от листов, гумен материал с дебелина 4 или 5 милиметра. Със съответния вътрешен диаметър колкото външния на водещата втулка и външен колкото на шайбата - тази с която притягаш тампона. Те са две всъщност, една гумена като донът и крайната металната. Редиш между донъта и гредата.
            Наших му 4 ли 5 ли броя такива шайби, с тяхна помощ вече стягайки болта нещастния "кашкавал" нагоре се премазва,
            одървя се колкото ти искаш.
            Тея шайби се редят на спуснат върху тампона мотор, долу в нишата на гредата и стягаш. Това е, дано да ме разбра - снимки нямам.
            Да, докато загрява мотора работи с богата смес, вибрациите ще са ти идея нагоре. Но после...после даваш дива газ на първа, а мотора в коша е чук и си ти.


            Потребителски аватар
            Водния дух1
            Мнения: 3481
            Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
            Автомобил: Golf 3 variant
            Двигател: 1Z
            Местоположение: Русе

            Re: Голф 3 проблем с нови тампони на мотора

            Мнениеот Водния дух1 » Пон 10 юли 2017 20:59


            Даа,това с казаното от колегата съм го играл на предишната ми кола.Има си осезаем ефект.Наистина така е направено,че да не може повече да се натяга.


            Потребителски аватар
            Daniel Kuntov
            Мнения: 820
            Регистриран на: Пон 05 мар 2012 18:29
            Автомобил: VW Golf 3
            Двигател: GTI 2.0 8V AGG

            Re: Голф 3 проблем с нови тампони на мотора

            Мнениеот Daniel Kuntov » Пон 10 юли 2017 21:10


            Мерси колега.А дали мога да си нарежа шайби от стария тампон?Или какво друго мога да използвам?


            Потребителски аватар
            bobocamaro
            R.I.P
            Мнения: 7510
            Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
            Автомобил: Golf 3 GTI
            Двигател: 2E
            Местоположение: София

            Re: Голф 3 проблем с нови тампони на мотора

            Мнениеот bobocamaro » Пон 10 юли 2017 21:21


            Daniel Kuntov написа:А дали мога да си нарежа шайби от стария тампон?Или какво друго мога да използвам?

            Не, гумата му е свръх мека! Ето пример за http://deatrade.eu/epdm-%D0%B3%D1%83%D0 ... 81-80shore.
            Твърдостта по Shore е важна: по-твърда, по-добре. 80 по Шор е идеална.
            Харесай си дебелина, 4мм примерно е добре да минеш с 3,4 броя. Не помня наистина колко наредих в бесът си :banghead

            Последна промяна от bobocamaro на Пон 10 юли 2017 21:25, променено общо 1 път.


            Потребителски аватар
            Водния дух1
            Мнения: 3481
            Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
            Автомобил: Golf 3 variant
            Двигател: 1Z
            Местоположение: Русе

            Re: Голф 3 проблем с нови тампони на мотора

            Мнениеот Водния дух1 » Пон 10 юли 2017 21:23


            Примерно от стара гумена стелка.От другия тампон не можеш,защото е дебела гумата и няма да можеш да изрежеш правилна от към дебелина шайба.


            Потребителски аватар
            Daniel Kuntov
            Мнения: 820
            Регистриран на: Пон 05 мар 2012 18:29
            Автомобил: VW Golf 3
            Двигател: GTI 2.0 8V AGG

            Re: Голф 3 проблем с нови тампони на мотора

            Мнениеот Daniel Kuntov » Пон 10 юли 2017 21:26


            Благодаря ви колеги :bowdown


            Потребителски аватар
            georgebonev
            Мнения: 3098
            Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
            Автомобил: Golf 3 Variant
            Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
            Местоположение: Търговище
            Контакти:

            Re: Голф 3 проблем с нови тампони на мотора

            Мнениеот georgebonev » Пет 09 фев 2018 9:22


            10.07.2017
            При мен като свалих предния тампон също имаше една шайба 2-3мм... Така че е практика.
            Аз също сменях задните тампони и имах страхотни вибрации две години. Сега поулегнаха и почти не се усещат.
            Новите, които ми сложиха бяха полски Фортуна... дървени.
            Според мен вибрациите идват от тампона на скоростите, но има 2 модела хидравличен/обикновен, и 3 варианта - син, зелен и мисля жълт/ бял - нямам инфо за мекота.
            Ако не стане със шайбите, провери си вида на тампона на скоростите.

            ПП. 09.02.2018
            Голф 3 1.9 TD, AAZ
            Вибрациите и безплатния масажьор изчезнаха след смяна на тампона на скоростите и връщане на стария тампон на двигателя отзад в дясно.

            Тампоните на Fortune Line, полски, са "дървени" - изцяло гума, твърда. Под 10-на градуса все едно двигателя е хванат направо за шасито. Дори и при 30 градуса жега, вибрации пак имаше, макар и малки, но се усещаха. Мислех, че ще улегнат, но уви, не улегнаха...
            След една година даже имаше развинтени скоби на маркучи за антифриза и изпускане на антифриз - донавивах ги около 2-3 оборота на винтчето за стягане.

            Тампона в дясно, отзад, е VAG 1H0-199-262B (бяха ми сложили Fortune Line FZ9924), а този на скоростите го дават да е 357-199-402B.
            Обаче тампона на скоростите, който свалихме, беше с номер 191-199-402C, хидравличен (от Голф 2 :gruebel ) и се замислих...
            Реших да търся заместник на 357-199-402B на SWAG и по номер излизаше 30-13-0011 - гумен, цветна маркировка - зелен.
            Обаче, аз исках хидравличен, такъв беше и сваления... Такъв се оказа SWAG 30-13-0013 - хидравличен, цветна маркировка - син. Аналог на VAG 357-199-402A/C. Разликата е в горната планка, на която лягат скоростите - по-широка е, с по-голям диаметър, както и самия тампон е по-висок с 6-7 мм в частта над планката за закрепване към шасито.
            След смяната на двата тампона, вибрации няма.
            От дясно върнахме стария VAG 1H0-199-262B, който си беше запазен, а на скоростите - SWAG 30-13-0013.


            Потребителски аватар
            Daniel Kuntov
            Мнения: 820
            Регистриран на: Пон 05 мар 2012 18:29
            Автомобил: VW Golf 3
            Двигател: GTI 2.0 8V AGG

            Re: Голф 3 проблем с нови тампони на мотора

            Мнениеот Daniel Kuntov » Съб 28 юли 2018 17:18


            Проблема го реших,като подложих по една шайба на задния тампон в ляво на коша и прединя тампон.Ползвах калобран от лада 2107 ,сега мотора стой бетон в коша.Дебелина на шайбите около 5-6 мм.



            Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

            Кой е на линия

            Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], van4ooo и 62 госта