Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
van_kris
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 18 фев 2013 18:12
Автомобил: Vw Golf 4
Двигател: 1.6 AVU
Местоположение: Smolyan

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот van_kris » Пон 17 юли 2017 11:45


Сагата продължава... Проблема отново се появи, просто твърде рядко го прави... но го прави! Предстои ми обслужване на колата, да видим дали ще се промени нещо! За момента не се замислям да отварям двигателя пак, нямам нерви просто... ще държа темата в течение :)




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот freelancer » Пон 17 юли 2017 12:03


Знаех си, че пак ще пишеш и съм ти подготвил тази тема:
http://www.kolegi.info/viewtopic.php?f= ... de884ef0fb
Възможно е да е спукан клапан, който при загряване се разширява и отвора става по-голям.
Още по въпроса:
http://www.kolegi.info/viewtopic.php?f= ... 2fb#p14725


Потребителски аватар
van_kris
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 18 фев 2013 18:12
Автомобил: Vw Golf 4
Двигател: 1.6 AVU
Местоположение: Smolyan

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот van_kris » Пон 17 юли 2017 12:24


Благодарско за темата... Мислех си, че само аз съм такъв балам да сменя толкова неща по колата, но явно не е така :D Разликата при мен е там, че като тръгне да пада мощността, при режима на придръпване, като сваля предавка, мине ли 3500 оборота и колата се отпушва, а не както е в темата. И моя майстор си мислеше за клапан, но както казах, все още не мисля да отварям отново главата, поне за момента :)


Потребителски аватар
van_kris
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 18 фев 2013 18:12
Автомобил: Vw Golf 4
Двигател: 1.6 AVU
Местоположение: Smolyan

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот van_kris » Чет 20 юли 2017 15:39


Freelancer, според теб може ли да е от датчика на коляновия вал? Макар, че не набива грешка в компа, като загрее колата да го шашка и да прави мизериите :eek


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот freelancer » Пет 21 юли 2017 7:35


Аз май само него не съм сменял по двигателя, но от прочетените стотици страници по темата и съвети с колеги и с най-различни "майстори" смятам, че ако не дава грешка едва ли прави проблеми, второ при проблем с датчика симптомите са други, трудно пали, гасне на загрял двигател и после не може да запали, докато поизстине, не съм чувал или чел някъде самият датчик да кара колата да прекъсва, ако прекъсне датчика направо спира да работи двигателя.
От личен опит подобно поведение се дължи на обичайните заподозрени, дросел, вакууми, гориво, бобина, кабели, свещи и т.н.
Примерно дросела на студен двигател е по отворен и после го затваря, ако има изтрито по потенциометъра и може и да прави подобни номера. На мен ми правеше подобен проблем, обаче само студена, ако тръгна веднага при около 3 хиляди оборота, с повече газ и направо спираше, свалях на по-долна предавка и с плавна газ продължавах. От какво беше, така и не разбрах, защото сменях на ред, тогава още ходех по "майстори" и резултата беше само пари хвърлени на вятъра.
Ти дебитомер имаш ли? Май си с МАП сензор, нямам идея.
Може да прекъсва от електрически проблем или от вакууми, един колега с поло, като моето имаше подобен проблем, насичаше му на по ниски обороти, като тръгне да набира на втора, тресеше напред назад, закачих я и излезе грешка на стопмашинката на педала на спирачките, иначе беше сменил няколко бобини, не знам какво стана с него, колата беше с газова уредба и беше правил някакви "подобрения" около акумулатора, нещо по тоците.
Ти си писал, че колата се е оправила за определено време, което означава, че едва ли имаш проблем с клапан!
Според мен е нещо по дросела и вакуумите.
Защо не направиш следният опит:
Ако имаш кабел VCDS, закачи я, изтрий грешките и адаптирай клапата, ще ти нулира и адаптациите. Ако се оправи за едно две паления, означава, че е нещо по-въздуха.
Ако нямаш кабел си намери или си купи, ако мислиш да я караш, не си заслужава да даваш всеки път 20лв да ти гледат грешките.
Закачи я и виж данните в реално време, какво се случва, въздух, температури, налягане в колектора, време на инжекторите, корекциите по ламбда сонда.
Колата няма газ, нали?
Коя година е колата? Ако има спукан клапан би трябвало да имаш и мисфайъри, като грешки, излизат ли ти някакви грешки за прексъване на запалването в цилиндрите?


Потребителски аватар
van_kris
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 18 фев 2013 18:12
Автомобил: Vw Golf 4
Двигател: 1.6 AVU
Местоположение: Smolyan

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот van_kris » Съб 22 юли 2017 8:10


Благодаря за подробния отговор! Почвам по ред: имам вагче, като я закача ми излиза прекъснат подгрев на втората ламбда сонда - след катализатора, но така съм си купил колата, 50 000 км не ми е правила ядове. Дросела и той е смянян преди около 15 000 км, като от както започна да прави мизерии е изчистен и адаптиран. Както писах в последния месец съм сменил както бях писал бобина, кабели, свещи, температурен датчик, термостат и перката на радиатора. С дебитомер съм, там не съм пипал, май е вариант да го изключа и да покарам така, идея е. Както бях писал, след като смених термостата и перката на радиатора колата сте постабилизира, напъвах я по обичайните дефилета където ми правише мизерии, тогава нямаше ядове, нямаше претрисане, нямаше калване. Просто онзи ден колата след като хубаво загря и продължително време я карах, постепенно започна да и пада мощността и постепенно умря, като даже отбих и спрях. Симптомите бяха същите. Забелязвам, че като е жега времето тогава каточели е податлива. Друг признак е, че като я изчаках да по изстине 20тина минути и колата се подобрява до последващото натоварване и пак умира! Колата е с газова уредба на Ланди ренцо сложена преди 50 000 км, проверене е онзи месец в оторизиран сервиз. Проблема го прави и на газ и на бензин, затова изключвам горивото. Колата е 2000 година, с последния 8клапанов двигател 102 коня, код AVU. Не ми набива мисфайери на компа. Други грешки не излизат. Колата и е правен основен ремонт преди 30 000 км и до момента беше чук. Прав си за датчика на коляновия вал - нямам основния симптом трудното палене, колата пали от раз. Майстора който ми прави основния ремонт ме насочи към този датчик, макар, че си палиал ок и няма набита грешка, колата прави проблема когато загрее и когато времето е топло, идеята му е, че когато колата загрее, нагрява датчика и той започва да бърка нещата, като се има предвид, че датчика е около петдесетина лева може би ще го "адна в кошницата с разходите".


Потребителски аватар
van_kris
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 18 фев 2013 18:12
Автомобил: Vw Golf 4
Двигател: 1.6 AVU
Местоположение: Smolyan

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот van_kris » Нед 23 юли 2017 19:02


Днес на Ваг кома ми набива грешка 16891 - Idle Control System RPM: Higher than Expected, която е свързана с дросела, като се има предвид, че преди две седмици дросела е чистен и адаптиран.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот freelancer » Пон 24 юли 2017 8:27


Причини:

Throttle Valve Control Module (J338) dirty/faulty
Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338)
Vacuum Leak

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 507/001287

Друг вариант неизмерен въздух, вакуум лийк. Трети вариант дебитомер, който лъже компа за входящия въздух, виж, кога ти набива грешката, при какви условия?
Виж си корекциите по ламбда сонда, блок 032 и 033, това е много важно.
Дросела, щом си го чистил и е адаптиран е малко вероятно проблем да е в него, но "умирането" и липсата на мощност е типичен симптом за дросела, ама ако дебитомера лъже компа, компа няма да знае, колко да отвори дросела.
Точно щях да ти пиша дали не ти свети и някоя лампа, EPC - то и дали не ти изкарва други грешки, защото, няма как да имаш намалена мощност и това да не се хване от компа.
Ламбда сондата, тази на катализатора продължава ли да ти дава грешка? С катализатор ли си или е махнат?
Аз бих свалил дебитомера, може би има нужда от почистване, има специални спрейове, но много внимателно, наскоро един колега имаше подобна драма с дебитомер.
Ето и темата:
viewtopic.php?f=5&t=458083
Огледай дали не смуче въздух от някой вакуумен маркуч. Виж за сцепени маркучи.
Аз процедирах така, чистя грешките и карам, като светне чека или ерс-то и веднага я закачам, защото първо излиза най-важната грешка, след това набива и други, но те са вследствие от първата.


Потребителски аватар
van_kris
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 18 фев 2013 18:12
Автомобил: Vw Golf 4
Двигател: 1.6 AVU
Местоположение: Smolyan

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот van_kris » Пон 24 юли 2017 22:22


Да вървим по ред :D тия дни сменям датчика на коляновия вал, да видим дали ще има подобрения. Сламката от ross-tech я прочетох още когато ми наби грешката, както казах дросела е сменян, чистен адаптиран, вакуум лейк - невярвам, още повече че според мен тая грешка я набива когато започне да се тресе двигателя и неможе да нормализира работата, по скоро е следствие от проблема, макар че съм любител, накрая докато открия проблема ще стана майстор :D EPC не ми светва, не ми набива грешка в ламбда сондата преди катализатора, която е оригинална на Бош, сменена от мен, още повече, че като взех колата и двете сонди бяха извън строя и колата се държеше супер прилично, сега ме е шубе да влезна в движение, колата умира когато си поиска :( както казах, ако няма подобрение след смяната на датчика на коляновия вал, тъй като стария дросел е при мен и си работи, просто беше по амортизиран, от този който в момента е на колата, ще сго меня, да видим да не е И от него. По нататък ще мисля дебитомера, че мн неща ми станаха на глава ;) четох темета, при мен го няма това класическо игране на оборотите, в моя случай когато колата влезне във въпросното състояние, примерно спирам на светофар колата или гасне или почва леко да се форсира, както съм писал по горе, ту вдигне 1200-1300 оборота, ту свали на 700-800. Катализатора не е свалян, но ако проблема беше от него колата щеше да е спъната и студена и топла. Както казах колата студена е 10 по шестобалната система.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот freelancer » Вто 25 юли 2017 7:31


Проблема е най-изразен, както сам каза, когато спираш на светофари, което означава, че имаш проблем с вакуумите, защото тогава двигателят работи на празен ход и вакуумът във всмукателния колектор е най-голям, от много места може да дърпа въздух и да ти бърка сместа, интересно, защо регулиращата сонда не дава грешка. Виж блок 033, това са краткосрчоните корекции по ламбда сонда, диагностиката не е само гледане и триене на грешки, а се гледат и живите данни, те са най-показателни.
Ако имаш клапни по пътя на вакуума, може да прави такъв проблем, ЕГР, PCV клапан.
Оборотите ти играят, но не постоянно, просто или пропадат и почти угасва или компа се мъчи да ги вдигне. Доста време се занимавах с този проблем и за мен ще е голяма изненада, ако се оправи проблема със смяната на датчика на коляновият вал, но щом си решил да го сменяш го смени. Старият ти датчик е Бош и струва около 90-100 лв, ти ще сложиш за 50 лв някой ментак, да не си отвориш по-големи неприятности, защото ако прекъсне този датчик колата спира тотално. Аз въобще не вярвам да е датчика причината за това поведение. Тоя майстор, който ти е казал това, да докаже, че е датчика, да го измери? Без доказателства си е чиста форма хипотеза, много работят на принципа проба-грешка, ама, като не си вадят парите от техния джоб, какво им пука.
Защо не пробваш с изключен дебитомер да видиш как е? Може и дебитомера да лъже компа и за това да не набива грешка. Най-малкото трябва да имаш грешка за бедна смес, нещо не е наред, определено. :c020
Защо не вярваш, че е неизмерен въздух? Не му трябва много, малко въздух да смукне отнякъде и започват проблемите с оборотите. Ако стиснеш някой вакуумен маркуч, пак ще се размърдат оборотите.
Повечето проблеми с оборотите при фолксвагените са именно от изгорели, скъсани или продупчени вакуумни пътища, дросела е надежден и изкарва доста километри преди да има нужда от смяна, пак заради вакуумите се омазва и дросела.
Абе, бавно и методично ще намериш решението, има ли желание се намира и решение.


Потребителски аватар
van_kris
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 18 фев 2013 18:12
Автомобил: Vw Golf 4
Двигател: 1.6 AVU
Местоположение: Smolyan

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот van_kris » Вто 25 юли 2017 18:59


Проблема с играенето на оборотите не ме притеснява толкова, колкото самото кълвене, придръпване на колата, когато я "изрязвам" или когато ползвам реално мощността й, все едно е спънат кон, когато е топла! Както казах играенето на оборотите и гасненето по светофарите е само в случаите когато я напъна и влезе в тоя режим на придръпване, като е студена е бетон! Ще се вслушам в съвета ти за датчика на коляновия вал, остава за понататък, още повече, че днеска тествах колата за тези стойности на дебитомера, в тази тема, която я посочи по горе. На блок 003, на втора скорост (тъй като съм от Смолян, няма къде за трета :D) на 5500 оборота стойността е 65 г/с, май в темата пише, че трябва да е около 80. Ако не е, поправи ме. Незнам дали е в норми. От друга страна, вече имам нови грешчици на компа:
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
P0113 - 35-10 - - - Intermittent
16556 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Rich
P0172 - 35-00 - -
и нещата наистина насочват към Вакуумите, дросела и т.н. Ако имаш няква сламка и за тези грешки, ще съм много благодарен да споделиш нещо. Също и за стойностите на Ламбдата, колко е нормално да варира, тъй като не съм много запознат, както каза само чета компа и търкам грешките, за да мога да погледна и там как са нещата ;)


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13430
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот kris11 » Сря 26 юли 2017 21:03


почни от маркуите на вакуумите. От ЕГн се нацепват, външно може и да не се вижда, но огънеш ли го е тантела.
Офф в ОЛХ има обява на 1 човек за силиконови по 5 лв /м .Коректен е. И аз ги смених всиките , че бяха на тантела.Огънеш ли го повече пука и става на 2 .
Мога да ти пратя на лични тел. му


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот freelancer » Сря 26 юли 2017 21:46


Според мен, не са вакуумите, защото щеше да даде бедна смес, а компа отчита богата смес, за това отхвърлям вакуумите. Според Рос-Тех при проблем с датчика за температурата на въздуха, освен да светва чека друго не може да се случи, датчика явно има функции да донастройва сместа, от него колата не губи мощност. Вярно, че топлия и студения въздух имат различни обеми, но чак пък толкова не ми се вярва да влияе на работата на двигателя, но въпреки всичко може да се види във ваг-ком, колко градуса показва, това е лесно, мисля, че се виждаше в един от началните блокове.
Друг е случаят обаче с дебитомера, там се получава загуба на мощност, така, че най-вероятния заподозрян е дебитомерът.
Ето и една тема за сходен проблем, първо дава грешката за дросела, както при теб колега, нещо подобно.
http://audibg.com/forum/index.php?/topi ... 1-vag-com/
Не е изключено и датчика за въздуха да е дал фира, за това го провери.
Теста обаче за дебитомера не знам, доколко е меродавен, при условие, че са писали да се консултираш с ръководството за ремонт, защото при всяка кола е различно и че максималния поток на въздуха е 0.80 пъти от твоите конски сили при надморско равнище.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Fuel_Trim_Info
За това аз бих пробвал първо с почистване на дебитомера, а най-добре проба с друг, ако има, от къде да намериш друг да видиш дали пробелма ще се реши.
Не ангажирам никой с мнението си, както всеки сам избира на кой да вярва, какви стъпки и разходи да предприеме, така, че колега сам си решаваш, какво да сменяш.
Дебитомера не си го разкачал, нали?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dontaskdontsay, kris11, Svetlix и 185 госта