Голф 5; 1,6 FSI; бензин 115 к.с. 2004г. BAG, проблем масло
- plamingo
- Мнения: 261
- Регистриран на: Нед 17 юни 2007 20:12
- Автомобил: VW Golf 5 FSI 115
- Двигател: BAG 2004
- Местоположение: София
Голф 5; 1,6 FSI; бензин 115 к.с. 2004г. BAG, проблем масло
Купих въпросната кола и при първоначалното обслужване смених старото масло с Кастрол 5W30. За съжаление установявам, че адски бързо чезне по щеката . вече на два пъти доливам, а съм карал към 6000 км. Предния собственик е карал последно с масло Тотал 10W40 уверявайке ме, че не го е горяла и била по-тиха. Аз все пак сложих каквото предписва производителя 5W30 Кастрол, но... в момента пак е малко над минимума по щеката. Какво бихте ме посъветвали, да сменя марката ли първо(да не съм попаднал на менте) ,да пробвам поне с 5W40 ли, преди да мисля за ремонт . Колата няма течове и разхода на гориво е приличен.
Последна промяна от plamingo на Пон 17 юли 2017 13:05, променено общо 2 пъти.
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф 5; 1,6 FSI; бензин 115 к.с. 2004г. проблем масло
Сипи 5/40 от реномиран производител.И дано не напипаш менте.Сменяй на 10-12000км.
-
- Мнения: 231
- Регистриран на: Вто 04 окт 2016 13:00
- Автомобил: vw golf mk5 2006
- Двигател: 1_6i BSE
- Местоположение: София
Re: Голф 5; 1,6 FSI; бензин 115 к.с. 2004г. проблем масло
Предишният собственик е сипал 10в40 по метода ''по дебело'' масло и се е надявал да намали харча на масло
Едно че това масло не е за този мотор изобщо,второ 10в прави още повече мизерия,слуз в маслените пътища...а и може да го гори и още повече.
Смени си маслото с 5в40 или 5в30....търси масло с висок вискозитет.индекс 170/нагоре/ с нисък NOACK/по 8-9/ с висока термо стабилност/над 230 градуса/че вече двигателите от това поколение са термично натоварени,заради еко нормите и тн.5в30 по принцип/в повечето случай/ е по удачния варянт,просто е направено от по-добра база,5в40 има склонноста да се изпарява повече.Пример:карах с 5в30 и доливах по рядко,сложих 5в40 за проба и нещата се промениха към по често доливане.
Добро масло е Mobil 1 5w30 ESP,Mobil 1 new life 0w40/идеално за зимата,каране на къси разстояния с чести паления/
Кастрол няма да сложа по ред причини,карал съм с YACCO,MOTUL,TOTAL на пазара марки бол......качество всякъкво...
Проблема е,че идват коли карани с едно масло по 15 000+ км градски цикъл,а това за МЕН лично е престъпление.На болшинството масла от средна ценова група,щелното число им пада дръстично само за 6-7-8000км....това като вметка само.
Едно че това масло не е за този мотор изобщо,второ 10в прави още повече мизерия,слуз в маслените пътища...а и може да го гори и още повече.
Смени си маслото с 5в40 или 5в30....търси масло с висок вискозитет.индекс 170/нагоре/ с нисък NOACK/по 8-9/ с висока термо стабилност/над 230 градуса/че вече двигателите от това поколение са термично натоварени,заради еко нормите и тн.5в30 по принцип/в повечето случай/ е по удачния варянт,просто е направено от по-добра база,5в40 има склонноста да се изпарява повече.Пример:карах с 5в30 и доливах по рядко,сложих 5в40 за проба и нещата се промениха към по често доливане.
Добро масло е Mobil 1 5w30 ESP,Mobil 1 new life 0w40/идеално за зимата,каране на къси разстояния с чести паления/
Кастрол няма да сложа по ред причини,карал съм с YACCO,MOTUL,TOTAL на пазара марки бол......качество всякъкво...
Проблема е,че идват коли карани с едно масло по 15 000+ км градски цикъл,а това за МЕН лично е престъпление.На болшинството масла от средна ценова група,щелното число им пада дръстично само за 6-7-8000км....това като вметка само.
- plamingo
- Мнения: 261
- Регистриран на: Нед 17 юни 2007 20:12
- Автомобил: VW Golf 5 FSI 115
- Двигател: BAG 2004
- Местоположение: София
Re: Голф 5; 1,6 FSI; бензин 115 к.с. 2004г BAG, . проблем масло
Това, което направих днес е да сменя маслото и масления филтър. Все пак заложих отново на Кастрола (зелена туба 5л. от приятел в сервиз)този път с вискозитет 5W40 и филтър Mahle. Предишното масло беше жълта туба 5W30 LL и филтър MANN . Да видим
-
- Мнения: 231
- Регистриран на: Вто 04 окт 2016 13:00
- Автомобил: vw golf mk5 2006
- Двигател: 1_6i BSE
- Местоположение: София
Re: Голф 5; 1,6 FSI; бензин 115 к.с. 2004г. BAG, проблем масло
Да,виж как ще е с него.....мери маслото винаги на едно и също място/на равно/,другият метод е след като изгасиш мотора след 5-10мин вадиш щеката и гледаш.По принцип разхода на масло е в пряка зависимост от разходения бензин.За 100лт разходено гориво допустимия разход масло мисля беше 100-150мл.Моята също пипа маслото,/1.6 е,но не е FSI като твоята/и мисля на есен да отварям мотора.
- plamingo
- Мнения: 261
- Регистриран на: Нед 17 юни 2007 20:12
- Автомобил: VW Golf 5 FSI 115
- Двигател: BAG 2004
- Местоположение: София
Re: Голф 5; 1,6 FSI; бензин 115 к.с. 2004г. BAG, проблем масло
Да попитам за вашето становище. Днес с един приятел замерихме компресията на цилиндрите(досега на бях я мерил).Проверихме по каталог трябва да е 12 атм.След като оставихме колата да изстине, замерихме:
1-ви = 14 атм.
2-ри = 12 атм
3-ти = 12 атм.
4-ти =12 атм.
Със въздух продухахме през отворите цилиндрите и направихме още две последователни замервания със същите резултати! Моля за вашето становище от какво е продиктувана тази свръх-компресия на първи цилиндър и дали от там идва тази загуба на масло и какво може да се предприеме? Свещите са нови, сменяни тази година. На 1-ви цилиндър беше омазнена.
1-ви = 14 атм.
2-ри = 12 атм
3-ти = 12 атм.
4-ти =12 атм.
Със въздух продухахме през отворите цилиндрите и направихме още две последователни замервания със същите резултати! Моля за вашето становище от какво е продиктувана тази свръх-компресия на първи цилиндър и дали от там идва тази загуба на масло и какво може да се предприеме? Свещите са нови, сменяни тази година. На 1-ви цилиндър беше омазнена.
- 4i4o-dido
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Голф 5; 1,6 FSI; бензин 115 к.с. 2004г. BAG, проблем масло
Компресия се мери на загрят мотор, отвъртяни свещи и напълно натиснат педал на газта. Върти се на стартер до максимално показание на уреда.
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф 5; 1,6 FSI; бензин 115 к.с. 2004г. BAG, проблем масло
Има мнения,че се измерва на студен двигател.
- dalgia-73
- Мнения: 423
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: Голф 5; 1,6 FSI; бензин 115 к.с. 2004г. BAG, проблем масло
4i4o-dido написа:Компресия се мери на загрят мотор, отвъртяни свещи и напълно натиснат педал на газта. Върти се на стартер до максимално показание на уреда.
И какво общо има тука педала на газта, при условие, че мотора не е запален.
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф 5; 1,6 FSI; бензин 115 к.с. 2004г. BAG, проблем масло
Отворен дросел на 100%
- plamingo
- Мнения: 261
- Регистриран на: Нед 17 юни 2007 20:12
- Автомобил: VW Golf 5 FSI 115
- Двигател: BAG 2004
- Местоположение: София
Re: Голф 5; 1,6 FSI; бензин 115 к.с. 2004г. BAG, проблем масло
Zdravko Zankov написа:Отворен дросел на 100%
Не ми бяха дадени указания да натискам газта. Свещите бяха свалени всичките и момчето замерваше един по един цилиндрите, аз въртях стартера по 4-5 секунди на цилиндър.
- 4i4o-dido
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Голф 5; 1,6 FSI; бензин 115 к.с. 2004г. BAG, проблем масло
Zdravko Zankov написа:Има мнения,че се измерва на студен двигател.
А защо всички настройки по запалване и работа на двигателя се правят на загрят мотор???
- satansho
- Мнения: 167
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
- Автомобил: VW T4 Audi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 5; 1,6 FSI; бензин 115 к.с. 2004г. BAG, проблем масло
4i4o-dido написа:Zdravko Zankov написа:Има мнения,че се измерва на студен двигател.
А защо всички настройки по запалване и работа на двигателя се правят на загрят мотор???
Ами защото това е работното положение, за което е проектиран мотора. Нали не искаш да ти работи колата само ако е студена, а като загрее да прави какво си иска? Конкретно има лека разлика в компресията. Когато е студен мотора има "ключът" на сегментите е по голям, и повече масло преминава- което уплътнява буталото и по висока компресия вдига.Така мисля беше обяснението.
Межди другото това е често срещан "феномен" когато е студена е изрядна, като загре си ева мамата.
дори наскоро попаднаха на такъв мод - резистор на термо датчика, за да лъже компютъра че е студена и да подава по рано гориво и да пали по добре :)
- stefan4o
- Мнения: 19145
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 5; 1,6 FSI; бензин 115 к.с. 2004г. BAG, проблем масло
Аз щях да опитам с ВАГ масло, но ти вече си го сменил. Отделно такава кола карана с 10в40 трябва да ти светне лампичката, че има нещо. Но ти вече си я купил...
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Голф 5; 1,6 FSI; бензин 115 к.с. 2004г. BAG, проблем масло
Няма как заводското предписано налягане да е точно 12 бара, винаги се дава като от ... до ... , например за моя мотор е 10 до 13 бара, минимално под което мотора има проблем е 7,5 бара.
И както е написал друг колега:
"Компресия се мери на загрят мотор, отвъртяни свещи и напълно натиснат педал на газта. Върти се на стартер до максимално показание на уреда."
Кой го интересува какво е компресията на студен двигател? Кога си карате колите със студени двигатели, може би първите няколко минути?
И както е написал друг колега:
"Компресия се мери на загрят мотор, отвъртяни свещи и напълно натиснат педал на газта. Върти се на стартер до максимално показание на уреда."
Кой го интересува какво е компресията на студен двигател? Кога си карате колите със студени двигатели, може би първите няколко минути?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта