1999 VW GOLF 4, 1.6 AKL - смяна на датчик колянов вал - направи си сам

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

1999 VW GOLF 4, 1.6 AKL - смяна на датчик колянов вал - направи си сам

Мнениеот siso_k » Вто 08 авг 2017 20:42


Здравейте, тъй като наскоро този датчик ми направи проблем, се наложи да го сменя. Тъй като във форума не открих как се сменя, реших да направя тема, за да е полезна за други колеги.

I. Симптомите, които сочат на повреда на този датчик:
1. Внезапно гаснене в движение, особено когато колата работи на ниски обороти (на светофар или по инерция);
2. Загуба на мощност в движение;
- при натискане на педала на газта, двигателят реагира много мудно и не може да се изфорсира, дори и на място.
3. Трудно палене;
NB! Симптомите Симптомите се проявяват обикновено заедно и основно при загрял двигател. При започваха след като съм карал градско в жегите (м. август).

II. Диагностика:
След като се проявят симптомите се прави диагностика, за да се види дали е записала грешки в ЕКУ-то. Аз правих диагностика в продължение на 1 седмица, като след всяка диагностика изтривах грешката, за да съм сигурен че се появява отново.

грешките които бяха излезли при мен бяха:
CDS-Lite Version: Release 1.2
Tuesday, 01 August 2017, 18:00:09:0
Control Module Part Number: 06A 906 019 AK
Component and/or Version: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS2554
Software Coding: 04000
Work Shop Code: WSC 00046
VCID: 6CAB47B30F93
2 Faults Found:
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
19-10 - Lower Limit - Intermittent
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent


----------------------------------------------------------------------------
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Friday, 04 August 2017, 16:29:53:0
Control Module Part Number: 06A 906 019 AK
Component and/or Version: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS2554
Software Coding: 04000
Work Shop Code: WSC 00046
VCID: 6CAB47B30F93
4 Faults Found:
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
18-10 - Upper Limit - Intermittent
00533 - Idle Speed Regulation
19-10 - Lower Limit - Intermittent
00557 - Pressure Switch; Power Steering (F88)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

----------------------------------------------------------------------------
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Saturday, 05 August 2017, 13:21:24:0
Control Module Part Number: 06A 906 019 AK
Component and/or Version: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS2554
Software Coding: 04000
Work Shop Code: WSC 00046
VCID: 6CAB47B30F93
2 Faults Found:
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

00520 - Air Mass / Air Flow Sensor (G70)/(G19)


Твърдението, че грешка за този датчик излиза, когато колата не е запалена не е вярно. Това би означавало, че при всяко даване на контакт, в ЕКУ-то ще се записва грешка. А тя не се трие сама, а остава там, което е безсмислено, защото в такъв случай чекът никога няма да гасне.

III. Смяна на датчика:

Смяната на датчика е относително лесна. Оригиналният е Bosch.
datchik123443435353534223654.jpg


Каталожният № е 0 261 210 199 Цена е около 90 лв.

Оригинални номера (според данните в интернет):
AUDI 06A 906 433 L
VW 06A 906 433 N
06A 906 433 L
06A 906 433 B

Сходни:
SWAG - импулсен датчик, колянов вал 30 93 6175;
FEBI BILSTEIN - импулсен датчик, колянов вал 36175;
HELLA - импулсен датчик, колянов вал 6PU 009 163-181

Процедура по смяната:
Датчикът се намира на отпред на блока, точно зад масления филтър. Държи се на един болт, който може да се развърти или с камък 10 или със шестограм 6 мм. Препоръчвам да се използва малка тресчотка на 1/4 и някакъв гъвкав удължител или карданче, за да е по лесна работата. Достъпът се осъществява от долу, като се махне предпазната кора на мотора. кабелът на датчика е захванат за блока посредством щипки.

Буксата на датчика е зад маслената щека. Може да се наложи да се извади. т.нар. морков - тръбичката (водачът) на щеката. Ако не е била сменян, е твърде възможно да се счупи. Нова е около 3 лв. на Topran. Изважда се малко трудно, тъй като се получава нещо като вакум. Има едно зъбче което трябва да бъде освободено. Може да се освободи с тънка отвертка.

Това е общо взето :smile




barutchiev
Мнения: 561
Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
Автомобил: VW BORA
Двигател: AUS 2000

Re: 1999 VW GOLF 4, 1.6 AKL - смяна на датчик колянов вал - направи си сам

Мнениеот barutchiev » Сря 09 авг 2017 16:21


Страхотно описание на симптоми, начин за смяна, както и части (вкл.заместители).Със сигурност ще е в полза на някой!


emilio19654
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 27 авг 2013 17:48
Автомобил:
Двигател:

Re: 1999 VW GOLF 4, 1.6 AKL - смяна на датчик колянов вал - направи си сам

Мнениеот emilio19654 » Вто 08 яну 2019 20:39


Благодаря ти колега
Беше доста изчерпателен
Благодаря ти



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта